mboost-dp1

Erfaringer med 3Boost.

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
21. aug. 2006 08:45
Hej,
Står overfor at skulle købe en SonyEricsson K800i og har derfor set på 3 som teleselskab, som overraskende (for mig) har vist sig at være billige.

Men er der nogle som har gode eller dårlige erfaringer med 3?
Jeg tænker specielt på 3Boost 199, hvor man har et minimumsbeløb på 199kr/mdr.

Venlig Hilsen Daniel
Gravatar #2 - Spook
21. aug. 2006 09:01
Kender mange der har 3.

Kender ingen der er glade for dem.
Gravatar #3 - svappe
21. aug. 2006 09:01
Kendet det kun fra lige da de kom, og der var det mildest talt elendigt.
Der er meget der tyder på at de har fået rettet enormt op på alle disse fejl. Der inkludere alt lige fra dårlig kundeservice, til dårlig teknik og dækning.

Grunden til jeg skriver er at hvis andre folk bitcher over selvskabet så vid at de HAR været sindsygt dårlige, men de har vist ændret sig en del..
Gravatar #4 - MiniatureZeus
21. aug. 2006 09:09
#3 svappe
Kan nemlig godt huske dem istarten at det virkelig var noget lort, men har nu også hørt i medier osv. at de har rettet op på det meste... især dækning som jo ifølge deres kort dækker det meste af sjælland, ihvertfald HT-området hvor jeg bor!
Gravatar #5 - gentox
21. aug. 2006 09:14
Har heller aldrig prøvet dem, men kender nogle stykker der bruger dem, og kender 2 der ingen problemer har haft med dem. Om det er fordi de bor, og færdes i et heldigt område skal være usagt.

Men som Svappe er inde på, så er de negative historier jeg kender til ved at være over et år gamle... Så måske har de forbedret sig? Men tør ikke selv finde ud af det.
Gravatar #6 - jamesoft145
21. aug. 2006 15:49
Den SonyEricsson K800i som 3 sælger er brandet med alt muligt 3 geil.. Bl.a. Når du trykker på musik knappen ender du i 3 egen java mp3 player.. Og den knap som ellers normalt er menu knappen bringer dig til planet3.... Rigtig irriterende
Gravatar #7 - MiniatureZeus
21. aug. 2006 15:52
kan jeg sq godt leve med.. ellers tak for hjælpen... desuden så findes der et program til at ændre SE menuer og opsætning osv.. :)
Gravatar #8 - amokk
21. aug. 2006 21:14
jeg ville personligt være mere tryg ved bare at tilmelde mig 3G telefoni på f.eks. telmore, og så købe den telefon jeg vil have, kontant, i billigste butik på mobilpriser...
Gravatar #9 - Svindleren
21. aug. 2006 21:51
hvis du læser de fleste steder, så har de flest ikek HAFT eller HAR abo hos 3. men bare hørt fra venner og bekendte... synes de er generelt blevet meget bedre. før i tiden var de trælse, både med regninger, og andre ting, som gjord at man fik en dårlig oplevelse med dem. Men de er blevet bedre, og derfor kan du sagtens være kunde hos dem. men du skal være klar over, at du ikek skal forvente det vilde af ders 3g sjov :-)
Gravatar #10 - ztyle
22. aug. 2006 17:44
Hvis k800i har en lige så god antenne indbygget som min kærestes k610i, så er der stort set ingen roaming(den er på max signal på 3 nettet, på sydfalster, der hopper min z800i mellem 2 streger på 3, og TDC's net)

PS. de nye 3G mobiler, taber man ikke samtalen når de skifter net system
Gravatar #11 - rackbox
25. aug. 2006 00:12
Mit kendskab til 3 er fra nytår 2004/2005:

Jeg blev ringet op i oktober måned med et "tilbud, jeg ikke kunne sige nej til". Altså ville 3 konvertere mit eksisterende abbonnement til deres med frit internet, gratis opkald mellem 3-mobiler og gratis abbonnement. Fair nok, tænkte jeg. Den hopper jeg s'gu på. Jeg ville endda få en fed 3-telefon oven i hatten!

Der gik længe (1 md., hvor mit telefonnummer allerede var blevet flyttet = nul telefon til mig) før jeg modtog min telefon, som viste sig at være en flad oplevelse. Det var en klaptelefon (alene konceptet får mig til at dirre) som kunne 3 ting: Ringe, SMS og Videoopkald. That's it! Jeg havde ellers bestilt en gratis Motorola A1000 (med GPS og internetbrowser). Nåmen.. Efter meget lang tid i ventekø til sælgeren, som jo var så rar, så forklarede jeg min nød og han sagde at fejlen naturligvis ville blive rettet.

Det skete så ikke, og jeg ringede utallige gange til sælgeren, som konstant sad i møde eller havde fri. Efter at have ringet for 10. gang og spurgt efter ham, fik jeg beskeden, at han ikke ville tale med mig, og at jeg var en meget besværlig kunde.

Et par små alarmklokker begyndte at ringe, men jeg kørte på og fik da også min Motorola A1000 efter yderligere 1 md. Nu skulle jeg f*ndme på nettet, for det var jo gratis!

Nytårsaften stod jeg i Netto og skulle finde en opskrift, så jeg pillede min trofaste Motorola op og forsøgte en google-session. Men ak: Der var ingen dækning. Hmm.. tænkte jeg. Det har jeg vist oplevet før. Ved nærmere eftertanke kunne jeg kun huske 1 sted, hvor der var dækning, og det var hjemme (hvor der altså er internet i forvejen, og hvor jeg ikke havde brug for en mobil med net).

Nåmen.. Tålmodigt ringer jeg til 3-mobil for at høre om det nu kan passe. Kundeservicen er meget hjælpsom og slår endda op på google for mig og begynder at liste ingredienser op til min nytårsmad. Men han bekræfter, at der ikke lige er så meget dækning. Og fortæller mig også at jeg betaler kr. 8,- eks. moms pr. MB jeg henter/sender fra nettet.

OK? Men jeg har da stadig gratis abbonnement, ikke? Nej, du betaler 349,- om måneden.

2. januar 2005 ringer jeg til sælgeren igen (han vil ikke tale med mig) med henblik på at opsige den aftale, som jeg åbenlyst har indgået. 6 mails og ½ år senere kom jeg ud af abbonnementet og tilbage til Sonofon. Altimens jeg ikke havde telefon i hele tidsrummet.

Men de er sikkert blevet bedre.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
25. aug. 2006 06:16
Ja sådan kan det jo gå og det er klart en dårlig oplevelse for dig og for 3 også... Ærgeligt kan man sige...:(

Men altså fandt ud af at der var 4-5 stykker i min klasse som har 3Boost abbonnement og de er alle superglade for det og ingen af dem eller dem som de kender, som også har 3. Og udfra det, samt at det er meget billigere end mit nuværrende Sonofon Kvantum 199 abbonnement har jeg i foregårs bestilt mig en SonyEricsson K800i med et 3Boost 199 + 3Guld tillægsabbonnement.. så nu venter jeg bare spændt og håber ihvertfald ikke at der går mere end 3-4 dage før den dumper ind med posten!

Men jeg vil lave en blog når jeg får min mobil hvor folk så kan se og høre mine erfaringer med både 3 og SE K800i og andre også kan poste deres erfaringer :)

Men jeg takker ihvertfald for jeres erfaringer, men håber ikke at jeg kommer til at opleve det samme som dig rackbox :)

//MiniatureZeus
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login