mboost-dp1
Hjælp til køb af Mac
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej Newz'er.
Jeg er, via mit arbejde, blevet tilbudt at købe ny PC'er og har fået nogle forskellige valg.
Jeg har intet kendskab til Mac, men tror jeg vil prøve sådan en.
Jeg har fundet 2 løsninger jeg er brændt lidt varm på.
1. Løsning:
------------
iMac 27" Core i5 (MC511DK/A)
Skærmstørrelse: 27” skærm (2560 x 1440)
Processor: 2.8GHz Intel Core i5
RAM: 4GB DDR3 SDRAM
Harddisk: 1 TB Seriel ATA
Grafikkort: ATI Radeon HD 5750 med 1GB
Optisk drev: 8x double-layer DVD SuperDrive
Webcam: Ja
Trådløst netværk: AirPort Extreme Wi-Fi
Bluetooth: Ja
Farve: Aluminium
Styresystem: Mac OS X Snow Leopard
Medfølger: Apple Wireless Keyboard and Magic Mouse
2. Løsning:
------------
MacBook Pro 15" - i7 2,66 Ghz (MC373DK/A-DFV)
Apple MacBook Pro 15" i7 2,66 GHz:
Specifikationer:
Dimensioner: 2,4 cm (H) x 36,4 cm (B) x 24,9 (D) / 2,5 kg
Processor: 2,66 GHz Intel Core i7 med 4 MB L3 buffer
RAM: 4 GB (to 2 GB SO-DIMM-enheder) 1066 MHz DDR3 SDRAM; understøtter op til 8 GB
Lager: 500 GB Serial ATA; 5400 o./min
Grafik: Intel HD-grafik og NVIDIA GeForce GT 330M med automatisk skift af grafikfunktion
Skærm: 15,4" (diagonalt) blank og bred LED-skærm, opløsning på 1440 x -900
samt en skærm:
Apple LED Cinema Display 27"
Nu er spørgsmålet så, hvilken bør jeg vælge?
Jeg ved godt at det er svært for andre at sige hvad der er bedst for mig - og at det selvfølgelig også kommer an på mine behov og krav - men da jeg er helt ny i Mac verden - kender jeg dårligt nok mine behov og krav :-|
HVis jeg kigger på spec. ser det jo ud til at MacBook Pro er bedst (i7 CPU) - omvendt har jeg egentlig ikke noget specielt behov for at kunne tage min computer med mig!
Jeg vil gerne kunne redigere lidt video, og i den forbindelse vil jeg tro iMac er bedst på GPU'en(?)
Havde jeg købt maskinen direkte fra Apple havde jeg nok klart valgt iMac og så opgraderet den til i7, men da den købes igennem mit arbejde, har jeg desværre ikke denne opgraderings mulighed.
Jeg er, via mit arbejde, blevet tilbudt at købe ny PC'er og har fået nogle forskellige valg.
Jeg har intet kendskab til Mac, men tror jeg vil prøve sådan en.
Jeg har fundet 2 løsninger jeg er brændt lidt varm på.
1. Løsning:
------------
iMac 27" Core i5 (MC511DK/A)
Skærmstørrelse: 27” skærm (2560 x 1440)
Processor: 2.8GHz Intel Core i5
RAM: 4GB DDR3 SDRAM
Harddisk: 1 TB Seriel ATA
Grafikkort: ATI Radeon HD 5750 med 1GB
Optisk drev: 8x double-layer DVD SuperDrive
Webcam: Ja
Trådløst netværk: AirPort Extreme Wi-Fi
Bluetooth: Ja
Farve: Aluminium
Styresystem: Mac OS X Snow Leopard
Medfølger: Apple Wireless Keyboard and Magic Mouse
2. Løsning:
------------
MacBook Pro 15" - i7 2,66 Ghz (MC373DK/A-DFV)
Apple MacBook Pro 15" i7 2,66 GHz:
Specifikationer:
Dimensioner: 2,4 cm (H) x 36,4 cm (B) x 24,9 (D) / 2,5 kg
Processor: 2,66 GHz Intel Core i7 med 4 MB L3 buffer
RAM: 4 GB (to 2 GB SO-DIMM-enheder) 1066 MHz DDR3 SDRAM; understøtter op til 8 GB
Lager: 500 GB Serial ATA; 5400 o./min
Grafik: Intel HD-grafik og NVIDIA GeForce GT 330M med automatisk skift af grafikfunktion
Skærm: 15,4" (diagonalt) blank og bred LED-skærm, opløsning på 1440 x -900
samt en skærm:
Apple LED Cinema Display 27"
Nu er spørgsmålet så, hvilken bør jeg vælge?
Jeg ved godt at det er svært for andre at sige hvad der er bedst for mig - og at det selvfølgelig også kommer an på mine behov og krav - men da jeg er helt ny i Mac verden - kender jeg dårligt nok mine behov og krav :-|
HVis jeg kigger på spec. ser det jo ud til at MacBook Pro er bedst (i7 CPU) - omvendt har jeg egentlig ikke noget specielt behov for at kunne tage min computer med mig!
Jeg vil gerne kunne redigere lidt video, og i den forbindelse vil jeg tro iMac er bedst på GPU'en(?)
Havde jeg købt maskinen direkte fra Apple havde jeg nok klart valgt iMac og så opgraderet den til i7, men da den købes igennem mit arbejde, har jeg desværre ikke denne opgraderings mulighed.
#2 Du har selvfølgelig helt ret, bortset fra min tanke var at tilkøbe en Apple 27" skærm (og selvfølgelig mus og tastetur) til den bærbar.
På den måde er jeg ikke "låst" til en lille skærm.
Grunden til at en bærbar indgår i mine tanker er også udelukkende at den er født med en i7 CPU imod i5 i iMac'en (??)
På den måde er jeg ikke "låst" til en lille skærm.
Grunden til at en bærbar indgår i mine tanker er også udelukkende at den er født med en i7 CPU imod i5 i iMac'en (??)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.