mboost-dp1
Hvorfor er det ikke koldt længere?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
nu har vi aset og maset på at få vores nye video klar på www.betternow.org - og når den så er færdig er det ikke koldt længere... Men det bliver det jo igen næste år, og så er vi klar med varme jakker til de hjemløse!
Hvad synes du om vores koncept? Gode råd?
Bedste hilsner,
Martin, stifter af BetterNow
Hvad synes du om vores koncept? Gode råd?
Bedste hilsner,
Martin, stifter af BetterNow
Rasmus064 (4) skrev:#2
Faktisk er vi længer væk fra solen.
Når det er vinter er vi tættest og om sommeren er vi langt væk.
Ikke helt korret.
Årstidernes skiften skyldes, at solens vinkel på vores specfikke geografiske sted bliver spidsere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seasons skrev:Seasons result from the yearly revolution of the Earth around the Sun and the tilt of the Earth's axis relative to the plane of revolution.
... din forklaring vil også komme på dybt vand, når den så skulle redegøre for Australien, der kommer tættere på solen, mens Danmark kommer længere væk fra solen - samtidigt, that is. :)
#vandfarve
http://www.tycho.dk/article/view/5488/1/390/
Personligt stoler jeg lidt mere på Planetariets hjemmesiden end wikipedia.
Rasmus064 (6) skrev:#vandfarve
Det, der står i linket er korrekt, men du kan stadig ikke forklare sæsonernes skiften.
Desuden burde du vist læse, hvad du henviser til:
http://www.tycho.dk/article/view/5488/1/390/ skrev:På lørdag, d. 4. juli, vil Jorden være længst fra Solen. Men hvordan kan vi få sommer, når Solen og Jorden er længst fra hinanden?!
(...)
Det er imidlertid sådan, at årstiderne hovedsageligt bestemmes af jordaksens hældning på 23,5 grader i forhold til Jordens bane omkring Solen.
Sommer, når vi er længst væk fra solen? Ahh, come on, Rasmus...
Det er som at stjæle slik fra børn. :)
Rasmus064 (6) skrev:Personligt stoler jeg lidt mere på Planetariets hjemmesiden end wikipedia.
Det er fredag, og det kan undskyldes med indtagelse af alkohol (undertegnede er ikke uden støtteben i aften), men personligt stoler jeg mest på min egen logik i stedet for et tilfældigt og ikke-særlig-godt-læst-link fra Google... ;)
Nu er jeg for træt til at have en længer snak omkring alt det gøgl du har sikkert også ret.
strauss sagde at vi er tætter på solen, derfor er det ikke koldt længer. Det er forkert, det har slet ikke noget med det at gøre. Andet ville jeg enlig ikke sige.
Og nej det er ikke et dårligt link jeg fandt på google.
Hvis du har lyst må du dog gerne holde et længe fordrag om solens PMS og hættemågernes parringsdans
Nu er jeg for træt til at have en længer snak omkring alt det gøgl du har sikkert også ret.
strauss sagde at vi er tætter på solen, derfor er det ikke koldt længer. Det er forkert, det har slet ikke noget med det at gøre. Andet ville jeg enlig ikke sige.
Og nej det er ikke et dårligt link jeg fandt på google.
Hvis du har lyst må du dog gerne holde et længe fordrag om solens PMS og hættemågernes parringsdans
20.000 kr. til 50 jakker? Det er 400 kr. stykket. Rimelig ringe indkøbsaftale I har fået handlet på plads, må man sige.
Jeg tror jeg bruger mine penge i baren i aften, i stedet for at støtte en jakkeproducent.
20.000 kr. til 50 jakker? Det er 400 kr. stykket. Rimelig ringe indkøbsaftale I har fået handlet på plads, må man sige.
Jeg tror jeg bruger mine penge i baren i aften, i stedet for at støtte en jakkeproducent.
Giv en hjemløs en jakke og han er varm i et par måneder - overhæld en hjemløs med benzin og stryg en tændstik, og han er varm resten af sit liv.
Just sayin'.
Just sayin'.
#19 - Min erfaring siger mig at hvis du skaber lidt positiv PR (eksempelvis en lille artikel i en avis eller lign.) så vil de fleste firmaer gå utroligt langt for at hjælpe til. Og det med navnene på jakkerne er intet krav, blot en ide. Men "Intersport varmer" ville da eksempelvis ikke være helt dårligt (indsæt selv random firmanavn).
Min pointe anyhow, er blot at jeg tror det er nemmere og endnu vigtigere hurtigere, at få doneret de 40 jakker, end det er at lave en video, stable en hjemmeside på benene, modtage en donation på 250 kr,- (fra sin mor eller lign.) og så opdage at det er blevet varmt udenfor.
Min pointe anyhow, er blot at jeg tror det er nemmere og endnu vigtigere hurtigere, at få doneret de 40 jakker, end det er at lave en video, stable en hjemmeside på benene, modtage en donation på 250 kr,- (fra sin mor eller lign.) og så opdage at det er blevet varmt udenfor.
Lige lidt input fra én, der rent faktisk har fået undervisning i astronomi :)
Jorden befinder sig tættere på solen i perioden med vinter på den nordlige halvkugle, end den gør om sommeren. Som tidligere nævnt skyldes det jordens hælding på 23,5 grader.
Forestil jer en billiardkugle. Om vinteren ligger eksempelvis Danmark i dagtimerne højere på kuglen end om sommeren. Betragt én solstråle, der kommer ind fra siden og rammer Danmark. Dén stråle vil om vinteren, grundet den kugleformede krumning, ramme et større areal end om sommeren, hvor Danmark ligger længere nede på kuglen. Dermed bliver solenergi pr. areal mindre i vinterperioden, selvom vi faktisk er tættere på solen end om sommeren.
Jorden befinder sig tættere på solen i perioden med vinter på den nordlige halvkugle, end den gør om sommeren. Som tidligere nævnt skyldes det jordens hælding på 23,5 grader.
Forestil jer en billiardkugle. Om vinteren ligger eksempelvis Danmark i dagtimerne højere på kuglen end om sommeren. Betragt én solstråle, der kommer ind fra siden og rammer Danmark. Dén stråle vil om vinteren, grundet den kugleformede krumning, ramme et større areal end om sommeren, hvor Danmark ligger længere nede på kuglen. Dermed bliver solenergi pr. areal mindre i vinterperioden, selvom vi faktisk er tættere på solen end om sommeren.
Jeg kan slet ikke se hvorfor at jeg skulle give NOGLE hjemløse en jakke.
De hjemløse som er danske statsborgere og ikke er narkomaner modtager uden tvivl bistand fra kommunen, og denne rækker til mere end en enkelt jakke.
De hjemløse som er danske statsborgere og afhængige af f.eks. heroin så jeg gerne gå til grunde i det kolde vintervejr. Hvis jeg sponsorerede en jakke til dem, ville de sikkert sælge den for at få råd til heroin, eller endnu værre, overleve vinteren så de kan fortsætte med at begå indbrud de næste mange år af deres liv. Eller måske få lægeordineret heroin, så jeg kan betale for deres misbrug.
De hjemløse som kommer til Danmark fra andre lande er simpelthen bare for dumme. Hvis man vil være hjemløs og har rejsepenge, så kan man da i det mindste overveje at rejse til et land hvor det varmt udenfor, året rundt.
De hjemløse som er danske statsborgere og ikke er narkomaner modtager uden tvivl bistand fra kommunen, og denne rækker til mere end en enkelt jakke.
De hjemløse som er danske statsborgere og afhængige af f.eks. heroin så jeg gerne gå til grunde i det kolde vintervejr. Hvis jeg sponsorerede en jakke til dem, ville de sikkert sælge den for at få råd til heroin, eller endnu værre, overleve vinteren så de kan fortsætte med at begå indbrud de næste mange år af deres liv. Eller måske få lægeordineret heroin, så jeg kan betale for deres misbrug.
De hjemløse som kommer til Danmark fra andre lande er simpelthen bare for dumme. Hvis man vil være hjemløs og har rejsepenge, så kan man da i det mindste overveje at rejse til et land hvor det varmt udenfor, året rundt.
noramskull (25) skrev:De hjemløse som er danske statsborgere og ikke er narkomaner modtager uden tvivl bistand fra kommunen, og denne rækker til mere end en enkelt jakke.
Såvidt jeg ved skal du have en adresse for at kunne modtage kontanthjælp - og sådan en er det vist ikke alle hjemløse der har.
Der findes også hjemløse, som hverken er alkoholikere, narkomaner eller kriminelle - og nogle, der af den ene eller anden grund ikke ønsker at modtage hjælp fra staten. De må gerne få et par sokker af mig, hvis de spørger pænt.
Til gengæld kan de der lortesigøjnere på Nørreport station godt skride tilbage til Polen eller hvor fanden de kommer fra. Mage til usle nasserøve. Og så ser de altid beskidte ud.
Efter at være blevet antastet af ham med plastickruset ved 400-500 forskellige lejligheder, følte jeg mig tvunget til at sætte mig igennem og på lidt for højlydt vis markere min utilfredshed med hans forehavende. LinguaIgnota modtog en anelse for meget opmærksomhed, da han forklarede stodderen, at når han ikke fik noget de sidste 399 gange, så fik han sgu nok heller ikke noget den dag - og hvis han ikke for fremtiden holdte sig på behørig afstand, så kunne han få en midtsjællandsk røvfuld a la Dyrskuepladsen i Roskilde anno festtid. Nuancerne fangede han næppe, men jeg er gudskelov siden blevet fri for hans fremstrakte kop og tryglende øjne.
- Og så var det kraftedeme svært at nære sympati for krakkemutmutter, da en gurker fandt det passende at losse hende i nyren, en dag hun sad på et tæppe i tunnelen. Det var rart for en gangs skyld at se vores overskægsbefængte importnegeres trang til umotiveret vold komme til sin ret.
Jeg er ikke skidetilfreds med alle de polakker og den øvrige bærme fra øst, det er jeg virkelig ikke.
Wow.. nu kan jeg bedre forstå hvordan tingene hænger sammen. Takket være jeres fremragende indlæg.
Det eneste jeg mangler nu, er at finde ud af om det er empati eller sympati i mangler.
Gad vide om I vil udtrykke jer på samme måde hvis det gjalt eneller anden nyopfundet elektrisk dims.
Det eneste jeg mangler nu, er at finde ud af om det er empati eller sympati i mangler.
Gad vide om I vil udtrykke jer på samme måde hvis det gjalt eneller anden nyopfundet elektrisk dims.
fe950 (28) skrev:Wow.. nu kan jeg bedre forstå hvordan tingene hænger sammen. Takket være jeres fremragende indlæg.
Det her et et "nørde" site.
Du rander jo heller ikke ind på metalinjection for at snakke om yoga.
At hvis man ville have en seriøs diskussion omkring hjemløse og jakker, så går man ikke ind på et forum der handler om computer og nye teknologier inde for IT verden.
Man er da altid velkommen til at prøve, men så skal også være forberedt på en del ubrugelige svar.
At hvis man ville have en seriøs diskussion omkring hjemløse og jakker, så går man ikke ind på et forum der handler om computer og nye teknologier inde for IT verden.
Man er da altid velkommen til at prøve, men så skal også være forberedt på en del ubrugelige svar.
Martin Bjerregaard(Og alle mulige andre indsamlere)>>> Jeg kunne godt tænke mig at vide: Nu skriver du at i har aset og maset- og jeg ved at sådan en hjemmeside tager lang tid at flække sammen- og hosting etc. Og lur mig om ikke du har en uddannelse og tjener ok.
Mit store spørgsmål er så: Hvis du nu havde brugt den tid du har brugt på dette projekt på ganske almindeligt arbejde, og doneret det til de hjemløse(skattefrit) ville du/i så ikke for længst have indtjent de jakker?
Mit store spørgsmål er så: Hvis du nu havde brugt den tid du har brugt på dette projekt på ganske almindeligt arbejde, og doneret det til de hjemløse(skattefrit) ville du/i så ikke for længst have indtjent de jakker?
cazotaro (19) skrev:#18
Hvilket firma vil gerne have deres navne på 40 hjemløse? Det er da en god sags tjeneste, men har det virkelig så god en effekt for en producent at dens navn forbindes med knapt så godt stillede?
Undskyld hjemløse, men så nice er I bare heller ikke :(
Ben and Jerrys vil gerne...
fe950 (28) skrev:Wow.. nu kan jeg bedre forstå hvordan tingene hænger sammen. Takket være jeres fremragende indlæg.
Nu kan jeg se at der ikke er doneret noget siden i går, men jeg er da sikker på at de hjemløse sætter pris på at du forsvarer dem på et internet forum.
Nu fik jeg lige kigget lidt nærmere på siden. Det er ikke så underligt, de gerne vil kæmpe for at få mange penge hjem. De beholder nemlig 20% selv.
Af de 80% som så går videre til "det gode formål" bliver 10% så igen skåret fra til administration.
Kilde: http://www.betternow.org/node/4
Det er altid interessant, når folk prøver at tjene penge på andres ulykke.
Af de 80% som så går videre til "det gode formål" bliver 10% så igen skåret fra til administration.
Kilde: http://www.betternow.org/node/4
Det er altid interessant, når folk prøver at tjene penge på andres ulykke.
#35 Jeg læser det som at 20% går til ikke-gode formål, og af disse 20 går 10 % (point) til administration og 5% til betternow. Dvs. overordnet er det 80% der går til gode formål og ikke 80%-10% som du foreslår.
Men måske læser jeg forkert. Jeg er lidt træt.
Men måske læser jeg forkert. Jeg er lidt træt.
Hjemløse er bare mennesker der ikke lige orker at tage sig sammen
Nej du. smid i hellere penge til forsvarsløse dyr ^^
Nej du. smid i hellere penge til forsvarsløse dyr ^^
#38:
At folk er udvidende om at når det er sommer på den nordlige halvkugle er det vinter på den sydslige halvkugle og at det er Jordens parallelakse hældning der er årsagen...
Det fleste vil garenteret heller ikke vide at månen er grunden til at Jordens parallelakse hældning er så stabil(a la en snurretop), hvilket giver et stabilt klima...og har hjulpet livet her på Jorden til at overleve.
Men seriøst, hvis folk tror det er afstanden i Jordens epliseformede omløb om solen der styre årstiderne, så tror da fanden folk hopper på "global opvarming"...folk har simpelthen ikke den basale viden der skal til for at skille skidt fra kanal...og det er skræmmende...
At folk er udvidende om at når det er sommer på den nordlige halvkugle er det vinter på den sydslige halvkugle og at det er Jordens parallelakse hældning der er årsagen...
Det fleste vil garenteret heller ikke vide at månen er grunden til at Jordens parallelakse hældning er så stabil(a la en snurretop), hvilket giver et stabilt klima...og har hjulpet livet her på Jorden til at overleve.
Men seriøst, hvis folk tror det er afstanden i Jordens epliseformede omløb om solen der styre årstiderne, så tror da fanden folk hopper på "global opvarming"...folk har simpelthen ikke den basale viden der skal til for at skille skidt fra kanal...og det er skræmmende...
terracide (42) skrev:og ikke et konsol-børn site
Jeg er ikke konsol barn :( :3 :<
terracide (42) skrev:og årstidernes årsag var folkeskole-niveau da jeg havde geografi og går ud fra man også har det i naturfag i dag
Kommer vel an på skolen i guess :) vores geografi og religionstimer var inddraget til regulære dansk-timer.
Og hvis man som jeg har gjort det tager noget for givet ( hvilket jeg normalt ikke gør men da det er fra barndomsdage... ) så tænker man jo heller ikke over at undersøge det.
undskyld :'(
gentox (44) skrev:terracide, det er ikke ofte du vil se mig skrive det.
Du har 100% ret, det er almenviden på folkeskole niveau, og hvis de ikke lærer den slags i dag, så er der virkelig noget alvorligt galt med vores folkeskole.
Jeg tror, der er utroligt mange ting man lærer i folkeskolen, som man ikke kan huske dagen efter, man har fået det at vide. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.