mboost-dp1
Gode Restauranter
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg søger en god mongolsk/kinesisk restaurant, som har den klassiske æd-hvad-du-kan-buffet med et ordenligt udvalg i Ballerup eller omegn.
Jeg kan i samme ombæring anbefale Charolais Kroen i Herning. Deres bøffer udskæres i restauranten (Dog ikke T-bones) og serveres på en steghed tallerken. Og deres indbagte bondebrie med syltetøj og friturestegt persille er vidunderlig. Prisniveau for to personer ligger på kr. 1.000-1.200
Jeg kan i samme ombæring anbefale Charolais Kroen i Herning. Deres bøffer udskæres i restauranten (Dog ikke T-bones) og serveres på en steghed tallerken. Og deres indbagte bondebrie med syltetøj og friturestegt persille er vidunderlig. Prisniveau for to personer ligger på kr. 1.000-1.200
Jeg ville have anbefalet China Wok House i Århus, men jeg er bange for at den ligger lidt for langt væk fra Ballerup for din smag.
Men de andre restauranter jeg kunne finde på at anbefale ligger endnu længere væk fra Ballerup.
De ligger faktisk så langt fra Ballerup, at jeg tør godt love at give middag til den første person her fra forumet der stiller sig op foran den restaurant jeg har tænkt mig at besøge søndag aften og nævner dette indlæg. :-)
Men de andre restauranter jeg kunne finde på at anbefale ligger endnu længere væk fra Ballerup.
De ligger faktisk så langt fra Ballerup, at jeg tør godt love at give middag til den første person her fra forumet der stiller sig op foran den restaurant jeg har tænkt mig at besøge søndag aften og nævner dette indlæg. :-)
Nu lyder jeg sikkert som et ubehageligt gammelt røvhul, men jeg vil helst ikke have, at mongoler rører min mad. De har ofte psoriasis og selvom jeg ikke er helt sikker på, om de savler ligeså meget som andre udviklingshæmmede, så har jeg ikke lyst til at tage chancen.
Jeg medgiver gerne, at kinesiske mongoler er marginalt mindre frastødende end nordeuropæiske/vestlige mongoler, da man i forvejen forventer, at deres øjne er fucked op og sidder i spøjse vinkler, men alligevel...
Er det i det hele taget en god idé at lade mongoler rende rundt i et køkken? Og så endda et, hvor der benyttes så uhæmmet store mængder olie, som i det kinesiske? Hvis du spørger mig, så lyder det som en sag for Arbejdstilsynet.
Jeg medgiver gerne, at kinesiske mongoler er marginalt mindre frastødende end nordeuropæiske/vestlige mongoler, da man i forvejen forventer, at deres øjne er fucked op og sidder i spøjse vinkler, men alligevel...
Er det i det hele taget en god idé at lade mongoler rende rundt i et køkken? Og så endda et, hvor der benyttes så uhæmmet store mængder olie, som i det kinesiske? Hvis du spørger mig, så lyder det som en sag for Arbejdstilsynet.
Vi gik på Ba-Le inde på Ballerup gågade. Det var mums! 280kr for luksus buffet og to halv liter sodavand for to personer. :)
Næste gang du er i Herning og har lyst til en bøf kan jeg anbefale dig Herreford Beefstouw. Det er lige tanden bedre end Charolais, så den kan du tage med næste gang du er her i omegnen. :)
Edit: Skal lige nævnes at det ikke er den inde på torvet i Herning jeg taler om, men den ude i Lund.
Edit: Skal lige nævnes at det ikke er den inde på torvet i Herning jeg taler om, men den ude i Lund.
#13 Hvad er forskellen? Udover at den på torvet hedder Beefstudio?
Dreadnought (14) skrev:#13 Hvad er forskellen? Udover at den på torvet hedder Beefstudio?
Menuen. Og så er Beef Studio også en tidligere café med de fordele og ulemper der nu er ved det koncept.
Skal det endelig være i centrum - det er trods alt lidt bøvlet at komme til og fra Lund hvis man gerne vil nyde lidt med alkohol til sin mad - ville jeg snuppe Bryggeriet der også er en del af Damgaard-klanen eller Skt. Jørgen på Hotel Eyde der har et ganske glimrende køkken. Det er dog klart sidstnævnte der er bedst.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.