mboost-dp1

Er du medlem af folkekirken?

Gå til bund
Gravatar #51 - Emil Melgaard
29. mar. 2009 10:12
Hvad skal der til for at man automatisk bliver meldt ind når man bliver født eller når man bliver 18?

Jeg har aldrig meldt mig ud af nogen folkekirke og jeg betaler ikke kirkeskat.

EDIT: Ok, jeg kan se at det er hvis man er blevet døbt inden for en eller anden religion. Jeg ved ikke om der er andre religioner end kristendommen der døber, men hvis der er, er det da underligt at de også bliver meldt ind i folkekirken.
Gravatar #52 - zin
29. mar. 2009 10:26
BurningShadow (49) skrev:

Jeg går ud fra at du har tænkt dig at uddybe dét. Og en kristen skulle da være den sidste til at tale om at være en "revolutionær idiot", for jeg husker noget om at det var jer der brød med jøderne, og startede jeres egen sekt.

Nej, egentlig ikke.
Revolution vil betyde at bryde med den nuværende tradition, uanset om en sådan allerede er foretaget.
Her handler det ikke så meget om, hvad jeg synes men mere om hvad min familie som helhed synes. De er alle med i folkekirken (at de så ikke går specielt meget i kirken er mig ligegyldigt), og det vil jeg også være. Det betyder ikke det store for mig om jeg er eller ikke er.
Derfor er det en logisk konklusion at jeg vilde forvolde en del følelsesladet lidelse på min familie for noget, jeg egentlig er ligeglad med - vægtet for og i mod peger flest faktorer imod at melde mig ud.
Ergo er det en logisk konklusion for mig at forblive i folkekirken - og dermed er jeg en idiot hvis jeg melder mig ud. Andre geniale kommentarer? :-)
Gravatar #53 - BurningShadow
29. mar. 2009 10:37

Andre geniale kommentarer? :-)
Ikke andet end at så misforstod jeg dig. Jeg har derfor også ændret min rating af dit indlæg :-)
Gravatar #54 - zin
29. mar. 2009 10:56
#53: Din antagede IQ er lige steget med en faktor af uendlig!
Tillykke ;)
Gravatar #55 - Borg[One]
29. mar. 2009 22:46
#51 er du døbt og konfimeret?
Hvis ikke, kunne det være derfor.
Gravatar #56 - Emil Melgaard
29. mar. 2009 23:31
#55:

Ja, det er nok derfor.

Jeg undrede mig bare over at der var så mange her der var meldt ind mod deres vilje.
Gravatar #57 - terracide
30. mar. 2009 05:03
#56:
Fordi religioner ved at man skal have fat i folk som små...så kan man bedre hjernevaske dem til at tro på stupide ting...og Folkekriken ved at mange ikke gider melde sig ud...vendte man bøtten om, så gad mange ikke melde sig ind...så derfor, som det eneste herhjemme, kan man indmeldes i noget som barn uden at have et ord at skulle have sagt.
Gravatar #58 - Saxov
30. mar. 2009 06:24
Emil Melgaard (56) skrev:
Jeg undrede mig bare over at der var så mange her der var meldt ind mod deres vilje.
Dine forældre har jo meldt dig ind, da du var under deres myndighed. Så mod din vilje, måske.. men sådan har dine forældre nu truffet sikkert mange valg gennem dit liv.
Ligesom du sikkert vil træffe mange valg mod dine børns vilje når du engang får børn.
Gravatar #59 - amorph
30. mar. 2009 06:40
Jeg er ikke medlem.
For mig er religion ligesom kapitalisme.
En mand på toppen, vi skal alle sammen overholde hans regler.
Udover det kan jeg ikke lide at jeg ikke selv har kontrol over mit liv. Men hvis folk vil betale millioner af kroner til at se på nogle gamle kirker, så lad dem det.. Der skal være plads til alle.
-Cheese
Gravatar #60 - NioBe
30. mar. 2009 07:43
Jeg er vist stadigvæk medlem...
Jeg gidder ikke at melde mig ud fordi jeg er for doven...

Også synes jeg at det på en eller anden måde er rart med lidt tratition. Sådan noget som barnedåb, bryllup, konfirmation... Og hvis jeg skal være rigtig kedelig; Jule-kirke-tam-tam... eller hvad de nu kalder det...
Gravatar #61 - Nextnx
30. mar. 2009 08:18
@59 Sjovt nok amorph, så betaler man også for at være i den position i systemet, man er i idag.
Gravatar #62 - Windcape
30. mar. 2009 10:43
terracide (50) skrev:
Jeg gjorde det meget nemmere:
Nu er det fordi at folkekirken håndtere noget så væsenligt som navngivning og registering af fødsler, at man automatisk bliver medlem.

Det koster jo alligevel ikke noget før man får et rigtigt arbejde, da der kun betales AM-Bidrag og ikke kirkeskat af SU/Understøttelse osv.

Jeg skal også meldes ud når jeg engang begynder at betale dem penge, men indtil da ser jeg intet problem i det.
Gravatar #63 - BurningShadow
30. mar. 2009 10:47

men indtil da ser jeg intet problem i det.
Hvis du ikke deler deres overbevisning, så er der faktisk et lille problem, idet at du tæller som medlem, og derfor bruger de dig (og alle andre ikke-troende der ikke har meldt sig ud) til at få det til at se ud somom de har større opbakning i befolkningen, end de reelt har.
Gravatar #64 - Windcape
30. mar. 2009 11:10
Ny hvor i snakke religion, check denne her artikel:

http://www.nytimes.com/2009/02/28/us/28beliefs.htm...
Gravatar #65 - terracide
30. mar. 2009 12:14
Windcape (62) skrev:
Nu er det fordi at folkekirken håndtere noget så væsenligt som navngivning og registering af fødsler, at man automatisk bliver medlem.

Det koster jo alligevel ikke noget før man får et rigtigt arbejde, da der kun betales AM-Bidrag og ikke kirkeskat af SU/Understøttelse osv.

Jeg skal også meldes ud når jeg engang begynder at betale dem penge, men indtil da ser jeg intet problem i det.

Bollocks, i Sønderjylland har de set "lyset" og det er kommunen, ikke en eller anden religiøs nar der tager sig af navneregistreing...kom igen linux-boy...
Gravatar #66 - <3Thinkpads
30. mar. 2009 13:32
terracide (65) skrev:
Bollocks, i Sønderjylland har de set "lyset" og det er kommunen, ikke en eller anden religiøs nar der tager sig af navneregistreing...kom igen linux-boy...

Ikke overraskende, så er du langt værre end nogen præst eller anden religiøs person som jeg nogensinde har mødt. Fint at du er imod religion, men at snakke nogenlunde pænt om andre mennesker burde du nok være i stand til.

Som nævnt, så ar jeg det fint med religion og jeg betaler gerne min kirkeskat også selvom at jeg ikke bruger kirken. Folk som kommer i kirken, har nok brug for en eller anden form for sjælefred og støtte som de ikke kan få på samme måde i det virkelige liv. Selvom folk ikke betaler kirkeskat eller støtter kirken, så bør man trodsalt accepterer at andre har taget et valg.
Gravatar #67 - terracide
30. mar. 2009 14:02
#68:
Når folk ikke har sat sig ind i tingene, så fortjener de at få verbale tæsk...alt for mange herhjemme kævler op uden at vide noget om de de snakker om...

Terra - Tudekiks?
Gravatar #68 - Windcape
30. mar. 2009 14:07
terracide (65) skrev:
kom igen linux-boy...
Jeg er .NET udvikler :p

terracide (65) skrev:
Bollocks, i Sønderjylland har de set "lyset" og det er kommunen, ikke en eller anden religiøs nar der tager sig af navneregistreing
Og så betaler de vel bare det mere i kommuneskat? :-)
Gravatar #69 - terracide
30. mar. 2009 14:19
Windcape (68) skrev:
Og så betaler de vel bare det mere i kommuneskat? :-)

Nope...
Gravatar #70 - Windcape
30. mar. 2009 14:23
terracide (69) skrev:
Nope...
Aaah, den tror jeg ikke på. Penge kommer altid et sted fra :)
Gravatar #71 - siliankaas
30. mar. 2009 16:15
terracide (67) skrev:
Når folk ikke har sat sig ind i tingene, så fortjener de at få verbale tæsk...alt for mange herhjemme kævler op uden at vide noget om de de snakker om...

Dvs at hver gang du kæfter op om et eller andet, og det er tit har jeg lagt mærke til - så er det fordi du har sat dig 100% ind i tingene, og fordi du har den rette mening?

Jeg går ud fra du skriver til #66 selvom du skriver #68 - og jeg vil give McNasty ret - respektere dog andres mening og tal pænt - det kan da ikke være så svært.

Jeg er selv medlem af folkekirken, og har faktisk tit tænkt på at melde mig ud - men det er så ikke blevet til noget (endnu) - men derfor behøver jeg jo ikke tale nedladende om andre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login