mboost-dp1

Java GPRS program til PING?

Gå til bund
Gravatar #1 - Spook
18. aug. 2006 09:38
Sad her den anden dag og ventede på konen, da min makker ringer mig op og siger at han ikke kan forbinde til min mailserver. Og så kunne det jo være rart med noget så simpelt som muligheden for at ping'e via mobilen.

Nogen der kender til et program der kan det? Hvis Google Maps kan laves i Java, og suge ting med GPRS, så burde man da også kunne lave en simpel ping kommando.
Gravatar #3 - Simm
18. aug. 2006 10:04
Google Maps er lavet med Javascript (der er forskel på java og javascript :)) og noget serverside-scripting - mener det er Python.

Jeg går lige på jagt efter en pinger :)
Gravatar #4 - Spook
18. aug. 2006 10:06
#2: Godt bud. Nu er status ændret fra "opfordring" til "udfordring".

Det må være noget med at få javascript til at få en server til at udføre ping?

Mr. Hunt, this isn't mission difficult, it's mission impossible. "Difficult" should be a walk in the park for you.
Gravatar #5 - KaW
18. aug. 2006 10:55
Det er da ikke svært. Lav nogle forms din mobil kan connecte til. Og få php til at udføre systemkommandoer som udfører ping og outputter til mobilen.

#4 >
Ajax kan jo fint eksevere php kode og outputte det til browseren via. javascript.
Gravatar #6 - mrmorris
18. aug. 2006 14:16
Hvorfor udnytter du ikke bare en af de 1000+ andre servere der allerede er stillet op på nettet, til din fordel?

Eks, for at checke om 64.156.132.140 er oppe:
http://network-tools.com/default.asp?prog=ping&...
Gravatar #7 - Spook
20. aug. 2006 11:15
#6: Så skal det bare pakkes pænt ind, så det eneste man skal gøre er at køre et java-program på mobilen, indtaste en ip eller et hostname, og så pinger den derudaf. Evt. udvide med Whois og lign.

Det vil jo så nok kræve at programmet forbinder til en server der udfører de forskellige funktioner...

Men det kan da ikke passe at jeg er den eneste der kunne bruge sådan et system?
Gravatar #8 - amokk
20. aug. 2006 14:13
#7 Eeeeh hvorfor gøre det så besværligt? Du kan gå ind på en web-ping-service via mobilens browser, langt nemmere!

#5 Ajax og PHP har da intet med hinanden at gøre?!?

#4 "Det må være noget med at få javascript til at få en server til at udføre ping?"

Javascript udføres på klienten, og kan således ikke bruges til netværks-specifikke ting...

#1 selve ping kan ikke udføres i java, som #2 henviser til, da java ikke understøtter ICMP, men sagtens kan sende TCP pakker somn bruges ved HTTP, og det er derfor google maps kan køre via java...

#3 Google Maps klienten til mobiltelefoner er skrevet i java
Gravatar #9 - Spook
20. aug. 2006 14:29
#8: Det er derfor jeg mener at det må være en todelt opgave. 1) Mobilen kan ikke selv pinge, men den kan snakke med en server, og få den til det.

Hvis jeg også fandt det utrolig nemt at lave, så var jeg nok igang, tror du ikke? Jeg efterlyste egentlig bare et program til formålet.
Gravatar #10 - amokk
20. aug. 2006 14:43
"Hvis jeg også fandt det utrolig nemt at lave, så var jeg nok igang, tror du ikke?"

Det er så nemt at du slet ikke skal "lave" noget... bare smid http://network-tools.com ind som bogmærke i din mobils browser... så kan du gå ind på siden og pinge løs når du har lyst...
Gravatar #11 - mrmorris
20. aug. 2006 16:43
#9 Hvis du ikke bryder dig om KISS, så herregud, prøv da kræfter med alternativet:

- Sikre dig at din mobil understøtter JSR 185.

- Download Sun's Java Developer Kit Micro Edition

- Kom igang med at skrive en lille applikation hvor du skaber et 32bit ICMP datagram. Placer 8 i første byte (8 = ICMP Echo request) og placer 0 i næste byte (altid 0). De sidste 2 bytes skal fyldes med CRC16 checksummen af dine første 2 bytes.

- Placer så din ICMP datagram i en 20byte IP pakke, husk at sætte TTL til noget højt, typen til ICMP og udfyld så ellers din destination og host. Her skal der slutteligt ligeledes laves en CRC16 checksum.

- Send pakken afsted og lyt efter svar, evt. med en timeout mekanisme.

Hvis du ikke gider lege med rigtig ping (ICMP'er) så kan du også vælge at misbruge TCP's port 7 som også vil lave en echo, dog med timestamp.
Gravatar #12 - arne_v
21. aug. 2006 02:33
#2 og #8

Faktisk indeholder J2SE 1.5 inddirekte mulighed for ping da
InetAddress.isReachable er en forklædt ping.

Men det kan sagtens tænkes at J2ME stadig ikke kan.
Gravatar #13 - Spook
21. aug. 2006 05:35
#10: Siden er ubrugelig på en almindelig mobil m. GPRS. (Samsung E730) Og skulle det endelig lade sig gøre at finde "ping" med mobilen, så får man besked på at dokumentet er for stort...

Derfor søger jeg et fikst lille javaprogram der kan klare det.

#11 & #12: Jeg kan lige knap skrive en bat-fil. Kunne jeg mere end det, så var jeg frisk på selv at skrive noget. Men det kan jeg ikke...
Gravatar #14 - mrmorris
21. aug. 2006 10:51
#12 Point taken, der er desværre alt for mange uoverenstemmelser imellem en SE og ME. Min post #11 var egentlig mest ment til Spook om at han nemt knækker halsen.

#13 Mulighedder har du nok af: (Pseudo-)ping direkte via Java, lav en WAP gateway der er skrevet til formålet, lav en webservice der er skrevet til formålet eller (mis)brug en eksisterende service online.
Gravatar #15 - amokk
21. aug. 2006 10:58
#13 i stedet for et java program kan man lave et lille PHP script som spytter WML/XHTML kode ud som telefonen kan håndtere, og som pinger fra den server det kører på
Gravatar #16 - Spook
21. aug. 2006 11:07
#14 & 15:

Jeg kan lige knap skrive en bat-fil. Kunne jeg mere end det, så var jeg frisk på selv at skrive noget. Men det kan jeg ikke...
Gravatar #17 - mrmorris
21. aug. 2006 11:14
#16 Kan du opsætte en Apache med PHP?
Gravatar #18 - Spook
21. aug. 2006 14:16
#17: Har en SME-server kørende. Med Apache & PHP. (Bl.a.)
Gravatar #19 - mrmorris
21. aug. 2006 14:37
#18 Hvis denne stump kode gør hvad du har brug for, så hent den fra en zip fil og læg på din server. Bemærk at jeg går ud fra at det er en *nix server, ellers skal du rette i parametrene til ping kommandoen.

Bemærk: Af sikkerhedshensyn bliver linkene fjernet igen om en dags tid.
Gravatar #20 - amokk
21. aug. 2006 14:54
#18 husk at sætte korrekt document type på og overholde XHTML syntaksen med head, body osv. for at være sikker på telefonen vil vise den.
Gravatar #21 - Spook
22. aug. 2006 06:27
#19: Takker!

Kunne godt bruge muligheden for at pinge DNS navnet, men det her er fint indtil videre!
Gravatar #22 - mrmorris
22. aug. 2006 10:13
#21 Du kan godt pinge med DNS opslag med dette script, jeg slog det kun fra på test siden for at kunne validere IP, af sikkerhedsårsager!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login