mboost-dp1

iPhone vs. WP7 - Coding Comparision

Gå til bund
Gravatar #2 - brokz
15. jul. 2010 21:26
.NET <3
Gravatar #3 - Slettet Bruger [66601732]
15. jul. 2010 21:57
not impressed.

at jeg gættede hvem der havde postet #1 inden jeg havde læst overskriften færdig :P
Gravatar #4 - Windcape
15. jul. 2010 22:03

Ikke imponeret af hvad? Præsentation illustere fint forskellen mellem de 2 miljøer.

(Android er næsten ligeså kompleks som iPhone, bortset fra at Java er lidt nemmere at arbejde med for de fleste. Mængden af boilerplate er cirka det samme.)

Men du kan måske stadigvæk ikke se pointen i visuel tooling?
Gravatar #5 - Slettet Bruger [66601732]
15. jul. 2010 22:05
SlettetBruger (3) skrev:
at jeg gættede hvem der havde postet #1 inden jeg havde læst overskriften færdig :P
Gravatar #6 - Windcape
15. jul. 2010 22:07

Så skal du bruge komma, ikke punktum !

But duh! Jeg er blandt de få WP7 evangelister her i landet :p
Gravatar #7 - searchia
15. jul. 2010 22:22
Windcape (4) skrev:

(Android er næsten ligeså kompleks som iPhone, bortset fra at Java er lidt nemmere at arbejde med for de fleste. Mængden af boilerplate er cirka det samme.)

Men du kan måske stadigvæk ikke se pointen i visuel tooling?

Hov hov, Android er da også i gang med Visual tooling http://newz.dk/lav-android-programmer-uden-at-kode...

Men nok ikke med samme funktioner
Gravatar #8 - Windcape
15. jul. 2010 22:24

:D
Gravatar #9 - arne_v
16. jul. 2010 01:26

http://www.uxmagic.com/blog/page/About-Me.aspx says:

All About Don

Name of authorDon is a user experience designer and developer who enjoys spending his time creating Rich Internet Applications and Multimedia creations in XAML, with Expression Blend and Expression Studio.

He has worked in the field of Windows Development and Multimedia design for over 20 years.

So I don't think he qualifies as being unbiased.

And the slideshow seems confirms that. Zero credibility.
Gravatar #10 - arne_v
16. jul. 2010 01:29
#substans

De to fordele han ser ved WP7 kan vist opsummeres til:
A) C# er betydeligt mere moderne end objective-C
B) Expression Blend havde en wizard som kunne lave det meste af arbejdet

#B er nok af tvivlsom værdi i praksis. Det giver jo kun noget hvis man tilfældigvis skal bruge det som der er en wizard til. Og det er nok sjældent tilfældet for real world apps.

#A er vel helt reel. Objective-C er ikke et særligt attraktivt sprog idag.
Gravatar #11 - Windcape
16. jul. 2010 02:27

Modsat så kan Blend stadigvæk bruges til at lave de mere advancerede meget nemmere.

Jeg synes stadigvæk pointen med at iPhone udvikling mangler visuel tooling er god nok. (Jurassic Park slides).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login