mboost-dp1
Boxee Box vs. egen idé
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Så lige So Ein Ding fra i går og blev da ret forelsket i sådan en Boxee Box, som lige passer ind til fjernsynet!
Jeg synes dog at det er lidt pebret at give 1700 kr. for boksen, når der ikke er harddisk i (men vidst kan tilsluttes eksternt) når softwaren er gratis..
Jeg tænker derfor, om det er muligt at bygge en maskine selv der kan følgende:
- Plads til 1-2 harddiske
- (tæt på) Lydløs
- Afspille 1080p gnidningsløst over hdmi
- WiFi n
- lille form
- billig i strøm
?
Så lige So Ein Ding fra i går og blev da ret forelsket i sådan en Boxee Box, som lige passer ind til fjernsynet!
Jeg synes dog at det er lidt pebret at give 1700 kr. for boksen, når der ikke er harddisk i (men vidst kan tilsluttes eksternt) når softwaren er gratis..
Jeg tænker derfor, om det er muligt at bygge en maskine selv der kan følgende:
- Plads til 1-2 harddiske
- (tæt på) Lydløs
- Afspille 1080p gnidningsløst over hdmi
- WiFi n
- lille form
- billig i strøm
?
kig på en atom på et mini-itx eller nano-itx, og så kan du endda stadig smide boxee på den efter :)
Kan forresten anbefale Zotacs bundkort :) Du kan også få dem med en lille core i3 eller i5 i :)
Kan forresten anbefale Zotacs bundkort :) Du kan også få dem med en lille core i3 eller i5 i :)
Du kan også købe en færdiglavet mini pc med ION chipset:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=al...
MadiZone (3) skrev:Du kan også købe en færdiglavet mini pc med ION chipset:
OxxY (5) skrev:1700 er da ikke dyrt hvis det er lydløst, har hdmi og kan spille 1080p?
Jo, hvis man kan få et produkt der kan det samme til 750kr.
Jeg bruger dette:
WD TV Live
WiFi-dongle
og Ekstern harddisk til når jeg er ude hos kammeraterne.
Altså under 1500kr incl. 1TB harddisk og jeg har endnu ikke været ude for et format den ikke vil afspille.
#6 Jeg har også et kig på WDs, men dem jeg kender som har en, siger at interfacet er ret bulky, specielt i forhold til boxee, som jo er ret lækket.. Har dog ikke set prøvet den, eller undersøgt det specielt grundigt.
Mit "problem" er lidt at jeg har en PS3 som jeg fra min MBP streamer indhold til via PS3 Media Server streamer.
Det er dog irriterende at jeg skal have min computer tændt, hvis jeg vil se noget. Desuden larmer PS3'eren ret meget når man streamer 1080p indhold, hvilket er irriterende i længden.
Derfor ville jeg gerne have en maskine, hvor jeg kunne smide mine rippede dvd'er og film over og kunne se dem, når computeren ikke var tændt eller blev brugt til noget andet.
Det ville så også være et plus hvis den kunne bruges som en NAS, i hvert fald når kæresten får fat i en computer..
Mit "problem" er lidt at jeg har en PS3 som jeg fra min MBP streamer indhold til via PS3 Media Server streamer.
Det er dog irriterende at jeg skal have min computer tændt, hvis jeg vil se noget. Desuden larmer PS3'eren ret meget når man streamer 1080p indhold, hvilket er irriterende i længden.
Derfor ville jeg gerne have en maskine, hvor jeg kunne smide mine rippede dvd'er og film over og kunne se dem, når computeren ikke var tændt eller blev brugt til noget andet.
Det ville så også være et plus hvis den kunne bruges som en NAS, i hvert fald når kæresten får fat i en computer..
Ja Boxee vinder helt klart på interface siden, der er ingen tvivl der.
WD TV Live Plus er kun relevant i USA, da de (få) ekstra features kun kan bruges der.
Til WD TV Live er der lavet uofficielle firmwares, så den kan få alt fra bedre interface, bittorrent klient og til at den kan køre webserver med PHP-understøttelse.
LINK
WD TV Live Plus er kun relevant i USA, da de (få) ekstra features kun kan bruges der.
Til WD TV Live er der lavet uofficielle firmwares, så den kan få alt fra bedre interface, bittorrent klient og til at den kan køre webserver med PHP-understøttelse.
LINK
Jeg kan personligt godt lide Asus O!Play. Jeg har selv en HDP-R1 og en HDP-R3. R1'eren er kun med gigabit lan, mens R3'eren har N trådløs indbygget. Ingen af dem understøtter dog harddisk i selve boksen. Det gør HD2'eren til gengæld. Jeg er personligt utroligt glad for dem, men jeg kan ikke sammenligne med WD TV live da jeg ikke har prøvet den.
HD2'eren kan man læse kort om her
Hvad angår interfacet kan jeg igen ikke sammenligne, men jeg brokker mig ikke.
Prisen er måske relevant, på den dyreste, HD2, anslår de 950kr.
HD2'eren kan man læse kort om her
Hvad angår interfacet kan jeg igen ikke sammenligne, men jeg brokker mig ikke.
Prisen er måske relevant, på den dyreste, HD2, anslår de 950kr.
Jakob Jakobsen (6) skrev:Jo, hvis man kan få et produkt der kan det samme til 750kr.
Har WD live en appstore?
Og mere vigtigt, opdatere den alle film, tv serier, automatisk med info og højopløslige billeder?
Kan du på WD live stoppe en film. Se en serie imens du spiser mad, og efterfølgene vende tilbage til filmen fra præcis same sted uden at skulle spole i filmen?
Kan alternativer betjenes, stort set uden lag? DLinks box har ret kraftigt hardware i forhold til hvad den skal trække?
Har Alternativerne ( med undtagelse af Acer's kommende revo ) en mega intuitiv fjernbetjening?
Egentlig ikke kun for at være træls :D jeg kender ikke WD live.
APPstoren dækker egentlig over mange ting som jeg tror WD live ikke kan. Jeg brugte Justin.TV streaming app'en utrolig meget. sammen med Failblog og andre bloopers apps :)
Der er ligeledes DR podcasts. ! ^^
Hvis du læste mit indlæg, ville du kunne se at det var et svar til #5
Jeg har ikke påstået at WD TV Live kunne mere end Boxee Box, men ja WD TV Live har en del kanaler (Det D-Link kalder for apps).
Med hensyn til fjernbetjeningen, så er den til WD TV Live den mest intuitive jeg har haft i hænderne i lang tid, der er dog ikke QWERTY tastatur, det kan jeg proppe i USB-porten hvis jeg lyster.
Hvis du læste mit indlæg, ville du kunne se at det var et svar til #5
Jeg har ikke påstået at WD TV Live kunne mere end Boxee Box, men ja WD TV Live har en del kanaler (Det D-Link kalder for apps).
Med hensyn til fjernbetjeningen, så er den til WD TV Live den mest intuitive jeg har haft i hænderne i lang tid, der er dog ikke QWERTY tastatur, det kan jeg proppe i USB-porten hvis jeg lyster.
Der er satme en jungle, og bliver vidst nød til at undersøge markedet noget nærmere...
Er dog blevet ret tændt på WD TV Live på grund af den billige pris, mulighed for harddisk og at der er custom firmware til den.. Samt, ikke mindst, at der er så mange der bruger den og umiddelbart syntes godt om den..
I stedet for at putte en trådløs dongle på, kan man så ikke tilslutte den via netkabel til min router (Apple Base Station Extreme) og via den vej "gøre" den trådløs på den måde? Min router sidder nemlig under fjernsynet, så kommer til at sidde lige ved siden af hinanden. Eller bliver det for bulky?
Er dog blevet ret tændt på WD TV Live på grund af den billige pris, mulighed for harddisk og at der er custom firmware til den.. Samt, ikke mindst, at der er så mange der bruger den og umiddelbart syntes godt om den..
I stedet for at putte en trådløs dongle på, kan man så ikke tilslutte den via netkabel til min router (Apple Base Station Extreme) og via den vej "gøre" den trådløs på den måde? Min router sidder nemlig under fjernsynet, så kommer til at sidde lige ved siden af hinanden. Eller bliver det for bulky?
Personligt tror jeg at jeg køber en Acer Revo (ikke slimline som er for dyr), så har man mulighed for at køre Mythtv, Boxee, eller XBMC. Og sikkert også mange andre.
BTW, så kan Boxee køre på Windows, Mac(intel) og Linux, så du kunne eventuelt starte med at afprøve det, men hvis jeg ikke købte en Revo, så ville jeg købe en Boxee Box eller en Google Tv Box (som ikke fås i DK)
BTW, så kan Boxee køre på Windows, Mac(intel) og Linux, så du kunne eventuelt starte med at afprøve det, men hvis jeg ikke købte en Revo, så ville jeg købe en Boxee Box eller en Google Tv Box (som ikke fås i DK)
Jakob Jakobsen (15) skrev:Jeg har ikke påstået at WD TV Live kunne mere end Boxee Box
Det var "Kan det samme" delen der fangede mig ^^
Jeg leder selv efter en ny løsning. Men med de udgifter jeg får til storage, kunne det være rart at skære noget fra et sted ^^ som fx 1000kr på afspilleren.
Kunne jo bruge xboxen.. men det er røvelendigt. Kunne bruge BD afspillerens netværksdel... men Hey, Samsung og software xD!
Boxeebox
Google TV (Logitech Revue)
WD TV Live
DAMN!! I min reserach faldt jeg over denne her Zotac ZBox Bluray
Pris:3200kr
http://boxee.zendesk.com/entries/329330-what-are-the-technical-spec-s-of-the-boxee-box skrev:Product Specs
Dimensions (LxWxH): 4.5" x 4.5" x 4.6"
Wireless: 802.11n/g/b
Ports: HDMI 1.3a, 10/100 Fast Ethernet, 2x USB 2.0, Optical Audio (S/PDIF), Analog Audio (RCA L/R)
Memory Card Support: SD, SDHC up to 32GB, MMC
Two-Sided RF Remote: with 4-way navigation and full QWERTY keypad
Pris: 1825kr
Google TV (Logitech Revue)
http://nexus404.com/Blog/2010/10/06/logitech-revue-with-google-tv-specs-features-now-official-logitech-announces-revue-gets-ready-for-google-tv/ skrev:
• HDMI input: 1080p/60fps, 1.3a w/ CEC
• HDMI output: 1080p/60fps, 1.3a w/ CEC
o Wireless: 802.11a/b/g/n
o Wired: Ethernet 10/100 Base-T
• Audio optical output (S/PDIF)
• 2 USB 2.0 ports
• Integrated Logitech Harmony® Link IR blaster (for A/V device control)
• Logitech Unifying wireless technology
Pris $299.99 med remote (Kan ikke købes uden for USA)
WD TV Live
http://en.wikipedia.org/wiki/WD_TV_Live skrev:HDMI 1.3
2 USB 2.0
1 Ethernet 100mbps
Pris: 700kr
DAMN!! I min reserach faldt jeg over denne her Zotac ZBox Bluray
Pris:3200kr
Det kan godt være det bare er mig, men hvorfor i alverden har de dog ikke gbit netværk ? No wonder, at det kan være svært at streame filer fra wdtv til min macbook, som endda sidder på et 300mbit n-netværk..
kinaholm (22) skrev:Det kan godt være det bare er mig, men hvorfor i alverden har de dog ikke gbit netværk ? No wonder, at det kan være svært at streame filer fra wdtv til min macbook, som endda sidder på et 300mbit n-netværk..
BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s,
Norrah (27) skrev:Her er den bedste løsning..
Du må dog nok erkende at du er nød til at ligge din livstil lidt om for at få dine behov til at passe til produktet.
Årh hvad, vidste ikke de havde lavet en BD udgave.
Skal hjem og tælle mine film tror jeg ^^
Ja man bliver helt våd i buksen nå man læser ting som "Opskaler din DVD-samling til HD-kvalitet".
At der også står Sony på den gør mig helt vild i varmen.
(Lettere ironi kan forekomme)
Ja man bliver helt våd i buksen nå man læser ting som "Opskaler din DVD-samling til HD-kvalitet".
At der også står Sony på den gør mig helt vild i varmen.
(Lettere ironi kan forekomme)
OxxY (31) skrev:og Jakob, en god upscaler er nu ikke at foragte hvis man han en rimelig dvd samling. Jeg er ihvertfald glad for min.
Den reelle kvalitet kan dog aldrig blive bedre end originalen og den opskalering jeg har set på mange afspillere, har ikke været meget værd.
Sony og mange andre prøver at bilde idiot... kunderne ind at en opskaleret DVD er i lige så god kvalitet som en fullHD Blu-ray.
1) Dit netvaerk koerer ikke 300Mbit. Du er heldig hvis du kan presse mere end 200Mbit ud af det.
2) Dine MKV filer bruger nok noget i stil med 10Mbit max.
3) WDTV boksen har nogle ret funky problemer med cache og generelt traadloest netvaerk.
Det virker fint over mit kablede, men over det traadloese fik jeg underlige lags - selvom AP'et stod lige ved siden af og det koerte fint paa alle andre devices.
Efter de mange updates der er kommet, virker det dog langt bedre med traadloest, men nu har jeg trukket et kabel og det virker altsaa bare lige den tand bedre.
Derudover kan der ogsaa vaere problemer i din fildeling.
JEg har haft nogle ret underlige rettigheds- og auth- problemer med min boks.
Netgear kommer "snart" med NTV550, som ser super laekker ud og som har faaet *SUPER* anmeldelser. Lidt dyrere end WDTV Live, men jeg har taenkt mig at rykke til den.
Var nok ikke tydelig nok, det hakker IKKE når de ligger på min stationære og går igennem gbit netværket til routeren som kører et 5ghz 300mbit N-netværk ud, som MacBooken er på..
1) Dit netvaerk koerer ikke 300Mbit. Du er heldig hvis du kan presse mere end 200Mbit ud af det.
2) Dine MKV filer bruger nok noget i stil med 10Mbit max.
3) WDTV boksen har nogle ret funky problemer med cache og generelt traadloest netvaerk.
Det virker fint over mit kablede, men over det traadloese fik jeg underlige lags - selvom AP'et stod lige ved siden af og det koerte fint paa alle andre devices.
Efter de mange updates der er kommet, virker det dog langt bedre med traadloest, men nu har jeg trukket et kabel og det virker altsaa bare lige den tand bedre.
Derudover kan der ogsaa vaere problemer i din fildeling.
JEg har haft nogle ret underlige rettigheds- og auth- problemer med min boks.
Netgear kommer "snart" med NTV550, som ser super laekker ud og som har faaet *SUPER* anmeldelser. Lidt dyrere end WDTV Live, men jeg har taenkt mig at rykke til den.
#33 er udemærket klar over at jeg ikke kan trække 300mbit ud af netværket, skrev det også bare for at forklare, at det ikke var et 54mbit eller 108mbit n-netværk..
WDTV boksen kører IKKE trådløst, det er skam på kablet netværk, det er når jeg henter data fra wdtv'et over til min macbook trådløst, at det lagger en gang imellem, hvilket jeg finder underligt.. :)
Men nok om det, er SUPER glad for mit WDTV og køber alligevel nok en Synology DS211 i julegave til mig selv, sammen med en 2tb harddisk :)
WDTV boksen kører IKKE trådløst, det er skam på kablet netværk, det er når jeg henter data fra wdtv'et over til min macbook trådløst, at det lagger en gang imellem, hvilket jeg finder underligt.. :)
Men nok om det, er SUPER glad for mit WDTV og køber alligevel nok en Synology DS211 i julegave til mig selv, sammen med en 2tb harddisk :)
54/108Mbit er det samme, det er bare en dobbelt radio.
Og det er ikke 802.11n ;)
Altsaa, du har en harddisk siddende til din WDTV som du henter data fra??
Serioest, kig paa netgears NTV550.
Den er *super* laekker. Og interfacet er langt hurtigere og mere anvendeligt end paa WDTV :)
er udemærket klar over at jeg ikke kan trække 300mbit ud af netværket, skrev det også bare for at forklare, at det ikke var et 54mbit eller 108mbit n-netværk..
54/108Mbit er det samme, det er bare en dobbelt radio.
Og det er ikke 802.11n ;)
Altsaa, du har en harddisk siddende til din WDTV som du henter data fra??
Serioest, kig paa netgears NTV550.
Den er *super* laekker. Og interfacet er langt hurtigere og mere anvendeligt end paa WDTV :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.