mboost-dp1

Bedste (og billigste) laserprinter

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
20. aug. 2010 17:24
Hej,

Har fundet ud af, at det nok bedst kan betale sig for mig, at købe en laserprinter i stedet for min Brother printer der har stærke alkoholiske tendenser.

Problemet er dog, at de eneste erfaringer jeg har med laserprintere, er en meget gammel Lexmark jeg havde for nogle år siden, som dog larmede som en F-16 og lugtede som et trykkeri, samtidig med at den fyldte 0.5 m^2..
Jeg er derfor lidt i vildrede om, hvilken slags printer jeg skal gå efter, når det skal være en god, billig og helst kompakt laserprinter.. Det er fuldkommen ligegyldigt om den printer i farver eller ej, vil faktisk helst undgå at den også skal fodres med farvepatroner..

Mit budget er maks 1.000 kr., men lige pt. der heller jeg mest til enten en Samsung ML-1665 (Koster 625 kr., 1 printerpatron holder til 1500 print, en ny koster ca. 450 kr.), en Canon iSensys LBP3010 (Koster 600 kr., 1 printerpatron holder til 1500 print, en ny koster ca. 450 kr.) eller en Brother HL 2035(Koster 670 kr., 1 printerpatron holder til ca 1000 print, en ny koster ca. 300 kr.)
Alternativ har jeg kigget på en dyrere HP (PRO P1102W) til ca. 1.000 kr., men hvor discount toner (til ca. 2500 print, dog nok noget mindre) koster 150 kr..

Hvad ville i vælge (også andre end dem jeg har kigget på) når den primært kun skal bruges til at printe tekst ud ?
Gravatar #2 - gentox
20. aug. 2010 20:27
Husk at laserprinteren pumper partikler ud som ikke er særligt sunde, så ville stille den i et andet rum, end der hvor du opholder dig.

Har selv en Brother HL 2170, som har indbygget trådløstnetkort.
Er fuldt ud tilfreds med den, og den virker hvergang den bliver tændt. Den skal dog lige varme op et minuts tid efter start.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4...

Den er lidt dyrere, men så kan den også stå, næsten hvor som helst, så længe der er kontakt til netværket.

Her er et link til en random artikel om de partikler som en laserprinter frigiver ved brug.
http://www.medicalnewstoday.com/articles/78455.php
Gravatar #3 - MiniatureZeus
23. aug. 2010 12:05
Hmm vidste ikke at printere til hjemmebrug også var skadelige.. Men der må være andre en Gentox der har erfaringer med laserprintere..?
Men ellers virker HP'en god, da den (pga. wifi) kan stå inde i et skab, uden der skal trækkes flere meter ledning..
Gravatar #4 - fjols
23. aug. 2010 12:26
Jeg mener altså ikke at nyere printere er farlige, hvilket følgende diskussion på Eksperten bekræfter mig i.
Andet kan jeg desværre ikke bidrage med, men jeg er også interesseret i at høre mere, da jeg selv er på udkig efter en (med trådløst netværk).
Gravatar #5 - Ronson ⅍
23. aug. 2010 12:39
Jeg har en Samsung ML-2010
Kom af med 300 kr + moms i metro og en omgang toner (3000 sider) koster 4-600 kr (afhængig af hvor original den skal være)

Til gengæld er der kun USB i og billeder er den selvfølgelig ikke så god til (men så køber man nok heller ikke en billig laserprinter :)

Har den sat til min NAS, der fungerer som printserver, og den står tændt 24/7 og det lader den ikke til at have problemer med.
Gravatar #6 - Windcape
23. aug. 2010 19:45
Jeg købte en Brother HL2035 for knap 2 måneder siden. Den er fantastisk. Der er rimeligt med blæk i til at starte med (er ikke gået tør endnu, efter 30 mindre afleveringer).

Den er også ret lydløs, undtagen når den varmer op, eller køler ned, hvilket er relativ kort tid. Og den printer super hurtigt.

Men husk der ikke er noget usb-kabel med!
Gravatar #7 - Daniel-Dane
23. aug. 2010 22:09
Windcape (6) skrev:
Der er rimeligt med blæk i til at starte med (er ikke gået tør endnu, efter 30 mindre afleveringer).
Den bruger ikke blæk men toner.
Gravatar #8 - Windcape
23. aug. 2010 22:58

Pfft, nickpicker
Gravatar #9 - Spiderboy
23. aug. 2010 23:28
MiniatureZeus (3) skrev:
Hmm vidste ikke at printere til hjemmebrug også var skadelige.. Men der må være andre en Gentox der har erfaringer med laserprintere..?

Det er ikke for sjov, at Arbejdstilsynet kræver, at printere enten står i et selvstændigt lokale, eller at der er tilstrækkeligt udluftning i kontorene.

Hvad man gør hjemme, er de jo selvfølgelig ligeglade med.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
24. aug. 2010 06:02
#9 Spiderboy
Har "regnet" lidt på det, og hvis jeg smider printeren ind i et skab der kan lukkes (hvilket skabe vel egentlig skal kunne, for at bære titlen 'skab'?) mens der printes, så er det vel begrænset hvor mange partikler der kommer ind i selve rummet hvor skabet står..
Alternativet, da vi bor i en 2 værelses lejlighed med stue i det ene og soveværelse i det andet, så skal den stå på altanen, hvilket faktisk er muligt, men måske ikke så godt for printeren..

Og overordnet set, så handler det om, at jeg skal printe 10-20 sider ud om ugen i gennemsnit, så er begrænset hvor mange partikler/ozon der i det hele taget kommer..

Men tror det bliver den HP Pro et-eller-andet, da den fysisk kan være i skabet, er trådløs, er fået generelt positive anmeldelser og har meget billige (120 kr.) discount-toner, hvilket jeg ikke umiddelbart kan finde til Brotheren som Windcape reklamere med..
Gravatar #11 - Windcape
24. aug. 2010 06:55

Jeg synes ikke at 264 kr. for toner til 1-2000 sider er særlig meget :o

Her følger Deres bestilling:

Varenr Beskrivelse Antal
á
Pris
2114854 Brother HL2035 1 509,60 DKK 509,60
2114856 Brother TN2005 Toner Black 1 264,00 DKK 264,00
000098 Dankort 1 2,42 DKK 2,42
Beløb i alt - excl. moms:

DKK 776,02
Gravatar #12 - MiniatureZeus
24. aug. 2010 08:00
Windcape (11) skrev:

Jeg synes ikke at 264 kr. for toner til 1-2000 sider er særlig meget :o

Her følger Deres bestilling:

Varenr Beskrivelse Antal
á
Pris
2114854 Brother HL2035 1 509,60 DKK 509,60
2114856 Brother TN2005 Toner Black 1 264,00 DKK 264,00
000098 Dankort 1 2,42 DKK 2,42
Beløb i alt - excl. moms:

DKK 776,02

Der står det er uden moms.. Så er det er jo nærmere 350 kr. (et gæt)

Desuden, så er jeg ikke sikker på den kan stå i vores skab, men det skal jeg lige have målt..
Gravatar #13 - Daniel-Dane
24. aug. 2010 09:58
Skriv endelig hvad du får fat i og hvordan, den er.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
24. aug. 2010 10:04
Daniel-Dane (13) skrev:
Skriv endelig hvad du får fat i og hvordan, den er.

Skal jeg nok, men bliver først i næste måned.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
24. aug. 2010 10:32
Det er først der, jeg måske får brug for en printer! :D
Gravatar #16 - Kris
24. aug. 2010 11:18
Jeg har arbejdet på trykkeri med bl.a. laserprintere og der er farer ved det de sender ud i luften. Det kan skabe både vejrtrækningsproblemer og svamp i lungerne. Et andet problem er at det kan blive hængende i luften længe efter printerne er flyttet/fjernet. Så selvom du ikke går efter en decideret stor printer ville jeg stadig for en sikkerheds skyld sørge for udluftning og for ikke at sidde og sniffe til printeren imens den er igang. Med den størrelse printer du søger er der formentlig ikke den store risiko, men man kan aldrig være for forsigtig når det gælder vejrtrækning, det er ikke sådan lige at slippe af med igen.
Så sørg for at være opmærksom på det og tage et par forholdsregler, så burde du være sikker. Medmindre du eller andre i lejligheden i forvejen lider af astma eller lignende.
Gravatar #17 - zin
27. aug. 2010 06:59
Windcape (8) skrev:

Pfft, nicktpicker

Fix'd.
#Topic:
Jeg har samme printer som Windcape - og samme erfaringer. Hvorvidt om den udleder farlige partikler, ved jeg dog ikke. Vend tilbage om et par år så ved vi det nok. :-)
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
28. aug. 2010 19:22
Problemet med laserprintere er at de både sender tonerpartikler og ozon ud i luften.

Med de små laserprintere, burde mængden af ozon ved normal brug ikke være til fare.
Tonerpartikler kan undgås ved at man sørger for at købe en printer med HEPA-filter.

[sidenote]
Husk at spildt toner skal samles op med en fugtig klud eller lign.

På en produktionsskole jeg gik på for mange år siden, lykkedes det kontordamen at tømme en cylinder med omkring en halv liter sort toner ud på gulvet, på trods af at den skulle være umulig at åbne, medmindre den var tilsluttet printer/kopimaskinen.

Så får hun den geniale ide at fjerne toneren med støvsuger.
(Toner er normalt så fine partikler, at der minimum skal et HEPA-filter til at stoppe det)
En halv liter sort toner skudt op i luften, kan fylde rigtig meget i et kontor og i rigtig lang tid.
Gravatar #19 - MiniatureZeus
28. aug. 2010 20:23
Jakob Jakobsen (18) skrev:
Så får hun den geniale ide at fjerne toneren med støvsuger.
(Toner er normalt så fine partikler, at der minimum skal et HEPA-filter til at stoppe det)
En halv liter sort toner skudt op i luften, kan fylde rigtig meget i et kontor og i rigtig lang tid.

Hehe, gjorde det samme med kartoffel mel som min kæreste havde hældt over en plet på et tæppe.. Og virkede da også helt perfekt, da alt melet på gulvet blev støvsuget helt perfekt op.. Da jeg så vente mig om, var hele stuen indhyllet i et fint lag hvidt støv..! :P

Men vil tage HEPA filteret med i overvejelserne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login