mboost-dp1

IE only internet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
5. aug. 2010 06:26
Jeg oplever noget lidt underligt lige nu.

Har koblet mig på ingeniørhøjskolens internet via. kabel på en af studiepladserne (hvor man kan bruge kabel for høj hastighed).

Internettet virker ... i Internet Explorer (8 , of course).

Men jeg kan ikke få det til at virke i hverken Chrome (som bruger samme proxy-settings som IE), eller Firefox (just downloaded and installed.)

Nogen bud på hvad fanden tricket kan være her? Det er bare en helt alm. Windows 7 installation på min T500, som er koblet på et lokalt netværk.

Jeg kan ikke se nogle automatiske proxysettings nogen steder, og jeg bruger ikke kodeord til at logge på med.
Gravatar #2 - kasperd
5. aug. 2010 20:38
Det lyder som en opgave for wireshark.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
5. aug. 2010 20:40
Hvad hvis du ændrer user agent?
Gravatar #4 - onetreehell
5. aug. 2010 20:56
Jeg tænker også at det kunne være sådan noget. Så man ikke bruger port 80 til andet end at browse hjemmesider. Men det lyder noget restrektivt!!
Gravatar #5 - zin
5. aug. 2010 21:01
#1: Selvom programmerne siger de bruger samme proxy-indstillinger ville jeg nu lige checke efter, fordi du nævner det. Hvis der bruges proxy, så kan det hurtigt give nøjagtigt disse problemer.

Ydermere ville jeg checke med wireshark, som #2.
Gravatar #6 - Windcape
6. aug. 2010 03:56

Overvejede det, men havde ikke lige noget plugin/software til formålet.

onetreehell (4) skrev:
Så man ikke bruger port 80 til andet end at browse hjemmesider.
Det kunne det godt være, men tvivler lidt.

Jeg checkede, men der var intet. Det var ret mystisk.

Men der går desværre et par uger før jeg kan følge op det på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login