mboost-dp1
Hvilken telefon?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Står og skal have ny telefon men er på herrens mark med hvad jeg skal vælge.
Budget er at alt over 4000,- skal jeg selv betale men jeg er villig til at smide et par kilo oveni hvis det er nødvendig for at få det rigtige.
Telefonen skal være uden abonnement.
Jeg har kigget på følgende:
iPhone 4
HTC Desire HD
Samsung Galaxy S
Med det jeg har set til iPhone 4 så kan jeg godt lide så godt iOS kører men tilgengæld mangler jeg meget flere muligheder for at customisere homescreen og Wifi tethering. (Dog virker Bluetooth tethering utroligt godt.)
HTC Desire HD har et fedt kamera, men desværre ikke så god opløsning som iPhone 4 og ingen diskplads i forhold til? Kan godt lide Android konceptet da det passer godt til mig at kunne tilrette tingene selv, og have en frihed til at installere de ting jeg vil på min telefon.
Samsung Galaxy S har lidt af de samme fordele som HTC Desire HD men den er mindre og har mere lagerplads.
Endelig er der muligheden for at vente med at købe. Er der nogle fede smartphones på vej som kommer inden for de næste måneder? Her tænker jeg især på dual core og bedre grafik.
Alt i alt, hvad ville I vælge?
Står og skal have ny telefon men er på herrens mark med hvad jeg skal vælge.
Budget er at alt over 4000,- skal jeg selv betale men jeg er villig til at smide et par kilo oveni hvis det er nødvendig for at få det rigtige.
Telefonen skal være uden abonnement.
Jeg har kigget på følgende:
iPhone 4
HTC Desire HD
Samsung Galaxy S
Med det jeg har set til iPhone 4 så kan jeg godt lide så godt iOS kører men tilgengæld mangler jeg meget flere muligheder for at customisere homescreen og Wifi tethering. (Dog virker Bluetooth tethering utroligt godt.)
HTC Desire HD har et fedt kamera, men desværre ikke så god opløsning som iPhone 4 og ingen diskplads i forhold til? Kan godt lide Android konceptet da det passer godt til mig at kunne tilrette tingene selv, og have en frihed til at installere de ting jeg vil på min telefon.
Samsung Galaxy S har lidt af de samme fordele som HTC Desire HD men den er mindre og har mere lagerplads.
Endelig er der muligheden for at vente med at købe. Er der nogle fede smartphones på vej som kommer inden for de næste måneder? Her tænker jeg især på dual core og bedre grafik.
Alt i alt, hvad ville I vælge?
På Desire og Galaxy kan du jo bare smide et større hukommelseskort i, op til 32GB.
Jeg har 16GB og ingen pladsproblemer selv om der ligger en del musik, lydbøger og et par film på kortet.
Da jeg selv har en Desire og det har været min bedste telefon/smartphone til dato, vil jeg anbefale Desire HD.
Galaxy S skulle dog også være udmærket efter de seneste opdateringer.
Jeg har 16GB og ingen pladsproblemer selv om der ligger en del musik, lydbøger og et par film på kortet.
Da jeg selv har en Desire og det har været min bedste telefon/smartphone til dato, vil jeg anbefale Desire HD.
Galaxy S skulle dog også være udmærket efter de seneste opdateringer.
Vil også klart anbefale en Android baseret telefon, specielt når du fremhæver at du gerne vil kunne customize.
Har dog hørt at HTC er begyndt at slække på skærmene, så man skal holde sig til Samsung, da de benytter bedre skærme. Dog skal det samtidig siges at man IKKE kan isætte et større SD-kort i Galaxy S'en, da de af uransagelige årsager har gemt kortet inde i telefonen.
(Disclaimer: Har selv N1, så kan være lettere biased mod Android)
Har dog hørt at HTC er begyndt at slække på skærmene, så man skal holde sig til Samsung, da de benytter bedre skærme. Dog skal det samtidig siges at man IKKE kan isætte et større SD-kort i Galaxy S'en, da de af uransagelige årsager har gemt kortet inde i telefonen.
(Disclaimer: Har selv N1, så kan være lettere biased mod Android)
Mht skærme er der kun 1 ting du skal overveje. Om du foretrækker AMOLED eller om du er ligeglad. AMOLED har den fordel i forhold til Super LCD at det bruger en lille smule mindre strøm og sort er mere sort (da AMOLED kan slukke hver enkelt pixel). Men det er så også den eneste reelle forskel du kommer til at bemærke. Dvs. hvis du ser meget film i mørke omgivelser, så er AMOLED klart at foretrække. Hvis ikke, så er det stort set ligegyldigt. Du kan roligt købe en HTC model hvis du foretrækker dette, selvom de efter sigende er løbet tør for AMOLED-skærme.
Tak for info. Troede at Desire HD også brugte AMOLED, hvilket åbenbart ikke er tilfældet.
AMOLED er efter min mening LCD ekstremt overlegent. Primært fordi det kun er de tændte pixels der bruger strøm. Man kan altså have en AMOLED-slærm til at stå og vise tiden døgnet rundt, uden at det påvirker batterilevetiden ret meget, hvor en klassisk LCD-skærm ville dræne batteriet på et par timer.
Tak for info. Troede at Desire HD også brugte AMOLED, hvilket åbenbart ikke er tilfældet.
AMOLED er efter min mening LCD ekstremt overlegent. Primært fordi det kun er de tændte pixels der bruger strøm. Man kan altså have en AMOLED-slærm til at stå og vise tiden døgnet rundt, uden at det påvirker batterilevetiden ret meget, hvor en klassisk LCD-skærm ville dræne batteriet på et par timer.
Jeg har en Desire og jeg kan sige at AMOLED er guld værd.
Ah hva? (Side 13 og 14)
T-Hawk (3) skrev:Dog skal det samtidig siges at man IKKE kan isætte et større SD-kort i Galaxy S'en, da de af uransagelige årsager har gemt kortet inde i telefonen.
Ah hva? (Side 13 og 14)
Mange tak for god info. Nu er jeg helt sikker på jeg skal have en telefon med AMOLED skærm.
Så er spørgsmålet bare om der er noget på trapperne der er værd at vente efter eller om man skal hoppe på sådan en samsung nu.
Kommer der i øvrigt opdateringer til Samsung Galaxy S så den kan køre nyere versioner af Android eller...?
Så er spørgsmålet bare om der er noget på trapperne der er værd at vente efter eller om man skal hoppe på sådan en samsung nu.
Kommer der i øvrigt opdateringer til Samsung Galaxy S så den kan køre nyere versioner af Android eller...?
#7 Galaxy S fik Android 2.2 i November, og sandsynligheden for 2.3 er stor, da det jo er en Nexus S i andre klæder.
3# min sgs havde plads til memory card..der var et internt og et slot til et eksternt.
super fed telefon, når google smider deres på markedet står jeg i køen :)
super fed telefon, når google smider deres på markedet står jeg i køen :)
Hvis du er villig til at pille lidt, selv, så er Samsung Galaxy S en udemærket telefon. Pladsen kommer an på hvilken model du køber, for den findes i en 8 og en 16 GB udgave fra fabrikkens side. Begge med ekstra SD plads.
Skulle jeg købe en telefon idag, ville det blive en Desire HD, trods den ikke alt for gode batteritid.
Samsung har til trods for kendskab til androids problemer med rfs Ikke formået at løse problemet i Galaxy S siden de blev gjort opmærksomme på det i august, og den dårlige GPS hardware er kunderne heller ikke blevet kompenseret for. De fiksede dog den dårlige GPS software i oktober, eller efter 3 1/2 måned fra lanceringen.
De har dog udtalt at de har løst hardware problemet med GPS'en i nexus s og den bruger ext4 i stedet for rfs, men det kan du løse i sgs ved at roote og kørekort en lagfix app, der konverterer filsystemet til ext2.
Bottom line, tvivler jeg på Samsungs kompetencer.
Skulle jeg købe en telefon idag, ville det blive en Desire HD, trods den ikke alt for gode batteritid.
Samsung har til trods for kendskab til androids problemer med rfs Ikke formået at løse problemet i Galaxy S siden de blev gjort opmærksomme på det i august, og den dårlige GPS hardware er kunderne heller ikke blevet kompenseret for. De fiksede dog den dårlige GPS software i oktober, eller efter 3 1/2 måned fra lanceringen.
De har dog udtalt at de har løst hardware problemet med GPS'en i nexus s og den bruger ext4 i stedet for rfs, men det kan du løse i sgs ved at roote og kørekort en lagfix app, der konverterer filsystemet til ext2.
Bottom line, tvivler jeg på Samsungs kompetencer.
Appropos byggekvalitet, så føles Galaxy S plastik agtig, men den er ret solid. Glasset er gorillaglas, og bagsiden er polykarbonat, som du ellers finder i flyvinduer og skudsikkert glas. Jeg har haft min siden starten af august og den ser næstenæsten ny ud. Jeg ved ikke hvad kanten er lavet af. Den har lidt ridser, men ikke noget voldsomt.
AMOLED er flot, og super AMOLED er helt tydeligt, selv i direkte sollys. Det vil dog ikke være noget, jeg vælger telefon udfra igen.
AMOLED er flot, og super AMOLED er helt tydeligt, selv i direkte sollys. Det vil dog ikke være noget, jeg vælger telefon udfra igen.
Jeg har brugt z4mod, med det fs, de har fået bedst performance ud af. Man bør holde sig fra one click lagfix, imo. Man kan også force z4mod til ext4.
Det er sgu lidt småpinligt at man kan vinde 15-20% performance ved at roote den og køre et program, som en eller anden teenager har kodet over 1/2 liter cola, en mørk nat, eller er det bare mig?
Det er sgu lidt småpinligt at man kan vinde 15-20% performance ved at roote den og køre et program, som en eller anden teenager har kodet over 1/2 liter cola, en mørk nat, eller er det bare mig?
Det var også one click lagfix jeg havde førhen, og den havde flere dårlige bivirkninger. Dog bedre end stock.
Men man kan så heller ikke tage en test, og se hvad der fungere bedst. One click fix fik utrolig gode karakterer i tests, men kørte ikke specielt godt (i forhold til nuværende fix)
Når jeg læser på forum, virker det også til at folk oplever forskellige resultater fra telefon til telefon.
Det var også one click lagfix jeg havde førhen, og den havde flere dårlige bivirkninger. Dog bedre end stock.
Men man kan så heller ikke tage en test, og se hvad der fungere bedst. One click fix fik utrolig gode karakterer i tests, men kørte ikke specielt godt (i forhold til nuværende fix)
Når jeg læser på forum, virker det også til at folk oplever forskellige resultater fra telefon til telefon.
Dreadnought (6) skrev:
Ah hva? (Side 13 og 14)
Så trækker jeg da den klage tilbage. Har en kammerat som har en Galaxy S, mente han havde klaget over det, men så husker jeg nok forkert.
Jeg syntes ikke den føles billig og plastik agtig, jeg syntes det er mega luksus at telefonen ikke vejer en skid og plastikken på bagsiden er ekstrem tynd, hvis du fjerner bagsiden og prøver at knække det, så kan du mærke hvor hårdt det egentlig er, hvilken er meget overraskende.
Telefonen er super let, en iphone 4 der vejer et halvt kilo er en verden til forskel, nogen mener det er kvalitet når ting vejer noget, jeg mener det er fremtiden at ting ikke vejer noget.
Jeg har smidt kastet slået og misbrugt min SGS da jeg havde den, den havde ingen ridser på skærmen og coveret bagpå var kun slidt i den forhøjede kant, som man altid lagde den på.
Jeg syntes den var halv dårlig med 2.1, men da jeg fik 2.2 (med lidt besvær) var den ekstrem god.
Skærmen er ekstrem flot at se på, selv i direkte sollys kan man sagtens tyde alt på den, jeg elskede at sidde i bussen og se alle andre skærme for deres skærm med hånden for at kunne se noget, mens jeg havde min 30cm fra mit ansigt og stadig kunne se alt.
Hvis jeg skulle vælge en tlf ligenu, og til billige penge. Havde jeg købt en brugt SGS, coveret bagpå kan skiftes også er den som ny, plus du kan få dem til omkring 2200 kr, hvilket er super billigt for en smartphone der slår Desire og Desire HD med mange baner.
Jeg håber virkelig at Google Nexus S bare har nogen af de kvaliteter, så bliver det min næste telefon uden tvivl.
Telefonen er super let, en iphone 4 der vejer et halvt kilo er en verden til forskel, nogen mener det er kvalitet når ting vejer noget, jeg mener det er fremtiden at ting ikke vejer noget.
Jeg har smidt kastet slået og misbrugt min SGS da jeg havde den, den havde ingen ridser på skærmen og coveret bagpå var kun slidt i den forhøjede kant, som man altid lagde den på.
Jeg syntes den var halv dårlig med 2.1, men da jeg fik 2.2 (med lidt besvær) var den ekstrem god.
Skærmen er ekstrem flot at se på, selv i direkte sollys kan man sagtens tyde alt på den, jeg elskede at sidde i bussen og se alle andre skærme for deres skærm med hånden for at kunne se noget, mens jeg havde min 30cm fra mit ansigt og stadig kunne se alt.
Hvis jeg skulle vælge en tlf ligenu, og til billige penge. Havde jeg købt en brugt SGS, coveret bagpå kan skiftes også er den som ny, plus du kan få dem til omkring 2200 kr, hvilket er super billigt for en smartphone der slår Desire og Desire HD med mange baner.
Jeg håber virkelig at Google Nexus S bare har nogen af de kvaliteter, så bliver det min næste telefon uden tvivl.
madeinrussia (19) skrev:Telefonen er super let, en iphone 4 der vejer et halvt kilo er en verden til forskel[...]
Ja, iPhone 4 vejer hele 20 gram mere. Puha - ka' du løft' den?
madeinrussia (19) skrev:Jeg håber virkelig at Google Nexus S bare har nogen af de kvaliteter, så bliver det min næste telefon uden tvivl.
Er det ikke lidt fjollet at købe den samme telefon igen med meget små ændringer og forbedringer? Specielt, når der er en meget, meget stor chance for at Gingerbread kommer til din telefon, og der er en stime af hurtigere dual og quad core telefoner på vej...
madeinrussia (19) skrev:Desire HD med mange baner
Hvordan? Desire HD har samme CPU, unibody alu kasse, større skærm og bedre brugergrænseflade, en GPS, der virker, ikke et filsystem, der sløver den ned...
#20 /Ignore
#21 Er det ikke fjollet at iphone købere køber en ny tlf hvert halve år, når ændringerne er så små?
Jeg byttede min SGS til en spritny N8 fordi jeg elsker Nokia, men den røg til salg med det samme igen, den nåede ikke SGS til knæene. Så istedet for at gå tilbage kan jeg gå til den nye model :)
Desire HD, har en virkelig dårlig skærm, selv ved siden af den snart gamle Desire kan man se at skærmen forskel, Desire slår den, og SGS slår Desire.
En kæmpe fordel ved Nexus S er jo at den er direkte fra google, så opdateringer kommer med det samme, hvilket for en mobilnørd som mig er ret fedt 8) istedet for at skulle sidde og roote konstant.
SGS har også en kæmpe ulempe, den hedder KIES.
Det program er noget helvede har skabt, det er ligefør det er ligeså slemt som Itunes, at slippe for det er alle pengene værd :)
#21 Er det ikke fjollet at iphone købere køber en ny tlf hvert halve år, når ændringerne er så små?
Jeg byttede min SGS til en spritny N8 fordi jeg elsker Nokia, men den røg til salg med det samme igen, den nåede ikke SGS til knæene. Så istedet for at gå tilbage kan jeg gå til den nye model :)
Desire HD, har en virkelig dårlig skærm, selv ved siden af den snart gamle Desire kan man se at skærmen forskel, Desire slår den, og SGS slår Desire.
En kæmpe fordel ved Nexus S er jo at den er direkte fra google, så opdateringer kommer med det samme, hvilket for en mobilnørd som mig er ret fedt 8) istedet for at skulle sidde og roote konstant.
Det program er noget helvede har skabt, det er ligefør det er ligeså slemt som Itunes, at slippe for det er alle pengene værd :)
madeinrussia (22) skrev:Jeg byttede min SGS til en spritny N8 fordi jeg elsker Nokia, men den røg til salg med det samme igen, den nåede ikke SGS til knæene. Så istedet for at gå tilbage kan jeg gå til den nye model :)
Ah, ok.
madeinrussia (22) skrev:Desire HD, har en virkelig dårlig skærm, selv ved siden af den snart gamle Desire kan man se at skærmen forskel, Desire slår den, og SGS slår Desire.
Det synes jeg nu ikke, og jeg tvivler på at man tænker over det, hvis man ikke holder dem ved siden af hinanden.
madeinrussia (22) skrev:
Hørt! Og farvel til TouchWiz...
#23 Ja nok ikke, men kender du det, man har prøvet det der er lige den tand bedre, så har man det svært ved at nedgradere :)
ikke at DHD er en skidt tlf, slet ikke. Har haft den 2 uger nu og er da også pænt glad for den store skærm :)
En ting jeg klart kan se en fordel i ved SGS fremfor Iphone, er holdbarhed.
Man er ligeglad med ridser, fordi de bare ikke kommer, der skal virkelig meget til, og hvis de kommer er de nemme at komme af med (nyt bagcover har jeg set til 100kr)
En iphone med en ridse bagpå, er næsten ligeså irriterende som en ridse midt på skærmen. Og de kommer nemt, min kollega har rendt rundt med sin i et cover, og lagt den ovenpå det når den bare lå på bordet, og han har stadigvæk fået 2 små ridser bagpå, tør ikke engang gisne om hvordan de ser ud efter almindelig brug.
ikke at DHD er en skidt tlf, slet ikke. Har haft den 2 uger nu og er da også pænt glad for den store skærm :)
En ting jeg klart kan se en fordel i ved SGS fremfor Iphone, er holdbarhed.
Man er ligeglad med ridser, fordi de bare ikke kommer, der skal virkelig meget til, og hvis de kommer er de nemme at komme af med (nyt bagcover har jeg set til 100kr)
En iphone med en ridse bagpå, er næsten ligeså irriterende som en ridse midt på skærmen. Og de kommer nemt, min kollega har rendt rundt med sin i et cover, og lagt den ovenpå det når den bare lå på bordet, og han har stadigvæk fået 2 små ridser bagpå, tør ikke engang gisne om hvordan de ser ud efter almindelig brug.
madeinrussia (22) skrev:Er det ikke fjollet at iphone købere køber en ny tlf hvert halve år, når ændringerne er så små?
Ændringerne er lige så store som for andre telefoner
iPhone 4 udkom på samme tidspunkt som Galaxy S, og med meget af det samme hardware.
Dens skærm er bedre til at vise hvid, har samme farvedybde og højere opløsning. Softwaren kører bedre. Der er øjeblikkeligt response på touch input i browseren, og de andre indbyggede apps, og den er bedre til at finde ud af, hvad man trykker på, generelt.
Jeg gav min faster en iPhone 3GS og en SGS i hånden. SGS en opgav hun efter ca. 2 minutter, pga. frustrationer med touch input. iPhonen legede hun med i en halv time. Den gjorde som hun forventede.
Jeg vil ikke bytte gadgets og hjemmestrukket skrivebord ud for noget der er nemt :)
Men hvis jeg skulle købe en tlf til min mor, for at den skulle være nem. Ville det blive noget i en anden prisklasse, fx en C5'emmer fra nokia. Hvis man ikke kan finde ud af en SGS så skal man ikke have en smartphone :)
den er bygget op meget tæt op af iphone mht menuer.
Men hvis jeg skulle købe en tlf til min mor, for at den skulle være nem. Ville det blive noget i en anden prisklasse, fx en C5'emmer fra nokia. Hvis man ikke kan finde ud af en SGS så skal man ikke have en smartphone :)
den er bygget op meget tæt op af iphone mht menuer.
madeinrussia (24) skrev:Man er ligeglad med ridser, fordi de bare ikke kommer, der skal virkelig meget til, og hvis de kommer er de nemme at komme af med (nyt bagcover har jeg set til 100kr)
Sandt nok, men en ny glasbagside til iPhone er ikke meget dyrere.
madeinrussia (26) skrev:Men hvis jeg skulle købe en tlf til min mor, for at den skulle være nem. Ville det blive noget i en anden prisklasse, fx en C5'emmer fra nokia.
Jeg forstår ikke din kærlighed til Symbian ;)
madeinrussia (26) skrev:Jeg vil ikke bytte gadgets og hjemmestrukket skrivebord ud for noget der er nemt :)
Jeg er til dels enig, men man skal lede længe efter noget, der fungere lige så godt som det iPhonen kommer med, og endnu længere efter noget, der er bedre.
Man kan også hjemmestrikke sin iPhone, hvis man jailbreaker den, og jeg har haft alle mulige modifikationer på min, inkl. Widgets, Apache + PHP + SQLite og Wifi hotspot på den.
Og så er der bare laaangt flere apps til iPhonen, hvilket nok begynder at vende...
Jeg syntes netop at SGS var et rigtig godt skridt hen af vejen for at opveje iphone4, den spillede ihvertfald med 2.2 :)
Jeg har selv haft en ipad og ja med root er den da meget fed. Men uden er den jo ubrugelig.
Jeg sidder faktisk og byder på iphone4 ligenu, med flækket bagcover, de ryger til en slik, og jeg skal alligevel have stål bagcover på :)
Jeg har selv haft en ipad og ja med root er den da meget fed. Men uden er den jo ubrugelig.
Jeg sidder faktisk og byder på iphone4 ligenu, med flækket bagcover, de ryger til en slik, og jeg skal alligevel have stål bagcover på :)
Bare glem alle de andre indlæg...
Her er den:
http://www.engadget.com/2011/01/09/motorola-atrix-...
Just kidding, men det er da interessant.
Her er den:
http://www.engadget.com/2011/01/09/motorola-atrix-...
Just kidding, men det er da interessant.
Ja har set den, ser nice ud, også deres Xoom også.
men om de 2 kommer ud i Danmark har jeg meget tvivl om.
men om de 2 kommer ud i Danmark har jeg meget tvivl om.
#35 Ja, jeg er ret sikker, har været nede i 3 butikken og spørge han var absolut på den positive side, mht hvor mange SGS der blev solgt ville andet være dumt.
Der findes nogen telefoner der ville få dig til at komme i bukserne i Japan, men de kommer desværre ikke til DK, og virker vist ikke på vores netværk.
Der findes nogen telefoner der ville få dig til at komme i bukserne i Japan, men de kommer desværre ikke til DK, og virker vist ikke på vores netværk.
Jeg står også for snart at skulle købe ny mobil og overvejer Desire HD og Galaxy S og hælder mest til Samsungen. Hvordan er kameraet i Samsungen? Opløsningen er "kun" 5 megapixel mod 8 i Desire HD
Og hvad med Nokia N8. Er der nogen der har reele erfaringer med den som ikke bare hader Symbian pga dårlige erfaringer med gamle telefoner?
Og hvad med Nokia N8. Er der nogen der har reele erfaringer med den som ikke bare hader Symbian pga dårlige erfaringer med gamle telefoner?
#40 Jeg har som sagt haft N8, det er en fed mobil telefon til sms opkald og har et fedt kamera, men det er en skod smartphone, der er ingen apps og den kan kun køre en exchange profil.
som gnarfsan og jeg taler om, burde du vælge Google/Samsung romancen :)
Samsungs kamera er acceptabelt men ikke noget super.
Nokia's kamera er bare super. var tæt på mit spejlreflex i kvalitet.
som gnarfsan og jeg taler om, burde du vælge Google/Samsung romancen :)
Samsungs kamera er acceptabelt men ikke noget super.
Nokia's kamera er bare super. var tæt på mit spejlreflex i kvalitet.
Det skulle hedde slut eller midt februar er hvad rygtet siger.
men desværre ingen dato.
dog har jeg set et par stykker til salg på DBA og Mobildebat.
men desværre ingen dato.
dog har jeg set et par stykker til salg på DBA og Mobildebat.
gnarfsan (14) skrev:plastik agtig
Jeg fik aldrig uddybet at jeg med plastikagtig mener at den føles let, og man kan tydeligt mærke at det er plastik. Men samlingerne er i topkvalitet, og den ser ikke billig ud, selv tæt på. Jeg har altid godt kunne lide selve indpakningen, og jeg synes at det er rart at den føles let. Den er i det hele taget behagelig at holde på, og mon ikke det samme gælder Nexus S...
Så har jeg fået købt en Samsung Galaxy S.
Jeg brugt den ca. 1 time og første indtrykket er super godt.
Alt kører smooth og skærmen er utrolig lækker.
Venter ligenu på Samsungs langsomme app server skal få hentet kies så jeg kan få opdateret til v. 2.2
Mange tak for alle rådene. Det gjorde valget meget nemmere for mig.
Jeg brugt den ca. 1 time og første indtrykket er super godt.
Alt kører smooth og skærmen er utrolig lækker.
Venter ligenu på Samsungs langsomme app server skal få hentet kies så jeg kan få opdateret til v. 2.2
Mange tak for alle rådene. Det gjorde valget meget nemmere for mig.
Når du bliver træt af TouchWiz (Samsungs brugergrænseflade til Android) kan jeg anbefale ADWLauncher EX. Den kører super godt, og det virker som om at dens animationer er hardware accelererede, men jeg ved det ikke helt.
Det er meget nemt. Du installerer bare programmet og trykker på den fysiske knap. Så får du valget om at starte ADW Launcher istedet, og gøre det som standard handling (fluebenet). Så er du igang.
For at komme tilbage igen, trykker du på den venstre menuknap, nede ved siden af den fysiske knap, vælger indstillinger/settings -> programmer -> Administrer programmer -> ADWLauncher EX -> Tøm standardindstillinger. Herefter trykker du på den fysiske knap, får valget om launcher igen. Vælger fluebenet og samsungs launcher, der vist bare hedder start. Om ikke andet, så er det den, du ikke selv har installeret ;) Og så er du tilbage.
Det med "Tøm standardindstillinger" gælder alle programmer, du kan vælge som standardhandling, f.eks. browsere og den slags.
Nu ved du hvad, der skal til, hvis du bestemmer dig for at prøve.
For at komme tilbage igen, trykker du på den venstre menuknap, nede ved siden af den fysiske knap, vælger indstillinger/settings -> programmer -> Administrer programmer -> ADWLauncher EX -> Tøm standardindstillinger. Herefter trykker du på den fysiske knap, får valget om launcher igen. Vælger fluebenet og samsungs launcher, der vist bare hedder start. Om ikke andet, så er det den, du ikke selv har installeret ;) Og så er du tilbage.
Det med "Tøm standardindstillinger" gælder alle programmer, du kan vælge som standardhandling, f.eks. browsere og den slags.
Nu ved du hvad, der skal til, hvis du bestemmer dig for at prøve.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.