mboost-dp1

iPhone-rant-tråden

Gå til bund
Gravatar #1 - LinguaIgnota
7. sep. 2010 09:50
Vi skal også have en, skal vi. Så post jeres negative oplevelser med iPhone, store som små.
LinguaIgnota lægger ud:

iOS 4 kører ad helvede til på 3G. Det er ikke engang sjovt.

Signalet på min iPhone 4 virker en anelse ustabilt, uanset hvor jeg sætter fingrene. Og det samme gjorde sig gældende for 3GS'eren. Det er ikke engang sjovt i områder med halvdårlig dækning.

Skærmen (kun på 4'eren) kan finde på at tænde midt i et opkald, hvorfor man snildt kommer til at ramme mute-knappen med kinden. Det er lidt sjovt, faktisk, når man sådan sidder lidt halvdesperat og råber "hallo" ind i telefonen.

Ca. en gang om ugen oplever jeg, at jeg ikke kan låse telefonen op med den dersens slidebar, når jeg tænder skærmen. Det løses hurtigt ved at slukke og tænde skærmen igen, men helt ærligt altså, det skal virke første gang, synes jeg.

Så er det jeres tur.
Gravatar #2 - apkat
7. sep. 2010 09:59
Hallo, jeg vil også være med - selvom jeg kun har en touch.

Nogengange kan jeg ikke få den skide unlock skærm frem, og man står og trykker på de skide knapper. Så hopper den frem og tilbage mellem unlock skærm og sort skærm, grr..

Igår da jeg skulle cykle hjem var den crashed på en mærkelig måde - jeg kunne alt udover at få lov til at høre min musik. Når man trykker play via unlock-skærmen er der vildt meget lag på (hvilket man ikke forventer HVER gang, ja jeg er måske lidt dum) men så trykker man lige en ekstra gang, også hov den pauser. grr. tror det tager mellem 5 og 10 sek før den spiller musik når man har trykket. (lige prøvet - én gang så ikke skide statistisk, tog 8 sekunder ca. det skal bare komme instant :( )

Også kan jeg ikke synce over wifi :((((((( i need that!
Gravatar #3 - trylleklovn
7. sep. 2010 10:16
Havde forventet at den nye iPhone 4 skærm ville "blow me away", men da jeg så en af mine kammeraters iPhone 4 skærm var jeg faktisk lidt skuffet over at jeg ikke straks havde lyst til at købe en iPhone 4 i stedet for min nuværende 3GS.
Gravatar #4 - DiZaster
7. sep. 2010 10:20
iPhone Classic
Alder???

Jeg oplevede ofte at samtaler faldt ud, og personer i den anden ende altid klagede over at der var meget statisk støj på linien.

Telefonen kunne hænge i startskærmen, så det ikke var muligt at låse den op uden at genstarte den.

Jeg endte med at droppe denne telefon og løb rundt med en lorte HTC Touch Pro istedet for :-/

-----

iPhone 3GS
Alder???

Denne fungerede for så vidt ganske udemærket, men hver gang den blev opdateret gik den fuldstændigt i selvsving. Denne gik i konstant reboot mode, eller hang bare fast i den første opstart.

Den sidste gang jeg opdaterede den, gik opdateringen fint, men da det ikke længere var det originale maerikanske simkort der sad i den, kunne jeg ikke bruge telefonen uden at jailbreake den. WTF??? (Jeg har ikke længere det originale simkort)

Jeg har ikke opdateret til nyeste, baseret på de dårlige erfaringer mht. hastighed.

Endvidere har den nogle problemer med at huske mit BT headset (Jawbone Noise Assassin), hvor mine gamle og nuværende HTC telefoner ikke har det problem (4350, TouchPro, Desire)

En af de ting der tickede mine kæreste af ved iPhone var manglen på sms forwarding... Ja der findes en app, men wtf.?
Gravatar #5 - trylleklovn
7. sep. 2010 10:22
DiZaster (4) skrev:
Jeg har ikke opdateret til nyeste, baseret på de dårlige erfaringer mht. hastighed.

Jeg ved at folk har dårlige erfaringer med 3G og iOS 4, men 3gs har jeg nu ikke hørt nogle problemer om, og har heller ingen selv.

SORRY FOR OFF TOPIC VED GODT DET IKKE ER RANT.

For at opveje det er her lige lidt ekstra rant: jeg har brugt alt for mange penge på appstore og itunes store efter jeg har fået en iPhone
Gravatar #6 - NightZtorm
7. sep. 2010 10:23
synes generelt kun jeg har gode oplevelser med alt på min iPhone 4, der er dog de små trælse ting som ridse-let skærm og batteritid som er lidt kortere end på min 3GS
Gravatar #7 - DanaKaZ
7. sep. 2010 10:28
Min gamle silverback har nogle problemer med at den fx nogen gange er lang tid om at tage et opkald, eller at home knappen bliver lidt sløv, men det plejer at hjælpe med en gendannelse. Og så har der været problemer med både min og min brors silverback, hvor den sensor der skal afgøre om der sidder et headset i, bliver stuck på headset, så der ikke kommer noget lyd ud, hjalp at voldtage den lidt med mini jack stikket.

Derudover var det nederen at Apple for at beskytte AT&T havde fået gjort sådan at jeg ikke kunne have tethering de 6 måneder jeg betalte kassen for en abonnement hos CallMe. (Min nye 3Gs)
DiZaster (4) skrev:
En af de ting der tickede mine kæreste af ved iPhone var manglen på sms forwarding... Ja der findes en app, men wtf.?

Der er SMS forwarding. Tryk på rediger inde i en sms samtale.
Gravatar #8 - DiZaster
7. sep. 2010 10:38
DanaKaZ (7) skrev:
Der er SMS forwarding. Tryk på rediger inde i en sms samtale.

Den skulle måske have stået oppe under classic, eller silverback som du kalder den. For SMS forwarding kom ikke til iPhone førend ver. 3.0.

Jeg er ikke engang sikker på at det var muligt for en 3GS i dens oprindelige setup.

Samt var der jo MMS problemet også.
Gravatar #9 - DanaKaZ
7. sep. 2010 11:14
DiZaster (8) skrev:
Jeg er ikke engang sikker på at det var muligt for en 3GS i dens oprindelige setup.

Så vidt jeg kan lure var det:
Wiki

Men ja, først i 3.x.
Gravatar #10 - LinguaIgnota
7. sep. 2010 11:18
Du har kortere batteritid på din 4? Dén har jeg ikke hørt før... Min iPhone 4 holder strøm omkring halvanden time længere end min 3GS.
Det er en af de ting jeg oplever som et kæmpe plus ved at have skiftet.
Gravatar #11 - Wraith
7. sep. 2010 11:42
Jeg har reelt set kun en klage.. og det er når man skal låse op, så slider man baren helt hen.. men det er ca. 50 % af gangene det ikke virker, fordi jeg kører fingeren længere end baren er lang, så baren hopper blot tilbage til startposition.. så man skal slide den hen til enden, uden at få sine fingrer udover skærmkanten. Jeg synes også det er lidt besværligt med bluetooth.. eller har ikke fået det til at virke med at føre sine kontaktpersoner over, fra min gamle sonyE W995.. nogle der ved hvordan man gør..? kan ikke sende kontakterne som sms... :S
Gravatar #12 - madeinrussia
7. sep. 2010 12:04
holdbarheden er lort, der var en der sagde hans iphone4 var langt bedre kvali end min sgs, det resulterede i at jeg slap min 1 meter over jorden uden en skramme, der han havde gjort det kunne den ikke se simkortet længere.. owned :)

Itunes er da en kæmpe ulempe.

kantet så den ikke er så rar at holde på

for tung
Gravatar #13 - LinguaIgnota
7. sep. 2010 12:14
madeinrussia (12) skrev:
det resulterede i at jeg slap min 1 meter over jorden uden en skramme, der han havde gjort det kunne den ikke se simkortet

Den lille anekdote viser ikke rigtig andet, end at I begge er fucking retarderede.
Gravatar #14 - gnаrfsan
7. sep. 2010 12:18
Få nu styr på de forbandede notifikationer og giv muligheder for lidt interfaceoptimeringer a la swype, widgets med mere. Smid en 4" skærm i.
Gravatar #15 - madeinrussia
7. sep. 2010 12:22
#13 kan ikke se hvorfor denne telefon skal behandles anderledes end mine andre telefoner :) hvis jeg står 4 meter væk fra sengen kaster jeg den i retning af puden, jeg har behov for at vide at den ikke flækker midt over hvis den glider ned på gulvet efter.
Gravatar #16 - LinguaIgnota
7. sep. 2010 12:46
Jeg har nok en mere moden tilgang til mine ejendele - det kunne ikke falde mig ind at kaste med dem. Om det så er en computer, en telefon eller en kaffemaskine.

Det du beskriver er næppe en fejl ved iPhonen, men nok nærmere et udtryk for din egen manglende funktionsevne. Men det er da klart, at du nok bør investere i en billigere eller mere robust telefon, når du ikke går op i at behandle dine ting ordentligt. iPhones hører sig helt sikkert ikke til i børnehaven.
Gravatar #17 - madeinrussia
7. sep. 2010 12:55
#16 For mig er en telefon en telefon, der er ting jeg passer på og andre ting der skal være beregnet til at man ikke skal gå op passe på dem.

Men at du ikke har en forsikring eller har råd til at købe en ny telefon har intet med mig at gøre.

Du kan evt. købe en bumper til alle dine ting, ligesom din iphone og en masse aviser til din sofa. Så bliver dine ting næsten ikke slidt, husk at istedet for at kaste dig ned i sofaen en dag du er træt, så sæt dig blidt ned, der skulle nødig ske noget med den.

Vil forresten tilføje at du er særdeles barnlig at skrive med, og derfor ser jeg ikke nogen grund til at skrive med dig, da intet af det du siger er noget jeg vil bruge min tid på. Så du behøver ikke at svare på denne besked.
Gravatar #18 - LinguaIgnota
7. sep. 2010 12:57
madeinrussia (17) skrev:
Vil forresten tilføje at du er særdeles barnlig

madeinrussia (12) skrev:
holdbarheden er lort, der var en der sagde hans iphone4 var langt bedre kvali end min sgs, det resulterede i at jeg slap min 1 meter over jorden

Den lader vi bare stå.
Gravatar #19 - Niklas H
9. sep. 2010 21:13
Min iPhone4 er klart den bedste telefon jeg nogensinde har haft. Har dog et par "problemer" som dog er til at leve med (heller dem end en anden telefon).

- Unlock-slideren hopper en del gange bare tilbage. Den gør det dog kun når jeg prøver at unlocke meget hurtigt, men det burde den kunne klare alligevel.
- Raslen fra kameraet. Når jeg ryster telefonen, er der en rasle-lyd fra hvad jeg vil gætte på er kameraet / linsen. Problemer var der ikke fra starten af, men er kommet senere hen.
- Når nogen ringer til mig, så næste gang jeg låser telefonen op, så er den på telefon-app'et.

Det var vist de eneste problemer jeg har haft.
Gravatar #20 - Systran
9. sep. 2010 21:41
Min eneste klage er ventetiden.
Gravatar #21 - gnаrfsan
9. sep. 2010 21:43
Det største problem med den, som jeg ser det, er at jeg ikke valgte den, og den dermed ikke ligger her på mit skrivebord.
Gravatar #22 - MOA
9. sep. 2010 21:43
Min 3GS den har på det seneste (Efter jeg fik den byttet) haft en tendens til at jeg ikke får lov at besvare opkald! Selvom de står på skærmen kan mine fede fingre ikke få lov at trykke BESVAR!!! Til stor frustration!

Shazam har i den seneste version valgt at lave et helt igennem lorteprodukt... det lukker ned konstant og har kostet mig mange tabte "hvad hedder sangen" tags.

iPhone 4 derimod er sprød. (Glasoverfladen er hårdere at tygge i end plast).
Gravatar #23 - MOA
9. sep. 2010 21:44
gnarfsan (21) skrev:
Det største problem, som jeg ser det, er at jeg ikke valgte den...

Kom du til at købe en Android?

Føler med dig.
Gravatar #24 - gnаrfsan
9. sep. 2010 21:45
Ja, men ikke bare en Android telefon. Jeg købte en, der er samlet af satan selv, fredag den 13. ved fuldmåne. Man skal bare lade være med at blande religion og teknologi, færdig.
Gravatar #25 - DanaKaZ
9. sep. 2010 22:53
#24 The most evil phone ever made.

The antenna from Hitlers radio.
The screen from Charles Mansons carphone.
And last but not least, a battery from a iPod Nano!

It was pure evil.
Gravatar #26 - Niklas H
11. sep. 2010 15:46
Nilks (19) skrev:
- Raslen fra kameraet. Når jeg ryster telefonen, er der en rasle-lyd fra hvad jeg vil gætte på er kameraet / linsen. Problemer var der ikke fra starten af, men er kommet senere hen.

Jeg trækker min tidligere kommentar om raslen fra kameraet tilbage. Det viste sig at være bumberen :D
Gravatar #27 - Daniel-Dane
11. sep. 2010 15:59
LinguaIgnota (1) skrev:
Ca. en gang om ugen oplever jeg, at jeg ikke kan låse telefonen op med den dersens slidebar, når jeg tænder skærmen. Det løses hurtigt ved at slukke og tænde skærmen igen, men helt ærligt altså, det skal virke første gang, synes jeg.
DanaKaZ (7) skrev:
Min gamle silverback har nogle problemer med at den fx nogen gange er lang tid om at tage et opkald [...]
Jeg har samme problem med, at skærmen ikke reagerer, når man skal låse op. Det er heldigvis sjældent, men de fleste af gangene sker det, når man skal modtage et opkald. Nogle gange, når nogen ringer, så kan den godt fryse i et kort tidsrum.

Desuden er vibratoren gået i stykker (og et eller andet rasler i den).

(iPhone silverback, 3 år gammel og holder stadig strømmen.)
Gravatar #28 - Daniel-Dane
11. sep. 2010 16:12
Damn it, nåede det lige præcis ikke!

Vibratoren er ikke gået helt i stykker, men den er vist slået ud af sit hus (det kan være den løse stump inde i den), da den kan vibrere, hvis den sidder ordenligt.

Begge højtalere er blevet så lave, at der skal være ret stille for at kunne høre noget. Er den i lommen, skal der være MEGET stille, hvis man ønsker at høre den.
Gravatar #29 - Makey
11. sep. 2010 16:19
Daniel-Dane (28) skrev:
Begge højtalere er blevet så lave, at der skal være ret stille for at kunne høre noget. Er den i lommen, skal der være MEGET stille, hvis man ønsker at høre den.

KOM DIN MED 2 HØJTALERE!?!?!? WTF I WANT ONE TOO!
Gravatar #30 - LinguaIgnota
14. sep. 2010 20:02
Nå ja, og så er der en lille forsinkelse på klikkelyden, når jeg slukker skærmen. Sådan har det været på alle mine iPhones, så jeg går ud fra, at det også er sådan på jeres.
Gravatar #31 - gnаrfsan
14. sep. 2010 20:17
Slå den fra ;)
Det første, jeg gør med en ny telefon/pda, er at slå handlingslyde fra.
Gravatar #32 - Qw_freak
14. sep. 2010 20:31
jeg synes Iphonen er noget lort, der virker bare ikke, og når man bruger den er den dårlig, jeg har egentlig aldrig haft en, og kun prøvet en kort i TDC'butikke, men jeg synes de fungerer helt vildt dårligt, og appstore hakker og skærmen er ridset og iphone4 hakker når man skriver på den og øv.....
Gravatar #33 - Wraith
14. sep. 2010 20:51
qw_freak (32) skrev:
jeg har egentlig aldrig haft en, og kun prøvet en kort i TDC'butikke,

I rest my case...
Gravatar #34 - cjoey
14. sep. 2010 21:04
#33 Sarcasm alert!
Gravatar #35 - trylleklovn
14. sep. 2010 21:22
#33 Obvious troll is obvious
Gravatar #36 - Zombie Steve Jobs
14. sep. 2010 22:33
Her fra en, der altid oplever iPhone som ringede man til de tidlige 90ere. Signalet er frustrerende dårligt så det til tider er svært at høre hvad folk siger. Og det er udelukkende iPhones, jeg oplever det ved, om folk er i centrum eller på landet. Det synes også ligegyldigt hvilken udbyder, der bruges. I vores sommerhus vil den (3gs) ikke gå på nettet, på trods af at andre mærker godt vil på samme teleselskab. Kender ikke iPhone 4 specielt godt, men skærmen skuffede mig, havde regnet ned noget vildt men synes ikke den var specielt interessant.
Gravatar #37 - DanaKaZ
15. sep. 2010 13:49
Det er træls at der ikke er en måde at tildele apps prioritet, så at Skype fx ikke bliver lukket fordi man spiller et eller andet spil.

Og så volder det mig nogen problemer at tildele en email konto flere smtp servere.
Gravatar #38 - Niklas H
15. sep. 2010 20:32
#37 iOS4 + Multitasking = Win!
Gravatar #39 - DanaKaZ
15. sep. 2010 20:36
#38 Jeg snakker om iOS 4.
Gravatar #40 - Niklas H
15. sep. 2010 20:42
#39 Så kan jeg ikke se dit problem. Nu har jeg ikke selv prøvet Skype til iPhone, men det har forhåbentlig support for multitasking.
Gravatar #41 - DanaKaZ
15. sep. 2010 20:51
#40 Problemet er som jeg forklarede. At Skype bliver lukket, hvis man får fyldt RAM'en med andre apps, som spil, hvor brugen af multitasking er langt mindre vigtig end i fx Skype. Et app er kun aktivt mht. multitasking så længe der er plads i RAM'en.

Skype er et af de bedste multitasking iOS apps, når det kører kan du modtage opkald og chat sessioner, som kørte app'et i baggrunden. Men hvis du åbner en masse mindre apps eller et par spil, så lukker det og ydermere bliver man ikke gjort opmærksom på at man er blevet logget af Skype.

Det kunne derfor være rart hvis man kunne prioterer hvilke apps der skal holdes åbne. Så at Fart app nr. 1 til nr. 10 ikke gør at man bliver logget af Skype, eller andre IM netværk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login