mboost-dp1

Hva' sker der for dem?!?!?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
11. sep. 2006 21:35
Et nyt lovsforslag i USA forbyder
slagtning og spisning af hestekød.
Hesten er vores ven, og den er ikon
i USA's historie, er politikernes
argumenter for den nye lov.

Læs det hele her...
Og Nej, de har ikke /ritzau/ som kilde, så det kan faktisk være at det passer...
Gravatar #2 - ztyle
11. sep. 2006 21:46
Det er jo et faktum, at når børn leger med maden vil de ikke spise den bagefter :)

- Slagtning af heste til menneskeføde er en brutal og skyggefuld forretning, som skal stoppes nu, siger John Sweeney

Ja, og når han kommer hjem skal han sikkert ha en stor fed steake :P
Gravatar #3 - amokk
11. sep. 2006 22:05
Jeg kan sagtens forstå at folk som har et personligt forhold til heste ikke bryder sig om tanken om at deres bedste ven bliver til bøffer... Men på den anden side, det er vel hverken mere eller mindre synd for hesten end for koen, og hvis man ik bryder sig om hest kan man jo spise noget andet... Ligesom nogen ikke spiser svin eller fisk eller slet ikke noget kød
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
11. sep. 2006 22:44
Nu er der jo heldigvis stor forskel på et lovforslag og en lov.
Gravatar #5 - themuss
11. sep. 2006 22:55
"We only want to save the cute animals"

"What are you?"
"I'm an odder"
"And what do you do?"
"I do cute little tricks with my human-like hands"

"And what are you?"
"I'm a cow"
"No, you're not! You're a baseball-glove, get in the fucking truck!"
Gravatar #6 - Gruesome
15. sep. 2006 06:27
Jeg vil godt væde med at lille Lottes hest har haft et bedre liv end 99% af det kvæg der bliver slagtet i verden... Hvorfor fanden ikke bruge kødet til noget fornuftigt? Hvad vil de ellers bruge det til? Lim?
Gravatar #7 - Kisbye
15. sep. 2006 06:29
Det ville vel svare til at vi eksporterede hunde til slagtning i Asien.
Så ville der sikkert også lyde et ramaskrig.
Gravatar #8 - Gruesome
15. sep. 2006 06:33

Men det ville på ingen måde være berettiget... Hvis man har sagt ja til at spise kød, så er det utroligt hyklerisk at diskriminere på den måde. Så længe dyret ikke har lidt overdreven overlast inden slagtningen så er alle dyr fair game efter min mening. At jeg overvejer at blive vegetar af andre grunde er irellevant.

Tror ikke engang jeg ville have noget imod at mennesker blev brugt til kødproduktion, så længe familie og den afdøde selv var indforstået med det. Jeg tvivler dog på jeg selv ville købe det... Har hørt vi smager utroligt sødt.
Gravatar #9 - Kisbye
15. sep. 2006 06:44
Det kan du selvfølgelig have ret i.
Men derfor kan det jo stadigvæk godt føles underligt og måske forkert for nogen mennesker.

Hvad angår Kanibalisme, bør man nok være meget forsigtig, og ihvertfald holde sig fra hjernen.
Det kan nemlig give Creutzfeldt-Jakob syndrom.
Det var det samme der skete med kogalskab, da vi begyndte at fodre køerne med dem selv.
Gravatar #10 - I.F.F.
15. sep. 2006 07:13
heste sashimi er nu ikke saa ringe
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login