mboost-dp1

Grooveshark

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
27. aug. 2010 18:33
På et tidspunkt var jeg inde og kigge på Grooveshark - det så vældig smart ud, men var desværre ikke tilgængeligt i Danmark.

Det er det nu, og er selv begyndt at bruge det ret meget. Just wanted to share.

Grooveshark.com
Gravatar #2 - milandt
27. aug. 2010 18:33
nå ja, works with Android ;)
Gravatar #3 - Flasher
27. aug. 2010 18:47
Det er genialt. Og androidapp'en fungerer sublimt.
Gravatar #4 - zin
27. aug. 2010 18:55
Bemærk dog, at Grooveshark ikke checker MP3'erne, som brugerne uploader.. Hvilket resulterer i, at langt de fleste er ulovlige. Så, øh. Y'know. Hvis i vil støtte kunstnerne, så benyt Ppotify i stedet. De har lov til det. :-)
Gravatar #5 - arne_v
27. aug. 2010 18:59
ZiN (4) skrev:
Hvilket resulterer i, at langt de fleste er ulovlige.

Lyder som om de snart vil blive lukket ned af musikindustriens advokater.
Gravatar #6 - markjensen
27. aug. 2010 19:24
Har det ikke været tilgængeligt længe? Jeg har da i hvert fald brugt det i en del måneder efterhånden (når jeg ellers kunne huske hvad det hed)
Gravatar #7 - milandt
27. aug. 2010 19:41
#6 jo måske. jeg blev først opmærksom på at det virkede i Danmark her den anden dag :)

#4 bliver de mp3'er man evt. uploader brugt til at streame til andre brugere? er du sikker på det?

Faldt lige over det her:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=200710...
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
27. aug. 2010 19:43
Det kører ikke alt for godt på min Desire.
Det popper ofte frem og brokker sig over at der ikke er Wlan tilgængeligt, også selv om jeg har lukket programmet ned eller efter en genstart af telefonen.
Gravatar #9 - Strauss
27. aug. 2010 20:13
Kan jeg bruge grooveshark på min kommende HTC Touch Diamond 2? :)
Gravatar #10 - zacho
27. aug. 2010 20:53
#8 - På min Desire har det kørt ganske fint og uden problemer de gange jeg har brugt det.

#9 - Det er i hvert fald både på iPhone og Android, så kunne da forestille mig det os kom til Windows Mobile (er det ikke OS'et på Touch Diamond 2 ?). Men det kræver dog, at man er VIP for, for at kunne bruge det, men både på Android og iPhone er der mulighed for, at prøve det i x antal dage! ;)
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
27. aug. 2010 21:11
Jeg betalte for VIP i en måneds tid, lige da det kom frem.
Annullerede derefter den månedlige betaling, men her, snart et år efter, virker mit VIP abonnement stadig fint :)

Gravatar #12 - Systran
27. aug. 2010 21:13
Jeg mener at have hørt, at Grooveshark er lovlig, da de, udover at have nogle aftaler med visse selskaber i pladeindustrien, ikke kører med musikfiler med særlig høj bitrate.

Men det kan jo også bare være varm luft, jeg har hørt.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
27. aug. 2010 21:30
Hvordan skulle lav bitrate ændre på om det er lovligt eller ej? Med mindre bitraten er så lav at man ikke længere kan høre hvilket stykke musik det er.
Gravatar #14 - Cloud02
27. aug. 2010 21:45
Systran (12) skrev:
Jeg mener at have hørt, at Grooveshark er lovlig, da de, udover at have nogle aftaler med visse selskaber i pladeindustrien, ikke kører med musikfiler med særlig høj bitrate.

ja
ja
og ja

Det er bare en sandhed med modifikationer. For de lader det op til rettighedshaverne at gøre Grooveshark opmærksomme på at der ligger indhold på siden uden deres samtykke. Ganske ligesom Rapidshare.
Gravatar #15 - fjols
28. aug. 2010 07:10
http://da.wikipedia.org/wiki/Grooveshark skrev:
I Danmark har Grooveshark ikke en aftale med KODA, der anser Grooveshark som en pirat-service, idet danske komponister og sangskrivere ikke modtager retmæssig kompensation fra Grooveshark.
Gravatar #16 - Magten
28. aug. 2010 07:22
Har også lidt problemer med Android applikationen der popper frem og brokker sig over der ikke er forbindelse.. Lidt irriterende, men klart til at leve med..

Hvis man er VIP, kan man så lytte til alle filer på 3g? Jeg får besked om at jeg skal være på wifi for at høre nogle af sangene :(
Gravatar #17 - Coney
28. aug. 2010 10:21
Hvis du ikke betaler for grooveshark er det på ingen måde mere ulovligt en at høre musik på youtube som alle gør for tiden... Til gengæld er det ret meget nemmere, og de har en herlig feature hvor man med et enkelt klik kan købe musikken på amazon eller iTunes:)
Gravatar #18 - apkat
30. aug. 2010 07:42
zacho (10) skrev:
#9 - Det er i hvert fald både på iPhone og Android,
nej :( http://mobile.grooveshark.com/iphone
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login