mboost-dp1

Er her nogle supersøgere?

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
20. sep. 2006 22:33
Jeg har brug for at finde en måde hvorpå man kan "dokumentere" eller i det mindste sandsynliggøre at en bestemt tekst var skrevet på en url i et bestemt tidsrum.

Konkret gælder det at jeg skal finde hjemmesider der i 2004 havde brugt en bestemt vending. Kan man det?

EDIT: Jeg har fundet wayback machine. Der er desværre mange opslag, der ikke er komplette samt det er umuligt at foretage en søgning på en vending der.
Gravatar #2 - rackbox
21. sep. 2006 15:27
...slet ingen, der "tør" tage udfordringen? Der må da være en newz-bruger der er sej nok til at kunne klare den her lille opgave :-P
Gravatar #3 - mrmorris
21. sep. 2006 15:38
#2 Hvad skal vi da gøre for dig. Skrive en web-spider der render Internettet igennem og leder efter... ja hvad skal vi i det hele taget lede efter af vending??
Gravatar #4 - rackbox
21. sep. 2006 16:01
#3 blot fortælle mig om ordet "lasertryk" og/eller ordet "puljetryk" er blevet brugt på en hjemmeside fra tryk-/grafikbranchen i perioden før 2005. Og i så fald hvilke(n) hjemmeside(r).
Gravatar #5 - Simm
21. sep. 2006 17:02
Trykkeriet Lasertryk's danske internetdomæne har iflg. domæneopslag eksisteret siden 2000, så dertil må svaret være ja ;)
Gravatar #6 - rackbox
21. sep. 2006 17:33
#5 Nærmere specificeret: Alle andre sider end Lasertryks...
Gravatar #7 - Fjolle
21. sep. 2006 18:07
Har søgt lidt rundt, og det første jeg fandt frem til var: http://web.archive.org/web/20041013002046/http://w...

Nu til millionær :D
Gravatar #8 - rackbox
21. sep. 2006 18:49
#7 Tak for det - hvordan gjorde du? Trial and error? Eller kunne du specifikt søge på ordet og en periode?

(Gad vide hvor pålidelig det arkiv egentlig er... Min egen hjemmeside fra 2004 er en god blanding af min nuværende og det gamle content...)
Gravatar #9 - Fjolle
21. sep. 2006 18:57
heh... Jeg prøvede mig frem.. Googlede rundt og fandt sider der indeholdt orden og så kiggede jeg på archive.org for at se om de fandtes dengang..
Tror desværre ikke at archive har nogen søgefunktion...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login