mboost-dp1

bærbar pc ---> fjernsyns lyd

Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
7. okt. 2009 17:17
Jeg har sat min bærbare pc til mit fjernsyn (da der er blue-ray drev i pc'en), og mit fjernsyn er sat til mit anlæg i stuen, men jeg kan kun få billedet op på fjernsynet, og lyd ud igennem computeren, hvordan får jeg lyd ud igennem mit anlæg ? :P
Gravatar #2 - Systran
7. okt. 2009 17:19
Igennem dit anlæg? Ved at koble dit anlæg til din computer.
Gravatar #3 - Fjolle
7. okt. 2009 17:19
Du får fat i et minijack-rca stik og sætter mini-jack stikket i computeren og rca stikket til tv eller anlæg.
Gravatar #4 - Strauss
7. okt. 2009 17:23
Så man kan ikke gøre det direkte over fjernsynet ?
Gravatar #5 - Fjolle
7. okt. 2009 17:27
Kun hvis du forbinder computeren og tvet med et hdmi kabel. Ellers kommer der kun video over.
Gravatar #6 - Systran
7. okt. 2009 17:29
Troede du mente et eksternt anlæg. Altså udover tv'et.
Men ja, for at få lyden fra filmen over i tv'et skal du have fat i et HDMI-kabel, da VGA-kabler ikke transporterer lyd.
Gravatar #7 - stevns
7. okt. 2009 17:43
Ja, eller hvis dit fjernsyn har VGA/DVI har det helt sikkert også line in til lyd, som du så bare bruger. Så burde tv'et selv finde ud af at det skal afspille lyden derfra. Og hvis du bruger scart indgangen (s-video/composite), så er det jo bare at smide lyd til der, så er det på : )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login