mboost-dp1

Efterskole jura?

Gå til bund
Gravatar #1 - Swankie
14. okt. 2010 16:08
Jeg har været hjemme, og dermed været væk fra min efterskole pga. sygdom. I mens jeg har været væk, er der nogen der har skiftet værelse.

Der er så sket det at jeg er blevet flyttet ud af mit nuværende værelse (wtf?), uden mit samtykke, og forstanderen har sågar tømt mit skab, for at gøre plads for en anden, igen uden at jeg har sagt god for at han må åbne mit skab.

Ser i også et problem i det? Jeg føler mig lidt krænket, men kan absolut ikke finde noget der bare minder om noget.
Halp Newz.
Gravatar #2 - Caek of Doom
14. okt. 2010 16:10
Brok dig til forstanderen?
Gravatar #3 - Swankie
14. okt. 2010 16:11
har jeg bestemt også tænkt mig, havde jeg ikke haft mononukleose, havde jeg ringet til ham lige på stedet.
Gravatar #4 - Anders Fedеr
14. okt. 2010 16:15
#2 Brainsick: "Jeg føler mig krænket over noget du har gjort!". Forstanderen: "Nå."

#1 Hvis det i nogen teknisk forstand er "dit" skab (hvis du eks. har lejet det og ikke blot bruger det gratis), så kan man vel argumentere for at det er en privatlivskrænkelse. Gider ikke lige google paragraffen men man må ikke rode andres "gemmer".
Gravatar #5 - Swankie
14. okt. 2010 16:17
#4 Det er det jeg tænker, altså der bliver betalt for at jeg går der, derfor lejer jeg det vel også på et eller andet plan?
Gravatar #6 - Anders Fedеr
14. okt. 2010 16:25
#4 Så vil jeg tro det skal stå i kontrakten (eller hvad man nu har af aftale med sådan et foretagende) at du har ret til et skab som er dit. Hvis skabene bare er der og bliver stillet til rådighed på take-it-or-leave-it basis tror jeg ikke du har en ret overbevisende sag.
Gravatar #7 - Swankie
14. okt. 2010 16:35
#5 jeg vil prøve at kigge i kontrakten så (:

tak for hjælpen i hvert fald :-)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
14. okt. 2010 16:56
Hvorfor, hvis jeg må spørger, kan man ikke ringe hvis man har kyssesyge (som Google siger at mononukleose betyder)?

Og når det er sagt, så vil jeg foreslå at du skriver et brev eller en mail til ham i stedet for at ringe. For det første er det nemmere at kontrollere følelserne når man skriver og for det andet så har du det på skrift, hvis sagen skal gå videre (f.eks. til bestyrelse o.lign.)
Gravatar #9 - Flasher
14. okt. 2010 17:43
Hvor lang tid har du været væk?
Gravatar #10 - Bastardo
14. okt. 2010 18:22
Er næsten sikker på du har givet din samtykke uden at vide det. Sådan er det oftest på højskoler, efterskoler, militæret osv. Kan ihvertfald huske en episode på min der lyder lidt mage til det du har været udefor, der ikke endte i noget som helst.
Gravatar #11 - Swankie
14. okt. 2010 19:02
#8 Med kyssesyge kommer mandler på størrelse med tennisbolde, det lyder ikke som om du har haft det, og jeg vil da håbe for dig at du aldrig får det (:

#9 En enkelt uge indtil videre.

#10 Jeg regner da heller ej med at gøre nogen sag ud af det, jeg synes bare at det er krænkende, og vil bare nævne det for min forstander (;
Gravatar #12 - squad2nd
14. okt. 2010 20:47

Du vil nævne det for samme forstander, som personligt har tømt dit skab?

Mit største gæt er, at du muligvis bliver gjort til grin. Det baserer jeg på, at hvis han havde haft sin værdighed intakt havde han kontaktet dig først og sagt at dine ting skulle fjernes. Du ville med garanti ingen indvendinger have.

Du kan naturligvis ikke gøre en skid, og du skal ikke forvente en undskyldning. Allerhøjest en tam forklaring.

Gravatar #13 - Chewy
14. okt. 2010 22:53
Har kun en ting at sige...

GO GO EB!!!

Det er lige deres kop the...
Gravatar #14 - Flasher
15. okt. 2010 07:16
Chewy (13) skrev:
Har kun en ting at sige...

GO GO EB!!!

Det er lige deres kop the...

Yeah right. Den vilde sensationshistorie. ;)
Gravatar #15 - Kris
15. okt. 2010 07:47
MiniatureZeus (8) skrev:
Hvorfor, hvis jeg må spørger, kan man ikke ringe hvis man har kyssesyge (som Google siger at mononukleose betyder)?

Selvom det er offtopic, så skal du da lige ha lidt info med på vejen:

Jeg har selv haft kyssesyge som startede ud med lidt feber og en smule hævelse i halsen. Men det udviklede sig hurtigt til en ret alvorlig situation, hvor min milt var under alt for hårdt pres og jeg flere gange måtte indlægges og overvåges. Under den 3 måneder lange periode jeg var sygemeldt fra skolen var jeg så medtaget af sygdommen at jeg ikke engang kunne løfte mit hoved selv. Jeg måtte bæres rundt i huset derhjemme, da mine ben simpelthen ikke havde kræfter til at holde mig oppe og i det store hele husker jeg ikke meget fra den tid.
På samme tid var en af mine veninder blevet ramt af kyssesyge, hun kunne nøjes med 3 uger med en smule halsbetændelse og så var hun oppe på fødderne igen.

Det varrierer hvor hårdt man bliver ramt af kyssesyge og i nogle tilfælde kan det gå rigtig galt. Nogle oplever bare en smule halsbetændelse og lidt tunghed i hovedet og andre skal en tur på hospitalet. Så det er ikke alle der med kyssesyge hverken har overskud til at ringe, maile eller skrive på forummer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login