mboost-dp1
Hjælp med hjemmeside :D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Så, nu er det min tur :D
Jeg har lavet en hjemmeside til skolens bar, som jeg godt kunne tænke mig alle de dejlige eksperter på news' mening om. Forslag til hvordan jeg skal rydde op i min kode, fejl, andre teknologier jeg burde bruge; For eksempel kunne jeg godt tænke mig at have en slags admin interface til at styre de forskellige elementer: calenderen, staff-siden osv. Og have den øverste højre firkant på forsiden til at være det næste på kalenderen.
Det er frivilligt og jeg bliver ikke betalt for mit arbejde.
Jeg er lutter øren, og glæder mig meget til at høre fra jer.
Her er et link til testsiden:
http://makey.biz/du/index.html
Notes:
Forum er ikke oppe, bliver standard phpBB så snart jeg ved hvor det skal hostes (skal lige have ordnet med skolen hvem der betaler og hvilket domæne etc.)
YouTube-bruger er ikke oprettet endnu.
Billedet der er baggrund til et mouse-over på den små ikoner i toppen skal jeg nok få lavet noget selv så det bliver hostet lokalt.
På forhånd tak
Anders
Jeg har lavet en hjemmeside til skolens bar, som jeg godt kunne tænke mig alle de dejlige eksperter på news' mening om. Forslag til hvordan jeg skal rydde op i min kode, fejl, andre teknologier jeg burde bruge; For eksempel kunne jeg godt tænke mig at have en slags admin interface til at styre de forskellige elementer: calenderen, staff-siden osv. Og have den øverste højre firkant på forsiden til at være det næste på kalenderen.
Det er frivilligt og jeg bliver ikke betalt for mit arbejde.
Jeg er lutter øren, og glæder mig meget til at høre fra jer.
Her er et link til testsiden:
http://makey.biz/du/index.html
Notes:
Forum er ikke oppe, bliver standard phpBB så snart jeg ved hvor det skal hostes (skal lige have ordnet med skolen hvem der betaler og hvilket domæne etc.)
YouTube-bruger er ikke oprettet endnu.
Billedet der er baggrund til et mouse-over på den små ikoner i toppen skal jeg nok få lavet noget selv så det bliver hostet lokalt.
På forhånd tak
Anders
Jeg ville som det første vælge en anden skrifttype til al tekst på siden. Kan det passe at det er Times New Roman..? (Jeg har ikke lige tjekket).
Dernæst ville jeg overveje om det ikke var bedre at smide teksten i logo'et ind som et billede istedet for tekst. Eller som minimum ændrer skrift-stilen til non_sherif, da jeg mener sherif gør sig dårligt i større skriftstørrelser. (For gnidrede og kantede tekster)
Teksten i den gennemsigtige div i hver kasse burde ikke også være gennemsigtig. Det kan give læseproblemer. (Se på "Merry Christmas"-boksen).
Det er hvad der lige faldt mig ind efter 3 min på siden. Hvis jeg finder på andet, efter at have set koden (Hvis jeg tager mig sammen til det), skal jeg nok poste det.
Dernæst ville jeg overveje om det ikke var bedre at smide teksten i logo'et ind som et billede istedet for tekst. Eller som minimum ændrer skrift-stilen til non_sherif, da jeg mener sherif gør sig dårligt i større skriftstørrelser. (For gnidrede og kantede tekster)
Teksten i den gennemsigtige div i hver kasse burde ikke også være gennemsigtig. Det kan give læseproblemer. (Se på "Merry Christmas"-boksen).
Det er hvad der lige faldt mig ind efter 3 min på siden. Hvis jeg finder på andet, efter at have set koden (Hvis jeg tager mig sammen til det), skal jeg nok poste det.
XorpiZ (3) skrev:Galleriet er meeeeeget langsomt til at vise billeder. Det ser ellers fedt ud, synes jeg, men det er så langsomt at man bliver lidt frustreret.
Måske det er billedstørrelsen der er for stor?
Galleriet fejler ikke noget her, og jeg sidder på skolens skod net.
Men da jeg kom ind på siden var "Gallery" og "Behind the bar", bare to grønne kasser og siden var loaded færdig. Så når jeg kommer tilbage, er der to billeder lige pludselig.
Og så er jeg enig med #2 :)
Tak for de indkomne forslag, fortsæt endelig.
Jeg har oplevet det med de grønne firkanter, som jeg desværre ikke selv forstår, men det hjælper at reloade siden.
Galleriet er hostet på imgur.com (som også har inspireret mit design til siden selv), oplever desværre også selv at det er langsomt, men skal nok huske uploade billederne i et mindre format i fremtiden.
Skrifttypen er lavet om til Verdana for hele siden, for er helt enig i det i siger om skrifttypen.
Kigger jeg lige på når jeg har tid engang i aften efter skole og arbejde :p
Jeg har oplevet det med de grønne firkanter, som jeg desværre ikke selv forstår, men det hjælper at reloade siden.
Galleriet er hostet på imgur.com (som også har inspireret mit design til siden selv), oplever desværre også selv at det er langsomt, men skal nok huske uploade billederne i et mindre format i fremtiden.
Skrifttypen er lavet om til Verdana for hele siden, for er helt enig i det i siger om skrifttypen.
tazimn (2) skrev:Teksten i den gennemsigtige div i hver kasse burde ikke også være gennemsigtig. Det kan give læseproblemer. (Se på "Merry Christmas"-boksen).
Kigger jeg lige på når jeg har tid engang i aften efter skole og arbejde :p
http://robertnyman.com/2010/01/11/css-background-t...
Skulle kunne hjælpe :)
Edit:
Teksten i "tweeter dropdown'en" fylder mere end den kasse den skal være i :)
http://robertnyman.com/2010/01/11/css-background-t...
Skulle kunne hjælpe :)
Edit:
Teksten i "tweeter dropdown'en" fylder mere end den kasse den skal være i :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.