mboost-dp1

Feedback på site

Gå til bund
Gravatar #1 - apocs
27. okt. 2010 14:00
Hej newz'ere

Jeg har lavet et site, der kan hjælpe mig, og andre til at holde styr på deres film, specielt over hvem man har udlånt en film til, og hvornår.

Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback, hvis der er nogen der har lyst til at tage et kig på siden :)

Af fremtidige feat. har jeg tænkt mig at gøre det muligt at låne en film ud, ved at sende en SMS. Det skal også være muligt at hente ens liste ud i diverse formater, hvad man som bruger nu kunne have brug for.

Hvad ville du have behov for, hvis du har brug for sådan en side?

Siden findes på www.filmlisten.com - for at teste, kan du logge på med test // test

På forhånd tak
Gravatar #2 - plazm
27. okt. 2010 14:18
Følgende ting er hvad jeg lige umiddelbart tænkte:

Hvorfor kan man ikke bare skrive titlen på sin egen film?
Jeg har f.eks. både LOTR og LOTR(Extended edition) og det er ikk muligt at tilføje.

Der mangler nogle quick features på forsiden, det er for bøvlet at skulle søge(som i øvrigt er ekstremt langsom) for så at tilføje en ny dvd, 100dvd'er ville tage et par gode timer at tilføje.

Simpelt design er et plus, meeen lidt mere guf ville ikke gøre noget!
Gravatar #3 - apocs
27. okt. 2010 14:26
#2: Mange tak for feedback - gode pointer du kommer med, og det vil jeg tage til efterretning snarest muligt :)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
27. okt. 2010 14:40
- Du understøtter ikke æøå når man skal udlåne en film
- Som #2 siger, er søgning virkelig langsom, og man kan ikke se, at den søger (f.eks. ved en boks)
- Når man søger efter en film, så burde listen af film måske komme op efter popularitet (f.eks. ved harry potter, skal man scrolle en godt stykke før de rigtige potter film kommer frem)
- Under ovenstående, så skulle man nok selv kunne vælge om man ville sortere efter titel, år etc.
- Siden er meget lidt u-intuitiv. For eksempel vidste jeg ikke, at jeg tilføjede film ved at søge på dem.
- Man skal kunne oprette nogle noter til sine film når de er tilføjet.
- Der bør være en advarsel når man prøver at tilføje film, der allerede er tilføjet, og man burde stadig kunne gøre det (hvis man har flere eksemplarer)
- Designet er virkelig kedeligt og "ligegyldigt"

Generelt er hjememsiden ikke særlig intuitiv eller veldesignet i forhold til hvad den skal bruges til, og måske burde du kigge på hvordan Delicious Library gør det (mac program) som virkelig godt
Gravatar #5 - OxxY
27. okt. 2010 15:32
Der mangler mulighed for at notere eller vælge format. Er rimelig relevant om det er en bluray eller dvd man har :)

Derudover er der ikke support for tv-serier så vidt jeg kan se, og man kan heller ikke vælge box-sets, såsom Alien Quadroligy etc.

Og ellers hvad Zeus sagde.
Gravatar #6 - hgul
27. okt. 2010 16:01
Hvordan vil du differentiere dig fra f.eks. onfilm.dk?
Gravatar #7 - apocs
27. okt. 2010 17:58
#4: Tak for feedback - rigtig gode punkter du får listet op der :) problemet for mig er bare, at der ikke er den helt store designer gemt i mig :)

#5: Den mulighed med formater var faktisk programmeret, men den driller lidt lige nu, så den er skjult ;)

#6: Kendte faktisk ikke onfilm.dk, og ved ikke lige hvad de gør mest i.

Planen for filmlisten.com er, at det skal være nemt for mig, via min tlf at se, om jeg allerede ejer denne film, hvis jeg står med en film i hånden nede ved min lokale filmpusher.

Og så står jeg indimellem og "mangler" en film, jeg har lånt ud til én, og kan ikke huske hvem, så var det jo nemt lige at anføre det inde på siden :)

Om onfilm.dk kan det, ved jeg ikke, men det er idéen med filmlisten :)
Gravatar #8 - melac
30. okt. 2010 18:53
Hvad med en mulighed for at se sine film i cover form, i stedet for en liste?
Gravatar #9 - Makey
30. okt. 2010 19:27
apocs (1) skrev:
Det skal også være muligt at hente ens liste ud i diverse formater, hvad man som bruger nu kunne have brug for.

Og importere film i fx txt format? Det er i hvert fald dejligt nemt, nogle online-shops har denne mulighed for at importere indkøbslister fra txt filer, med linjeskift som seperator.
Gravatar #10 - gentox
30. okt. 2010 20:50
Bruger selv DVD Profiler, som kan en del af det samme, du kan dog ikke gå ind og se hvad du har lånt ud via mobilen, og så falder det jo lidt til jorden.
http://www.invelos.com/

Men andre kan se hvad du har i dit bibliotek, og du kan også styre udlån.

Der skal lidt mere til før jeg vil benytte en anden løsning, men held og lykke.
Det er jo altid sjovt at skabe noget nyt, man enten selv eller andre har gavn af.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login