mboost-dp1

Hvad er en nørds tid værd?

Gå til bund
Gravatar #1 - CosmicCorruption
1. feb. 2011 09:51
Jeg havde en forfærdelig diarre her til morges, så jeg greb et gammelt PROSA blad for at have noget der kunne fjerne min fokus fra smerten og faldte i den sammenhæng over følgende lille tekst:

"- Det forventes tilsyneladende at man som IT kyndig altid gratis vil hjælpe andre med deres computerproblemer. Som om de gider passe mine børn, vaske mit tøj eller gøre rent i mit hus?"

Så jeg tænkte på:

- er andre herinde egenligt forsøgt hustled på den måde?
- hvor meget kan I strække jer til at "venne-tjenester" uden det skal koste noget?
- hvor meget ville I evt. selv tage i timen for at hjælpe andre med deres computere? (fx Windows installation, netværksopsætning, samt opsætning af diverse programmer).

Jeg plejer normalt at tage et latterligt beløb, fx 100 kr, men det virker stadig som om folk bliver sindssygt fornærmet hvis man kræver penge for noget som "ser så skidenemt ud"
Gravatar #2 - XorpiZ
1. feb. 2011 10:00
Så længe det drejer sig om venner og familie, så gør jeg det enten gratis eller mod den betingelse, at de gør mig en tjeneste en anden gang.

Er det bekendte, kolleger eller lign., så plejer jeg at bede om et par hundrede kroner eller betaling i naturalier. Jeg har dog endnu ikke haft succes med den sidste metode :(
Gravatar #3 - rasmussen
1. feb. 2011 10:01
Det er ikke længe siden, jeg lavede en computer for en bekend. Den skulle have geninstalleret Windows XP, hvilket er et helvede med drivere og software, der ikke bare er med som standard.

Da jeg afleverede computeren, forventede jeg et lille symbolsk beløb eller en pizza, men måtte sande, at folk ikke ser det som noget, de behøver betale for.

Jeg er derfor holdt helt op med det pjat. Jeg fixer ikke flere computere. Jeg har aldrig prøvet Windows Vista eller Windows 7 og giver derfor det som undskyldning. Jeg aner intet om det og jeg gider ikke lære det.
Gravatar #4 - Woller
1. feb. 2011 10:02
Jeg siger aldrig at jeg vil have noget for det men får som regel ~200 kr per computer :)
Gravatar #5 - BurningShadow
1. feb. 2011 10:08
Jeg tilslutter mig #3, 100%. Har oplevet det samme, og bruger samme forklaring på at jeg ikke gider.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
1. feb. 2011 10:09
Enig med #3
Gravatar #7 - Rasmus064
1. feb. 2011 10:14
Familie og venner plejer jeg at hjælpe gratis, så længe det ikke tager for lang tid. Jeg gider dog ikke at smide alt hvad jeg har i hænderne og hoppe ind i en taxa når de har problemer. Det bliver når jeg har tid og ikke før.
De bliver desværre også tit skuffet/sure fordi jeg først kan komme næste dag.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [351017378]
1. feb. 2011 10:16
Ditto.

Familie.. fint. Derudover næ. Der er mange ting ivejen med det. Man får ikke altid den taknemmelighed ud af det man gerne vil. + går der noget galt senere får man al skylden >_<
Gravatar #9 - Hånter
1. feb. 2011 10:22
Familie, uden problemer - dog igen først når jeg har tid.

Venner - kun de nærmeste. Ellers ville jeg ikke lave andet :S

Jeg fatter heller ikke hvorfor folk mener at "jamen du er jo nørd - du synes jo det er sjovt at lave sådan noget" - når man f.eks. skal formatere en computer. Gu' fanden synes jeg da ikke det er sjovt. Det er spild af tid! Især når det er samme person, og det er hver anden måned :S

Jeg er holdt op med det efterhånden...
Gravatar #10 - XorpiZ
1. feb. 2011 10:25
Så sandt, så sandt #9.

Folk tror man synes det er superskægt at bruge sin fritid på at formatere deres pc, installere deres super-lovlige version af office 2010 ovenpå deres super-lovlige version af windows 7 ultimate - og så skal man lige hjælpe dem med daemon-tools og deres talrige backups af spil.

Vi nørder har jo alligevel ikke andet at lave i vores fritid.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [351017378]
1. feb. 2011 10:28
#10 Der nægter jeg så at hjælpe med noget når det er piratværk.
Gravatar #12 - gnаrfsan
1. feb. 2011 10:33
Math.min(det_du_kan_være_bekendt, det_folk_vil_gi);
Gravatar #13 - Colapusheren
1. feb. 2011 10:34
Så længe det ikke er noget der tager alt for lang tid, så hjælper jeg sgu de fleste bar' de spørger pænt. Men jeg er måske også for god af mig ..
Gravatar #14 - CosmicCorruption
1. feb. 2011 10:38
Problemet er at de aldrig ved hvad de vil give, og jeg tror der er mange flinke nørder, der ikke vil ikke virke grådige. Jeg kan ikke få mig til at tage mere end 100 dask hvis det bare er noget der tager lang tid (fx installation) og ikke noget helt epoke-gørende svært.

Folk har dog en tendens til at få et chok når de ringer til en autoriseret forhandler og spørger om omkostninger, og så kan man lige pludselig godt bruges.

Men jeg er glad for de kommenterer I har skrevet gutter, jeg har siddet indebrændt med det i et stykke tid og jeg måtte bare ud med det. Jeg troede virkelig at respekten om IT arbejde generelt var på et højere plan.
Gravatar #15 - NioBe
1. feb. 2011 10:40
Familie <--- teknisk set kun min mor - Får gratis, venner eller øvrig familie gir mad. Andre gider jeg simpelthen ikke.

Men jeg kommer ikke styrtende når folk skal have hjælp. Jeg kommer <--- HA!, når jeg kommer.
Gravatar #16 - Wolly
1. feb. 2011 10:46
Har det fuldstændig som de fleste af jer andre. Jeg har de sidste 5-6 år fortalt alle at jeg ikke kan finde ud af det der windows, men at hvis de installerede Linux og gav mig root password, kunne jeg lave det hjemme fra når noget gik galt. Som forventet har ingen taget i mod tilbudet :-)

Helt som andre har pointeret er det værste ikke tiden man bruger på at fixe computeren, det værste er at dem man har lavet det for, tror at der pludselig er kommet livstidsgaranti på deres computer, og så skal man "lige" fixe alt muligt lort de har fucket op i.

Jeg har ALDRIG fået noget som helst for at lave deres computere, og jeg er den type der ikke spørger efter betalig, derfor gider jeg simpelthen ikke mere...

Laver dog stadig den allernærmeste families computere, men det er også dem der stiller op og hjælper hver gang jeg skal flytte o.s.v.

Sjovt så mange her der åbenbart har det på samme måde. Der er sikkert mange personer der egentlig gerne ville betale os for at lave deres computere, men på grund af deres egen nærighed og at de ikke direkte tilbyder betaling når de spørger, gider vi alle fundet på dårlige undskyldninger...
Gravatar #17 - Kris
1. feb. 2011 10:57
Da min kæreste og jeg i sin tid havde indsamlet nok viden til at begynde at hjælpe andre med deres IT-problemer tog vi fat i allerede den første og blev ham indrømme at han nok heller ikke, som postmand, ville sende vores pakker gratis afsted.

Siden da har vi modtaget både en 100-lap, aftensmad, bolsjer, rammer med cola, xboxspil, byture, blomster og diverse andre småting. For os handler det ikke så meget om hvad de giver eller hvorvidt det hænger sammen med den tid man kan ende med at bruge på problemet. Det er mere den gestus at andre ved at man yder en service for dem som trods alt fortjener lidt respekt. Det er trods alt ikke alle i familien danmark som kan redde en xbox fra rrod eller bage et grafikkort succesfuldt.
Gravatar #18 - Bllets
1. feb. 2011 11:14
Omkring 100/timen, medmindre det er familie.

Hvis folk plejer at sige det er dyrt, så siger jeg at de tager omkring 250/timen ude i Elgiganten for præcis det samme. (Ved så ikke om de rent faktisk stadig gør det)

Familien plejer at lokke med mad og/eller sodavand, selvom det egentlig ikke er nødvendigt :p
Gravatar #19 - TrolleRolle
1. feb. 2011 11:20
Jeg har fundet et fint system som ser ud til at virke.

Dem som betaler fornuftigt, og værdsætter ens arbejde... de får god service. Her springer jeg i bilen og kører gerne f.eks. 100km for at fixe deres pc på en søndag. Timeprisen ender gerne på 250-300kr.

Nasserøvene... de får lov til at vente indtil jeg tilfældigt kommer forbi.. eller også får de bare en email med et link til et sted hvor de selv kan læse sig frem til det.

Jeg har også haft held til at konvertere en del af nasserøvene til selv at lære hvordan man installerer windows etc. Efter at alle har fået internet, og Windows Update rent faktisk er blevet fantastisk, og alle har en ekstra computer som de kan google på samtidig... så er der sgu ingen undskyldning for ikke at kunne installere Windows selv.
Gravatar #20 - terracide
1. feb. 2011 11:24
Venner + famile = giv aftensmad og jeg fixer dit lort.

Famile's venner eller venners venner = 500 kr...per time.

De fleste vil ikke give dette...og så slipper jeg for at skulle belemres...og dem der gider betale...well så kan jeg godt afse tid til at fikse deres Aldi-lort.
Gravatar #21 - Arnfast
1. feb. 2011 11:25
Kæresten: Her er jeg stortset altid i gæld i forvejen :)

Familie: En godt måltid mad

Venner: Et godt måltid mad eller pizza og en sixpack imens vi fikser det.

Jeg gør gerne ting for venner, så længe de forstår at det er en reel tjeneste og der er forbundet noget tid og ydelse ved det.. Fikser f.eks. aldrig computere derhjemme for andre, udover hvis det er noget virkeligt simpelt som bare at lave en windows installering køre i baggrunden
Gravatar #22 - apkat
1. feb. 2011 11:33
Så længe jeg får lov til at fortælle folk de er dybt inkompetente til at bruge en computer er det fint.

Hjælper gerne folk hvis jeg har en idé om de vil hjælpe mig, eller virker glade for det. Inkluderer tit aftensmad.

Gælder om der skal fixes computere eller bygges tag.
Gravatar #23 - madeinrussia
1. feb. 2011 11:36
får næsten altid noget, nogengange er det dog så lidt at jeg bare vælger ikke at dukke op næste gang..

Man kan jo fandeme oplave at min mors venner jeg ikke har mødt ringer og spørger om hjælp, så skal jeg 1 time derhen, fixe det, får 100kr (dækker knap nok transport) også 1 time hjem..

sammenlignet med at jeg lavede overarbejde herude, kan det på ingen måde svare sig, og slet ikke folk der ikke har en uddannelse jeg kan gøre brug af senere.

fx. ville jeg ikke kræve noget fra en tømrer, eller en anden håndværker, der ville jeg hellere optjene tjenester :)

mens en pædagog eller en der arbejder i en dametøjsbutik skal betale..da de aldrig ville kunne gengælde tjenesten med noget jeg skal bruge.

Der var en sød tøs der ofte ringede med noget værk, hende lærte jeg bare op til selv at fixe det hehe :p
Gravatar #24 - apkat
1. feb. 2011 11:39
madeinrussia (23) skrev:

Der var en sød tøs der ofte ringede med noget værk, hende lærte jeg bare op til selv at fixe det hehe :p

Amen det var skuda en fejl.

madeinrussia (23) skrev:
fx. ville jeg ikke kræve noget fra en tømrer, eller en anden håndværker, der ville jeg hellere optjene tjenester :)

De håndværkere jeg kender til tror jeg ville tage sig "normalt" betalt af venner, så ville ikke betyde noget for mig. Men siger måske bare at de er røvhuller og jeg er for flink.
Gravatar #25 - D_V
1. feb. 2011 11:39
Laver faktisk kun computer for en, og det er min mekaniker. Da han så tilgengæld laver bil for mig.

Resten afviser jeg blank med at jeg ikke kan finde ud af det dersen windows.
Og hvis de endelig bliver ved, siger jeg at godt kan tage et kig. Men det bliver til min normale konsulent pris. Og så ombestemmer de sig.
For nogen år siden gjorde jeg det tit helt frivilligt med den forventning at folk nok skulle returnere tjenesten, 2 flytninger senere hvor der var 1 af dem jeg havde hjulpet der mødte op.
Så var det slut.
Gravatar #26 - NightZtorm
1. feb. 2011 11:44
laver det gratis for familie og venner men de er næsten altid friske og tilbyder at give lidt hvis det er noget der tager tid... ellers tager jeg godt 150 kr i timen alt efter hvad der skal laves (hvilket jeg finder meget fair da de skulle betale ~700/time hvis de hyrede mig gennem der hvor jeg arbejder)
Gravatar #27 - myplacedk
1. feb. 2011 12:25
Folk snakker om som IT-nørder er noget helt specielt. Alle kan hjælpe med et eller andet, og mange kan hjælpe med noget de fleste ikke kan.

Jeg kan ting med computere. Min far er tømrer og kan give en hånd eller gode råd. Min svigerfar har en masse fine maskiner til det grove havearbejde mv. En ven er arbejdsløs og er altid klar til at give en hånd. Osv osv.

Generelt hjælper jeg gerne folk omkring mig. Med IT, arbejdskraft, hvad de nu mangler. Og det skal jeg ikke have noget for, og jeg holder ikke regnskab med hvem der skylder hvad. Man hjælper hinanden, og det er det.
Sådan giver jeg hjælp med alt muligt, og sådan får jeg hjælp med alt muligt. Om det så bare er en eller anden hvis bil er gået i stå et eller andet sted, så tjekker jeg da lige om jeg kan hjælpe med noget.

Hvorfor? Fordi det er sådan et samfund jeg gerne vil leve i.

Jeg siger fra hvis jeg ikke har tid eller lyst, eller hvis personen jeg hjælper ikke har det på bare nogenlunde samme måde.
Gravatar #28 - Adagio
1. feb. 2011 12:35
Som så mange andre, holder jeg mig til udelukkende at hjælpe familie og nærmeste venner, hvor der mere er en "Jeg hjælper dig i dag, så hjælper du mig en anden dag" deal

De sidste par gange hvor jeg sagde ja til lige at hjælpe lidt med noget computer, gav det mig ikke andet end problemer.
Ved den første skulle jeg lige hurtigt vise en "lidt mere fjern" familie hvordan man uploadede hjemmesider via ftp. Hun havde dog ingen styr på hendes filer overhovedet, så hendes bibliotek så sådan ca. sådan her ud:

C:\Hjemmeside\Index.html
C:\Hjemmeside\Filer\Index.html
C:\Hjemmeside\Filer\Filer\Index.html
C:\Hjemmeside\Filer\Filer\Filer\Index.html

Sådan ca. 50 gange or whatever... arrrggg... Ah ja, som ekstra bonus kunne hun heller ikke finde informationerne om den ftp hun skulle uploade til, hverken adresse eller kode

Sidste gang skulle jeg lige installere en ny printer hos en person med en ekstremt gammel computer. At søge på nettet om der fandtes en løsning på at installere lige præcis den printer på denne gamle computer ville tage alt for langt tid på den computer

--

Men som myplacedk siger, så gælder dette jo vel for alle der kan noget ikke alle kan. Hvis jeg f.eks. har problemer med bilen, så tager jeg lige fat i min bror (hvor jeg så hjælper ham med computeren). Det skulle ikke undre mig at en lignende snak finder sted på f.eks. værksteder "Hvorfor ringer alle til mig når min bil ikke kan køre og forventer at jeg får den til at virke igen? Gratis? Hvorfor ringer de ikke bare til værkstedet? Nå nej, det koster jo penge! "
Gravatar #29 - Kris
1. feb. 2011 13:25
myplacedk (27) skrev:
Folk snakker om som IT-nørder er noget helt specielt. Alle kan hjælpe med et eller andet, og mange kan hjælpe med noget de fleste ikke kan.

Sådan som jeg har forstået det er det ikke så meget at IT-nørder tror de er mere værd end alle andre. Men mere det faktum at folk netop ikke mener at det at lave computere er noget specielt. Som om det da bare er noget man gør lige så nemt som at pille sig selv i røven. Hvis du sagde til din mekaniker-ven at han da bare lige kunne skifte din motor, på den respektløse måde som de fleste tiltaler IT-nørder, så ville han da flippe en halv og be dig om at skride.

Personligt forventer jeg en respekt for det arbejde jeg laver, om det så er at redde en xbox, skifte et bundkort eller lave en frihåndstegning så forventer jeg at folk forstår at jeg har lagt et stykke arbejde i for deres skyld. At det så blandt danskere er nemmeste at vise respekt og taknemmelighed ved at betale sig fra det enten ved at give penge eller gaver, er så en hel anden ting.
Gravatar #30 - TrolleRolle
1. feb. 2011 13:58
#29 Jeps nemlig.

Der er sjovt nok alt for mange som stadig tror at "lige at fixe min computer" er noget som ikke er svært og slet ikke tager tid.

Måske har det noget at gøre med at computeren ser ligedan ud før som efter... bare et problem mindre.

At det så har krævet 5 timers backup, reinstall, og genoprettelse af mail, bookmarks og alt muligt lort... det fatter folk ikke.

Den der med et måltid mad...
Det gider jeg simpelt hen ikke. Min normale aftensmad koster mellem 20 og 70kr. Det hænger ikke rigtigt sammen med at bruge fra kl. 19 til 22 på at fixe et eller anden problem.

Især ikke fordi sådan en aften hvor man tvinges til at løse problemet "on site" egentlig mest går med at glo på progress bars.
Man kan ikke lave noget andet samtidigt... det er nærmest umuligt selvom man evt. tager sin egen bærbare med.

Samtidig skal man løse alverdens mærkelige ting... som f.eks. :
"Hvor er den paraply som plejer at være i hjørnet?"
"Er Word ikke en del af windows?"
"Skal man selv lave recovery cd'er når man køber den?"
"Password til mail? Det taster jeg ALDRIG ind... er du sikker på at man har sådan et?"

En mekaniker har det nemmere... det er de færreste som roder rundt i motoren i deres bil, og monterer alt hvad de kan finde i T-Hansen-reklamerne, inden de kører den indtil ham og siger "Kan du ikke lige finde fejlen?"

Gravatar #31 - Mamad (moveax1ret)
1. feb. 2011 14:03
jeg chattede på et tidspunkt en del med en fyr der boede i samme by- vi mødtes på en irc kanal for psychedelic trance.

Han spurgte så om jeg ville hjælpe med at fikse hans bærbare- det ville jeg godt hvis han ville tage min opvask imens.

Så jeg lod opvasken stå i 4 dage- det ville nok tage 30-40 minutter at vaske op- og da han så kom troede han at det var for sjovt jeg sagde det men jeg var dybt seriøs.

Han blev så pissesur og skred......lol

Som om jeg gider at fikse en forholdvis fremmed fyrs pc for ingenting..... min timepris er 1.600 kr på arbejdet.
Gravatar #32 - myplacedk
1. feb. 2011 14:10
Kris (29) skrev:
Sådan som jeg har forstået det er det ikke så meget at IT-nørder tror de er mere værd end alle andre. Men mere det faktum at folk netop ikke mener at det at lave computere er noget specielt.

Den er jeg aldrig stødt på. Hvis det er så nemt, så ordner de det vel selv.
Gravatar #33 - Norrah
1. feb. 2011 14:10
Jeg siger det er gratis.. men folk vil stadig give et eller andet, for det meste bliver det hvidvin.
Gravatar #34 - myplacedk
1. feb. 2011 14:18
TrolleRolle (30) skrev:
Måske har det noget at gøre med at computeren ser ligedan ud før som efter... bare et problem mindre.

Ligesom når man har fået ny motor i bilen. Ingen forskel overhovedet. Altså ud over at den kan køre.

TrolleRolle (30) skrev:
En mekaniker har det nemmere... det er de færreste som roder rundt i motoren i deres bil, og monterer alt hvad de kan finde i T-Hansen-reklamerne, inden de kører den indtil ham og siger "Kan du ikke lige finde fejlen?"

Sikker?

Nogle tror at fejlsøgning bare er at sætte en computer til, og så står der på skærmen præcist hvad der er galt og hvad der skal gøres.

Nogle kan ikke forstå at det kan være så dyrt at sætte mekaniker til at tage et billigt skørtesæt af og på, for at komme til det rigtige arbejde.

Jeg tror ikke forskellen er så stor når det kommer til stykket. Både mekanikere og IT-folk støder vel på kunder som har opdaget at konkurrenten har en timepris på det halve, uden at opdage at det tager tre gange så lang tid og ikke er gjort ordenligt. Og begge brancher støder på kunder som kender nogen der kan gøre det vildt billigt hjemme. Og begge bliver spurgt af venner og bekendte om de ikke liiige...
Gravatar #35 - Mort
1. feb. 2011 14:25
Standardbetalingen for at få hjælp af mig har altid været at modtageren af hjælpen skal give aftensmad. Til gengæld hjælper jeg også kun familie og venner, da det ikke er specielt interessant at spise aftensmad hos nogen jeg ikke kender.

At tage penge for at hjælpe folk med deres computer er i mine øjne lige så amoralsk som alt muligt andet sort arbejde (Med mindre man selvfølgelig rapporterer pengene som indkomst, hvilket de færreste gør).
Gravatar #36 - paradise_lost
1. feb. 2011 14:25
Familie = 0 kr

Venner = 150 kr pr. time

Har de et problem med det så må de få en anden til at hjælpe
Gravatar #37 - Makey
1. feb. 2011 14:38
Rigtig god tråd, og kan ikke sige så meget andet end at jeg har det på samme måde som de fleste.

Hvis det er folk hvor jeg ved at jeg får noget igen eller nogen som ville hjælpe mig når mit lokum brænder så gør jeg det så snart jeg har tid, ellers så siger jeg pænt nej og at jeg har andet at lave.

Folk kan blive meget sure når man siger nej, det værste eksempel er en klassekammerat som klagede over at jeg ikke ville hjælpe hende med at installere en piratkopi af Windows Office på hendes computer (har aldrig selv kørt en piratkopi af Windowsprodukter, min far fik en Office 2003 af firmaet og har siden 2007 udkom brugt OOo i stedet). Da jeg blev ved med at sige nej tilsyneladende uden grund (set fra hendes synspunkt), gik hun sq til min lærer og mente ikke at jeg kunne være bekendt at sige nej og brugte en masse andre argumenter som jeg så senere måtte stå og forklare min lærer at det var usandt, og måtte spørge hende om hun havde lyst til undervise gratis?

Siden da har jeg levet mit liv som "IT-nørd" i skjul og hjælper faktisk kun mine forældre. Størstedelen af min vennekreds er selv IT-nørder og har ikke brug for hjælp.

Det er dog blevet bedre, jeg går nu i klasse med folk fra overalt i europa og jeg ved ikke om det bare er danskere der er noget galt med, men når jeg hjælper tilbyder de altid et eller andet, ikke penge, men mad, slik, sodavand, øl til den næste fest e.lign.

Jeg ville gerne hjælpe, men jeg vil også have at folk kan respektere at deres computere bare ikke lige er min prioritet #1 hver gang de ikke kan åbne et .docx.
Gravatar #38 - Norrah
1. feb. 2011 14:50
Btw, fandt svaret.

12.99€ om måneden.
Så meget er alt en nørds tid værd.
Gravatar #39 - Thalion
1. feb. 2011 15:08
For mig ligger det til mig at hjælpe folk. Men jeg har mine grænser, de er baseret på hvor tæt modtageren af hjælpen er.

Det kan gå fra: bruger 5 min på at kigge på det, standard fejlfinding virker ikke, og kan gætte mig til der skal en del google søgning til, så siger jeg det kan jeg ikke lige finde ud af.

Og hvor den maksimale tid er: Jeg fikser det lige meget hvor meget tid det tager. Dette er reserveret til min nærmeste familie.

Og så er der alt midt i mellem. Dog kan jeg blive sur på problemet og så er det ikke så meget at hjælpe nogen det handler om, så er det bare fordi jeg ikke kan forstå hvorfor lortet ikke vil virke når det nu burde virke, og derfor vil have et svar.

Men kunne aldrig drømme om at tage penge for det. Hvis jeg får noget, Typisk min mormor og morfar, siger jeg da mange tak. Men det ligger nok bare til mig at jeg forvente at jeg nok skal få noget igen når jeg skal bruge det.
Gravatar #40 - zin
1. feb. 2011 19:01
Jeg stoppede med at dyrke support i min fritid allerede inden jeg begyndte. Jeg har aldrig været mere lykkelig efter at have siddet i support i 4½ år. :-)
Dette betyder, at jeg overhovedet ikke hjælper hverken familie, venner eller andre. Jeg fortæller dem dog gerne hvad der er galt, hvis de spørger - eller prioriterer dem over mit andet arbejde, hvis jeg får lov, på arbejdet (da nogle af mine venner er studerende på det universitet jeg arbejder på.. Og så er der jo sammenfald... :-)).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login