mboost-dp1

Er den ægte?

Gå til bund
Gravatar #1 - Bjørn
18. jul. 2006 00:46
Normalt plejer jeg nogenlunde godt at kunne se hvis en film er falsk på nettet - men er lige kommet i tvivl med en her.
Er denne video ægte?
Gravatar #2 - Bjørn
18. jul. 2006 00:55
Brænder meteoritter når de kommer ind i atmosfæren?
Gravatar #3 - Simm
18. jul. 2006 03:18
Uden at være ekspert på området, så vil jeg mene at de gør. Jeg ved ikke om filmen er ægte - synes den virker lidt for søgt, men ehh.. man har da hørt om meteoritter der har ramt biler og sådan.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
18. jul. 2006 05:59
Heller ik andet end Discovery Channel-ekspert :)
men kometer er is og vand og når someregel at brænde op i vores atmosfære inden de rammer jorden. Meteroritter er derimod sten, jern og andre metaller, og når derfor ikke at brænde op, hvis de er stor nok.

mht til den video der, ville jeg umiddelbart mene at den var falsk på den måde den er optaget. Virker meget prof agtigt iforhold til andre amatør-rum-videoer. men who knows!?!?
Gravatar #5 - Boggie
18. jul. 2006 06:07
Den er falsk. Se hele reklamen for Toyota her:
Gravatar #6 - MiniatureZeus
18. jul. 2006 06:09
totalt urellevant og desuden også forkert... nok fordi jeg hører Korn så tidligt.. :S
Gravatar #7 - Bjørn
18. jul. 2006 15:29
Okay thanks... - havde også en mistanke om den.

Men det kunne da faktisk være ret fedt hvis den VAR ægte - tænkt lige at stå op kigge op på himmelen og der lander en meteorit lige ved siden af dig. Once in a lifetime hva.
Gravatar #8 - amokk
18. jul. 2006 23:55
Jeg tvivler på den er ægte. Hvis der var landet en meteorit så tit på mennesker for nylig ville hele verden have hørt om det, så vidt jeg ved er det tætteste man hidtil har været på en landing, en bondemand som gik i den ene ende af marken, og der styrtede en meteorit ned i den anden ende...

At der lige skulle være styretet en meteorit ned 20-50 meter fra mennesker, som tilfældigvis stod og filmede, virker MEGET usandsynligt, når man ser på hvor lang tid der går mellem at der er meteoritter som slipper gennem atmosfæren.

Desuden ser det ud til at der kommer endnu en mindre meteorit i slutningen af videoen, sandsynligheden for dette er så godt som 0.
Gravatar #9 - bugger
19. jul. 2006 00:03
[url]#8[/url] Tjaeh.. jeg synes da altid at en eller anden når at fange det på video. Selvfølgelig ikke impact, men en optagelse af kometens bane. Som fx. den i Norge for ikke så lang tid siden.
Gravatar #10 - l1z4rd
19. jul. 2006 08:38
Chancen for at blive ramt af en komet er meget, meget, mindre end at få syv rigtige i lotto...

Som nævnt tidligere brænder lagt de fleste meteore op i vores atmosfære så det eneste der rammer Jorden er lidt sløw
Gravatar #11 - Bjørn
19. jul. 2006 10:30
Ja den er nok ikke ægte-

Vi har sommerhus på Helgenæs(på Djursland) og der var faktisk en meteorit der landede i vandet mellem vores sommerhus og Århus for nogle år siden. Det var om natten - jeg hørte det ikke men vores gæster gjode...

Mener det var heromkring http://www.thabear.dk/Junk/sted.jpg
Gravatar #12 - amokk
19. jul. 2006 10:51
#9 #10 I snakker om kometer, som INTET har at gøre med meteoritter. Det er ligesom at sammeligne bananer og møtrikker...
Gravatar #13 - bugger
19. jul. 2006 18:31
[url]#12[/url]Rent faktisk snakkede jeg om en meteorit, men skrev fejlagtig komet ;)
Gravatar #14 - MiniatureZeus
19. jul. 2006 18:50
#12 amokk

har faktisk lige købt nogle slik møtrikker som er lavet af bananskum i Spanien... (de havde meget underligt slik dernede!)
Gravatar #15 - NFX
21. jul. 2006 23:44
#12:
#10 har da helt ret. Chancen (risikoen) for at blive ramt af en komet er afsindig lille :)
Gravatar #16 - drbravo
22. jul. 2006 17:31

Det er på en eller anden måde ret heldigt - der er hvad? 50+ mennesker der får 7 rigtige om året i danmark. Hvis chancen for at blive ramt af noget snaller fra rummet ville der dø ~ 50000 mennesker årligt af kometer/meteoritter/satelitteter..

Men - at chancen er lille betyder jo ikke at det er umuligt..

Der var en dame hvis bil blev ramt af en sten for et par år siden. Hun fik vistnok et par hundrede tusinde dollars for bil + sten. Og det var endda i en by..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login