mboost-dp1

At skyde sig selv i, hm, iPod'en

Gå til bund
Gravatar #1 - bitnissen
8. okt. 2005 12:19
Hey,

Jeg sad lige og surfede rundt og faldt tilfældigvis over Bilka's musikbutik og jeg tænkte at jeg lige ville tjekke den ud og se hvad den nu kunne tilbyde (har ikke været på en dansk onlinemusikbutik i, tjah, et halvt år vel)... Og jeg blev ikke imponeret! Selvom udvalget er stort, er det dog de mest åndsvage ting de opfordrer en til...

Jeg faldt nemlig over en lille tutorial på Bilka's hjemmeside til hvordan man, citat, "let og lovligt" kan lave WMA købt i Bilka's netbutik om til iPod-musikformatet og for katten hvor er det grimt! På grund af DRM-kopisikringen kan man, som de fleste nok ved, ikke direkte konvertere musikken. Man kan dog brænde den musik man har købt i WMA ud på cd'er direkte fra Windows Media Player. Denne CD er ikke kopispærret, så ideen er at så ripper man den bare tilbage igen, men denne gang igennem iTunes! Altså køb musik, brænd, rip og overfør. Og ja - det er hvad Bilka anbefaler man skal gøre hvis man vil have musikken på sin iPod!

Kig selv her:
http://musik.bilka.dk/guides/bilka_iPod/ipod_0.htm...

Oy hvor bliver man pludseligt glad for allofmp3, heh.
Gravatar #2 - BurningShadow
8. okt. 2005 12:23
Ja, det er en grim måde at gøre det på, men det er da godt at de informerer, så folk kan bruge deres ellers ubrugelige musik.

Vi er da enige om at det ikke burde være nødvendig, men når nu det er det, så syntes jeg at det er friskt gjort at de laver sådan en guide.
Gravatar #3 - drbravo
8. okt. 2005 14:15
Hmm

Det er lovligt at omgå drm kopibeskyttelse af enkelte musiknumre men ikke af hele medier? Fucked up regelsæt danmark har.
Gravatar #4 - amokk
8. okt. 2005 19:49
Til grin :-)

IMHO burde pladselskaberne slå sig sammen og lave en betalingstjeneste, hvor de sælger de releases, som warez-scenen har udgivet, komplet med NFO filer og covers osv.

Så har du en nogenlunde sikkerhed for at musikken er i ordentlig bitrate, rippet med omtanke, i et ordentligt format uden DRM, der er SFV fil med så du kan checke at alle filer er hentet korrekt, og i NFOen står der lidt om udgivelsen + at man kan printe det medfølgende cover direkte...

DET ER JO DET FOLK VIL HA!

Så hvis pladeselskaberne var snu, slog de sig sammen om en sådan tjeneste, og kunne så (for at bruge deres egne ord) stjæle deres egen musik tilbage, i den form som release-grupperne på warez-scenen har udgivet den i...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login