mboost-dp1

Borderless, maximized, non-full-screen, Virtual Machine

Gå til bund
Gravatar #1 - Frandsen
3. okt. 2010 18:24
I mit arbejde skal jeg remote'e og VPN'e mange gange om dagen.

Jeg er ved at være godt træt af at min mail og andre programmer ikke altid kan finde ud af re-connecte og i det hele taget være på når jeg arbejder remote.

Jeg vil samtidig også godt se hvad der sker på min egen maskine løbende, og derfor er full-screen ikke en mulighed.

Jeg har derfor nu prøvet at ordne remote delen i en virtual machine, så min mail og andre programmer holdes fri for forstyrrelser i de fremmede netværk.

Mit problem er når jeg er on-location. Min bærbar har desværre en skod opløsning og derfor tæller alle pixels.

Fordi den er widescreen har jeg derfor trukket min taskbar ud til venstre og strukket i VMWare Player så den fylder hele skærmen.

Jeg har googlet om man kan fjerne alle de blå kanter samt windows-top-baren i Player'en og køre den borderless, så min virtual machine fylde hele skærmen til højre for min venstrestillet taskbar uden held.

Har dog også lavet den lidt mere ekstreme og kørt en virtuel maskine inde i den anden, for så at køre full screen i den inderste, så fylder den hele den ledige skærm, men så er der lidt for meget overhead.

Nogen der har en løsning?

Håber det giver mening...
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
3. okt. 2010 18:39
prøv at lav en applikation der finder hovedvinduet med findwindowex api kaldet, så prøv at kald setwindowlong med WM_CAPTION, ~WM_BORDER ~WM_EX_WINDOWEDGE .
Hvis det ikke virker, så er det måske fordi at parentvinduet er "tegnet", prøv at itterer igennem childwindows til du finder en frame eller noget lignende der holder det væsentlige, så kald en setparent api, med getdesktopwindow apien. og så kald en showwindow med 0 på den gamle parent.

Det er et forsøg værd.
Gravatar #3 - Mamad (moveax1ret)
3. okt. 2010 18:41
Inden du begynder at ekspirementere kan du bruge Windowjuggler pluginnet til ollydbg for at teste hvordan de forskellige vinduer reagerer på apikaldene- og for at finde vinduets classname etc.
Gravatar #4 - Jonasee
3. okt. 2010 18:50
Du kunne også kigge på alt tillade både dit lokale netværk og det du laver en VPN til.

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/vpndevc/ps2...
Gravatar #5 - freesoft
4. okt. 2010 07:39
Det er nu ikke noget man kan styre lokalt. For så havde #1 nok allerede gjort det :)
Gravatar #6 - Jonasee
4. okt. 2010 07:41

nej, det kan man ikke, men han kan altid sætte det op vis han har adgang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login