mboost-dp1

Her er hvad DR bruger vores Licenspenge på

Gå til bund
Gravatar #1 - Makey
5. sep. 2010 11:47
Gravatar #2 - conFen
5. sep. 2010 11:50
Det er da underholdning af første klasse.
Så kan man se det danske landskab uden at skulle bevæge sig.
Gravatar #3 - Makey
5. sep. 2010 11:51
Det er fra Bergen til Oslo, så det er ikke engang Dansk produceret, men norsk...
Gravatar #4 - conFen
5. sep. 2010 11:52
For satan da også. Godt set Connie :(
Gravatar #5 - Spiderboy
5. sep. 2010 11:55
Rigtig tømmermændstv. :-P

Men stadig meget bedre end i [url= dage[/url]. ;-)
Gravatar #6 - rasmusv
5. sep. 2010 11:57
#1 Ehh Lotte. Værket er licenseret som cc-by-sa v3.0. Det er også kendt som gratis _GRATIS_ _gratis_ _GRATIS_ at videredistribuere...
Gravatar #7 - nielsbuus
5. sep. 2010 11:58
Jeg synes det er ærgerligt at de ikke simultansender det på DR HD.
Gravatar #8 - rasmusv
5. sep. 2010 12:01
Derudover er det pivfrækt tv. Der er en ro over billedsiden som sjældent ses og værket for lov til at fortælle sig selv i stedet for en eller lam journalist (hej Troels Kløvedal) laver endnu en film om sig selv.
Gravatar #9 - rasmusv
5. sep. 2010 12:01
unsuccessful troll is unsuccessful
Gravatar #10 - Makey
5. sep. 2010 12:03
rasmusv (6) skrev:
#1 Ehh Lotte. Værket er licenseret som cc-by-sa v3.0. Det er også kendt som gratis _GRATIS_ _gratis_ _GRATIS_ at videredistribuere...

Der ryger stadig licenspenge på at sende det. Nothing is free...
Gravatar #11 - Windcape
5. sep. 2010 12:04
Makeybussines (10) skrev:
Der ryger stadig licenspenge på at sende det. Nothing is free...
Nej.

DR2 sender normalt ikke indhold før omkring kl. 14-15 om eftermiddagen. Så det er uden for normal DR2 sendetid, og derfor koster det ikke mere en deres pauseskærm gør.

Jeg er desuden overrasket over du først opdager det nu, en time før det er slut. De har ikke snakket om andet i snart to uger nu, og det startede kl. 7:40 i morges.
Gravatar #12 - onetreehell
5. sep. 2010 12:11
Det er altså kun videoen der er licenseret på den måde. Musikken er så vidt jeg ved ikke 'frit' på nogen måde.
Jeg har været ved at downloade det, men jeg blev for utålmodig da jeg havde nået ~4 GB.
Gravatar #13 - rasmusv
6. sep. 2010 19:19
#12 Ja selvfølgelig hvis der er samplet er musiklydspor ind over som som ikke hører ind under DR's allerede licenserede ensemble. Der er rimeligt svært at vide for sådan en share-alike dokumentar uden at have set 2x7 timers dokumentar og samtidig kende DR bagkatalog og licensvilkår.

Om du så sætter én time af til en klipper (til at afspille 7 timers Jan Johanssons Folkvisor - det eneste album DR stort set spiller til alle egenproduktioner af 'naturfilm') eller regner licens omkostninger med til erhvervelse af et par albums mere så ændrer det ikke på det her med sikkerhed er de program der i 2010 med en størrelsesorden, til næste i rækken, vinder i parametren pris/minut/seer af alt det materiale DR sender.

For første gang viser DR både økonomisk ansvarlighed samtidigt med de ikke viser rent lort - et soleklart eksempel på, at public service kan gøres billigere og bedre end for de 3.3 - 3.7 mia. de misbruger om året - unsuccesful troll #1 skal ikke ødelægge det indtryk.
Gravatar #14 - nielsbuus
6. sep. 2010 19:47
Når DR viser et program som "Fra Bergen til Oslo", så viser de også det økonomisk mådehold vi så længe har efterlyst og næste gang DR har 7 timer som de ikke ved hvad de skal stille op med, så kan de bare afspille programmet baglæns og så har de en ny udsendelse "Fra Oslo til Bergen".
Gravatar #15 - apkat
6. sep. 2010 21:02
#14. jeg ville ihvertfald se begge!
Gravatar #16 - Ronson ⅍
7. sep. 2010 00:02
Er der virkelig ingen af jer der intenst følger med i natte-togs-tv på NDR? Engang viste de også bilture, filmet af et kamera monteret på bagsædet eller nåwed. Nu må I lige vågne lidt op!
Gravatar #17 - themuss
7. sep. 2010 03:23
#13 Hey du, kan du ikke lige brainstorme lidt over hvad et minuts Talent koster os.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login