mboost-dp1
Hvad kan man gøre ??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
yoo
Jeg købte et produkt igennem dba. Alt gik fint, indtil jeg modtog varen, hvor jeg konstatere at varen ikke virker. Jeg gøre sælgeren opmærksom på problemet, og vi bliver enige om at jeg kan returnere varen igen.
Men så ombestemmer jeg mig, og beholder varen, for at teste igennem for at se om det nu skulle virke. Jeg aftaler at jeg ville vende tilbage med info, hvis ikke så ville handlen være afsluttet.
Jeg får varen til at virke, og lader det ligge og svare ikke sælgeren tilbage. Efter ca. 7 dage, vil jeg bruge varen igen, men det viser sig at det prop fyldt med problemer, og vender så tilbage til sælgeren om at det ikke virker, og det kun var engangs tilfælde at jeg fik varen til at virke.
Men nu svare sælgeren så slet ikke...
Hvad kan man gøre her ?
Er der no mercy og man har spildt sine penge eller hvordan ?
Jeg købte et produkt igennem dba. Alt gik fint, indtil jeg modtog varen, hvor jeg konstatere at varen ikke virker. Jeg gøre sælgeren opmærksom på problemet, og vi bliver enige om at jeg kan returnere varen igen.
Men så ombestemmer jeg mig, og beholder varen, for at teste igennem for at se om det nu skulle virke. Jeg aftaler at jeg ville vende tilbage med info, hvis ikke så ville handlen være afsluttet.
Jeg får varen til at virke, og lader det ligge og svare ikke sælgeren tilbage. Efter ca. 7 dage, vil jeg bruge varen igen, men det viser sig at det prop fyldt med problemer, og vender så tilbage til sælgeren om at det ikke virker, og det kun var engangs tilfælde at jeg fik varen til at virke.
Men nu svare sælgeren så slet ikke...
Hvad kan man gøre her ?
Er der no mercy og man har spildt sine penge eller hvordan ?
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad0...
I blev enige om, at alt var ok, hvis du ikke svarede tilbage. Det har du strengt taget ikke, da du fik varen til at virke og først senere har kontaktet ham igen.
Men du har konstateret, at sælger har solgt et produkt, som ikke har fungeret fra starten af. Ifl. Forbrugerråddet har du altså ingen rettigheder ud over domstolen, men mon ikke sælgeren nok skal svare. Ellers kan du prøve med dba.
Men ja, privathandel er et usikkert område.
I blev enige om, at alt var ok, hvis du ikke svarede tilbage. Det har du strengt taget ikke, da du fik varen til at virke og først senere har kontaktet ham igen.
Men du har konstateret, at sælger har solgt et produkt, som ikke har fungeret fra starten af. Ifl. Forbrugerråddet har du altså ingen rettigheder ud over domstolen, men mon ikke sælgeren nok skal svare. Ellers kan du prøve med dba.
Men ja, privathandel er et usikkert område.
Du burde beholde den.
Du har modtaget et produkt der åbenbart virkede, har ødelagt det og giver sælgeren skylden.
Du har modtaget et produkt der åbenbart virkede, har ødelagt det og giver sælgeren skylden.
Næ, det du skulle ha gjort var bare at retunere det.
Men loven er vel på din side. Du har 14 dages fortrydelsesret.
Men loven er vel på din side. Du har 14 dages fortrydelsesret.
jo det er rigtigt, at jeg skulle returnere varen.. men sagen er den at det ikke er mig der skulle bruge varen, men var købt for en anden... og det er mig der står for "lorten".
Har man 14 dages fortrydelsesret ved privat handel ?
jo det er rigtigt, at jeg skulle returnere varen.. men sagen er den at det ikke er mig der skulle bruge varen, men var købt for en anden... og det er mig der står for "lorten".
Har man 14 dages fortrydelsesret ved privat handel ?
wn1 (6) skrev:Har man 14 dages fortrydelsesret ved privat handel ?
Nej. Det er bare Porrehovedet, der koger.
#7+8
Jeg er ret sikker på at den regel er kommet med i auktioner/online salg som dba.
QXL sendte ihvertfald en mail om det 2 gange... hvilket har fået mig til at droppe alt det auktion pis. Hvad sjov er det at glæde sig over at ha solgt noget på en auktion, når køberen kan levere det tilbage -.-
googler lige
Jeg er ret sikker på at den regel er kommet med i auktioner/online salg som dba.
QXL sendte ihvertfald en mail om det 2 gange... hvilket har fået mig til at droppe alt det auktion pis. Hvad sjov er det at glæde sig over at ha solgt noget på en auktion, når køberen kan levere det tilbage -.-
googler lige
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article...
There you go ^^ Men det er lidt uklar om det gælder AL online privathandel. eller det kun gælder auktioner.
Så vel, en smule skidt forbi :P men lidt relevant. Tak for tiltroen dog
There you go ^^ Men det er lidt uklar om det gælder AL online privathandel. eller det kun gælder auktioner.
Så vel, en smule skidt forbi :P men lidt relevant. Tak for tiltroen dog
relevant fordi du bare hoster op med noget :-)
Du fik tvivlen til gode, LIDT relevant er det dog... ik?
relevant fordi du bare hoster op med noget :-)
Du fik tvivlen til gode, LIDT relevant er det dog... ik?
http://newz.dk/der-er-fortrydelsesret-paa-netauktioner/page1 skrev:I handler mellem private gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt – Det har tidligere været meget uklar hvordan reglerne var på auktionsdelen og det var bl.a. også én af grunden til at dba.dk stoppede med auktioner på sitet.
Hvis du som køber på dba.dk alligevel har fortrudt, så forsøg at kontakte sælger og se om I kan finde ud af noget. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur.
Såfremt I aftaler en fortrydelsesret, bør du få denne på skrift.
Er sælger erhvervsdrivende, har du 14 dages returret if. forbrugeraftaleloven.
/Lene Kristensen
Support dba.dk
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.