mboost-dp1
Dansk Folkeparti
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg tror man skal grine, men jeg er ikke sikker. Den vildeste video, ever, fra DF er stadig den her, imo. .
Det med dyrene er jo et perfekt eksempel på populisme, idet alle partier uden undtagelse går op i dyrevelfærd...
Edit: Lang video, det populistiske kommer først efter 1:40
Det med dyrene er jo et perfekt eksempel på populisme, idet alle partier uden undtagelse går op i dyrevelfærd...
gentox (2) skrev:#1
Når det er sagt så skal dyrene selvfølgelig have det godt, men det betyder ikke at jeg synes at DF er dem der skal tage sig af det.
Det ved jeg nu ikke. Jeg kunne da sagtens se største delen af deres folketingsgruppe passe svin, så får man jo et eller andet fornuftigt ud af dem.
Populist reklame, taler til laveste fællesnævner. Tilmed dårligt lavet og virker hurtigt sat sammen.
onetreehell (6) skrev:Det er lidt uhyggeligt at hunden prøver at score grisen :s Tror ikke det er sundt.
Jeg forstod videoen som om at hunden prøvede at jage grisen væk
Jeg havde slået lyden fra, men jeg forstillede mig at hunden sagde "Hey gris, flyt dig lige så det er plads til mig. Husk lige at stemme på mig, derefter skubbe jeg dig helt væk"
Jeg er langt fra en fan af DF, men jeg synes det er blevet til lidt af en bandwagon af had, hvilket i sig selv er rimelig ironisk.
Ontopic, så er reklamen latterlig, et desperat forsøg på at hive stemmer ind og for at opnå sympati oven på al den negative omtale de har fået.
Offtopic, bliver man nød til at forstå, at samtlige store partier har nogenlunde de samme ting på deres dagsorden. Det har langt fra været en fadæse at have vores nuværende regering på magten, de har bragt en masse strukturering med sig og en masse besparelser som faktisk er kommet os til gode.
Der er så en masse der bliver ramt af nedskæringen på børnechecken, blandt andet min egen søsters familie som i forvejen sidder hårdt i det og det ser ikke så skidegodt ud. Hvad folk glemmer er at der er en rimelig stor gruppe mennesker der tager hertil og lever af børnechecken, fordi de enten bringer en masse børn med sig, eller stifter stor familie efter at have flyttet hertil.
Det er fint at kunne hjælpe andre, men når folk decideret spekulerer i vores velfærd og regner ud at de kan rejse hertil og leve af andres arbejde uden selv at skulle løfte en finger, så er DF's harske udtalelser pludselig ikke så langt ude.
Fremmedhad er ikke lig med at tage sig af sit eget land først. Vi har meget og det giver ansvar for at vi giver, men ikke på bekostning af vores liv og specielt ikke når vi giver så meget som vi gør.
Jeg siger ikke at folk skal støtte DF og de får ikke mit kryds, men folk bliver nød til at se forbi latterlige udtalelser og prøve at forstå tingene fra mere end en side. Omend ikke andet, så for personlig udvikling.
Ontopic, så er reklamen latterlig, et desperat forsøg på at hive stemmer ind og for at opnå sympati oven på al den negative omtale de har fået.
Offtopic, bliver man nød til at forstå, at samtlige store partier har nogenlunde de samme ting på deres dagsorden. Det har langt fra været en fadæse at have vores nuværende regering på magten, de har bragt en masse strukturering med sig og en masse besparelser som faktisk er kommet os til gode.
Der er så en masse der bliver ramt af nedskæringen på børnechecken, blandt andet min egen søsters familie som i forvejen sidder hårdt i det og det ser ikke så skidegodt ud. Hvad folk glemmer er at der er en rimelig stor gruppe mennesker der tager hertil og lever af børnechecken, fordi de enten bringer en masse børn med sig, eller stifter stor familie efter at have flyttet hertil.
Det er fint at kunne hjælpe andre, men når folk decideret spekulerer i vores velfærd og regner ud at de kan rejse hertil og leve af andres arbejde uden selv at skulle løfte en finger, så er DF's harske udtalelser pludselig ikke så langt ude.
Fremmedhad er ikke lig med at tage sig af sit eget land først. Vi har meget og det giver ansvar for at vi giver, men ikke på bekostning af vores liv og specielt ikke når vi giver så meget som vi gør.
Jeg siger ikke at folk skal støtte DF og de får ikke mit kryds, men folk bliver nød til at se forbi latterlige udtalelser og prøve at forstå tingene fra mere end en side. Omend ikke andet, så for personlig udvikling.
Jeg burde lige nævne at selvom jeg synes at venstrefløjen har haft virkelig godt af at være sat af pinden i mange år, skal der nok ikke gå for lang tid før de kommer på igen, omend ikke andet så for at opretholde en balance.
Jeg håber bare at så snart de kommer til igen, at de ikke ødsler alt væk, sætter skatten i vejret og ødelægger vores kommunale struktur ved at hyre dobbelt så mange folk som der er brug for.
I så fald, har de ikke lært en skid og så kommer højrefløjen væltende ind valget efter og så sidder vi ret hårdt i det.
Jeg håber bare at så snart de kommer til igen, at de ikke ødsler alt væk, sætter skatten i vejret og ødelægger vores kommunale struktur ved at hyre dobbelt så mange folk som der er brug for.
I så fald, har de ikke lært en skid og så kommer højrefløjen væltende ind valget efter og så sidder vi ret hårdt i det.
Smiley (9) skrev:
Hvad folk glemmer er at der er en rimelig stor gruppe mennesker der tager hertil og lever af børnechecken, fordi de enten bringer en masse børn med sig, eller stifter stor familie efter at have flyttet hertil.
Har du nogle kilder på det ??
coday (11) skrev:Smiley (9) skrev:
Hvad folk glemmer er at der er en rimelig stor gruppe mennesker der tager hertil og lever af børnechecken, fordi de enten bringer en masse børn med sig, eller stifter stor familie efter at have flyttet hertil.
Hvad snakker du om? Xenofobi og fremmedhad behøver ikke kilder!
#8 Tror det er fordi muslimer ikke kan lide griser eller hunde? Eller?
coday (11) skrev:
Læs en avis engang imellem, det kunne være du lærte noget ;)
Der findes et utal af artikler på emnet, så jeg kan kun henlede til google. Hvis du virkelig er interesseret, så søg selv, men jeg tvivler på at du tror på noget af det.
Hvad snakker du om? Xenofobi og fremmedhad behøver ikke kilder!
Jeg håber du fangede den sviende ironi i din egen besked.
Den eneste ægte xenofobi der er til stede er indlæg som dit eget der med det samme fordømmer et indlæg som værende forhadt.
Du kender mig overhovedet ikke, du forsøger ikke engang at forstå hvad jeg skriver, men i stedet springer du til konklusioner der er lig med hvad folk fordømmer DF for.
Det er den slags mennesker der virkelig skræmmer mig og er et typisk tegn på flok-mentalitet.
Folk er så bange for at være politisk ukorrekte og for at undersøge tingene på egen hånd at de ikke rører det overhovedet, men peget glædeligt fingre af andre og er hurtige til at sammenligne med fascister, nazister og nationalister.
Som jeg ser det er #9 et eksempel på at DF og regeringens endeløse kampagne mod de fremmede har virket. Det accepteres som fakta, at DF har sørget for at hele økonomien ikke er brudt sammen pga alle dem der spekulerer imod os.
At en rød regering skulle styrte vores samfund i grus er endnu en underlig fordom. Nyrup var på mange punkter mere liberal end Fogh...
OG jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen, men de artikler du så bredt henviser til siger jo noget om hvor mange der lever på passiv forsørgelse og ikke om de valfarter til landet med et specifikt formål om at nasse.
At en rød regering skulle styrte vores samfund i grus er endnu en underlig fordom. Nyrup var på mange punkter mere liberal end Fogh...
OG jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen, men de artikler du så bredt henviser til siger jo noget om hvor mange der lever på passiv forsørgelse og ikke om de valfarter til landet med et specifikt formål om at nasse.
gentox (2) skrev:DF er et populistisk parti der vil gøre hvad som helst for at være i regering, incl. at lefle for dem der ikke ved bedre.
Sku ligemeget om det er for at lefle - hvis bare de gør noget ud af det også :)
Der er forskel på fordom og bekymring.
Jeg siger ikke at jeg *tror* en rød regering vil spilde en masse penge, men at jeg håber den ikke gør. Der er væsentlig forskel.
Om DF's politik har hjulpet mod fremmede så meget som det har hjulpet på opmærksomhed på egen situation, ved jeg ikke helt. Jeg står i hvert fald for det andet, langt mere end det første.
Vi skal have så mange mennesker ind, som det er behageligt for os at kunne give plads til. Efter dansk statsborgerskab, så skal folk stå til samme ret som enhver anden dansker, men inden da må folk klare sig selv for egen tjente mønt.
Jeg er "kun" halv dansker, med langt det meste af min familie i udlandet, min mor klarede sig fint uden støtte fra staten, så må det da også være muligt for fremtidige indvandrere uden at vi skal fordømmes som fremmedhadende nazi-svin?
Der er forskel på fordom og bekymring.
Jeg siger ikke at jeg *tror* en rød regering vil spilde en masse penge, men at jeg håber den ikke gør. Der er væsentlig forskel.
Om DF's politik har hjulpet mod fremmede så meget som det har hjulpet på opmærksomhed på egen situation, ved jeg ikke helt. Jeg står i hvert fald for det andet, langt mere end det første.
Vi skal have så mange mennesker ind, som det er behageligt for os at kunne give plads til. Efter dansk statsborgerskab, så skal folk stå til samme ret som enhver anden dansker, men inden da må folk klare sig selv for egen tjente mønt.
Jeg er "kun" halv dansker, med langt det meste af min familie i udlandet, min mor klarede sig fint uden støtte fra staten, så må det da også være muligt for fremtidige indvandrere uden at vi skal fordømmes som fremmedhadende nazi-svin?
gentox (2) skrev:#1
DF er et populistisk parti der vil gøre hvad som helst for at være i regering, incl. at lefle for dem der ikke ved bedre.
Faktisk har de gjort rimeligt meget for IKKE at være i regering. :)
#folk flytter til DK for at leve af sociale ydelser
Jeg tror ikke på at der er nogen der spekulerer i det. Jeg tror tilgengæld at der er nogen der kommer pga. sikkerheden.
Oh yeah, sources please.
"Jeg tror ikke på at der er nogen der spekulerer i det."
Du tror ikke der findes nogen der spekulerer i offentlige ydelser?
Enten er du meget positivt stillet over for alle mennesker, eller også er du en smule naiv.
Jeg kender en håndfuld mennesker der lever af staten og har for længst regnet ud at det ikke kan betale sig at finde arbejde, før de bliver tvunget til det af staten.
Du kan roligt regne med at der er folk der regner på mulighederne.
Hvordan skulle man kunne give fakta på at folk med vilje snyder alt hvad de kan for at nasse, eller med vilje vælger Danmark for at få de bedste offentlige ydelser muligt og decideret spekulerer i det?
En spørgeskema undersøgelse?
Som jeg har sagt det før, google det, eller prøv at åbne en avis engang imellem.
Du tror ikke der findes nogen der spekulerer i offentlige ydelser?
Enten er du meget positivt stillet over for alle mennesker, eller også er du en smule naiv.
Jeg kender en håndfuld mennesker der lever af staten og har for længst regnet ud at det ikke kan betale sig at finde arbejde, før de bliver tvunget til det af staten.
Du kan roligt regne med at der er folk der regner på mulighederne.
Hvordan skulle man kunne give fakta på at folk med vilje snyder alt hvad de kan for at nasse, eller med vilje vælger Danmark for at få de bedste offentlige ydelser muligt og decideret spekulerer i det?
En spørgeskema undersøgelse?
Som jeg har sagt det før, google det, eller prøv at åbne en avis engang imellem.
Jeg tror ikke der er nævnværdigt mange der spekulerer i hvor meget man kan nasse af staten før man flytter til Danmark.
Anyway, jeg er måske en smule naiv. Jeg spørger om kilder når jeg ser sådan nogle påstande.
Oh, btw jeg åbner min avis ca. hver morgen og jeg ser kun den slags påstande under "Læserbreve".
Jeg vil holde min mund* hvis du kan finde et par interviews med folk der tænkte "Hmm, hvor skal jeg flytte hen? Jeg må hellere lige undersøge hvor jeg kan nasse mest på det offentlige, før jeg beslutter mig...".
* Eller rettere, rent faktisk diskutere den problematik du prøver at fremstille.
Hallå! Hvad med selv at bidrage med noget irrelevant, usagligt PEZ?!1
Jeg tror ikke der er nævnværdigt mange der spekulerer i hvor meget man kan nasse af staten før man flytter til Danmark.
Anyway, jeg er måske en smule naiv. Jeg spørger om kilder når jeg ser sådan nogle påstande.
Oh, btw jeg åbner min avis ca. hver morgen og jeg ser kun den slags påstande under "Læserbreve".
Jeg vil holde min mund* hvis du kan finde et par interviews med folk der tænkte "Hmm, hvor skal jeg flytte hen? Jeg må hellere lige undersøge hvor jeg kan nasse mest på det offentlige, før jeg beslutter mig...".
* Eller rettere, rent faktisk diskutere den problematik du prøver at fremstille.
Hallå! Hvad med selv at bidrage med noget irrelevant, usagligt PEZ?!1
onetreehell (21) skrev:#19
Jeg er af samme overbevisning. Selvfølgelig er der mange i Danmark, der spekulerer mod staten (selv jeg, da jeg modtager både SU, boligstøtte m.m.), men inden for reglerne og rimelighedens grænser. Tilsvarende vil man sikkert kunne sige om mange andre i Danmark.
Jeg mener dog ikke, at man vil kunne sige det om folk, der ønsker at komme til Danmark. Jeg er 100 % af den opfattelse, at folk, der enten migrerer eller flygter til Danmark, er ligeglade med, om de kan modtage understøttelse på 1 krone eller 10.000 kroner pr. måned.
De vil til Danmark, fordi de ser større muligheder for et bedre liv. At vi så smider penge efter dem, er i mine øjne bare en bonus for dem, men uden reel betydning*.
* Måske fordi de allerede ved, at vi har et relativt liberalt system, og at det måske vil spredes over et par år, hvis vi stoppede med at betale alle ikke-danske statsborgere?
Til gengæld får det en helt reel betydning, når krakkemutmutter og overskægget skal beslutte, om de vil deltage på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at de kan score flere penge på at føde børn og stå udenfor arbejdsmarkedet, end de kan på at være ordentlige samfundsborgere og trave velvilligt mod samlebåndsarbejdet på plastikfabrikken.
Hvor er incitamentet til at blande sig med den indfødte befolkning, lære sproget og deltage i samfundsdebatten, når man ligeså fint kan leve isoleret sammen med Mehmet og Ahmed, samtidig med at man skovler kontanthjælp, boligstøtte og børnechecks ind i ubehøvlede mængder?
De sku' fandeme bare æde nogle frikadeller og få sig et arbejde, sku' de.
Hvor er incitamentet til at blande sig med den indfødte befolkning, lære sproget og deltage i samfundsdebatten, når man ligeså fint kan leve isoleret sammen med Mehmet og Ahmed, samtidig med at man skovler kontanthjælp, boligstøtte og børnechecks ind i ubehøvlede mængder?
De sku' fandeme bare æde nogle frikadeller og få sig et arbejde, sku' de.
LinguaIgnota (23) skrev:Det er uholdbart, at man kan score flere penge[...]
Fucking fixed, før hylekoret af rødmossede analfabeter begynder at flæbe: "Xenofob!" (lolwut?! :D) i et desperat forsøg på at undgå at skulle forholde sig til substansen.
#23: Jeg er tosset med din meget hensynsfulde, politisk korrekte, skrivestil. Men jeg er til gengæld enig i at man skal passe meget på med ikke at lave systemet så det indbyder til passivitet. Er man i forvejen "svag" gør det det ikke nemmere, hvis kommunen bare smider en på førtidspension for at de kan sende regningen (eller en del af den) videre til staten (som der var et eksempel på for nylig). Så er det svært at tage sig sammen.
Det er vel også grunden til at undersøgelser viser at folk i langt større grad finder et job når dagpengene er ved at løbe ud.
Dog mener jeg ikke at DF hjælper på en skid når de altid prøver at skabe splid mellem os og dem. Hvad hjælper det på integrationen, at forringe muligheden for at deltage i folkeafstemninger fx.?
Det er vel også grunden til at undersøgelser viser at folk i langt større grad finder et job når dagpengene er ved at løbe ud.
Dog mener jeg ikke at DF hjælper på en skid når de altid prøver at skabe splid mellem os og dem. Hvad hjælper det på integrationen, at forringe muligheden for at deltage i folkeafstemninger fx.?
Dansk Folkeparti er for racister og udviklingshæmmede. Det må I gerne quote mig for.
Det kan vel næppe være tilfældigt at de bonderøve i min folkeskoleklasse der altid endte med de laveste karakterer, hvis de overhovedet lavede deres opgaver færdige, i dag har "DF" som politisk holdning på facebook.
Det kan vel næppe være tilfældigt at de bonderøve i min folkeskoleklasse der altid endte med de laveste karakterer, hvis de overhovedet lavede deres opgaver færdige, i dag har "DF" som politisk holdning på facebook.
Ronson (26) skrev:Dansk Folkeparti er for racister og udviklingshæmmede. Det må I gerne quote mig for.
Done!
Sku' vi ikke snart organisere noget systematisk røvpuling af folk der stemmer Dansk Folkeparti?*
* Hvis dette er en ulovlig opfordring til vold, så husk at vi har ytringsfrihed her til lands. Det har Muhammedtegnerne selv bevist.
* Hvis dette er en ulovlig opfordring til vold, så husk at vi har ytringsfrihed her til lands. Det har Muhammedtegnerne selv bevist.
#30 Pia K skal da være mere end velkommen til at brænde mit flag af i gaderne eller for den sags skyld sende en øksemorder efter mig. Når jeg har kneppet ham i røven skal vi nok få en fed sag ud af det i pressen.
snesman (3) skrev:Jeg tror man skal grine, men jeg er ikke sikker. Den vildeste video, ever, fra DF er stadig den her, imo. .
Det er da direkte råddent at midt mellem klip af frygtelige hændelser kommer et billede af to muslimske kvinder og en lille dreng, ved 2:17
Overhovedet ikke. Jeg stemmer til venstre for midten. Men derfor behøver jeg jo ikke, som vi ellers ser så mange eksempler på, at have mit hoved oppe i røven.
Hvordan går det ellers med at være så stereotyp i sine holdninger? Det må være let at overskue, no?
Hvordan går det ellers med at være så stereotyp i sine holdninger? Det må være let at overskue, no?
Næeh, ikke nødvendigvis. Men virker det ikke lidt for ukompliceret at skrue fodboldmentaliteten på og forestille sig, at man er i Parken en søndag eftermiddag, mens man råber sig hæs i partilinien og ser de andre hold som fjender? Skal vi ikke have lov til at anerkende et godt forslag eller et fint initiativ, uanset fra hvilken ende af det politiske spektrum det kommer?
Det er vel givet, at yderfløjene som udgangspunkt har mindre at byde på, hvis man er et nogenlunde velafbalanceret menneske med et gennemsnitligt begavelsesniveau, men man er vel heller ikke alt for kløgtig, hvis man ikke kan finde deres eksistensberettigelse.
Al den sort/hvid-tænkning gør ondt i hovedet.
Det er vel givet, at yderfløjene som udgangspunkt har mindre at byde på, hvis man er et nogenlunde velafbalanceret menneske med et gennemsnitligt begavelsesniveau, men man er vel heller ikke alt for kløgtig, hvis man ikke kan finde deres eksistensberettigelse.
Al den sort/hvid-tænkning gør ondt i hovedet.
Anders Feder (37) skrev:Bliver en holdning mere gennemtænkt af ikke at være stereotyp?
Ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stereotype skrev:Stereotypes are standardized and simplified conceptions of groups based on some prior assumptions. Generally speaking, stereotypes are not based on objective truth but rather subjective and sometimes unverifiable content-matter.
Umiddelbart større end eller lig med...
Anders Feder (29) skrev:Sku' vi ikke snart organisere noget systematisk røvpuling af folk der stemmer Dansk Folkeparti?*
Som du selv siger er det en ulovlig opfordring til vold, og det har ikke noget at gøre med ytringsfrihed.
KC (40) skrev:Som du selv siger er det en ulovlig opfordring til vold, og det har ikke noget at gøre med ytringsfrihed.
Så har det heller ikke noget med ytringsfrihed at gøre at overtræde racismeparagraffen? Hvis Pia K er enig med dig deri trækker jeg min udtalelse tilbage med stor beklagelse.
Anders Feder (42) skrev:Så har det heller ikke noget med ytringsfrihed at gøre at overtræde racismeparagraffen? Hvis Pia K er enig med dig deri trækker jeg min udtalelse tilbage med stor beklagelse.
Nej, ikke efter min opfattelse. Hvis Pia K. skal diktere din opfattelse af loven er du nok lidt for påvirket af hendes impotenserende personlighed.
Er det pludseligt blevet racistisk at tegne? Nu er jeg tabt!Anders Feder (42) skrev:Så har det heller ikke noget med ytringsfrihed at gøre at overtræde racismeparagraffen?
#43 Pia K har ingen indflydelse på min opfattelse af loven.
Søren Krarup siger:
Daniel-Dane (44) skrev:Er det pludseligt blevet racistisk at tegne? Nu er jeg tabt!
Søren Krarup siger:
http://www.danskfolkeparti.dk/Dansk_Folkeparti_g%C3%B8r_op_med_30_%C3%A5r_gammel_bestemmelse_S%C3%B8ren_Krarup_frems%C3%A6tter_forslag_om_afskaffelse_af_racismeparagraffen.asp skrev:[Racismeparagraffen] har i sit totalitære sigte en ubehagelig lighed med Beate Wincklers overvågningscenter i Wien. Den betyder en krænkelse af ytringsfriheden og hører ikke hjemme i et frit land.
Ah, Racismeparagraffen!
§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.Så er spørgsmålet bare, om man ønskede at angribe "en gruppe af personer" eller selve troen.
Daniel-Dane (46) skrev:Så er spørgsmålet bare, om man ønskede at angribe "en gruppe af personer" eller selve troen.
Jeg betragter nu heller ikke Muhammedtegningerne som racistiske eller overhovedet som noget, der skulle reguleres. Jeg mener bare at DF altid farer i flint omkring ytringsfrihed når det gælder deres ret til at nedgøre fremmede kulturer i almindelighed, men jeg hører dem aldrig være indædte forkæmpere for min ret til udtalelser som #29.
Med andre ord: det er ikke ytringsfrihed de er tilhængere af - det er pis-på-fremmede-fordi-det-tilfældigvis-er-vores-partigrundlag-frihed de er tilhængere af.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.