mboost-dp1

HTC Hero Android 2.1 (så er den her)

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
28. jun. 2010 18:49
Så kom den...

Til jer der ikke kan vente, søg efter opdatering, og I vil blive glade :-)

Endelig er den her, det tog også kun næsten et år ;-)
Gravatar #2 - conFen
28. jun. 2010 19:06
Uha, hvor frækt.

Tak for info :)
Gravatar #3 - Magten
28. jun. 2010 19:48
Hvordan kører den?

Jeg var lige nysgerrig og smed en VillainROM 10.3 på min, og det spiller bare nemlig..
Gravatar #4 - siliankaas
28. jun. 2010 19:49
Så vidt jeg kan se så spiller der noget bedre.... og tilsyneladende kan min stadig huske de programmer og indstillinger jeg havde før (????)
Gravatar #5 - conFen
28. jun. 2010 20:06
Den husker dine settings og apps grunden den OTA klargøring til 2.1 der kom tidligere.

Lige pt spiller det udemærket. Jeg skal lige have testet om min Hero nu kan sync'e op mod vores ExchangeServer uden brug af 3. parts apps, for det havde jeg problemer med i 1.5.
Gravatar #6 - Windcape
28. jun. 2010 20:57
Min telefon har stadigvæk ikke modtaget en opdatering.

Android 1.5 med build number 1.76.405.6

Der er ingen opdateringer til den, og HTCs RUU opdatering på deres support site kan ikke finde telefonen via. USB (alle andre på internettet lader også til at have det problem).

Samt RUU updateren er ikke designet til dette her build number. Og HTCs support er idioter fra Asian der ikke kan Engelsk.
Gravatar #7 - Magten
28. jun. 2010 21:55
Jeg havde samme problem med min storebrors telefon. Jeg fixede det ved at afinstallere HTC Sync, hente nyeste version af den, installere den, sætte telefonen til USB og genstarte telefonen imens den sad til USB. Efter det har computeren fint fundet telefonen og kunne opdatere den.
Gravatar #8 - Windcape
28. jun. 2010 21:59
Magten (7) skrev:
Jeg havde samme problem med min storebrors telefon. Jeg fixede det ved at afinstallere HTC Sync, hente nyeste version af den, installere den, sætte telefonen til USB og genstarte telefonen imens den sad til USB. Efter det har computeren fint fundet telefonen og kunne opdatere den.
Det har jeg prøvet, 10 gange, på 4 forskellige maskiner (2 med Windows 7, en med Vista, en med Windows XP).

Ingen held.

Android SDK, og HTC Sync virker begge dele helt fint. Det er kun deres ROM Updater der ikke virker.
Gravatar #9 - Magten
28. jun. 2010 22:02
Skidt :(

Og mærkeligt du ikke har fået den OTA..
Gravatar #10 - Windcape
28. jun. 2010 22:08
Nu prøvede jeg lige at override usb-driveren med Google's egen, frem for HTCs. Men sammen resultat.

C:\Users\Windcape>adb devices
List of devices attached
HT98HL902171 device

Men HTCs software er stadig bugget.
Gravatar #11 - Ralle1900
28. jun. 2010 22:09
jeg opdagede den ogspå lige!
endelig siger jeg bare!
Gravatar #12 - Windcape
28. jun. 2010 22:25
Magten (9) skrev:
Og mærkeligt du ikke har fået den OTA..
OTA er åbenbart noget der først blev indført i Android 1.6

Bare endnu et bevis på hvor elendige Google er til at holde styr på Android.
Gravatar #13 - conFen
29. jun. 2010 06:02
Der var en OTA update tilgængelig til 1.5 der gjorde ens Hero klar til 2.1. Den fik jeg i hvert fald.

Jeg kan desuden fortælle at det ser ud som om at 2.1 har fixet de problemer der har været med ActiveSync, for jeg kan nu synkronisere uden brug af 3. parts apps.
Gravatar #14 - Magten
29. jun. 2010 06:37
Windcape (12) skrev:
OTA er åbenbart noget der først blev indført i Android 1.6

Bare endnu et bevis på hvor elendige Google er til at holde styr på Android.
Jeg fristes efterhånden til at tro det bare er dig der gør det hele lidt mere besværligt end det egentlig er :)
Gravatar #15 - Zeales
29. jun. 2010 06:56
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg står med min HTC Legend? Jeg vil også gerne ha' nyt smart Android :(

Glem det, har fundet det!
Gravatar #16 - myplacedk
29. jun. 2010 08:21
Do tell. ;-)

Så vidt jeg ved har de planer om 2.2 på Legend og Desire, men de har ikke lovet noget endnu.
Gravatar #17 - Windcape
29. jun. 2010 10:58
Magten (14) skrev:
Jeg fristes efterhånden til at tro det bare er dig der gør det hele lidt mere besværligt end det egentlig er :)
Du mener det faktum at jeg har en telefon der ikke kan opdateres, ikke har fungerede bluetooth, elendig batteritid, fejl i flere af standard-applikationerne, og lagger helt sindsygt efter få dages brug?

Jeg puttede VillanRom 10.3 på her i nat, men overvejer allerede her 10 timer senere, at læse min backup tilbage ind på. Der er satme mange bugs, og performance er ikke synligt bedre.
Gravatar #18 - Magten
29. jun. 2010 11:04
Jeg synes bare det er sjovt at en person som dig, som har så stort et had til Android, tilfældigvis ikke modtager opdateringer, har fejl i applikationer, og har problemer med bluetooth..

Som sagt, man fristes til at tro at du gør det en del mere besværligt for dig selv, end det er..

Hvad bugs har du på din VillainRom 10.3 som ikke allerede er patchet og kan hentes via VillanRom updater som ligger på telefonen?
Gravatar #19 - Windcape
29. jun. 2010 11:07

Diverse services crasher fra tid til anden. Telefonen reagere slet ikke, eller har et volsomt delay (5-10 sekunder) på drag-down af notifications, og slukning af skærmen.

Magten (18) skrev:
Som sagt, man fristes til at tro at du gør det en del mere besværligt for dig selv, end det er..
Helt ærlig, nej.

Jeg har allerede brugt mere tid, og prøvet mere advancede metoder, end 99% af alle smartphone ejere ville turde.

HTCs software er plain and simple, noget lort. Det er elendig kodet, og der er ingen vej uden om. Og Android's mangelfulde design betyder så at hvis man har en HTC telefon som er købt før deres 3rd generation serie (Legend/Desire), så er man på røven.
Gravatar #20 - XorpiZ
29. jun. 2010 12:47
Magten (18) skrev:
Jeg synes bare det er sjovt at en person som dig, som har så stort et had til Android, tilfældigvis ikke modtager opdateringer, har fejl i applikationer, og har problemer med bluetooth..
¨

I Windcapes forsvar vil jeg lige byde ind med mine (negative) erfaringer med min HTC Tattoo.

1. Netforbindelsen er utroligt ringe (telefonnettet, that is)
2. Sms-applikationen går jævnligt ned
3. Alarmen har det med ikke at ringe

Android og HTC er ikke perfekte - men det er langt at foretrække fremfor Apple og deres iphones.
Gravatar #21 - Magten
29. jun. 2010 13:41
Alarmen er der problemer med i Android, Google har det på todo listen så vidt jeg husker :)

Jeg ved godt der er problemer, men Windcape's evige problemer synes jeg bare er en anelse i overkanten. Og hvis der virkelig er så mange problemer med den, så havde jeg nok byttet den.
Gravatar #22 - Magten
29. jun. 2010 13:44
Windcape (19) skrev:
Diverse services crasher fra tid til anden. Telefonen reagere slet ikke, eller har et volsomt delay (5-10 sekunder) på drag-down af notifications, og slukning af skærmen.
Har du tjekket deres forum for andre med samme oplevelser? Folk er rimelig gode til at melde tilbage.. Jeg har ikke haft nogen problemer med min siden jeg smed VillainRom 10.3 på, og hentede de 2-3 fixes der kom i dagene efter.
Gravatar #23 - XorpiZ
29. jun. 2010 13:54
Magten (21) skrev:
Alarmen er der problemer med i Android, Google har det på todo listen så vidt jeg husker :)

Jeg ved godt der er problemer, men Windcape's evige problemer synes jeg bare er en anelse i overkanten. Og hvis der virkelig er så mange problemer med den, så havde jeg nok byttet den.

Enig, og enig. :)

Ville bare pointere, at android-fans også har problemer. Men ikke store nok problemer, til at jeg ikke ønsker mig en Legend ;D
Gravatar #24 - Magten
29. jun. 2010 13:58
XorpiZ (23) skrev:
Enig, og enig. :)

Ville bare pointere, at android-fans også har problemer. Men ikke store nok problemer, til at jeg ikke ønsker mig en Legend ;D
Bestemt.. Jeg har også været træt af mine Hero i lang tid, og HTC skal virkelig lave en fed telefon hvis jeg skal lægge mine penge hos dem næste gang jeg skal have ny :)
Gravatar #25 - myplacedk
29. jun. 2010 15:36
Comicom (15) skrev:
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg står med min HTC Legend? Jeg vil også gerne ha' nyt smart Android :(

Seneste rygte: Tredje kvartal 2010
Gravatar #26 - Windcape
29. jun. 2010 16:55
Magten (22) skrev:
Har du tjekket deres forum for andre med samme oplevelser? Folk er rimelig gode til at melde tilbage.. Jeg har ikke haft nogen problemer med min siden jeg smed VillainRom 10.3 på, og hentede de 2-3 fixes der kom i dagene efter.
Nope, og da fejlene opstod da jeg brugte wolframalpha som lommerregner, fra min telefon (havde glemt usb kablet til teethering), så havde jeg ikke lige tid til at skrive tallene ned.

Men sjovt nok kom denne her fejl, mens jeg skrev denne her post...

"The process com.htc.bg has stopped unexpectedly. Please try again."

Sjovt at "please try again" kun giver "Force close" som mulighed.

Gravatar #27 - done
29. jun. 2010 17:23
Jeg har en glad og tilfreds Hero der har kørt Android 1.5 indtil idag. Nu kører den så Android 2.1 og den virker kun gladere :)

Indtil nu min Hero stort set opført sig som den burde jeg er ikke den store forbruger af Android Marked eller anden form for 3. parts produkter. Så bruger den kun til Opkald, sms, mms, mail og kalender uden at ha nogle problemer. Har dog 2 gange inden for det sidste halve år måtte tage batteriet ud efter at telefonen fik en hjerne lammelse.

Men #19: Windcape har du prøvet at køre en Factory restore på telefonen det kunne da være at der sidder en App og syntes at du ikke skulle have lov at opdatere din telefon.

Gravatar #28 - paradise_lost
29. jun. 2010 18:00
#26 Hvorfor fan sender du den ikke til rep så eller sælger lortet og køber en anden ikke HTC/Android tlf? Fordi du venter på vidunderlige WP7?
Gravatar #29 - Windcape
30. jun. 2010 01:28

Fordi jeg kan validere at det ikke er telefonen der er noget galt med, men HTCs værktøjer?

"adb devices" finder min telefon, men HTCs ROM updater gør ikke. Den dræber faktisk ADB daemon, så der er altså noget helt galt med deres software.
Gravatar #30 - Magten
30. jun. 2010 05:37
Med alle de problemer du efterhånden har beskrevet din telefon har, så er jeg ikke i tvivl om at der er noget galt med hardwaren.

Problemet er så at overbevise HTC om det..
Gravatar #31 - paradise_lost
30. jun. 2010 05:37
#29 Hmm, så burde fejlen jo være på alle HTCer og ikke kun din.
Gravatar #32 - Windcape
30. jun. 2010 06:01

Hvis du kigger på alle de opdateringsproblemer der har været i den anden tråd, og hvis du slår f.eks. "[170]: USB CONNECTION ERROR" op i relation til HTCs telefoner, så kan du finde super mange eksempler.
Gravatar #33 - Windcape
30. jun. 2010 12:23
Fandt, endeligt, en løsning:

a) Installer Android SDK
b) Åben en terminal (cmd)
c) Kør følgende kommando: "adb shell reboot oem-75"

Den restarter telefonen i fastboot, og så kan man bruge HTCs opdateringsværktøj.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login