mboost-dp1
Civ4 godt eller skidt?
Jeg synes at det er fedt med alle de nye tiltag, såsom religion og den måde man selv "designer" sin styreform. Men jeg kan dog ikke lide den nye oversigt i en by, men det er vel nok et spørgsmål om tid.
Kan slet ikke lide det nye interface, men det er nok bare et spørgsmål om tilvending :-)
Kan desuden ikke se hvorfor der skal proppes så meget 3D-grafik ind i spillet, nu kan jeg ikke spille på min bærbare (et klamt intel extreme 2 chip eller noget) så der spiller jeg stadig den gamle.
På min stationære prøver jeg dog at være venner med det nye, men det går ikke så godt... fik det samme dag som det bliv udgivet.
Kan desuden ikke se hvorfor der skal proppes så meget 3D-grafik ind i spillet, nu kan jeg ikke spille på min bærbare (et klamt intel extreme 2 chip eller noget) så der spiller jeg stadig den gamle.
På min stationære prøver jeg dog at være venner med det nye, men det går ikke så godt... fik det samme dag som det bliv udgivet.
Ja, det ser ud til at de har brugt 3D-motoren fra Pirates. Det er dog lidt overdrevet til nogen ting og fedt nok til andre ting, men de kunne dog godt have udnyttet det med lidt mere spetakulære kampscener. Der er dog et sted hvor min maskine næsten knækker sammen med kun ~5fps der er når jeg har opdaget ca halvdelen a kloden og zoomer ud i planetvisning.
Selve spillet har fået en masse nye intressante features (specielt religion og "civics")
Det der trækker kraftigt ned er den ekstremt tunge 3D engine der er brugt. Men det kan være der kommer en patch der retter op på det senere :)
Det der trækker kraftigt ned er den ekstremt tunge 3D engine der er brugt. Men det kan være der kommer en patch der retter op på det senere :)
I en af de to patches var der vist et fix der gjorde at den ikke brugte så RAM mener jeg. Det er bare ikke inkl. i demoen da den stadig er lavet på den første version.
Har ikke spillet så meget men synes helt sikkert det virkede til at blive et fedt spil. Desværre virkede det også som om det var kommet lidt for hurtigt ud af døren. Spillede det på min brors maskine som er en +1800 Athlon med et Geforce 3 og 768 MB RAM. Det kører sådan set udemærket, men der er utroligt mange memory leaks og crasher derfor lidt for ofte.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund