mboost-dp1
Hvad den unge generation ikke forstår.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Artiklens første kommentar omkring at vide hvad hardwaren kan minder mig om en person jeg engang havde til en jobsamtale. Han var blevet stillet overfor et problem hvor disk I/O ville være flaskehalsen, og hans opgave var at designe en algoritme som minimerede disk I/O.
Det første han sagde uden overhovedet at regne på hastigheden var at der skulle mindst 10 CPUer til for at løse opgaven.
Men når artiklen fremhæver Google som et firma der ikke er struktureret i deres udvikling må jeg gå ud fra at det kun kan skyldes at han aldrig har arbejdet der.
Apropos lyden af diske der er ved at fejle eller trænger til defragmentering kunne jeg ikke lade være med at spekulere på hvordan man nu kan høre på sin SSD om den skal defragmenteres eller er ved at fejle.
En bedre lektie at lære er at hardware fejler og aldrig lade det komme som en overraskelse.
Det første han sagde uden overhovedet at regne på hastigheden var at der skulle mindst 10 CPUer til for at løse opgaven.
Men når artiklen fremhæver Google som et firma der ikke er struktureret i deres udvikling må jeg gå ud fra at det kun kan skyldes at han aldrig har arbejdet der.
Apropos lyden af diske der er ved at fejle eller trænger til defragmentering kunne jeg ikke lade være med at spekulere på hvordan man nu kan høre på sin SSD om den skal defragmenteres eller er ved at fejle.
En bedre lektie at lære er at hardware fejler og aldrig lade det komme som en overraskelse.
kasperd (3) skrev:om den skal defragmenteres
Du sidder og laver sjov med en person i havde til jobsamtale, men spørger så om overstående?
Så bliver jeg alligevel nødt til at forklare pointen i detaljer.SlettetBruger (4) skrev:men spørger så om overstående?
- Defragmentering af lagermedier er noget som man som udvikler ikke behøver at bekymre sig om mere.
- At vurdere standen af et stykke hardware ud fra lyden giver et meget ufuldstændigt billede. Som et ekstremt eksempel kan jeg tage den computer jeg bruger nu som er absolut lydløs.
- Hardware kan fejle uden varsel. Hvad er værdien af at nogle gange kunne forudse et stykke hardware er ved at fejle, hvis man er forberedt nok til at kunne håndtere de situationer hvor det fejler uden varsel?
De to relaterede områder som er relevant for en udvikler at forstå er locality of reference og hvordan man udvikler fejltolerante systemer.
Jeg kan ikke rigtigt se pointen.
Man kan nogle gange høre en hardisk er syg, men at en disk larmer betyder ikke den kommer til at stå af inden for kort tid. - Det kan ikke bruges til noget.
Man altid skal være beredt på at server rummet(evt. hele bygningen) brander til aske. - eller oversvømmes.
Og at man evt. selv, ved et uheld kommer til at slette alt. - Live redundante systemer er ikke godt nok.
Jeg kan ikke rigtigt se pointen.
Man kan nogle gange høre en hardisk er syg, men at en disk larmer betyder ikke den kommer til at stå af inden for kort tid. - Det kan ikke bruges til noget.
Man altid skal være beredt på at server rummet(evt. hele bygningen) brander til aske. - eller oversvømmes.
Og at man evt. selv, ved et uheld kommer til at slette alt. - Live redundante systemer er ikke godt nok.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.