mboost-dp1
[b]Almen viden, folk burde kende til, som du er forarget over, at nogen ikke kan-tråden[/b]
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg, det fik jeg det også til. EU vil vist også have kloret helt ud.
Jeg, det fik jeg det også til. EU vil vist også have kloret helt ud.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorocarbon skrev:Fluoroalkanes can serve as oil-repellant/water-repellant fluoropolymers, solvents, liquid breathing research agents, and powerful greenhouse gases. Unsaturated fluorocarbons tend to be used as reactants.
Drenge, drenge, drenge. Vi har helt glemt at bitche over at politiet ikke anholdte klimatosseraktivister, men blot anholdt dem.
Og at visse ord ikke kan gradbøjes, såsom præcis, unik, specifik mv.
"Jeg vil gerne bede dig om at være mere præcis" fik jeg engang at vide til en dansk årsprøve, og der måtte jeg hugge bremsen i. Enten er man præcis, eller også er man ikke.
Og at visse ord ikke kan gradbøjes, såsom præcis, unik, specifik mv.
"Jeg vil gerne bede dig om at være mere præcis" fik jeg engang at vide til en dansk årsprøve, og der måtte jeg hugge bremsen i. Enten er man præcis, eller også er man ikke.
Heh. Ved at skrive "/thread" holder jeg sjovt nok tråden i live.
Daniel - terra got caught on the troll bait
Det er en måde at sige "nu er der ikke mere at komme efter i denne tråd. Alt relevant er sagt." på.
At folk så skriver videre, er en helt anden sag... :)
Enhver idiot på newz ved efterhånden at man ikke kan lukke tråde på egen hånd, heller ikke ved hjælp af et "/thread"-code tag. Men ved at skrive det alligevel, indikerer man at nu er trådens emne udtømt.
God jul forresten, til alle, der gider læse det. :)
Det er en måde at sige "nu er der ikke mere at komme efter i denne tråd. Alt relevant er sagt." på.
At folk så skriver videre, er en helt anden sag... :)
Enhver idiot på newz ved efterhånden at man ikke kan lukke tråde på egen hånd, heller ikke ved hjælp af et "/thread"-code tag. Men ved at skrive det alligevel, indikerer man at nu er trådens emne udtømt.
God jul forresten, til alle, der gider læse det. :)
Daniel-Dane (310) skrev:Heh. Ved at skrive "/thread" holder jeg sjovt nok tråden i live.
AHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA
HVOR SEJT =D DU SKRIVER AT DEN ER LUKKET MEN I OG MED DU GØR DET BUMPER DU DEN OG DIN STATEMENT ER DERMED UGYLDIG. OG SÅ VAR DET ALTSAMMEN BARE FOR AT TROLLE TERRA. HVOR SJOVT =D
DET KAN IKKE UDTRYKKES MED FUCKING ORD HVOR SJOVT DET ER
Jeg har ikke skrevet det i andre tråde. Kun denne her. Og hver evig eneste gang skrev du: "tro på det".terracide (311) skrev:#310:
Hvad så med alle de andre tråde hvor du har smidt en lam "/thread"?
Terra - Skal du fidne på en undskyldning, så find en der holder vand...
Så jeg brugte den logik, der er blevet stillet mig til rådighed, og antog, at du ville gøre det samme igen. På den måde fik jeg andre til at holde den kørende.
Se ovenstående.
Glædelig jul!
At hunde er nederen.
Når 90% af din kommunikation med din storebrors to hunde består af "NEJ!", "Gå væk" og "Læg dig", så burde det være nemt at indse, at hunde er definitionen af nederen.
Hvis jeg ikke gad at blive slikket af dig de sidste 200 gange, så gider jeg sjovt nok ikke nu.
Når 90% af din kommunikation med din storebrors to hunde består af "NEJ!", "Gå væk" og "Læg dig", så burde det være nemt at indse, at hunde er definitionen af nederen.
Hvis jeg ikke gad at blive slikket af dig de sidste 200 gange, så gider jeg sjovt nok ikke nu.
Jakob Jakobsen (323) skrev:Finde ud af at kommunikere med dyr og brokker sig over deres opførsel derefter.
Ahh, come on. Den er lidt for nem, Jay Jay.
Når du skubber den væk tusinde gange, fortæller den, at den skal stoppe og generelt ignorerer den, så er det vist ikke en Fejl 40 i denne omgang.
Mine forældres hund er fint opdraget, men fordi de to lømler ikke helt lytter efter en, så kan jeg sgu ikke tage æren for deres opførsel.
Det handler om, efter min metode (der findes mange forskellige teorier der virker på forskellig måde), at fortælle hunden det på en måde så den overvejer hvad der er bedst for den.
Så "straffen" for at gøre en ting, mere end opvejer fordelen ved at gøre tingen.
At skubbe en hund væk og sige nej, opfatter en hund ikke som en "straf".
Med de rette ejere, JA!
Det handler om, efter min metode (der findes mange forskellige teorier der virker på forskellig måde), at fortælle hunden det på en måde så den overvejer hvad der er bedst for den.
Så "straffen" for at gøre en ting, mere end opvejer fordelen ved at gøre tingen.
At skubbe en hund væk og sige nej, opfatter en hund ikke som en "straf".
Med de rette ejere, JA!
vandfarve (324) skrev:Når du skubber den væk tusinde gange, fortæller den, at den skal stoppe og generelt ignorerer den, så er det vist ikke en Fejl 40 i denne omgang.
Hvis du ignorerer den "generelt", så vil den nok gøre hvad den kan for at blive gode venner med dig. Fx. ved at forkæle dig med noget anisgts-slikken. Den kan ikke se hvorfor du ignorerer den.
Jeg har nogen succes ved at opføre mig pænt over for hunden (snakke til den, nusse den osv.), men i samme sekund den hopper op af mig, gør af mig eller slikker på mig, så lægger jeg armene over kors, vender ryggen til den, og ignorerer den til den stopper. Når den har opført sig pænt i nogle sekunder er vi gode venner igen.
Den opdager hurtigt mønstret. Worst case er at hunden opgiver at snakke med mig, og det er da også en success, i forhold til at få ødelagt tøjet af hundeklør og at få hundespyt rundt omkring.
Hunden er et supertarveligt dyr. Hvis jeg var interesseret i en underdanig følgesvend, der mente, at solen skinnede ud af min røv, så ville jeg tæve kæresten lidt mindre.
Vi havde katten med i sommerhus forrige år, og blev vækket af nogle ynkelige kreaturskrig, som vi ikke helt forstod, hvor kom fra. Jeg stormede selvfølgelig ind i stuen for at se, om nogen var ved at dø, og om det ville hjælpe at pege og grine, men blev mødt af synet af en voldklam lille gravhund, der sad og klynkede i hjørnet bag tv'et, mens katten stod et par meter fra den og brummede med et fint svaj i ryggen. Da det patetiske møgdyr ikke havde det fjerneste at gøre i vores yndige sommerhus, så skubbede jeg selvfølgelig katten til side og sparkede efter klamhunden, indtil den fandt ud af den åbne dør, hvor den helt sikkert var brudt ind til at starte med.
Og der lå den så, lige under tv-bordet - resultatet af århundreders domesticering - en kæmpestor hundebæ. Svinet havde kraftedeme skidt af skræk over en kat, der var halvt dens størrelse.
Jebus Kristus, "menneskets bedste ven" er et ærgerligt bekendtskab.
Så i stedet for at gå Freud over et kujonagtigt pelsdyr, og i bedste hundehvisker stil forsøge, at få skridtsnuseren til at makke ret, så placér en støvle i fjæset på den. Det kan godt være, at den ikke helt forstår, præcis hvad du mener, men om ikke andet, så skrider den og kommer næppe igen. Og så køb da for helvede en kat i stedet - de tager ikke noget pis fra nogen.
Vi havde katten med i sommerhus forrige år, og blev vækket af nogle ynkelige kreaturskrig, som vi ikke helt forstod, hvor kom fra. Jeg stormede selvfølgelig ind i stuen for at se, om nogen var ved at dø, og om det ville hjælpe at pege og grine, men blev mødt af synet af en voldklam lille gravhund, der sad og klynkede i hjørnet bag tv'et, mens katten stod et par meter fra den og brummede med et fint svaj i ryggen. Da det patetiske møgdyr ikke havde det fjerneste at gøre i vores yndige sommerhus, så skubbede jeg selvfølgelig katten til side og sparkede efter klamhunden, indtil den fandt ud af den åbne dør, hvor den helt sikkert var brudt ind til at starte med.
Og der lå den så, lige under tv-bordet - resultatet af århundreders domesticering - en kæmpestor hundebæ. Svinet havde kraftedeme skidt af skræk over en kat, der var halvt dens størrelse.
Jebus Kristus, "menneskets bedste ven" er et ærgerligt bekendtskab.
Så i stedet for at gå Freud over et kujonagtigt pelsdyr, og i bedste hundehvisker stil forsøge, at få skridtsnuseren til at makke ret, så placér en støvle i fjæset på den. Det kan godt være, at den ikke helt forstår, præcis hvad du mener, men om ikke andet, så skrider den og kommer næppe igen. Og så køb da for helvede en kat i stedet - de tager ikke noget pis fra nogen.
#330 Jakob Jakobsen
Hvilken hund har du?
Jeg hørte engang en lignende udtalelse fra en fyr som stolt pralede af at hans hund var en kattedræber (Han havde taget sin hund med til en sommerfest).
Det sjove var så senere på dagen så vi hans hund hyle fordi den fik klø... af værtens kat :-D
Personligt har jeg ikke noget imod hunde, såfremt de er trænet ordentligt og ikke stinker... Dvs. jeg hader vel ca. 90%+ af alle hunde?
Hvilken hund har du?
Jeg hørte engang en lignende udtalelse fra en fyr som stolt pralede af at hans hund var en kattedræber (Han havde taget sin hund med til en sommerfest).
Det sjove var så senere på dagen så vi hans hund hyle fordi den fik klø... af værtens kat :-D
Personligt har jeg ikke noget imod hunde, såfremt de er trænet ordentligt og ikke stinker... Dvs. jeg hader vel ca. 90%+ af alle hunde?
Jakob Jakobsen (330) skrev:#329
Nej de pisser i stedet på dig, dine møbler og alt andet inden for dens område.
o.O Hvilket hunde jo slet ikke har natur for at gøre?
Katte fatter da i det mindste at være alene hjemme, ikke kræve opmærksomhed hele tiden, ikke springe op ad folk, ikke slikke folk i ansigtet etc.
Hunde er store, larmende, beskidte osv.
Desuden har jeg aldrig hørt om en kat der har skambidt et lille barn.
Katte er bedre, indse det
Det er en Shaefer/Rottweiler blanding.
Den er skam ikke aggressiv over for andre dyr, men er meget interesseret. Derfor vil den gerne snuse til katte og andre dyr, men hvis de så slår ud efter hende, eller angriber på anden måde, er der dømt slagtedyr.
Hun har heldigvis ikke dræbt andre dyr end rotter og mus, hvilket hun dog er særdeles god til. Men jeg har reddet katte fra hende mere end en gang.
Og ja, jeg har samme problem med hundeejere der ikke opdrager deres hunde som dig.
Min hund har ingen problemer med at være alene hjemme og opfører sig skam udemærket, ingen problemer med hende, bortset fra at hun er lidt for fikseret på børn når de er på besøg. Der er hun meget overbeskyttende.
Kan du nævne en gang her i Danmark hvor en hund har skambidt et lille barn, hvor det er hundens skyld?
Jeg er nemlig godt træt af at høre alle de myter om hunde der angriber mennesker uden grund. I over 90% af tilfældende er et angreb blevet fremprovokeret, ofte ubevidst af en person der tilnærmer sig en hund, uden at have viden om hvordan hunde opfører sig.
Det er en Shaefer/Rottweiler blanding.
Den er skam ikke aggressiv over for andre dyr, men er meget interesseret. Derfor vil den gerne snuse til katte og andre dyr, men hvis de så slår ud efter hende, eller angriber på anden måde, er der dømt slagtedyr.
Hun har heldigvis ikke dræbt andre dyr end rotter og mus, hvilket hun dog er særdeles god til. Men jeg har reddet katte fra hende mere end en gang.
Og ja, jeg har samme problem med hundeejere der ikke opdrager deres hunde som dig.
Min hund har ingen problemer med at være alene hjemme og opfører sig skam udemærket, ingen problemer med hende, bortset fra at hun er lidt for fikseret på børn når de er på besøg. Der er hun meget overbeskyttende.
Kan du nævne en gang her i Danmark hvor en hund har skambidt et lille barn, hvor det er hundens skyld?
Jeg er nemlig godt træt af at høre alle de myter om hunde der angriber mennesker uden grund. I over 90% af tilfældende er et angreb blevet fremprovokeret, ofte ubevidst af en person der tilnærmer sig en hund, uden at have viden om hvordan hunde opfører sig.
Jakob Jakobsen (333) skrev:Kan du nævne en gang her i Danmark hvor en hund har skambidt et lille barn, hvor det er hundens skyld?
Potentielt aggresive hunde skal jo heller ikke stå alene offentlige steder hvor sådan noget er muligt. Det er 100% ejerens fejl. Man kan ikke forvente at små børn ved al ting, men kan sagtens forvente at en ejer tager højde for at der er små børn i offentligheden.
Jakob Jakobsen (333) skrev:Kan du nævne en gang her i Danmark hvor en hund har skambidt et lille barn, hvor det er hundens skyld?
Kan du nævne et eksempel, hvor en hund har bidt et lille barn, hvor det ikke er hunden og/eller ejeren der har skylden?
Små børn er vel per definition skyldsfri.
Nu du ikke kunne finde ud af svare på mit spørgsmål, så prøv at de hvornår der sidst er blevet skambidt et lille barn i Danmark.
Nu du ikke kunne finde ud af svare på mit spørgsmål, så prøv at de hvornår der sidst er blevet skambidt et lille barn i Danmark.
Skal man holde kat kan man lige så godt gå hele vejen:
http://www.dr.dk/nettv/update/?video={1cec0d6b-fa2...
Miauv?
http://www.dr.dk/nettv/update/?video={1cec0d6b-fa2...
Miauv?
vandfarve (342) skrev:At man ikke behøver at tage alt, hvad Vandfarve siger, seriøst.
(Som i nogensinde...)
Det vil jeg skide på, så længe han har ret.
http://www.tv2east.dk/artikler/kamphunde-angreb-5-...
http://www.bt.dk/krimi/5-aarig-skambidt-mor-kaempe...
Link 1 men kom til at åbne døren ind til naboens hundegård.hvis den var låst inde så var det nok fordi den var for dårlig opdraget til at et lille barn må være i nærheden af den
Link 2 Hundene befinder sig på en lukket gårdsplads som de ikke kan komme ud fra. Pigen går ind til de to hunde.
hvis de var låst inde så var det nok fordi den var for dårlig opdraget til at et lille barn må være i nærheden af dem
I begge tilfælde er der tale om hunde der er låst væk fordi de enten er til jagtbrug (og derfor tit mere aggresive) eller dårligt opdragede, og derfor med vilje bliver holdt bag lås hvis ikke ejeren er til stede
1) En 4-årig åbner for en hundegård med kamphunde, ved et uheld. Jeg giver skylden til konstruktionen af hundegården, og vil nok være sympatisk med dem som giver skylden på opdragelsen af hundende.
2) Ser ud til at være nogenlunde tilsvarende. Ejeren har ikke styr på sine hunde.
1) En 4-årig åbner for en hundegård med kamphunde, ved et uheld. Jeg giver skylden til konstruktionen af hundegården, og vil nok være sympatisk med dem som giver skylden på opdragelsen af hundende.
2) Ser ud til at være nogenlunde tilsvarende. Ejeren har ikke styr på sine hunde.
Tumleren (344) skrev:http://www.tv2east.dk/artikler/kamphunde-angreb-5-aarig
http://www.bt.dk/krimi/5-aarig-skambidt-mor-kaempe...
Og i begge tilfælde er det ikke hundenes skyld, men forældrene til børnene.
Hunde der er spærret inde i lukkede arealer, vil forsvare deres område, sådan har det altid været.
Den første var en 5 årig dreng, der uovervåget gik ind til naboen og åbnede for hundegården.
Flere hunde samlet skal altid betragtes som potentielt farlige for personer der ikke kender dem. De kan være søde nok så længe man står på den anden side af hegnet.
Jeg mener absolut ikke at det i disse tilfælde er hverken hundenes eller ejerens skyld.
Man skal forklare sine børn at de ikke skal gå hen til fremmede hunde, nøjagtigt som man fortæller dem at de ikke skal løbe ud foran biler.
Hvis et barn løber ud foran en bil, er det så automatisk billisten samt bilen der har skylden?
Og som i kan se har jeg netop givet min mening til kende i det første link.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.