mboost-dp1

Gratis Danmark reklamer på hjemmesider

Gå til bund
Gravatar #1 - hovmand
6. feb. 2011 11:39
Jeg ved ikke om der er nogen som har kørt i S-tog eller Arriva tog og set reklamen fra Gratis Danmark i toppen af adskillige hjemmesider.

Selve idéen med at reklamere på denne måde synes jeg ikke om, specielt ikke når jeg ser at det også er på mine egne siden.

Jeg googlede fænomenet og fandt ud af at der for godt et år siden blev skrevet en smule om det på version2, men efter det er det ikke lykkedes mig at finde nogle nyere indlæg / debatter eller et udfald på hvad det er end med. Det eneste jeg kan konstatere er at reklamerne stadig forefindes.

Jeg har fundet følgende to version2 artikler som beskriver situationen: http://www.version2.dk/artikel/14510-tvivlsomt-rek... og http://www.version2.dk/artikel/14521-udvikler-grat...

Her på newz.dk forekommer reklamen også oven over NEWZ Media-linjen.

Er der andre som har hørt om dette og om der nogensinde er startet en sag imod dem eller gjort andet?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
6. feb. 2011 11:43
Så længe reklamen ikke foregiver at være en del af selve siden du er på, kan jeg ikke se problemet med den.
Du får "gratis" internetadgang, ved at se på en reklame. Enten må du acceptere, eller også må du lade være med at bruge forbindelsen.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
6. feb. 2011 11:58
Jeg er personligt ligeglad, da reklamer ikke virker på mig (undtagen awesome reklamer som er lavet som serier), men jeg husker selv sagen, da den kom frem; Hjemmesideejere brokkede sig over, at der blev taget reklamepenge fra dem på den måde.
Gravatar #4 - kasperd
6. feb. 2011 14:38
hovmand (1) skrev:
Her på newz.dk forekommer reklamen også oven over NEWZ Media-linjen.
Jeg kan kun opfordre til at newz giver mulighed for at browse sitet over https, hvilket ville sætte en stopper for den slags misbrug.

Havde jeg brugt adgangen fra min laptop, så ville jeg have brugt den socks proxy, som er indbygget i min ssh klient, hvorved de aldrig ville have kunnet lavet den slags numre på en eneste af de sider jeg besøgte.

Men de gange jeg har brugt det er det foregået fra min mobiltelefon, og jeg ved ikke om den software jeg har installeret kan lave samme trick.

Jeg har dog aldrig bemærket reklamerne. Men jeg har ikke brugt deres adgang ret meget.

Jakob Jakobsen (2) skrev:
Så længe reklamen ikke foregiver at være en del af selve siden du er på, kan jeg ikke se problemet med den.
Det kan der næppe være nogen tvivl om at de foregiver.

Du får "gratis" internetadgang, ved at se på en reklame. Enten må du acceptere, eller også må du lade være med at bruge forbindelsen.
De sender også spam til den email man registrerer sig med, og jeg mener ikke jeg har givet tilladelse til hverken det ene eller det andet.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
6. feb. 2011 15:05
kasperd (4) skrev:
Det kan der næppe være nogen tvivl om at de foregiver.

Hvordan foregiver de at være en del af siden?
Så vidt jeg ved, så er reklamen placeret uden for den normale hjemmeside?

kasperd (4) skrev:
De sender også spam til den email man registrerer sig med, og jeg mener ikke jeg har givet tilladelse til hverken det ene eller det andet.

Nu har jeg ikke selv meldt mig til noget, men mon ikke det har stået med småt, ellers er det helt klart ulovligt.
Gravatar #6 - zacho
6. feb. 2011 15:32
Nu rejser jeg selv med Arriva flere gange om måneden, og jeg synes det er meget tydeligt at Arrivas Gratis Danmark reklame IKKE er en del af den hjemmeside man besøger.

Så som #2 nævner, så kan jeg heller ikke se problemet. Alternativt kan du jo skaffe dig et 3g modem, eller benytte en mobil til den internet adgang.

#4, jeg har endnu ikke modtaget en eneste spam mail fra Gratis Danmark. Jeg har modtaget én da jeg oprettede mig, men ellers ikke. Jeg tror du har glemt at sige nej tak til reklame mails fra dem.. - Din fejl, ikke deres.
Gravatar #7 - kasperd
6. feb. 2011 23:19
zacho (6) skrev:
jeg synes det er meget tydeligt at Arrivas Gratis Danmark reklame IKKE er en del af den hjemmeside man besøger.
Hvis de sætter dem ind i den html fil der bliver overført, så foregiver de jo per definition at være en del af siden. Hvis ikke de sætter dem ind i html filen, så får man dem ikke at se.

Jeg tror du har glemt at sige nej tak til reklame mails fra dem.
Det er langt mere sandsynligt at de glemte at spørge. Nu bruger jeg heldigvis engangs emails til den slags, så det er nemt at se hvem der er afsenderen, og det er nemt at blokere.
Gravatar #8 - Magten
6. feb. 2011 23:47
kasperd (7) skrev:
Det er langt mere sandsynligt at de glemte at spørge. Nu bruger jeg heldigvis engangs emails til den slags, så det er nemt at se hvem der er afsenderen, og det er nemt at blokere.
Jeg er ret sikker på det har været muligt at vælge fra lige fra Arriva begyndte projektet.
Jeg har ihvertfald ikke modtaget en eneste mail fra dem siden jeg testede setup'et i sin tid.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login