mboost-dp1
FLAME: Nemid
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fuck hvor er jeg træt af det pis!!
Bestilt engangs kode d. 15 November. får at vide den er printet hos dem d. 18 November.
Har stadig ikke modtaget det endnu. Hver gang jeg ringer siger de, lad os lige prøve at give den et par dage endnu.
Har de forhelvede ikke styr på en skid.
Så siger de endda at jeg har skiftet adresse. Hvordan fanden skulle jeg gøre det når jeg ikke har fået jeres lorte nemid endnu?
Det er jo netop adresse ændring jeg skal bruge det til.
ARGGGG, Hvis det offentlige kunne personificeres, ville jeg opsøge ham og sparke ham lige i løgene!
/ Skulle lige af med noget damp
Bestilt engangs kode d. 15 November. får at vide den er printet hos dem d. 18 November.
Har stadig ikke modtaget det endnu. Hver gang jeg ringer siger de, lad os lige prøve at give den et par dage endnu.
Har de forhelvede ikke styr på en skid.
Så siger de endda at jeg har skiftet adresse. Hvordan fanden skulle jeg gøre det når jeg ikke har fået jeres lorte nemid endnu?
Det er jo netop adresse ændring jeg skal bruge det til.
ARGGGG, Hvis det offentlige kunne personificeres, ville jeg opsøge ham og sparke ham lige i løgene!
/ Skulle lige af med noget damp
Jeg har haft et andet problem med dem.
Jeg modtog den første kuvert d. 20 november og ringede til banken sidste uge fordi jeg endnu ikke havde modtaget min midlertidige kode.
Det viser sig så at alle der på et eller andet tidspunkt i deres liv har haft beskyttet adresse er kommet på en liste der gør at du selv igennem et kæmpe system over mobil hvor du skal svare på helt sindssyge spørgsmål for at få lov til at få din midlertidige kode.
Jeg modtog den første kuvert d. 20 november og ringede til banken sidste uge fordi jeg endnu ikke havde modtaget min midlertidige kode.
Det viser sig så at alle der på et eller andet tidspunkt i deres liv har haft beskyttet adresse er kommet på en liste der gør at du selv igennem et kæmpe system over mobil hvor du skal svare på helt sindssyge spørgsmål for at få lov til at få din midlertidige kode.
Har modtaget det, men når min netbank (Nordea) spørger så svarer jeg at jeg ikke har modtaget noget brev. Gider fandme ikke ha det IkkeNemID!
Hvor længe mon det går?
Hvor længe mon det går?
jeg fik min kode først, dagen efter eller to fik jeg mit nemid, men efter en uge sendte de et nyt brev og nyt nemid, og har så ikke brugt det siden.. ved ikke hvorfor jeg pludseligt skulle have nyt, når det gamle virkede...
paradise_lost (5) skrev:Har modtaget det, men når min netbank (Nordea) spørger så svarer jeg at jeg ikke har modtaget noget brev. Gider fandme ikke ha det IkkeNemID!
Rationelt.
Jeg leger med NemID: To mislykkede logon forsøg. Tilsyneladende har jeg ikke fået den rette midlertidige adgangskode tilsendt. Ok. Man kan få en ny. Nå nej: "Fejl. Den ønskede side kan desværre ikke vises."
3 års studier inden for IT, og så kan man ikke finde ud af at bruge "Nem"ID -- gad vide om det så er uddannelses-systemet der har fejlet, eller "Nem"ID? Hmm.
Så vil man skrive til supporten. Guess what? Deres support-formular virker heller ikke.
3 års studier inden for IT, og så kan man ikke finde ud af at bruge "Nem"ID -- gad vide om det så er uddannelses-systemet der har fejlet, eller "Nem"ID? Hmm.
Så vil man skrive til supporten. Guess what? Deres support-formular virker heller ikke.
Jeg har så endelig (tak myplacedk!) fået åbnet for mit netbank nemid, så det kan bruges på de offentlige sider som borger.dk osv..
Så tænker man "FEDT" så slipper jeg for at udfylde blanketter og sende med snailmail... Næh nej den mulighed kan man ikke få lov at vælge..
*suk*
Så tænker man "FEDT" så slipper jeg for at udfylde blanketter og sende med snailmail... Næh nej den mulighed kan man ikke få lov at vælge..
*suk*
paradise_lost (5) skrev:Har modtaget det, men når min netbank (Nordea) spørger så svarer jeg at jeg ikke har modtaget noget brev. Gider fandme ikke ha det IkkeNemID!
Hvor længe mon det går?
Spar nord bank har meddelt mig at fra d. 31. januar overgår alt hvad angår netbank, borger.dk, a-kasser og andre offentlige instanter til nem id.
din-fantasi-ven (6) skrev:jeg fik min kode først, dagen efter eller to fik jeg mit nemid, men efter en uge sendte de et nyt brev og nyt nemid, og har så ikke brugt det siden.. ved ikke hvorfor jeg pludseligt skulle have nyt, når det gamle virkede...
Der var fejl i nogle af de breve der blev lavet i september måned og derfor kan flere opleve at få dobbelt op på breve og kode. Siger de hos nemid.
Magten (10) skrev:Så tænker man "FEDT" så slipper jeg for at udfylde blanketter og sende med snailmail... Næh nej den mulighed kan man ikke få lov at vælge..
*suk*
Kommunal website-fail!
PS: Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet problemer med NemID og tilhører faktisk den gruppe, der synes, at det nærmer sig en genial løsning.
Faergemeister (9) skrev:3 års studier inden for IT, og så kan man ikke finde ud af at bruge "Nem"ID -- gad vide om det så er uddannelses-systemet der har fejlet, eller "Nem"ID? Hmm.
Nu er der et stort tavst flertal der faktisk kan finde ud af at bruge det korrekt, så det er nok dig ;)
Jeg har fået mit nøglekort og midlertidige kode fra Arbejdernes Landsbank, som jeg vist... nårh jo....kun har min gamle børneopsparingskonto på og aldrig-never-ever bruger!
Alligevel så kræver det at jeg har en fucking netbank hos AL bank før jeg kan aktivere det lortekort!
Hvorfor helvede har de ikke lavet det sådan at man aktivere kortet hos Nemid's egen side i stedet for fucking forvirre folk med at de skal aktivere lortet på en netbank de aldrig har haft!
Undskyld... sad med det igår, var åbenbart ikke kommet helt igennem mit raseri.
Alligevel så kræver det at jeg har en fucking netbank hos AL bank før jeg kan aktivere det lortekort!
Hvorfor helvede har de ikke lavet det sådan at man aktivere kortet hos Nemid's egen side i stedet for fucking forvirre folk med at de skal aktivere lortet på en netbank de aldrig har haft!
Undskyld... sad med det igår, var åbenbart ikke kommet helt igennem mit raseri.
#22
Som trylleklovn siger kan du selv oprette nemid "direkte hos kilden", det bliver så knyttet sammen med din netbank af sig selv i løbet af nogle dage.
Personligt synes jeg det er noget nær utilgiveligt at procedurerne er så umulige at komme igennem. På det overordnede plan er det nogenlunde OK, men selv supporterne har svært ved at finde ud af hvad man kan og hvordan man gør det.
Det jeg gør når jeg er i tvivl, er at snakke med en kollega som selv har kodet noget NemID, eller en som supporter supporterne. Men hvor mange har lige den mulighed?
Jeg forstår ikke hvordan man kan lave så vigtig software i dag, og så totalt overse den slags.
Som trylleklovn siger kan du selv oprette nemid "direkte hos kilden", det bliver så knyttet sammen med din netbank af sig selv i løbet af nogle dage.
Personligt synes jeg det er noget nær utilgiveligt at procedurerne er så umulige at komme igennem. På det overordnede plan er det nogenlunde OK, men selv supporterne har svært ved at finde ud af hvad man kan og hvordan man gør det.
Det jeg gør når jeg er i tvivl, er at snakke med en kollega som selv har kodet noget NemID, eller en som supporter supporterne. Men hvor mange har lige den mulighed?
Jeg forstår ikke hvordan man kan lave så vigtig software i dag, og så totalt overse den slags.
#24 - et rigtigt godt råd: ring aldrig til NemID's egen support - jeg ved ikke hvad de har fået at vide, da de blev oplært i NemID, men de ved absolut ingenting.
Arbejder selv i en Netbank support og vil gerne "promovere" os selv - vi kan i 99% af tilfældene svare bedre på brugernes spørgsmål, så ring til bankens support i stedet for imho. Desuden kan bankerne klart mere end NemID's egen support.
Derudover er bankerne med til at fejlsøge, hvis der opstår underlige fejl i NemID (eller hos os er de i hvert fald) og det betyder i mange tilfælde, at vi faktisk ved mere om fejlene end NemID's egen support (de holder tydeligvis ingen briefingmøder med supporterne).
Har faktisk i nogle tilfælde oplevet, at Borgerservice's medarbejdere har mere styr på NemID end NemID's support, så dem kan man også tage fat i ;)
Men konceptet NemID er en god idé og en god ting for "digiDanmark" - det skulle bare ikke have været DanID der implementerede det - forstår simpelthen ikke, at de efter Digital Signatur rodet, fik lov til at køre NemID også. Det lugter utroligt meget af PBS monopol (PBS ejer DanID).
Desuden burde de nok have fået en usability person/team til at lave fejlbeskeder, vejledninger og lign., for det er helt klart her det hele "stinker".
Ellers står jeg gerne til rådighed, hvis der er nogen der har nogle obskure problemer eller spørgsmål om NemID - tror jeg efterhånden har oplevet de fleste af dem :P
Arbejder selv i en Netbank support og vil gerne "promovere" os selv - vi kan i 99% af tilfældene svare bedre på brugernes spørgsmål, så ring til bankens support i stedet for imho. Desuden kan bankerne klart mere end NemID's egen support.
Derudover er bankerne med til at fejlsøge, hvis der opstår underlige fejl i NemID (eller hos os er de i hvert fald) og det betyder i mange tilfælde, at vi faktisk ved mere om fejlene end NemID's egen support (de holder tydeligvis ingen briefingmøder med supporterne).
Har faktisk i nogle tilfælde oplevet, at Borgerservice's medarbejdere har mere styr på NemID end NemID's support, så dem kan man også tage fat i ;)
Men konceptet NemID er en god idé og en god ting for "digiDanmark" - det skulle bare ikke have været DanID der implementerede det - forstår simpelthen ikke, at de efter Digital Signatur rodet, fik lov til at køre NemID også. Det lugter utroligt meget af PBS monopol (PBS ejer DanID).
Desuden burde de nok have fået en usability person/team til at lave fejlbeskeder, vejledninger og lign., for det er helt klart her det hele "stinker".
Ellers står jeg gerne til rådighed, hvis der er nogen der har nogle obskure problemer eller spørgsmål om NemID - tror jeg efterhånden har oplevet de fleste af dem :P
myplacedk (24) skrev:#22
Som trylleklovn siger kan du selv oprette nemid "direkte hos kilden", det bliver så knyttet sammen med din netbank af sig selv i løbet af nogle dage.
Personligt synes jeg det er noget nær utilgiveligt at procedurerne er så umulige at komme igennem. På det overordnede plan er det nogenlunde OK, men selv supporterne har svært ved at finde ud af hvad man kan og hvordan man gør det.
Det jeg gør når jeg er i tvivl, er at snakke med en kollega som selv har kodet noget NemID, eller en som supporter supporterne. Men hvor mange har lige den mulighed?
Jeg forstår ikke hvordan man kan lave så vigtig software i dag, og så totalt overse den slags.
Det må være noget med at man har glemt at få normale brugere eller andre end dem der har lavet det til at teste. Det ville for mig være oplagt at man satte 1st level supporterne til at teste systemet inden de blev uddannet i systemet.
Darwind (25) skrev:#24 - et rigtigt godt råd: ring aldrig til NemID's egen support - jeg ved ikke hvad de har fået at vide, da de blev oplært i NemID, men de ved absolut ingenting.
Arbejder selv i en Netbank support og vil gerne "promovere" os selv - vi kan i 99% af tilfældene svare bedre på brugernes spørgsmål, så ring til bankens support i stedet for imho. Desuden kan bankerne klart mere end NemID's egen support.
Derudover er bankerne med til at fejlsøge, hvis der opstår underlige fejl i NemID (eller hos os er de i hvert fald) og det betyder i mange tilfælde, at vi faktisk ved mere om fejlene end NemID's egen support (de holder tydeligvis ingen briefingmøder med supporterne).
Har faktisk i nogle tilfælde oplevet, at Borgerservice's medarbejdere har mere styr på NemID end NemID's support, så dem kan man også tage fat i ;)
Men konceptet NemID er en god idé og en god ting for "digiDanmark" - det skulle bare ikke have været DanID der implementerede det - forstår simpelthen ikke, at de efter Digital Signatur rodet, fik lov til at køre NemID også. Det lugter utroligt meget af PBS monopol (PBS ejer DanID).
Desuden burde de nok have fået en usability person/team til at lave fejlbeskeder, vejledninger og lign., for det er helt klart her det hele "stinker".
Ellers står jeg gerne til rådighed, hvis der er nogen der har nogle obskure problemer eller spørgsmål om NemID - tror jeg efterhånden har oplevet de fleste af dem :P
Danid har intet med den gamle digitale signatur at gøre.
trylleklovn (23) skrev:#22 Opret NemID her.
Bankerne opretter selv NemID til dig hvis du er kunde hos dem. Det kan du bare ignorere hvis du vil. Årsagen til den skal aktiveres på din netbank er selvfølgelig hvis du ønsker at den skal bindes til din netbank.
Well, har ringet ind og fik afvide at jeg bare skulle gå til min nærmeste bank og få lavet mit nøglekort om til dem. Så det er planen i stedet.
Hubert (27) skrev:Danid har intet med den gamle digitale signatur at gøre.
Undersøg lige, hvad det er du snakker om, inden du udtaler dig.
Kig på www.danid.dk og http://www.digitalsignatur.dk/visArtikel.asp?artik...
Før DanID, var det TDC der stod for det - ja det er TDC, der lavede systemet oprindeligt, men tingene blev bare endnu værre, da DanID overtog det.
Hubert (26) skrev:Det må være noget med at man har glemt at få normale brugere eller andre end dem der har lavet det til at teste. Det ville for mig være oplagt at man satte 1st level supporterne til at teste systemet inden de blev uddannet i systemet.
Ja normale brugere skulle have testet systemet, men de har nok ikke "glemt" det. Det er jo klart lettere at udeholde normale brugere fra sådan noget.
1. level supporterne har fået uddannelse i systemet - det gælder så muligvis bare ikke NemID's supportere.
Darwind (29) skrev:Undersøg lige, hvad det er du snakker om, inden du udtaler dig.
Kig på www.danid.dk og http://www.digitalsignatur.dk/visArtikel.asp?artik...
Før DanID, var det TDC der stod for det - ja det er TDC, der lavede systemet oprindeligt, men tingene blev bare endnu værre, da DanID overtog det.
Så fordi danid har overtaget supporten af den digitale signatur er det danid der står for den digitale signatur?
Ja normale brugere skulle have testet systemet, men de har nok ikke "glemt" det. Det er jo klart lettere at udeholde normale brugere fra sådan noget.
1. level supporterne har fået uddannelse i systemet - det gælder bare ikke NemID's supportere.
NemID's supportere er vel også 1st level supportere?
Hubert (30) skrev:Så fordi danid har overtaget supporten af den digitale signatur er det danid der står for den digitale signatur
Ja:
https://docs.google.com/viewer?url=https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/om_danid/nyheder/download/PM_aftaleindgaaelse.pdf&embedded=true&chrome=true skrev:I forbindelse med aftaleindgåelsen om Digital Signatur overtager PBS alle aktiviteter i selskabet DanID fra TDC
A/S.
Hubert (30) skrev:NemID's supportere er vel også 1st level supportere?
Det var som sådan ikke det jeg skrev - jeg skrev bare, at det ikke virker som om de har fået nogen form for undervisning i brugen af NemID - de kan i hvert fald ikke svare på meget simple spørgsmål, hvis man ringer til dem.
Jeg har så gennemskuet mine egne problemer. Hvad jeg ikke forstår, er, at det er NemID der sender breve til mig, i stedet for min bank, når det er gennem banken det skal aktiveres. For når man kigger på NemIDs side kæfter de op om en aktiveringskode og alt muligt som jeg selvfølgeligt ikke havde fået.
RundtPåGulvetID, here we go... =/
RundtPåGulvetID, here we go... =/
Darwind (31) skrev:
Det var som sådan ikke det jeg skrev - jeg skrev bare, at det ikke virker som om de har fået nogen form for undervisning i brugen af NemID - de kan i hvert fald ikke svare på meget simple spørgsmål, hvis man ringer til dem.
Pas jeg har kun haft et spørgsmål til dem og det kunne de svare på via mail.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.