mboost-dp1

Anti-apple?

Gå til bund
Gravatar #1 - Kolind
1. jul. 2008 11:16
Dette var egentlig et indlæg til en nyhed på macnation, men jeg indså at det hurtigt kunne blive ret off-topic, så jeg tænkte jeg ville poste den i forummet i stedet:

Jeg forstår ikke hadet mod Apple? Har de gjort nogen noget? Eller er det bare janteloven der slår igennem? Jeg vil utrolig gerne se nogle grunde til den irritaion som Apple forårsager hos nogen folk.

Jeg synes ikke man oplever det samme had mod andre mærkevarer som f.eks. Porsche eller B&O. Jeg skal være den første til at sige at der er alt for mange Apple-fans som har alt for travlt med at svine Windows til - men derfor behøver man jo ikke at synke til deres niveau ;)

Jeg forstår ikke at folk gider sidde og rode med Linux-distro'er og rode i terminalen - men jeg synes det er fint at de gør det. Jeg gider bare ikke :) Derfor hader jeg jo ikke Linux og Linux-brugere.

Og argumentet med at Apple er meget dyrere synes jeg ikke holder. Jeg ville gerne se et alternativ til min MacBook Pro som har samme hardware-specs, vejer det samme og samtidig ser godt ud (og så ser jeg bort fra den merværdi som jeg mener at OS X giver). Det kan godt være at andre er ligeglade med hvordan deres computer ser ud - men i mine øjne fungerer min computer også som et møbel. Jeg kunne heller ikke finde på at købe et fjernsyn hvis jeg ikke brød mig om designet.

Og er iPhone så meget dyrere end f.eks. den i mine øjne klumpede og meget lidt brugervenlige N95? Jeg er villig til at betale for brugervenlighed, det er der mange andre der også er. Apple klarer sig godt fordi der er et marked for deres produkter.
Gravatar #2 - Dirk Diggler
1. jul. 2008 11:28

Tror at Disky kan svare dig bedst.

Han er som regel helt oppe i pappet hver gang Apple bliver rost.

Jeg selv arbejder prof på WinXP og bryder mig ikke om det, men syntes ikke jeg dizzer det specielt meget herinde.

Det bliver allerhøjst en spidsfindig drillen i ny og næ - især når Disky bliver skinger ;-)

DD (aka. the fanboy)
Gravatar #3 - karga
1. jul. 2008 11:39
Jeg bryder mig ikke om dem pga. de forretningsmetoder jeg har oplevet de er blevet taget i at bruge.. det kan godt være de klager til ms over at de er for store, men tror squ apple ville misbruge alle chancer de fik for at smide konkurrenterne af banen, hvis de fik dem..

Mht. deres operativsystem, så kan jeg slet ikke snuppe den måde at arbejde på.. det kan godt være det er hurtigere, indrømmet windows xp er buggy og har nogle fejl, men selve styresystemet er imo bedre
Gravatar #4 - Mandalae
1. jul. 2008 11:41
flyttet til tagwall..
Gravatar #5 - Kolind
1. jul. 2008 11:47
#3: Kan du komme med eksempler på de forretningsmetoder? Jeg mener selv at deres ekstra-gebyrer på opdateringer til iPod Touch og unlock af 802.11n på deres MacBook Pro ikke hører nogen steder hjemme, men hvad er der ellers af ting?

Og mht. operativsystem så synes jeg at Windows er mere besværligt at arbejde med, men det er jo fint nok at man har forskellig mening om tingene, derfor behøver man jo ikke at få det had-forhold som nogen har til producenten bag.

Hvis man mener at iPod/iTunes er for låst, så kan man bare lade være med at bruge det - men igen giver det ikke mening at hade Apple for det synes jeg. Jeg bruger selv iTunes, og det opfylder de krav jeg har til et musik-program. Jeg køber sjældent noget via iTunes, men det kan være praktisk at man lynhurtigt kan få fat i et specifikt nummer. Jeg ville gerne have haft sangene i bedre kvalitet og til færre penge - men så kan jeg jo bare købe mig en CD på play.com i stedet (hvilket er det jeg oftest gør).
Gravatar #6 - fidomuh
1. jul. 2008 11:55

Jeg bryder mig ikke om dem pga. de forretningsmetoder jeg har oplevet de er blevet taget i at bruge.. det kan godt være de klager til ms over at de er for store, men tror squ apple ville misbruge alle chancer de fik for at smide konkurrenterne af banen, hvis de fik dem..

Saa det du tror, er at Apple ville goere som MS hvis de fik chancen? :)
Jeg tror ikke der er nogen der siger dig imod herinde - Apple er et firma som alle andre, jeg ser ikke nogen grund til at de ikke skulle forsoege at optimere indtaegt og muligheder som MS har gjort.

At Apple saa maaske vil tage MS' fejltrin til sig, er saa noget andet..
Det vil fx vaere rimeligt idiotisk at faa samme boeder for monopolmisbrug hvis nu stillingen skulle vende sig ;)
Gravatar #7 - RHO
1. jul. 2008 11:57
@#5
Måske også noget med at man snyder folk til at installere safari hvis man bruger Itunes. Var måske ikke helt fint i kanten og ligge Safari ind som en opdatering til Quicktime/Itunes
Gravatar #8 - DanaKaZ
1. jul. 2008 11:59
#7 Nej det var ikke smart, de har også ændret praksis nu. Men derudover kan jeg ikke se hvordan det er anderledes i forhold til hvordan MS presser IE og WMP ind over autoupdate.
Gravatar #9 - Magten
1. jul. 2008 12:03
IE og WMP i update er jo opdateringer til selve programmerne. Safari er ikke lige just en opdatering til iTunes.

(og lad os nu ikke komme ind på at det er integreret i Windows - den har vi haft så mange gange før :))
Gravatar #10 - fidomuh
1. jul. 2008 12:15

Nej, hvis jeg har fjernet IE og WMP og koerer Windows Update, saa installerer den skam de nye versioner helt automatisk.
Gravatar #11 - Magten
1. jul. 2008 12:19
10 skrev:

Nej, hvis jeg har fjernet IE og WMP og koerer Windows Update, saa installerer den skam de nye versioner helt automatisk.
Okay - det var jeg ikke klar over :)
Gravatar #12 - JensOle
1. jul. 2008 12:20
Apple laver godt hardware og software men nogle gange virker det som om at folk mere køber et personligt image end en elektronisk dims.

Check lige guten her der har købet ny telefon : http://www.rjgeib.com/blog/media/iphone-2.jpg
Og jeg tror ikke at iMennesker er specielt techgeeks, tværtimod. Måske nærmere jeg-sidder-på-cafe-og-sufer-på-min-iPhone,-så-se-mig-geek.

Apple virker på mig lidt som om at mange "joiner" en sekt når de køber noget Apple. Karekteriseret ved at stort set ingen kan tåle et eneste dårligt ord om Apple : Så kan man da bare købe noget andet.
Havd jeg har læst af Apple tråde her på det seneste, så virker det som om der faktisk er en del bøvl med Apple's produkter, som man som Apple bruger bare finder sig blindt i. - iPhone er låst(man kan fx. ikke køre VLC), iTunes virker ikke ordentlig i Windows(så kan man bare købe en mac), batteriet på nogle ting holder dårligt garentien ud ved relmessig brug(men det er åbenbart bare sådan det er. En rigtig iPerson smidder bare væk og køber nyt).

Med hensyn til deres foretnings metoder, så kunne de være bedere men jeg tilskriver de "nye" beskidte metoder på M$'es regning. Apple sætter bare hårdt mod hårdt, hvilket er helt fint. Hvis man ikke gidder mere kan man jo bare tage til OS-himlen ved at installere Ubuntu.
Gravatar #13 - Niklas H
1. jul. 2008 12:25
Jeg bryder mig ikke om Mac OSX - jeg personligt synes det er en kluntet måde at arbejde på. Men det er min holdning, og jeg hader ikke Mac af den grund. Ja, nogen kan godt lide det, og ja den har da sine fordele.

Personligt kan jeg ikke forstå mer-prisen på Apple-produkter, men andre kan. Jeg er ligeglad med design, men det er nogen ikke. De vil gerne betale lidt ekstra for at få noget som ikke alle har og som ser godt ud. Det kan vi jo også se på Gucci osv.

Windows bryder jeg mig heller ikke om. Jeg synes det er for ustabilt, og for "bloated". Det er for synligt. Et OS synes jeg bare skal ligge i baggrunden og gøre hvad det får besked på. Det skal ikke overtage fuldstændig og kaste sig helt op i hovedet på en og gøre opmærksom på sig selv.
Men indrømmet de er brugervenlige for dem der aldrig har været gode til computere.

Så kommer Linux. Linux føler jeg ligger sig i baggrunden og gør som det bliver bedt om, og resten af tiden er det "usynligt". Det er ikke "bloated", men på de rigtige distrobutioner er det mindst lige så brugervenligt som en Windows. Og så kan man ændre ALT, uden særlig meget arbejde.
Og nej - Linux er ikke kun terminal. På fx Ubuntu behøver man ikke bruge Terminalen, ej heller på Suse. Nogen gør det bare alligevel - inklusiv mig, da jeg føler jeg har mere kontrol over computeren derfra. Men man skal bestemt heller ikke undervurdere GUI programmerne.
Gravatar #14 - karga
1. jul. 2008 12:51
#5 lige præcis det som #7 nævner.. ja de har ændret den praksis, lige på det punkt, men hvis der ikke var nogen der havde brokket sig over det, havde Apple bare siddet og hygget sig og set flere og flere pc'er bruge Safari, fordi 70% af pc-brugere ikke ved hvad der foregår og bare trykker Ja, ja, ja

Og iTunes, som du selv nævner, er lige så slem ifølge mine erfaringer.. en ven fra HTX havde fået sig en iPod, på trods af mine frarådelser.. jeg hjælper ham så med at installere drivers etc og ser til min undren at iTunes overtog alt hvad den kunne - f.eks. musikafspilning - uden at jeg havde fået lov til at sige nej tak.. For slet ikke at snakke om at jeg ikke havde tænkt mig at installere iTunes i første omgang, hvis ikke det var et krav (ved ikke om det stadigvæk er det) for at overføre musik til den

Apple benytter hver en chance for at hælde deres software ned i halsen på brugerne og det er hvad der irriterer mig.. jeg fraråder alle jeg kender at ankaffe sig apple produkter, af den årsag at jeg ikke stoler på dem.. hvad bliver det næste? At jeg så heller ikke kan lide deres produkter er jo noget helt andet

#6 det var som et argument for hvorfor nogen hader Apple: Nogen hader MS, fordi de udnytter deres monopol - nogen hader Apple, fordi de forsøger at lave deres eget monopol, på en (imo) mere beskidt måde end ms har gjort det

Mht. MS's mediaplayer, så synes jeg det er noget fis at man ikke må få leveret en medieafspiller med Windows - man betaler for det og beder om det ved at købe Windows, og man har mulighed for at bruge noget andet, jeg bruger f.eks. Winamp til musik

Forskellen ligger i at Apple istedet forsøger at tvinge folk til det
Gravatar #15 - DanaKaZ
1. jul. 2008 13:05
14 skrev:
#5 lige præcis det som #7 nævner.. ja de har ændret den praksis, lige på det punkt, men hvis der ikke var nogen der havde brokket sig over det, havde Apple bare siddet og hygget sig og set flere og flere pc'er bruge Safari, fordi 70% af pc-brugere ikke ved hvad der foregår og bare trykker Ja, ja, ja

Blot fordi noget bliver installeret betyder det ikke at det bliver brugt.
og ser til min undren at iTunes overtog alt hvad den kunne - f.eks. musikafspilning

Overtog den andet end musikafspilning?
For slet ikke at snakke om at jeg ikke havde tænkt mig at installere iTunes i første omgang, hvis ikke det var et krav (ved ikke om det stadigvæk er det) for at overføre musik til den

Det er det ikke og har ikke været i et godt stykke tid.
Apple benytter hver en chance for at hælde deres software ned i halsen på brugerne og det er hvad der irriterer mig..

Udover iTunes og Safari, har du så andre eksempler? Og igen, hvordan er det anderledes end MS? Har du nogensinde forsøgt at fjerne IE og WMP fra windows? Det er altså mere end almindeligt svært.
fordi de forsøger at lave deres eget monopol, på en (imo) mere beskidt måde end ms har gjort det

Tror du skal læse op på din historie.
Mht. MS's mediaplayer, så synes jeg det er noget fis at man ikke må få leveret en medieafspiller med Windows - man betaler for det og beder om det ved at købe Windows, og man har mulighed for at bruge noget andet, jeg bruger f.eks. Winamp til musik

Forskellen ligger i at Apple istedet forsøger at tvinge folk til det

Så når MS prakker folk software på, så er det en service, men når Apple gør det så er det beskidte midler? Igen, så har jeg svært ved at se hvordan Apple tvinger folk til noget, mere end MS.
Gravatar #16 - karga
1. jul. 2008 13:24
#15 jeg kan ikke tage din argumentation seriøst, når du bare afviser det blankt..

1. Uden at vide det, så har jeg på fornemmelsen at Safari ville blive standardbrowseren meget, meget let.. for slet ikke at nævne at det kom via en opdatering til iTunes, tror ikke det var et uheld/en fejl

2. Det er lang tid siden, jeg kan bare huske at iTunes blev standard i det den nu kunne.. har formentlig kun været musikafspilning

3. Men det at det var det, viser det ikke at de forsøger med næb og kløer at suge brugere til sig? Hvorfor skulle iTunes dog absolut bruges til det..? Kunne til nøds forstå det hvis det var et bestemt dedikeret værktøj til at overføre til iPod'en, men en musikafspiller?

5. Giv mig en historiebog, så skal jeg med glæde læse højt for dig - hvad skal jeg bruge historie til? MS har monopolet, Apple har ikke tidligere haft det, så hvad nytter det at kigge i historien?

6. Jeg siger ikke MS er gud og hellig på alle områder, jeg forklarer hvorfor jeg ikke bryder mig om Apple - hvis produktet er så meget bedre, så skal folk nok få det brugt og så skal Apple nok få deres monopol/halvdelen af kagen

Min erfaring viser mig at Apple ikke er til at stole en meter på, gider ikke komme mere ind på det, Apple-fanboys er ikke til at snakke til fornuft alligevel..
Gravatar #17 - RHO
1. jul. 2008 13:31
8 skrev:
#7 Nej det var ikke smart, de har også ændret praksis nu. Men derudover kan jeg ikke se hvordan det er anderledes i forhold til hvordan MS presser IE og WMP ind over autoupdate.

:) har ikke sagt det er i orden MS gør det samme. Nu var opgaven at finde eksempler hvorfor Apple ikke altid er optimalt og ikke at finde hvorfor MS ikke er det(ville dog være meget nemmere:)
Gravatar #18 - zin
1. jul. 2008 13:35
Derfor. Hvis man læser artiklen udstår det klart at de havde løst problemet, kun for at genintroducere det i en senere version.
I min bog er det fy fy!

15 skrev:
Udover iTunes og Safari, har du så andre eksempler? Og igen, hvordan er det anderledes end MS? Har du nogensinde forsøgt at fjerne IE og WMP fra windows? Det er altså mere end almindeligt svært.

1: QuickTime.
2: Windows og MS er ikke et eksempel på god kotume om hvordan man distribuerer software til brugere - de har fået en dom på det, som de stadig betaler for, for guds skyld!
Gravatar #19 - holmen
1. jul. 2008 13:41
Fordi 80+% de macbrugere jeg har mødt synes de er bedre end mig og taler ned til mig fordi jeg foretrækker PC frem for mac.

Edit: Underligt ingen har linket til maddox endnu...
Gravatar #20 - zin
1. jul. 2008 13:47
#19: Maddox er ikke nogen specielt ... God kilde i det her - han er lidt for højt op at køre ;)
Gravatar #21 - holmen
1. jul. 2008 13:49
#20 Det var bestemt ikke for at han skulle være kilde til noget som helst. Det han skriver er bare meget rammende for mange af de "fordomme" som mange anti-apple folk har. Og så er det sjovt at læse...
Gravatar #22 - DanaKaZ
1. jul. 2008 13:51
#16 Hvad afviser jeg?

1: Med mindre du rent faktisk trykker på ikonet så sker der intet og den spørger self stadig om den skal være standart browser.

2: Så det var lidt af en overdrivelse fra din side. Se, sådan noget hjælper ikke på din troværdighed.

3: Der er mange afspillere af den ene eller den anden art der har et app tilknyttet sig for at kunne kommunikere med en computer. Du ville have det okay hvis iTunes ikke kunne spille musik, hvad er problemet i at iTunes spiller musik? Apple prøver bare at levere en pakkeløsning.

5: Du skrev at i din mening var Apples metoder mere beskidte end MS havde været. Til det kan jeg kun svare at du skal have læst op på din historie, du ved historie er ikke kun ting der skete for meget længe siden.

6: Nej, det siger jeg heller ikke om Apple. Men det lyder til at du bedre kan lide MS end Apple og udfra de argumenter for hvorfor du hader Apple, har jeg svært ved at se hvordan du så ikke kan hade MS.

Min erfaring viser mig at Apple ikke er til at stole en meter på, gider ikke komme mere ind på det, Apple-fanboys er ikke til at snakke til fornuft alligevel..

Hehe, det er meget egocentrisk at antage at andre skal snakkes til fornuft. Men hvordan har Apple misbrugt din tillid? Det må de have gjort siden du ikke mener du kan stole på dem.

Men jeg må sige jeg er skuffet over at du allerede giver op.

#19 Og du spørger alle du møder om hvilken platform de bruger? Kunne ikke være at det kun er de rabiate der præsentere sig med at de er mac-brugere?
Gravatar #23 - holmen
1. jul. 2008 14:01
#19 Og du spørger alle du møder om hvilken platform de bruger? Kunne ikke være at det kun er de rabiate der præsentere sig med at de er mac-brugere?
Hvad tror du slev? Og hvad skulle de svare? Boreplatform?
Det er naturligvis folk som har pointeret at de er macbrugere og diskussionen har drejet sig om det.
Jeg tilegner den gennemsnitlige newz.dk bruger evner nok til at kunne regne sådan noget ud. Enten ordløver du for at spille smart eller også er du bare ikke hvad jeg forventer af en gennemsnitlig newz.dk bruger.
Jeg har aldrig mødt en person der præsenterede sig som macbruger, så jeg skal ikke kune sige det.
Gravatar #24 - DanaKaZ
1. jul. 2008 14:05
#23 Jamen så ved du jo heller ikke reelt om det var 80+%, eller måske 5% istedet vel?

Ja jeg ordkløver, men det er altså svært at tage sådanne overdrivelser alvorlige.

Jeg møder også mange windows brugere der ikke kan forstå hvorfor jeg bruger mac og synes at det skal gennemdiskuteres, men ud af alle de jeg møder, jeg ved bruger windows, så er det en lille del.
Gravatar #25 - fidomuh
1. jul. 2008 15:04

Logik er spildt paa windows brugere :P

Pointen var nok mere at du saa ikke aner om det er 80% eller 2%.
Fx moeder jeg langt flere windows brugere som skal bashe mit valg af computer og kommende telefon - end jeg moeder Apple brugere som basher windows.

Rabiate findes alle steder :)
Gravatar #26 - Magten
1. jul. 2008 15:22
Ligegyldighedernes Diskussion Part. 1

Nu tilgængelig på Newz.dk

Hvorfor kan folk ikke bare indse at nogen er til windows, og andre er til apple, mens nogle tredje er til noget helt andet...?

"jeg har mødt flere folk der ikke kunne lide apple, end du har mødt folk der kunne lide windows" blablabla - topic starter bad om grunde til at folk ikke kunne lide apple, og folk skriver dem.. Så kommer der bare lige et stik i siden på en hvis man skriver hvorfor..
Gravatar #27 - holmen
1. jul. 2008 17:10
Det er naturligvis folk som har pointeret at de er macbrugere og diskussionen har drejet sig om det.
Jamen så ved du jo heller ikke reelt om det var 80+%, eller måske 5% istedet vel?
Jo, såfremt jeg ved hvor mange gange jeg har diskuteret emnet med folk, og jeg har kun haft en OS diskussion en gang i mit liv. Og med diskussion menes der udveksling af synspunkter og argumenter, ikke et random indlæg i en eller anden tråd hvor jeg lige melder ind at jeg bruger PC og ikke mac.
Jeg diskuterede med 3 mac-fanboi's på gym, alle tre bashede egentlig PC, men en af ville godt indrømme han brugte en gang imellem, så jeg så ham ikke som lige så stor en tåbe som de andre, hvis i bliver gladere, så kan jeg godt ændre det til:
Fordi 100% de macbrugere jeg har mødt synes de er bedre end mig og taler ned til mig fordi jeg foretrækker PC frem for mac.
Ja jeg ordkløver, men det er altså svært at tage sådanne overdrivelser alvorlige.
Bare lad vær med at tage sandheden alvorligt, det er flot.

Pointen var nok mere at du saa ikke aner om det er 80% eller 2%..
Fx moeder jeg langt flere windows brugere som skal bashe mit valg af computer og kommende telefon - end jeg moeder Apple brugere som basher windows.
Jeg omgås meget sjældent folk jeg kan have sådanne diskussioner med. Ikke at jeg har noget imod dem, tværtimod, mine venner er bare ikke typerne der går op i IT.
Jeg har stort set aldrig diskussioner om OS, RAM, harddiske, grafikkort eller andet IT relateret andre steder end newz.

Men nu var emnet jo hvorfor man ikke brød sig om mac, og min begrundelse er at jeg kun har lutter dårlig erfaring med at snakke med mac brugere, hvis eneste påstand var at det bare var bedre.
At einstein så pludselig ved alt om min laden og gøren må han selv ligge og rode med, men nogen gange misunder jeg sgu dem der ved alt om alt og alle, man skulle tro det var noget der fulgte med mac...
Gravatar #28 - fidomuh
1. jul. 2008 17:28

Hehe, men maaske lidt tyndt at basere din mening om "mac brugere" paa 3 retards fra din gamle skole ;)

Hvis jeg skulle goere det med Windows ville jeg straks starte en heksejagt paa windows-users :)
Gravatar #29 - NioBe
1. jul. 2008 17:45
Min grund til at jeg ikke vil have en iPhone er grundet flere ting.
1. Jeg bryder mig bare gennerelt ikke om den. Og min mening ville jo nok være detsamme hvis I drenge skulle gå med Gucci tasker, det ville I heller ikke bryder jer om vel?
2. Jeg vil ikke føle mig afhæning af iTunes, jeg bryder mig ikke om programmet, den har jeg mistet min tålmodighed til. Det ville være nemmere for mig hvis jeg bare kunne smide filerne direkte ind ligesom en alm lille MP3 afspiller.
3. Bluetooth!? Hvor er min bluetooth?! Den er jeg super afhæning af. (Lad være med at spørge, jeg gidder ikke og forklare det mere...)

Også var der andre småting som jeg ikke lige kan huske..

Smag er behag, og jeg synes bare ikke at den telefon rigtigt har sagt mig noget.
Gravatar #30 - themuss
1. jul. 2008 17:49
#28 Jeg smider også gerne lige en flok mac retards i statistikken.

Desuden: hvem lodder et batteri fast på sin laptop og forsøger at sælge det som verdens 8ende vidunder?

Hvem lodder batterier fast på deres medieafspillere eller mobiltelefoner?

Apple bruger også smædekampagner i deres reklamer, dvs. de viser hvor godt deres produkt er ved at latterliggøre andres (ikke særlig voksent).

Apple laver vendor-lock-in. Hvis MS havde samme muligheder for at lave integreret OS med medieafspiller og internet, så ville der lyde et ramaskrig. Det er heldigt for Jobs han kun har 2% af markedet.

Steve Jobs er usandsynligt usympatisk i sine udtalelser og hvis det ikke kribler i nakken, når man ser ham, så er man nok også typen der synes Lene Espersen virker fornuftig.

Han har behandlet tidligere betroede medarbejdere som lort og løjet og bedraget sig vej frem.

Han er et dårligt menneske, han er højst sandsynligt sociopat eller har psykopatiske tendenser.

Og det er endda blot min holdning til Jobs og hans firma, jeg er slet ikke gået i gang med fan-skaren, det overlader jeg til Maddox. En flok savlende idioter hele bundtet.
Gravatar #31 - fidomuh
1. jul. 2008 18:17

Desuden: hvem lodder et batteri fast på sin laptop og forsøger at sælge det som verdens 8ende vidunder?

Dunno, jeg har aldrig set et produkt markedsfoert som det 8. vidunder..

Hvem lodder batterier fast på deres medieafspillere eller mobiltelefoner?

Apple, hvorfor de goer det helt praecist aner jeg ikke, jeg ved dog at jeg er 100% ligeglad :)
Jeg har aldrig i mit liv skiftet batteri i min mobiltelefon.. Aldrig :)

Apple bruger også smædekampagner i deres reklamer, dvs. de viser hvor godt deres produkt er ved at latterliggøre andres (ikke særlig voksent).

Hver sin smag, ikke alle kan tage en joke ser det ud til :)

Apple laver vendor-lock-in. Hvis MS havde samme muligheder for at lave integreret OS med medieafspiller og internet, så ville der lyde et ramaskrig. Det er heldigt for Jobs han kun har 2% af markedet.

MS laver vendor-lockin overalt hvor de kan komme til det :)
Men saa hader du altsaa ogsaa MS?

Har Apple ikke ~6% af markedet eller saadan btw?
GAd vide hvor meget de skal have, foer MS mister sit "monopol"-tag :D

Steve Jobs er usandsynligt usympatisk i sine udtalelser og hvis det ikke kribler i nakken, når man ser ham, så er man nok også typen der synes Lene Espersen virker fornuftig.

Tal om at smaede folk ? :)
Men jeg bryder mig ligesaa lidt om Espersen, men har nu intet imod Jobs :)

Han har behandlet tidligere betroede medarbejdere som lort og løjet og bedraget sig vej frem.

Proof? Jeg ved godt det er nemt at kaste om sig med disse beskyldninger, men beviser er nu rare med den slags ord :)

Han er et dårligt menneske

Nej, han er et godt menneske.
Ligesom din mor, eller 100.000.000 andre folk jeg ikke aner en pind om er. :)

han er højst sandsynligt sociopat eller har psykopatiske tendenser.

Ligesom du er syg i hovedet og om nogen da har psykopatiske tendenser? :)

En flok savlende idioter hele bundtet.

Jeg tager dit indlaeg som en joke, da det ikke kan vaere serioest ment ;)
Jeg har dog svaret serioest paa det, blot for at lave lidt perspektiv til den slags udtalelser :)
Gravatar #32 - zin
1. jul. 2008 18:27

Proof? Jeg ved godt det er nemt at kaste om sig med disse beskyldninger, men beviser er nu rare med den slags ord :)

Tja.. Han stjal GUIet fra et UNIX-baseret OS for at lave sit eget? ^^,
Gravatar #33 - themuss
1. jul. 2008 18:41
Haha Fidomuh er sur. Han er totalt forelsket i Steve Jobsssss. LOL
Gravatar #34 - DanaKaZ
1. jul. 2008 18:54
27 skrev:
Bare lad vær med at tage sandheden alvorligt, det er flot.

Du er ikke særlig god til statistik er du?
30 skrev:

Det er tæt på uendeligt meget nemmere at blive fri for Quicktime eller Safari på OS X, end det er at blive fri for WMP og IE i Windows. Og som fido siger er markedsandelen for Macs oppe på 6%.
Gravatar #35 - fidomuh
1. jul. 2008 18:58

Hvorfor skulle jeg vaere sur? Jeg undrer mig bare :)
Som jeg skrev i bunden af mit indlaeg, jeg gaetter mig til at det er en joke ;)

Stjal?
Du mener at han brugte noget han havde fulde rettigheder til at bruge? Eller hvorledes ? :)

Derudover er det hverken at behandle dem som lort, snyde eller lyve :)
Gravatar #36 - DanaKaZ
1. jul. 2008 19:04
26 skrev:
Hvorfor kan folk ikke bare indse at nogen er til windows, og andre er til apple, mens nogle tredje er til noget helt andet...?

Fra min synsvinkel er det oftest Windows lejren der er antagonisten, men andre har sikkert en anden opfattelse.
26 skrev:
blablabla - topic starter bad om grunde til at folk ikke kunne lide apple, og folk skriver dem.. Så kommer der bare lige et stik i siden på en hvis man skriver hvorfor..

Det kaldes en diskussion eller en meningsudveksling.
Gravatar #37 - JensOle
1. jul. 2008 19:19
Ja hvorfor må man ikke tale dårligt om noget ?
Folk tager det sku så personligt.
Gravatar #38 - RHO
1. jul. 2008 19:20
@#36,
Det er meget fint du kalder det en diskussion, men principelt ligger oplægget ikke op til diskussion. Der bliver bedt om at folk nævner hvorfor de ikke kan lide dem, der er ingen der opfordre end til at forsvare sit had til firma.

Og desuden synes jeg det er latterligt at de fleste forsvar bygge på at M$ er værer end Apple, Fordi min nabo kører for stærkt retfærdiggører ikke jeg gør det.

#Topic
Jeg synes apple er et sygt træls brand, synes alt virker så langsomlig og sløvt når man bruger det. (og nej gider ikke se på alle mulige klamme hastighedstest, det ændre ikke ved min følese af hastighed når jeg sidder med det i hånden). og synes egentlig alle deres ting er utrolig kedeligt designet, og minimal nytænkning i forhold til det er det hele deres forretningskoncept bygger på.
Gravatar #39 - fidomuh
1. jul. 2008 19:31

Og desuden synes jeg det er latterligt at de fleste forsvar bygge på at M$ er værer end Apple, Fordi min nabo kører for stærkt retfærdiggører ikke jeg gør det.

Det er ikke et forsvar ( for mig ihvertfald ), det er blot ioejnefaldende at dem der typisk "hader" OS X og Apple er Windows brugere ;)

og synes egentlig alle deres ting er utrolig kedeligt designet, og minimal nytænkning i forhold til det er det hele deres forretningskoncept bygger på.

Forretningskonceptet er ikke baseret paa nye flashy GUI'er ( som Vista fx .. ), men netop konsistens.
Kedeligt, maaske, men velkendt ! :D

Det er faktisk kun iPhone ( og iPod Touch ) som Apple har roert ved GUI'et i for nyligt ..
Gravatar #40 - balthe
1. jul. 2008 19:42
Det er næsten uundgåeligt, at der vil opstå en kraftig anti-Apple bevægelse, da hele brand'et er bygget op omkring kult og evangelisme i forhold til dets brugerbase og markedsføringstaktik, hvilket jeg synes er det mest trælse ved dem. Personligt synes jeg at de har lavet mange geniale ting, men jeg har svært ved at følge hele det såkaldte kult-fænomen der er opstået omkring Apple, som manifesterede sig allerede i de gamle dage med det famøse "1984" reklamespot, og har stået på lige siden i form af deres unikke og "kække" reklamer og keynotes.

Deres seneste kampagne "Mac vs. PC" har været en mærkelig affære, IMHO. Det er sjældent set, at et firma i så udpræget grad nedgør og latterliggør et konkurrerende brand, og endnu mere uventet er den totalt manglende respons fra Microsofts side.

De nye reklamer tangerer nærmest til en slags "lad os klappe os selv på skulderen"-markedsføring, og billedet på den irriterende, stereotypiske, hippe Apple-snob i reklamerne genererer ikke ligefrem sympati for Apples image hos undertegnede.
Gravatar #41 - zin
1. jul. 2008 19:46
#35: Han udviklede noget af det selv, ja, men det giver ham ikke ret til at benytte det i et seperat firma. Selvfølgelig kan man ikke blamere ham for at bruge en god ide, men faktum er at han tog ideen om et GUI og markedsførte det (ligesom Gates gjorde senere).
Gravatar #42 - fidomuh
1. jul. 2008 19:52

Han udviklede noget af det selv, ja, men det giver ham ikke ret til at benytte det i et seperat firma.

Faktisk havde han alt ret til at bruge det i et seperat firma, ligesom alle andre havde - ogsaa MS.

Selvfølgelig kan man ikke blamere ham for at bruge en god ide,

Men du goer det alligevel?

men faktum er at han tog ideen om et GUI og markedsførte det (ligesom Gates gjorde senere).

Ligesom Amiga, MS og alle andre? :)
Gravatar #43 - DanaKaZ
1. jul. 2008 20:01
#40 MS manglende response er da det smarteste de kunne gøre, ingen grund til trække sig selv ind i et mudder kamp.

Jeg tror til gengæld at du ville blive overrasket over hvor mange "normale" og stille rolige mennesker der bruger Mac. Det kan også have noget at gøre med at Windows fanatikere ikke har så mange at prædike til.

#38 Hvis folk ikke kan stå bag deres udsagn og holdninger, så synes jeg det skal holde dem for sig selv.

#41 Han lånte ideer fra et OS som Xerox ikke selv troede på, nogen gange er det lige så vigtigt at kunne genkende en god ide, som rent faktisk at få den.
Gravatar #44 - balthe
1. jul. 2008 20:24
#43: Jeg er netop overrasket over, at MS har valgt den rigtige løsning... Man kender jo efterhånden Steve Ballmer ;)

Jeg kender selv adskillige Mac-brugere, hvoraf 2 af dem faktisk passer rimelig fint på den arketypiske Mac-snob, der afbilledes i reklamen, men jeg er udmærket klar over, at de ikke udgør et repræsentativt flertal på nogen måde, hvilket også ville være grænseløst irriterende - mit problem er så, at Apple selv åbenbart gerne vil repræsenteres på en sådan måde, jvf. deres reklame :P
Gravatar #45 - Magten
1. jul. 2008 20:28
#38 Hvis folk ikke kan stå bag deres udsagn og holdninger, så synes jeg det skal holde dem for sig selv.
Hvis jeg synes hele iPod bølgen er overvurderet i forhold til produktet, så behøver jeg da ikke skulle sidde og forsvare det overfor dig eller andre. Det er bare min holdning. Så kan der komme nok så mange sammenligninger med andre MP3 afspillere som viser at iPod's kan mere, men det ændrer stadig ikke på min holdning.

Jeg kan heller lide rige snobbede unger (grove generalisering ftw :D) fordi de er som de er (igen yay).. Det behøver jeg vel heller ikke forsvare?

Jeg er netop overrasket over, at MS har valgt den rigtige løsning... Man kender jo efterhånden Steve Ballmer ;)
Det ville da være dumt at synke ned i børnehaveklassen med "min far er stærkere end din far" argumenterne :P
Gravatar #46 - balthe
1. jul. 2008 20:30
#45 Helt korrekt, men Ballmer er jo kendt for sine udtalelser om bl.a. at "dræbe Google", og vist nok også noget med noget stolekast til et krisemøde omkring Vistas dårlige modtagelse i erhvervsmarkedet :P
Gravatar #47 - iMan
1. jul. 2008 20:31
Jeg har Mac (Apple) af flere grunde.. Jeg benytter mig ikke af iTunes (kun når jeg skal flashe min iPhone med custom firmwares) og Quicktime er heller ikke mig. Jeg bruger VLC og OSXBMC.. Min iPhone er jailbreaked (selvfølgelig) og når vlc4iphone kommer er der endnu et kanon fedt "gratis" program. Sådan er det generelt med de ting jeg bruger til mine Macs.. Open-Source er vejen frem og det håber jeg da at vi alle kan blive enige om. Den eneste forskel der er på os, er hvad vores "legetøj" koster..
Gravatar #48 - DanaKaZ
1. jul. 2008 20:37
#45 Nej du behøver ikke at forsvare det, hvis du vel og mærke holder det for dig selv. Hele ideen med at skrive din holdning på et forum er jo at du vil have andre til at tage stilling til den, hvis du var ligeglad med hvad andre folk syntes om dine holdninger, så ville du jo også være ligeglad med om de overhovedet kendte til dem.
Gravatar #49 - Magten
1. jul. 2008 20:47
Nej, jeg skriver min holdning fordi en person spørger efter den..?
Gravatar #50 - DanaKaZ
1. jul. 2008 20:52
#49 Teknisk set spurgte han ikke til din holdning, han spurgte hvad grunde der var til at have den holdning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login