mboost-dp1
Does cloud computing need LAMP?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det første jeg faldt over var at de mente at Azure fokuserede på .NET stakken. Jeg er ikke helt enig, Microsoft har faktisk gjort en del ud af at gøre PHP klar til at køre på Windows Azure.
WAMP er måske mere sandsynligt til dette her setup, men jeg tvivler på at Linux vil være særlige meget billigere i et cloud setup end f.eks. Windows (specielt ikke hvis man valgte Windows Azure).
Hele konceptet med LAMP har dog været at det har været nemt at distributere et installation med en række (dårlige) standard-instillinger.
Et cloud-setup fjerner helt klart kravet om dette, og skal jo i stedet bare tilbyde en platform ligesom LAMP.
Jeg synes også dette her er interassant
Spørgsmålet er mere om Microsoft vil tilbyde hosting på et person niveau, i stedet for firma niveau, på f.eks. Azure. Det blev netop foreslået af communitiet under de sidste 1½ års test fase, og de var åbne for muligheden, men havde ingen SLAs klar på det tidspunkt.
WAMP er måske mere sandsynligt til dette her setup, men jeg tvivler på at Linux vil være særlige meget billigere i et cloud setup end f.eks. Windows (specielt ikke hvis man valgte Windows Azure).
Hele konceptet med LAMP har dog været at det har været nemt at distributere et installation med en række (dårlige) standard-instillinger.
Et cloud-setup fjerner helt klart kravet om dette, og skal jo i stedet bare tilbyde en platform ligesom LAMP.
Jeg synes også dette her er interassant
Second, as he notes, the MP of LAMP were about handling the vagaries of operating code and data on systems you had to manage yourself. If there are alternatives that hide some significant percentage of the management concerns, and make it easy to get data into and out of the data store, write code to access and manipulate that data, and control how the application meets its service level agreements, is the "open sourceness" of a programming stack even that important anymore?Det vil jeg gætte på det ikke er.
Spørgsmålet er mere om Microsoft vil tilbyde hosting på et person niveau, i stedet for firma niveau, på f.eks. Azure. Det blev netop foreslået af communitiet under de sidste 1½ års test fase, og de var åbne for muligheden, men havde ingen SLAs klar på det tidspunkt.
Windcape (2) skrev:Det første jeg faldt over var at de mente at Azure fokuserede på .NET stakken. Jeg er ikke helt enig, Microsoft har faktisk gjort en del ud af at gøre PHP klar til at køre på Windows Azure.
Jo. Men:
1) Det er næppe top prioritet hos hverken MS eller de typiske MS brugere.
2) Det er en standard PHP, men pakningen af app er baseret på .NET.
Windcape (2) skrev:WAMP er måske mere sandsynligt til dette her setup,
Det er vel WISP!
:-)
Windcape (2) skrev:men jeg tvivler på at Linux vil være særlige meget billigere i et cloud setup end f.eks. Windows (specielt ikke hvis man valgte Windows Azure).
100000 servere x (pris Windows Server - pris downloaded Centos)
er nu nok en del kroner.
Det er vel WISP!Heh, ja. IIS7 er faktisk utrolig god til at kører PHP via. FastCGI, meget bedre end ISAPI til Apache.
Ja, men modellen med Azure handler jo om SLAs. Cloud er ikke gratis, ligegyldigt hvilke produkter man sælger.arne_v (4) skrev:Men MS forretnings modeller har traditionelt også store problemer med gratis.
Jeg synes generelt at MS har spillet ud som om at de hellere ser Linux på Azure, end Linux på Amazon. Og så håbe på det bliver til Windows senere.
Det skal nok ses som et helt andet forretningsområde.
Modsat så er det rigtig nemt at arbejde med Azure gennem Visual Studio.
Windcape (5) skrev:Heh, ja. IIS7 er faktisk utrolig god til at kører PHP via. FastCGI, meget bedre end ISAPI til Apache.
Muligt, men der er sgu da heller ingen der bruger mod_isapi med PHP !?!?
Man bruger mod_php!
Windcape (5) skrev:Ja, men modellen med Azure handler jo om SLAs. Cloud er ikke gratis, ligegyldigt hvilke produkter man sælger.
Hardwaren koster naturligvis. Ligeledes cloud tilretning.
Men Google betaler 0 per Linux licens og mister ikke noget ved det.
MS kan tage 0 for en Windows licens på et cloud system og se deres omsætning falde hvis folk skifter fra egen windows server til deres cloud eller tage X for en Windows licens på et cloud system og ikke være konkurrence dygtig med Google.
Windcape (5) skrev:Jeg synes generelt at MS har spillet ud som om at de hellere ser Linux på Azure, end Linux på Amazon. Og så håbe på det bliver til Windows senere.
Kan man købe Linux/Azure hos MS?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.