mboost-dp1
Billig GPS til n00b
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Min svigermor skal have en GPS i julegave efter hun selv er begyndt at køre til københavn for at besøge moi (og kæresten..)!
Da hun er total IT-analfabet og n00b med hensyn til stort set al teknologi, så skal den være ultra simpel og bare kunne følgende:
- Finde vej fra A til B
- Være på dansk (både menu og tale, og helst ikke robotstemme)
- meget nem at betjene (like, 2 knapper - find vej og find hjem)
- være billig (ca. 500-700 kr.)
- være foretrukne/favoritter
Jeg har ikke forstand på GPS'er, men kan personligt bedst lide TomTom, dog nok mest på grund af, at det er dem jeg har brugt mest.
Hvis man bare snupper den billigste hos elmutanten, så kommer den frem med følgende fætre:
1) TomTom Start Europe : 555 kr.
2) TomTom Start 2 : 779 kr.
3) Navigon 20 easy : 759 kr.
4) Garmin Nuvi 245t : 800 kr.
1) Billig, lille, men dum holder og langsomme menuer
2) Ser meget enkel ud og har nogle gode features ifht. motorvejskørsel etc.
3) Min favorit. Ser nem ud og kan bruges når man går også (hvilket ville være smart) Kender dog intet til navigon, udover de tit vinder i tests i FDM
4) Kender ikke, men kan også bruges når man går. TMC er standard, men ikke så relevant da den ikke skal bruges i myldretidstrafikken.
Kort fortalt, så er det 3'eren der er min favorit pt. men har kun prøvet 1'eren et par gange på arbejde, og synes det var virkelig belastende at den er så langsom i menuerne og til at finde GPS'er..
Men det er også det..
Mvh. Daniel
Min svigermor skal have en GPS i julegave efter hun selv er begyndt at køre til københavn for at besøge moi (og kæresten..)!
Da hun er total IT-analfabet og n00b med hensyn til stort set al teknologi, så skal den være ultra simpel og bare kunne følgende:
- Finde vej fra A til B
- Være på dansk (både menu og tale, og helst ikke robotstemme)
- meget nem at betjene (like, 2 knapper - find vej og find hjem)
- være billig (ca. 500-700 kr.)
- være foretrukne/favoritter
Jeg har ikke forstand på GPS'er, men kan personligt bedst lide TomTom, dog nok mest på grund af, at det er dem jeg har brugt mest.
Hvis man bare snupper den billigste hos elmutanten, så kommer den frem med følgende fætre:
1) TomTom Start Europe : 555 kr.
2) TomTom Start 2 : 779 kr.
3) Navigon 20 easy : 759 kr.
4) Garmin Nuvi 245t : 800 kr.
1) Billig, lille, men dum holder og langsomme menuer
2) Ser meget enkel ud og har nogle gode features ifht. motorvejskørsel etc.
3) Min favorit. Ser nem ud og kan bruges når man går også (hvilket ville være smart) Kender dog intet til navigon, udover de tit vinder i tests i FDM
4) Kender ikke, men kan også bruges når man går. TMC er standard, men ikke så relevant da den ikke skal bruges i myldretidstrafikken.
Kort fortalt, så er det 3'eren der er min favorit pt. men har kun prøvet 1'eren et par gange på arbejde, og synes det var virkelig belastende at den er så langsom i menuerne og til at finde GPS'er..
Men det er også det..
Mvh. Daniel
Personligt lå jeg i 2 år og kørte med en garmin, den var dejlig simpel, storre knapper. Og stemmen var en behagelig frue.
Der var også nogen avanceret funktioner, men de var ikke så let tilgængelige. Så vil gætte på din kære svigermor ikke ville fare vild i den.
Og tror vist nok det mere eller mindre er standard i alle gps'er at have favorit steder.
Med hensyn til navigon, så den ene jeg har prøvet virkede utrolig avanceret, hvilket selvfølgelig var totalt fedt. Men måske ikke så teknologi analfabet venlig.
Men prøv da at smutte ned i en butikkerne, og prøv dem af der. Så du får valgt den rigtige.
Der var også nogen avanceret funktioner, men de var ikke så let tilgængelige. Så vil gætte på din kære svigermor ikke ville fare vild i den.
Og tror vist nok det mere eller mindre er standard i alle gps'er at have favorit steder.
Med hensyn til navigon, så den ene jeg har prøvet virkede utrolig avanceret, hvilket selvfølgelig var totalt fedt. Men måske ikke så teknologi analfabet venlig.
Men prøv da at smutte ned i en butikkerne, og prøv dem af der. Så du får valgt den rigtige.
Bare rolig, Terra ville aldrig affinde sig med en Garmin eller TomTom GPS, pga:
- Den supporterer ikke tessalation
- Respons > 30 ms (altså ikke tilsluttet DSLAM direkte) er latterligt og n00b'ish.
Så... hvis du ser en tåbe med en desktop computer på forsædet af sin bil, med en monsterkabelrulle efter sig... så har du set Terra - på farten :)
Bare rolig, Terra ville aldrig affinde sig med en Garmin eller TomTom GPS, pga:
- Den supporterer ikke tessalation
- Respons > 30 ms (altså ikke tilsluttet DSLAM direkte) er latterligt og n00b'ish.
Så... hvis du ser en tåbe med en desktop computer på forsædet af sin bil, med en monsterkabelrulle efter sig... så har du set Terra - på farten :)
Personligt har jeg kørt rundt med en Medion GPS i mange år. (I ved dem fra Aldi.) (Den har Navigon software.) Brugervenligheden er i top (som i "man kan ikke så mange ting"), den var ret billig, den har suveræn stemme-føring og -navigation, fremragende skærm og den har kort over hele Europa. Kanont køb. (Desværre så har de vist puttet alt muligt crap i de nyere modeller. De laver dem hele tiden om.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.