mboost-dp1
Fremlejet lejlighed sat til salg - besøg af ejendomsmægler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
I er jo eksperter i alt herinde, så lad mig lige bringe et lille problem op!
Sagen er den, at vi (min kæreste og jeg) bor til leje i en fremlejet lejlighed. Den har vi lejet for 2 år, og skal fraflytte her den 1. juli 2011.
Efter fraflyttelsen, vil vores udleje sælge hendes lejlighed. Problemet for mig er dog, at hun igår aftes kl 23 skriver en mail om, at der kommer en ejendomsmægler og kigger på lejligheden den 6. januar 2011, altså om lidt over 2 uger!
Det synes jeg er aldeles kort notis, da hun (selvfølgelig) forventer at lejligheden er i præsentabel stand etc.
Jeg kan læse mig frem til, at udlejer må fremvise en fremlejet lejlighed "hver anden hverdag" uden det dog er til gene for lejeren, der står dog ikke noget, svjks, om at der skal være et givent notis forinden. Det eneste jeg kan finde omkring det, er at når der skal laves let håndværksarbejde, så vil skal dettes adviseres mindst 6 uger forinden.
Vi har allerede et lettere anspændt forhold (mildt sagt) til vores udlejer, efter en sag om huslejenedsættelse og manglende betaling ifbm. med denne, så har ikke lyst til at tirre hende yderligere, men synes dog stadigvæk at det er alt alt for kort tid vi har fået det at vide, plus at vi overvejer noget ferie i den periode, som dog kun er ultra løst pga. min kærestes arbejde (som elev).
Men, for lige summere op, så går spørgsmål på:
Er det OK at udlejer kun giver ca. 16 dages advisering om at hun og en ejendomsmægler kommer og ser på lejligheden?
I er jo eksperter i alt herinde, så lad mig lige bringe et lille problem op!
Sagen er den, at vi (min kæreste og jeg) bor til leje i en fremlejet lejlighed. Den har vi lejet for 2 år, og skal fraflytte her den 1. juli 2011.
Efter fraflyttelsen, vil vores udleje sælge hendes lejlighed. Problemet for mig er dog, at hun igår aftes kl 23 skriver en mail om, at der kommer en ejendomsmægler og kigger på lejligheden den 6. januar 2011, altså om lidt over 2 uger!
Det synes jeg er aldeles kort notis, da hun (selvfølgelig) forventer at lejligheden er i præsentabel stand etc.
Jeg kan læse mig frem til, at udlejer må fremvise en fremlejet lejlighed "hver anden hverdag" uden det dog er til gene for lejeren, der står dog ikke noget, svjks, om at der skal være et givent notis forinden. Det eneste jeg kan finde omkring det, er at når der skal laves let håndværksarbejde, så vil skal dettes adviseres mindst 6 uger forinden.
Vi har allerede et lettere anspændt forhold (mildt sagt) til vores udlejer, efter en sag om huslejenedsættelse og manglende betaling ifbm. med denne, så har ikke lyst til at tirre hende yderligere, men synes dog stadigvæk at det er alt alt for kort tid vi har fået det at vide, plus at vi overvejer noget ferie i den periode, som dog kun er ultra løst pga. min kærestes arbejde (som elev).
Men, for lige summere op, så går spørgsmål på:
Er det OK at udlejer kun giver ca. 16 dages advisering om at hun og en ejendomsmægler kommer og ser på lejligheden?
XorpiZ (2) skrev:Jeg er lidt skuffet Zeus.
Du stoler mere på Amino end os :(
http://www.amino.dk/forums/t/110549.aspx
Ja, mer der er også allerede 1 der har svaret!
come on... i har haft fucking 8 minutter nu! Havde regnet med mindst 12 indlæg, hvoraf halvdelen var komplet ligegyldige!
MiniatureZeus (3) skrev:XorpiZ (2) skrev:Jeg er lidt skuffet Zeus.
Du stoler mere på Amino end os :(
http://www.amino.dk/forums/t/110549.aspx
Ja, mer der er også allerede 1 der har svaret!
come on... i har haft fucking 8 minutter nu! Havde regnet med mindst 12 indlæg, hvoraf halvdelen var komplet ligegyldige!
Pfft. Du har alt for store forventninger til os.
Fjolle (4) skrev:Hvor meget roder i lige hvis i skal have 4 ugers varsel før i vil have gæster?
Det er ikke så meget derfor, men mere det at jeg synes det er kort tid..
Og det med rod, så er problemet, som jeg også skriver på amino, at hvordan defineres præsentabel stand? For der er jo nogle ting, som skal laves når vi flytter (males etc.,), da lejligheden er slidt.
Syntes da 16 dage er rigeligt. Det kræver jo ikke en skid af jer udover alm oprydning. Hvis i da gider rydde op, i det store hele kan i jo egentlig være ligeglade med vurderingen af lejligheden.
Hvad med at i spørger udlejer hvad hun definerer præsentabel stand som? Og hvis tidspunktet er dårligt, så kom med et forslag til et andet tidspunkt..
GASP.
GASP.
Jeg har fået en Sodastream-maskine. Det var min eneste gave i år (i hvert fald indtil jeg ser min kære mor), men det var også det eneste, jeg ønskede mig. Jeg er virkelig godt tilfreds.
Og så har jeg bestilt noget Ginger Ale- og Le
Lemonade-koncentrat, som desværre nok først når frem til næste år. Men sæl a vige, som de siger i Frankrig.
Nu var det så jeg tænkte, når vi allerede har konstateret, at Minisnøvs bare skal lukke røven og rode sit lort op, om en af jer muligvis og eventuelt kender til en butik, som fører et omfattende sortiment af smagsvarianter til sådan et sprudlende møgsvin? Det går fint at bestille fra Amazon, men for helvede, hvis jeg står og bliver tørstig i en snæver vending, så ville det sgu være rart nok, om der fandtes et sted, hvor jeg kunne afhente noget hindbærsovs i min fysiske person, goz' da.
Jeg vil i øvrigt skide på, om I mener, at sådan en gør-det-selv-læskedrik er et inferiørt produkt, for I sutter sur røv i helvede, så up yours, faggots.
På forhud tak.
Og så har jeg bestilt noget Ginger Ale- og Le
Lemonade-koncentrat, som desværre nok først når frem til næste år. Men sæl a vige, som de siger i Frankrig.
Nu var det så jeg tænkte, når vi allerede har konstateret, at Minisnøvs bare skal lukke røven og rode sit lort op, om en af jer muligvis og eventuelt kender til en butik, som fører et omfattende sortiment af smagsvarianter til sådan et sprudlende møgsvin? Det går fint at bestille fra Amazon, men for helvede, hvis jeg står og bliver tørstig i en snæver vending, så ville det sgu være rart nok, om der fandtes et sted, hvor jeg kunne afhente noget hindbærsovs i min fysiske person, goz' da.
Jeg vil i øvrigt skide på, om I mener, at sådan en gør-det-selv-læskedrik er et inferiørt produkt, for I sutter sur røv i helvede, så up yours, faggots.
På forhud tak.
Nu har jeg fået denne mail fra vores udlejer, efter jeg vi har aftalt en dag og betingelser* for mødet med ejendomsmægler:
*Ingen foto, jeg er tilstede og det er kun udlejer og ejendomsmægler der må være tilstede..
sur udlejer skrev:Daniel,
Til din orientering har jeg, i forbindelse med at din lejeaftale ophører, ret til at vise lejeligheden frem til en ny potentiel lejer eller ejer. Du har ingen ret til at stille krav om, at en ny potentiel ejer eller lejer, ikke må være i lejligheden i forbindelse med besigtigelse af denne. Hvis du modsætter dig min ret til adgang til lejligheden, for at få denne udlejet eller solgt, med effekt i umiddelbar forlængelse af ophøret af din lejeaftale, vil jeg jf. lejelovens § 93 hæve din lejeaftale. Hvis du vælger at begrænse min adgang til lejligheden i forbindelse med leje eller salg af denne og dette ender med at have en negativ økonomisk konsekvens for mig, (f.eks. en tabt lejeindtægt) vil jeg ikke tøve med at rejse et erstatningskrav imod dig jf. lejelovens § 95.
*Ingen foto, jeg er tilstede og det er kun udlejer og ejendomsmægler der må være tilstede..
Som apkat skriver så har elgiganten spandevis af de dejlige dråber og ellers kan du være heldig at finde en flaske eller to i lidl/aldi/bilka.
Det lyder som om I bare går helt ved siden af hinanden. Hun må være blevet pænt knotten over den tidligere huslejesag. Men selvom det er sagt på en kællinge-måde, så har hun ret. Det kunne vel bare løfte presset lidt fra situationen det sidste halve år I skal bo der, hvis I kunne tale civiliseret sammen. Ellers er det vel til jeres held hvis hun opsiger jeres kontrakt før.
Som apkat skriver så har elgiganten spandevis af de dejlige dråber og ellers kan du være heldig at finde en flaske eller to i lidl/aldi/bilka.
Det lyder som om I bare går helt ved siden af hinanden. Hun må være blevet pænt knotten over den tidligere huslejesag. Men selvom det er sagt på en kællinge-måde, så har hun ret. Det kunne vel bare løfte presset lidt fra situationen det sidste halve år I skal bo der, hvis I kunne tale civiliseret sammen. Ellers er det vel til jeres held hvis hun opsiger jeres kontrakt før.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.