mboost-dp1

Gladsaxe Kommune

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
20. nov. 2010 15:49
Nogen herinde som har administrator rettigheder i gladsaxe kommune?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1703741600]
20. nov. 2010 15:53
Mener du admin rettigheder på kommunens netværk. eller admin rettigheder på ens egen pc, bosat i Gladsakse?
Gravatar #3 - vandfarve
20. nov. 2010 15:55
Norrah (1) skrev:
Nogen herinde som har administrator rettigheder i gladsaxe kommune?

Er du i gang med at hacke deres ESDH-system og lige vil tvære det ud i deres sysadmin?
Gravatar #4 - Norrah
20. nov. 2010 18:01
En af vores kursusholdere er ansat under gladsaxe kommune, og hans bærbar er simpelthen så begrænset..
Han kan ikke engang selv installere en java update!

Anyway, pointen er at jeg skal fixe noget på hans computer, og da jeg ikke ønsker at blive uvenner med gladsaxe kommune's it afdeling, så vil jeg lige give dem muligheden weekenden over til at redde deres lokalebruger identer og lignende før jeg nuker dem.
For alle de smutveje jeg kender, kender de tydeligvis også!

Normalt ville man jo ringe, men det kan jeg ikke i en weekend.
Gravatar #5 - vandfarve
20. nov. 2010 18:13
Norrah (4) skrev:
For alle de smutveje jeg kender, kender de tydeligvis også!

Pnease elaborate, my dear sensei.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1703741600]
20. nov. 2010 18:38
Det kan da være ligemeget hvad du/han har rettigheder til, er der problemer med hans bærbar så er det hans IT afdeling der skal tage sig af det
Gravatar #7 - Norrah
20. nov. 2010 18:42
#6 Jep!
Gravatar #8 - drbravo
20. nov. 2010 19:04
Hvorfor skal DU fixe noget på en computer der tilhører gladsaxe kommune? Der er jo en grund til at normale burgere ikke h:par rettigheder - når de vil fixe noget ender det normalt i fux.. :p
Gravatar #9 - illishar
22. nov. 2010 09:37
Offtopic "smutvej":

Løsninger som eg. Citrix hvor stifinderen (disk-adgang) er meget begrænset, har ofte et hul i form af Common Dialogs'ene. Eks. hvis du ikke kan tilgå C-drevet på Citrix'en, så kan man åbne en Word og derefter "Åbn dokument". Så får du Common Dialogen frem, hvor man ofte har adgang til langt mere.

(trommehvirvel)

(Citrix er forøvrigt meget udbredt hos kommunerne)
Gravatar #10 - Norrah
23. nov. 2010 10:30
#9 Den her er også oldschool..
brugte jeg et par gange i folkeskolen :)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
25. nov. 2010 19:50
Med admin rights?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login