mboost-dp1

JAOO - Hvem skal med, hvad skal i se?

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
30. sep. 2010 00:29
Så er det ved at være tid igen. Trifork afholder JAOO i næste uge, med en masse gode foredrag.

Personligt er jeg gået efter en række foredrag målrettet udvikling, og udviklingsmiljø (Mandag 9-14 er baseret på hvor jeg er stationeret som crew :p)

My schedule

Er der andre fra newz som skal med? og i så fald, hvilke foredrag har i planlagt i skal se/høre?

(P.S. Trifork har lavet en iPhone&Android applikation til ens schedule, den er ret handy)
Gravatar #2 - arne_v
30. sep. 2010 02:36

Ikke mig.

Af mange forskellige gode grunde.

Jeg vil foreslå at du dropper:
"Tiles, Wires and the Challenge of End-User Programming"
"HTML5 vs. Apps?"
"Smart Software with F#"

De lyder tynde!

"Enterprise Level Applications on Windows Azure"
"An Overview Of NoSQL"
"Becoming Agile is HARD for a Large Organization" eller "Optimization with V8 JavaScript"

lyder noget mere beefy!
Gravatar #3 - Windcape
30. sep. 2010 03:22

Gode ideer. Jeg havde også misforstået hvad "Tiles, Wires and the Challenge of End-User Programming" præsentationen handlede om, og NoSQL præsentationen ser faktisk god ud.

Og det er Erik Corry som præsentere V8 JavaScript, så hvis han er ligeså god som sin kone (Aino), så skal det nok blive godt. (Hun gav en præsentation omkring Dating Design Patterns bogen sidste år).

Dog virker de to javascript foredrag som noget overlappende, så jeg overvejer om det skal være endnu et foredrag med Brian Goetz ("One VM, Many Languages") eller et af det andre onsdag eftermiddag.

Men i så fald noget i den her stil
Gravatar #4 - T-Hawk
30. sep. 2010 05:19
Desværre har jeg ikke tid :( Men måske næste år, kunne ret godt tænke mig at prøve det :)
Gravatar #5 - markjensen
30. sep. 2010 08:07
Koster det seriøst mere end 12.000 at være med?
Gravatar #6 - myplacedk
30. sep. 2010 08:17
Hvis du nøjes med konferencen og bestiller inden 15/6 2010, så kan du kommer helt ned på [url=ttps://secure.trifork.com/aarhus-2010/registration/]12.750 + moms[/url].

Men hvis du bestiller nu, er vi oppe på 18.750.

Der kan ikke fortrydes, til gengæld er der mad med i prisen. Ikke skide god mad (varme retter som er køleskabskolde, og jeg tror det var sidste år en del var syge på dag 2 med dårlig mave), men mad er der.
Gravatar #7 - markjensen
30. sep. 2010 08:40
#6 Jeg tror bare min SU og jeg siger nej tak :)
Gravatar #8 - ghostface
30. sep. 2010 09:01
jeg skal med såfremt vores regnskabsafdeling fik nosset sig sammen og betalt billetten i tide.

Jeg har fået lov til at tage 3 dages konferrence og en enkelt træning. Havde håbet på en Scrum Master men det var der ikke ilge behov for i år.

Mandag: Arkitektur og Design Studies, hvad ved jeg ikke helt endnu men noget fra den søjle. Evt. noget WP7
Tirsdag: MVVM & Silverlight og ellers dabble lidt i den grønne sti
Onsdag: Management in agile settings, specielt "Doing it wrong" lyder spændende.
Torsdag: Tilbage på pinden, ingen scrum master til mig!
Fredag tager jeg en Agil .NET udvikling
Gravatar #9 - myplacedk
30. sep. 2010 11:07
Der er en eller anden medhjælper-ordning. Noget med at hvis man hjælper til med ting og sager, er lønnen en billet. Det er nok for sent nu, men måske kan du være med til næste år på den måde.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
30. sep. 2010 11:10
myplacedk (9) skrev:
Der er en eller anden medhjælper-ordning. Noget med at hvis man hjælper til med ting og sager, er lønnen en billet. Det er nok for sent nu, men måske kan du være med til næste år på den måde.

Er vel sådan #1 er med..
Gravatar #11 - Windcape
30. sep. 2010 11:16
Det er for sent nu, vil jeg mene. Men havde du spurt for en uge siden, kunne jeg nok godt have skaffet en plads som studie-crew.

MiniatureZeus (10) skrev:
Er vel sådan #1 er med..
Jeps!

ghostface (8) skrev:
jeg skal med såfremt vores regnskabsafdeling fik nosset sig sammen og betalt billetten i tide.
hah, det finder du vel ud af inden på mandag.

Og mht. maden, så tror jeg også det bliver forbedret i år.
Gravatar #12 - ghostface
30. sep. 2010 12:53
#11 jeg har fået min registreringsmail men men den fik umiddelbart bagefter, altså inden det var betalt :) Tror bare jeg prøver at møde op med mailen og ser om jeg står på listen
Gravatar #13 - arne_v
30. sep. 2010 13:03
markjensen (7) skrev:
Jeg tror bare min SU og jeg siger nej tak

Den pris er jo beregnert på firmaer og ikke selvbetalere.
Gravatar #14 - Windcape
30. sep. 2010 13:03

I så fald kan du måske med fordel gå direkte til "helpdisk", og spare at stå i kø lidt.
Gravatar #15 - arne_v
30. sep. 2010 13:55
Windcape (3) skrev:
så jeg overvejer om det skal være endnu et foredrag med Brian Goetz ("One VM, Many Languages")

Umiddelbart er Scala/Clojure/Jython/JRuby vel heller ikke i sig selv spændende.

Men Brian Goetz kan måske levere en interessant inside vinkel alene i kraft af hvem han er.
Gravatar #16 - arne_v
30. sep. 2010 13:56
Windcape (14) skrev:
gå direkte til "helpdisk"

Er den ekstern eller intern?

:-)
Gravatar #17 - Windcape
30. sep. 2010 14:05

Det er musikhusets info-område i forhallen :)
Gravatar #18 - arne_v
30. sep. 2010 14:20

Hvad troede du smileyen var der for?

Gravatar #19 - praktikant muffe AKA pewbe
30. sep. 2010 17:01
Windcape (3) skrev:
så hvis han er ligeså god som sin kone (Aino)

Beklager :P
Gravatar #20 - gnаrfsan
30. sep. 2010 17:38
myplacedk (6) skrev:
Der kan ikke fortrydes, til gengæld er der mad med i prisen. Ikke skide god mad (varme retter som er køleskabskolde, og jeg tror det var sidste år en del var syge på dag 2 med dårlig mave), men mad er der. Men husk at medbringe en Trangia.

Sådan, der.
Gravatar #21 - arne_v
30. sep. 2010 20:27

Jeg desker jo ikke op med smileys for sjov.

Gravatar #22 - onetreehell
1. okt. 2010 05:23
En smiley fra arne_v betyder serious business. :-)
Gravatar #23 - illishar
1. okt. 2010 09:20
Damn det kunne være interessant at komme med til, men jeg er vist lidt sent ude. :-/
Gravatar #24 - arne_v
5. okt. 2010 02:26
#JAOO

Nu forventer vi jo da at de deltagende skriver lidt om hvad de hører ....
Gravatar #25 - Windcape
5. okt. 2010 04:55

Konference festen var i går aftes, så vi kom lidt sent (og lidt fulde) hjem, så det må venten til senere i aften.
Gravatar #26 - Windcape
5. okt. 2010 11:52
Mandag:

Github infrastructure: Ikke særlig spændende, og jeg havde misforstået hvad foredraget handlede om. Det var dog interessant at finde ud af at Github kører på RoR og MySQL.

WP7: Super foredrag, ville gerne have set mere af telefonen, men der manglede tid til at gå i detaljer. Jeg regner dog med at kigge se mere til den på Lørdag/Søndag hos Trifork.

Tirsdag:

Keynote med Rob Pike omkring Google Go: Super, og virkelig interessant. Dog visse koncepter i sproget jeg ikke bryder mig om.

"Silverlight, ViewModels and Interactivity" med Nikhil Kothari: Kedeligt, han var utrolig dårlig til at fremlægge, og brugte meste af tiden med at rode med koden i en dårlig demo. Han var også langsom til at opfatte kodefejl i hans demo.

"Iron* - An Introduction to Getting Dynamic on .NET" med Kristian Kristensen:

Emnet var interessant nok, men Kristian var en kedelig og entusiastisk taler, som fokuserede mere på at bashe Microsoft, end at fremlægge features i IronPython/Ruby.
Gravatar #27 - ghostface
5. okt. 2010 14:32
Jeg har flittigt tage noter til en præsentation jeg skal lave på arbejde omkring konferrencen. Dem har jeg nu tænkt mig at skrotte efter de 2 imho vigtigste talks idag. Talks jeg egentligt mest tog til fordi det var noget nyt og ukendt for mig.

Websockets med Jonas Jacobi. Jeg har læst en lille smule om websockets før uden at være videre imponreet. Han fik dog i sin talk sat gang i nogle tanker hos mig om hvordan vi kunne bruge det hos os. Hans slideshow var virkelig godt og havde en masse gode illustrationer der viser hvorfor websockets er for vildt. Vi har kæmpe problemer med HTTP headers og websockets kunne eliminere lolcat meget af vores båndbredde.
Tag et kig på http://kaazing.me/ alt er i real time, det meste kører via websockets. Han viste en VNC klient der kun kørte ved hjælp af canvas og websockets. Intet andet. Det var så vildt.

Den anden talk der virkelig slog benene ud under mig var Dion Almaer og Ben Galbraith (kun en af dem men jeg fik ikke lige fat i hvem det var). Som går ind og kigger på hvorfor den her kamp og platformene nu starter op igen på mobilen. På dekstoppen har vi efterhånden fået banket alt ind som web løsninger og browseren er nu den mest udbredte platform overhovedet (ie godt og vel alle). Nu skal vi så igen til at lave vores programmer til flere vendors og smide penge efter en iphone/android/wp7/palm etc etc version af alt vi laver. Underligt nok har alle disse vendors stadigvæk en fælles platform i deres browser. Nogle af de eksmpler han gav viste også at en HTML5 app/side kunne præcis det samme, lige så flot og lige så hurtigt som en native app.

Det jeg trækker ud af idag er at vi alvorligt skal overveje at investere folk i HTML5. Jeg håber virkelig deres slides bliver offentligjort for de er da lige til at vise på jeres næste gruppemøde.
Gravatar #28 - myplacedk
5. okt. 2010 14:36
ghostface (27) skrev:
På dekstoppen har vi efterhånden fået banket alt ind som web løsninger

Overhovedet ikke, langt langt fra. Det er da korrekt at mere og mere kan klares med en web-løsning, men der er dælme stadig mange ting som ikke kan.

På mobilen kan man også opnå en del med webapps, men det er da LANGT fra alt.
Gravatar #29 - ghostface
5. okt. 2010 15:00
#28 nej nu ved jeg godt alt er et ekstremt udtryk men de daglige gøre mål for langt de fleste brugere vil næsten kunne klares i en browser idag.

På mobilen vil jeg være så fræk at sige det kun er Android (og Meego, Symbian etc) der faktisk kan noget i apps som man ikke vil kunne bruge i browseren. Som det ser ud nu så har du godt og vel de samme muligheder i WP7 i en Silverlight applikation som i en HTML5. iPhone ved jeg ikke nok om men mig bekendt er det lidt samme stil.

Så lang tid din app i forvejen kræver internet og dermed intet offline brug har så kan det lige så godt laves som en HTML5 side, med websockets får du endda meget af det der før var dyrt til at være meget mere mobil venligt.
Gravatar #30 - arne_v
5. okt. 2010 16:37
Windcape (26) skrev:
Det var dog interessant at finde ud af at Github kører på RoR og MySQL.

Det er "almindligt kendt" at GitHub bruger RoR.

Windcape (26) skrev:
en kedelig og entusiastisk taler

Spøjs combo!

Windcape (26) skrev:
som fokuserede mere på at bashe Microsoft, end at fremlægge features i IronPython/Ruby.

Der har jo været lidt udvandring fra den gruppe, så måske ikke så overraskende.
Gravatar #31 - arne_v
5. okt. 2010 16:40
ghostface (27) skrev:
Nu skal vi så igen til at lave vores programmer til flere vendors og smide penge efter en iphone/android/wp7/palm etc etc version af alt vi laver.

1) Det kan blive rigtigt dyrt.
2) Det giver indbygget pres for færre platforme. Læs: problemer for MS og store problemer for HP.
Gravatar #32 - arne_v
5. okt. 2010 16:47
ghostface (29) skrev:
nej nu ved jeg godt alt er et ekstremt udtryk men de daglige gøre mål for langt de fleste brugere vil næsten kunne klares i en browser idag.

Potentielt: ja.
Reelt: nej.

Det må vist være fair at sige indenfor mail, tekstbehandling, regneark, spil etc. er der web løsninger men folk foretrækker desktop apps.

Web apps er kun dominerende indenfor business app UI's.

ghostface (29) skrev:
Så lang tid din app i forvejen kræver internet og dermed intet offline brug har så kan det lige så godt laves som en HTML5 side, med websockets får du endda meget af det der før var dyrt til at være meget mere mobil venligt.

HTML5.

Hvor stor en andel af de danske brugere har idag en browser som er rimelig til HTML5?

Om 12 måneder?

Om 24 måneder?
Gravatar #33 - Windcape
5. okt. 2010 17:35
arne_v (30) skrev:
Spøjs combo!
heh, jeg glemte vist et "u".
Gravatar #35 - Windcape
6. okt. 2010 21:17
Fik ikke set så meget andet end Dan North i dag, men han var så også super.

Vi sluttede af med crew&speakers dinner, som også var rigtig godt.

3 gode dag velafsluttet. Så står den på WP7 i weekenden, og PDC(pizza)-event senere på måneden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login