mboost-dp1
downtown.dk launch
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Normalt poster jeg ikke spam, reklamer til underlige ting, samt prøver at pushe mine WOW accounts på newz.dk.. men here goes - seneste skud på stammen af projekter som jeg er involveret i:
DOWNTOWN.DK
De seneste to-tre måneder har jeg og et team af andre unge energiske iværksættere arbejdet på at udvikle downtown.dk som koncept og website. Jeg har stået primært for den tekniske del, udvikling af website og tilhørende systemer mv.
Det er I formegentlige ligeglade med, men giv mig nu alligevel lov til at sprede budskabet. Det er en stor dag :) downtown.dk launchede her ved midnat, og det første tilbud er blevet lagt online.
Downtown.dk's koncept er helt enkelt: Hver dag skærer vi halvdelen af prisen på én fed butik eller én sjov oplevelse i København. Og kun en. Til gengæld breder tilbuddene sig ud over hele byen - lige fra den sunde take away menu på Nørrebro over koncerten på Vesterbro til ansigtsbehandlingen på Østerbro.
Tjek sitet og konceptet ud på www.downtown.dk
Hurray!
DOWNTOWN.DK
De seneste to-tre måneder har jeg og et team af andre unge energiske iværksættere arbejdet på at udvikle downtown.dk som koncept og website. Jeg har stået primært for den tekniske del, udvikling af website og tilhørende systemer mv.
Det er I formegentlige ligeglade med, men giv mig nu alligevel lov til at sprede budskabet. Det er en stor dag :) downtown.dk launchede her ved midnat, og det første tilbud er blevet lagt online.
Downtown.dk's koncept er helt enkelt: Hver dag skærer vi halvdelen af prisen på én fed butik eller én sjov oplevelse i København. Og kun en. Til gengæld breder tilbuddene sig ud over hele byen - lige fra den sunde take away menu på Nørrebro over koncerten på Vesterbro til ansigtsbehandlingen på Østerbro.
Tjek sitet og konceptet ud på www.downtown.dk
Hurray!
roennow (2) skrev:Ville gerne kigge rundt på siden, men kan ikke lukke den debile modalbox med nyhedsbrev, og har ingen interesse i at tilmelde mig når jeg ikke bor i københavn
Hold kæft hvor er den da irreterende. Jeg tilmeldte mig med en random mail addresse og kom ind og så filmen. I samme vindue, uden mulighed for at blive lukket. Prøver lige en anden browser.
Efter tilmelding skulle modal-vinduet gernne kunne lukkes ved klik på kryds i øverste højre hjørne eller ved klik på "Luk" knappen lige under videoen.Comicom (3) skrev:Jeg tilmeldte mig med en random mail addresse og kom ind og så filmen. I samme vindue, uden mulighed for at blive lukket.
Enig med #2
Det er IKKE holdbart at man skal tilmelde sig et nyhedsbrev før man kan snuse rundt på siden - på den måde taber man hurtigt interessen (det gjorde jeg i hvert fald)
Så jeg har ikke brugt mere end 2 sec på jeres side, beklager :-|
Det er IKKE holdbart at man skal tilmelde sig et nyhedsbrev før man kan snuse rundt på siden - på den måde taber man hurtigt interessen (det gjorde jeg i hvert fald)
siliankaas (5) skrev:Enig med #2
You said it. Det er altså en ommer milandt.
#5 Jeg er enig, jeg har navigeret væk fra siden da jeg så den boks og ingen mulighed for at lukke den uden at tilmelde mig til noget spam.
Det er sq en ommer.
Det er sq en ommer.
Samme her. På ingen måde holdbart at tvinge folk til at tilmelde sig for at kigge på siden. Jeg lukkede siden så snart jeg ikke kunne finde "luk" knappen ..
Fint koncept, desværre epic fail i førstehåndsindtryk!
Fint koncept, desværre epic fail i førstehåndsindtryk!
Det er absolut nødvendigt for konceptet at vores mailliste opbygges, så normalt ville jeg være enig i jeres udlæg.
Vi har besluttet at hvis man vil læse om dagens tilbud er man nødt til at aflevere sin e-mail ved kasse 1 (eller hacke vores lightbox, eller tilmelde sig med [email protected]).
Vi ved at nogen vil gøre ovenstående, men det opvejes af dem der reelt tilmelder sig - og som er essentielt for vores forretning.
Vi har besluttet at hvis man vil læse om dagens tilbud er man nødt til at aflevere sin e-mail ved kasse 1 (eller hacke vores lightbox, eller tilmelde sig med [email protected]).
Vi ved at nogen vil gøre ovenstående, men det opvejes af dem der reelt tilmelder sig - og som er essentielt for vores forretning.
milandt (10) skrev:Det er absolut nødvendigt for konceptet at vores mailliste opbygges, så normalt ville jeg være enig i jeres udlæg.
Selvfølgelig, men at tvinge brugeren til det er jo noget helt andet.
milandt (10) skrev:Vi ved at nogen vil gøre ovenstående, men det opvejes af dem der reelt tilmelder sig - og som er essentielt for vores forretning.
Jeg vil sige det holder ikke helt.
På den måde kommer der ikke nogen kunder i butikken udover dem der kender jer i forvejen.
Hvis man som nyfunden er på jeres hjemmeside også bliver tvunget til at skulle tilmelde sig til noget man reelt ikke ved hvad er, det gavner bestemt ikke, tværtimod, man mister interesseren og potientelle kunder ryger sammen med den.
Det er stadig en uholdbar fremgangsmåde. Vil vove den påstand, at meget få tilmelder sig noget de ikke har kunnet læse om først. Hvis det er absolut nødvendigt at få det registreringsvindue smasket i hovedet, så sørg for det kommer når man forlader siden i stedet for.
Allerede nu kunne jeg aldrig finde på at blive kunde .. Mig har I skræmt væk ..
Allerede nu kunne jeg aldrig finde på at blive kunde .. Mig har I skræmt væk ..
milandt (10) skrev:Det er absolut nødvendigt for konceptet at vores mailliste opbygges, så normalt ville jeg være enig i jeres udlæg.
Tænk lidt over, om det ikke er nemmere at få maillisten udbygget via gode tilbud istedet for at forsøge at tvinge folk til at melde sig til noget, de ikke aner hvad er?
Der er noget helt galt i jeres måde at tænke på.. beklager, men der er ingen undskyldning for jeres opførsel.
Hvad med alle dem som ikke tilmelder sig, fordi de ikke aner, hvad det går ud på?
Hvis det er den attitude i har overfor jeres kunder (brugerne), så kunne man godt tage sig selv i at sidde og håbe lidt på, at jeres projekt blev en dundrende fiasko :(
roennow (2) skrev:Ville gerne kigge rundt på siden, men kan ikke lukke den debile modalbox med nyhedsbrev, og har ingen interesse i at tilmelde mig når jeg ikke bor i københavn
Jeg støtter konceptet, siden Milandt er en "najs guy", og siden det er en grundlæggende god idé.
Hvis man dog gerne vil slippe for spam, så kan jeg for de udeforstående anbefale Lortemail. Det er præcis, hvad den hedder - en mailkonto udelukkende til spam, junk og andet snavs.
#16 - Som jeg ser det, har det intet med spam at gøre.
Det er faktummet at man bliver tvunget til at indtaste en mail for at kunne se siden, det syntes jeg regulært er en bommert.
- At du så kan indtaste en hvilken somhelst mail er jo egentlig irrelevant, da du bliver tvunget alligevel.
Som jeg har sagt før, så har det en afskræmmende effekt på dem som besøger siden.
Det er heller ikke alle som tænker over at bruge en spam mail, specielt ikke Hr. og Fru. Jensen der er medlem af Store Magleby Kirke.
Det er faktummet at man bliver tvunget til at indtaste en mail for at kunne se siden, det syntes jeg regulært er en bommert.
- At du så kan indtaste en hvilken somhelst mail er jo egentlig irrelevant, da du bliver tvunget alligevel.
Som jeg har sagt før, så har det en afskræmmende effekt på dem som besøger siden.
Det er heller ikke alle som tænker over at bruge en spam mail, specielt ikke Hr. og Fru. Jensen der er medlem af Store Magleby Kirke.
vandfarve (16) skrev:Jeg støtter konceptet, siden Milandt er en "najs guy", og siden det er en grundlæggende god idé.
Jamen ja, det er det, og det er han.
Men hele konceptet med at tvinge folk til at signe up for at se siden er SÅ forkert og SÅ langt ude, at man ikke tror sine egne øjne.
Hvornår har der sidst været en side, der har brugt det koncept og fået succes?
vandfarve (16) skrev:Jeg støtter konceptet, siden Milandt er en "najs guy", og siden det er en grundlæggende god idé.
Det gør jeg skam også. Synes det er et godt koncept.
Dog er det en mildt sagt meget aggresiv fremgangsmåde, der ikke giver et godt førstehåndsindtryk til en potentiel kunde. Jeg nægter da et handle et sted, der påtvinger mig noget som helst. Så finder jeg da bare et andet sted.
I bliver nødt til at tænke på jeres forretning som en service til folk. Det er for så vidt okay at påminde folk om, at I gerne vil have deres mailadresse. Men at gøre det inden folk har fået en eneste chance for at læse hvem I er, hvad I laver og hvad I har at tilbyde, er på alle måder uacceptabel! (Og dumt!)
Og så tilføj da en luk knap, så folk får indtryk af, at det er et tilbud de får, og ikke en påtvunget spammail.
Jeg forstår som sagt godt jeres holdning til at man bliver afkrævet sin e-mail for at komme videre, og det er naturligvis noget vi har overvejet meget nøje.
Konceptet er ikke et vi selv har opfundet. [url=Collective Buying Power]Collective Buying Power[/url] er stort, og f.eks. Groupon gør det helt fænomenalt fantastisk godt i The Land of Opportunities.
I ovenstående eksempel afkræves man også sin e-mail adresse før man må deltage i festen, og vi læner os op af det koncept og tror på at de med deres success har gjort det meste rigtigt.
Men ja, der vil være potentielle kunder der aldrig kommer længere end til vores lightbox. Vi ser dog ikke vores potentielle kunder som folk der kommer direkte ind på www.downtown.dk og ser det tilbud der tilfældigvis er Dagens Tilbud. Vores kunder er dem der modtager (og er interesseret i at modtage) Dagens Tilbud på e-mail.
Der vil naturligvis være nogen der ikke er interesseret i at modtage vores nyhedsbrev dagligt, enten fordi de ikke er i vores målgruppe eller fordi de ikke kan overskue at modtage et nyhedsbrev med så høj frekvens, og de vil enten afmelde sig igen hurtigt eller slet ikke tilmelde sig. Det er ok. Det er en del af konceptet. Vi kan ikke ramme alle.
Vil lige svare på et par af ovenstående specifikke spørgsmål
Konceptet er ikke et vi selv har opfundet. [url=Collective Buying Power]Collective Buying Power[/url] er stort, og f.eks. Groupon gør det helt fænomenalt fantastisk godt i The Land of Opportunities.
I ovenstående eksempel afkræves man også sin e-mail adresse før man må deltage i festen, og vi læner os op af det koncept og tror på at de med deres success har gjort det meste rigtigt.
Men ja, der vil være potentielle kunder der aldrig kommer længere end til vores lightbox. Vi ser dog ikke vores potentielle kunder som folk der kommer direkte ind på www.downtown.dk og ser det tilbud der tilfældigvis er Dagens Tilbud. Vores kunder er dem der modtager (og er interesseret i at modtage) Dagens Tilbud på e-mail.
Der vil naturligvis være nogen der ikke er interesseret i at modtage vores nyhedsbrev dagligt, enten fordi de ikke er i vores målgruppe eller fordi de ikke kan overskue at modtage et nyhedsbrev med så høj frekvens, og de vil enten afmelde sig igen hurtigt eller slet ikke tilmelde sig. Det er ok. Det er en del af konceptet. Vi kan ikke ramme alle.
Vil lige svare på et par af ovenstående specifikke spørgsmål
De kan afmelde sig med et enkelt klik (ja, et enkelt klik) i det daglige nyhedsbrev.XorpiZ (15) skrev:Hvad med alle dem som ikke tilmelder sig, fordi de ikke aner, hvad det går ud på?
Hvis man er på sin egen computer gemmes en cookie der fortæller at man allerede er tilmeldt. Hvis man ikke har den cookie, f.eks. fordi man er på en anden computer, så bliver man afkrævet sin e-mail igen - hvis man allerede er tilmeldt mailinglisten får man ikke en ny velkomstmail mv - men man får en ny cookie så man kan komme ind på sitet.fjols (12) skrev:Hvad vil i så gøre med dem der logger på anden gang fra en anden computer?
Det er hønen og ægget. Vi ønsker at opbygge den død-nødvendige kritiske masse der skal sikre at konceptet bliver en success. Vi er nødt til at have en stor mailingliste for at kunne markedsføre de butikker vi laver aftaler om tilbud med på Downtown.XorpiZ (15) skrev:Tænk lidt over, om det ikke er nemmere at få maillisten udbygget via gode tilbud istedet for at forsøge at tvinge folk til at melde sig til noget, de ikke aner hvad er?
Thx mate! :-)vandfarve (16) skrev:Jeg støtter konceptet, siden Milandt er en "najs guy", og siden det er en grundlæggende god idé.
Vi vil overveje det når vores mailingliste har en tilpas stor størrelse - især taget feedback som jeres i betragtning. Vi må se hvad folks generelle tilbagemelding bliver. Nu er det måske også lige hardcore nok at kaste konceptet på bordet for jer hardcore-privacy-concerning-self-aware-geeks når vores målgruppe er Sex and the City piger med fart på i København.Colapusheren (19) skrev:Og så tilføj da en luk knap, så folk får indtryk af, at det er et tilbud de får, og ikke en påtvunget spammail.
milandt (20) skrev:Jeg forstår som sagt godt jeres holdning til at man bliver afkrævet sin e-mail for at komme videre, og det er naturligvis noget vi har overvejet meget nøje.
Men nu er der jo en _enorm_ forskel på groupon.com og jeres side. på groupon.com kan man jo læse hvad siden er, går ud på, hvem der står bag den, osv. inden man tilmelder. Den luksus har man ikke på jeres side, og det er _der_ det går galt for jer.
At i gerne vil have folk tilmelder sig osv. er fuldt forståeligt - det er bare usselt at tvinge folk ind på den måde.
De kan afmelde sig med et enkelt klik (ja, et enkelt klik) i det daglige nyhedsbrev.
Det er vel ret normalt - og i øvrigt et lovkrav, at man skal kunne afmelde sig direkte fra nyhedsbrevet.
Jeg savner stadig et godt argument for, hvorfor man skal melde sig til, inden man overhovedet må læse om, hvad i tilbyder.
Med fare for at lyde nedværdigende, så virker det lidt som om i enten har fået storhedsvanvid eller tror, at jeres brugere er naive idioter, der glædeligt giver deres mail-adresse ud til noget, de ikke aner hvad er.
Men altid dejligt at Firefox har muligheden at deaktivere JavaScript, men jeg er helt enig med #21.
Er helt enig, tabben er stadig åben, men gider simpelthen ikke indtaste min mail addr.
I burde nok have kørt noget pr på det INDEN i lancerede den, så kunne i have skabt et brugernetværk allerede der, altså, sådan en side er jo intet værd uden brugere. Det der skræmmer mig væk. Det lugter af spam.
Er Kenneth Plum i familie med Camilla Plum?
Ah fuck it, registrerer alligevel, nu vil jeg se...
Øv, jeg vil gerne læse hvad I er, ikke høre en eller anden halv-kælen kvindestemme ævle.
Øv, Soupanatural... Køber kaffe der, den er billig, men orker ikke deres øko-ræs og tangsupper. Det lugter underligt derinde.
Ellers synes jeg det er en glimrende idé, så den ryger da på æ fjæz.
I burde nok have kørt noget pr på det INDEN i lancerede den, så kunne i have skabt et brugernetværk allerede der, altså, sådan en side er jo intet værd uden brugere. Det der skræmmer mig væk. Det lugter af spam.
Er Kenneth Plum i familie med Camilla Plum?
Ah fuck it, registrerer alligevel, nu vil jeg se...
Øv, jeg vil gerne læse hvad I er, ikke høre en eller anden halv-kælen kvindestemme ævle.
Øv, Soupanatural... Køber kaffe der, den er billig, men orker ikke deres øko-ræs og tangsupper. Det lugter underligt derinde.
Ellers synes jeg det er en glimrende idé, så den ryger da på æ fjæz.
Vi gør et kæmpe arbejde inden for PR. Det er ligeledes hønen og ægget. Det er svært at få spalteplads når man endnu ikke har et site der er i luften, men kun en side med en video og mulighed for at lægge sin e-mail adresse. Der bliver gjort en masse PR tiltag i de første uger. Vi ved godt at vi ikke er store fra dag et, men det var heller ikke meningen.tanghaar (24) skrev:I burde nok have kørt noget pr på det INDEN i lancerede den, så kunne i have skabt et brugernetværk allerede der, altså, sådan en side er jo intet værd uden brugere. Det der skræmmer mig væk. Det lugter af spam.
Pas.. Men ville være et godt bud. Kan til gengæld sige at Frederik Plum er vores chefredaktør og ansvarlig for vores redaktionelle linie.tanghaar (24) skrev:Er Kenneth Plum i familie med Camilla Plum?
Med risiko for at få tæsk af de andre på holdet kan jeg løfte sløret for at morgendagens tilbud bliver "2 valgfrie hovedretter for halv pris" på en populær take-away restaurant på Nørrebro.tanghaar (24) skrev:Øv, Soupanatural... Køber kaffe der, den er billig, men orker ikke deres øko-ræs og tangsupper. Det lugter underligt derinde.
Det glæder vi os til! :-Dmilandt (25) skrev:Med risiko for at få tæsk af de andre på holdet kan jeg løfte sløret for at morgendagens tilbud bliver "2 valgfrie hovedretter for halv pris" på en populær take-away restaurant på Nørrebro.
Btw, 'Downtown Business' i bunden af siden virker ikke..
I FAQ'en mangler der flere steder link til 'kontakt os' :)
http://vimeo.com/11518821
I får også lige ovenstående stemnings-video der i skarp kontrast til resten af vores koncept er frit tilgængelig på Vimeo :)
I får også lige ovenstående stemnings-video der i skarp kontrast til resten af vores koncept er frit tilgængelig på Vimeo :)
Hvis jeg ser en ny butik i byen og jeg bliver afkrævet navn og adresse før jeg overhovedet ved hvad de sælger. Så får de altså ikke mig som kunde.
Jeg mener stadigvæk det er dumt at afskære folk på den måde.
Har virkelig svært ved at se fornuften i at man ikke kan læse "om downtown" og "Faq" (links i bunden) uden først at være medlem.
Har virkelig svært ved at se fornuften i at man ikke kan læse "om downtown" og "Faq" (links i bunden) uden først at være medlem.
Det var da irriterende at ens venner kan skrive én op til nyhedsbrevet og de derefter aktivt skal framelde sig det.
Det er jo rent faktisk spam, da jeg ikke har givet tilsagn om, at jeg vil have breve eller reklamer på min mail adresse. Min ven har inviteret mig, korrekt - Men en invitation skal man respondere på.
Det er jo rent faktisk spam, da jeg ikke har givet tilsagn om, at jeg vil have breve eller reklamer på min mail adresse. Min ven har inviteret mig, korrekt - Men en invitation skal man respondere på.
Men der er en væsentlig forskel i måden jeres side er opbygget på ift. groupon. PÅ jeres side kan jeg se at der en hjemmeside, som jeg bliver forment adgang for. Altså, det I vil sende til min e-mail adresse, fremstår på siden. Hvis jeg blot kunne komme ind på den. Groupon viser intet indhold på deres hjemmeside, men siger at de vil sende dig tilbuddet.milandt (20) skrev:Jeg forstår som sagt godt jeres holdning til at man bliver afkrævet sin e-mail for at komme videre, og det er naturligvis noget vi har overvejet meget nøje.
Value proposition bliver præsenteret på to forskellige måder og der er Groupon bedre imo.
Når en besøgende første gang handler køber et tilbud på downtown.dk, så beder vi yderligere om deres fulde navn samt om at vælge et password. Herefter vil tilbagevende kunder kunne logge direkte ind næste gang de vil købe et tilbud, eller downloade værdibeviser hvis de skulle have fået slettet den mail de modtog i forbindelse med et tidligere køb.Cloud02 (36) skrev:Hvordan laver jeg egentlig en bruger med en username og password?
Dine venner kan også indtaste din e-mail adresse direkte i lightboxen når de først kommer ind på siden. Der er ingen forskel i måden vi håndterer det på andet end at bekræftelsesmailen ser lidt anderledes ud.Cloud02 (35) skrev:Det var da irriterende at ens venner kan skrive én op til nyhedsbrevet og de derefter aktivt skal framelde sig det.
Det er sandt. Vi har dog valgt at man godt må "smugkigge" ind bag den halvtransparante baggrund der ligger bag lightboxen. Det skulle forhåbentlig være med til at give folk en teaser til hvad der er på sitet uden at vi løfter hele sløret.Cloud02 (37) skrev:Value proposition bliver præsenteret på to forskellige måder og der er Groupon bedre imo.
Magten (27) skrev:Btw, 'Downtown Business' i bunden af siden virker ikke..
I FAQ'en mangler der flere steder link til 'kontakt os' :)
Thx. Business linket er rettet, og FAQ'en sørger jeg for at rette nu her.
ganske korrekt at man kan sagtens kan skrive andres mail ind på nyhedsbreve. Men forskellen ligger i præsentationen.milandt (40) skrev:Dine venner kan også indtaste din e-mail adresse direkte i lightboxen når de først kommer ind på siden. Der er ingen forskel i måden vi håndterer det på andet end at bekræftelsesmailen ser lidt anderledes ud.
På lightboksen bliver de spurgt om at indtaste _deres_ mail for at _skrive sig op_ til nyhedsbrevet.
Det på selve siden bliver de opfordret til at invitere deres venner til Downtown.dk - De bliver mao. på intet tidspunkt gjort opmærksomme på at de skriver deres venner op til nyhedsbrevet og ikke blot modtage sender dem en invitation til at besøge sitet á la Facebook invites, eller nyheds-sharing.
Jeg er af den opfattelse at, at det er dårlig user experience. Det er jo ikke fordi det er en VIP sektion jeg gerne vil tilgå og kun får lov til at smugkigge. Jeg bliver derimod forment adgang fra selve hovedsiden.milandt (41) skrev:Det er sandt. Vi har dog valgt at man godt må "smugkigge" ind bag den halvtransparante baggrund der ligger bag lightboxen. Det skulle forhåbentlig være med til at give folk en teaser til hvad der er på sitet uden at vi løfter hele sløret.
Jeg er enig med så at sige alle andre herinde - tilmeldingsboksen er for aggressiv - så i det mindste lav, så folk kan se bare lige 15 liniers beskrivelse (i vinduet or so), så man har en idé til hvad man tilmelder sig.
Havde jeg ikke stødt på linket på Newz, så havde jeg aldrig nogensinde brugt mere end 2-3 sekunder på det site, og ville også stærkt fraråde folk jeg kender til at bruge det.
Takket være Newz, vil jeg dog sige, at konceptet (dialogen undtaget) virker som en rigtig god idé med potentiale.
Jeg bor dog i Århus, så intet jeg vil få glæde af (så længe det er Kbh only).
Havde jeg ikke stødt på linket på Newz, så havde jeg aldrig nogensinde brugt mere end 2-3 sekunder på det site, og ville også stærkt fraråde folk jeg kender til at bruge det.
Takket være Newz, vil jeg dog sige, at konceptet (dialogen undtaget) virker som en rigtig god idé med potentiale.
Jeg bor dog i Århus, så intet jeg vil få glæde af (så længe det er Kbh only).
plazm (7) skrev:Lige et hurtigt fix, så i kan få den trælse boks væk! og det er ikk engang svært :s
javascript:UI.HighSlide.enableClose();
mange tak
#Cloud02
Det er også min opfattelse, men når Milandt skriver således, så kan man ikke læse det anderledes, at der kommer et nyt tilbud hver dag. Eller, er det bare noget særligt de første tre dage?
Det er også min opfattelse, men når Milandt skriver således, så kan man ikke læse det anderledes, at der kommer et nyt tilbud hver dag. Eller, er det bare noget særligt de første tre dage?
milandt (25) skrev:Med risiko for at få tæsk af de andre på holdet kan jeg løfte sløret for at morgendagens tilbud bliver "2 valgfrie hovedretter for halv pris" på en populær take-away restaurant på Nørrebro.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.