mboost-dp1
Java GPRS program til PING?
Sad her den anden dag og ventede på konen, da min makker ringer mig op og siger at han ikke kan forbinde til min mailserver. Og så kunne det jo være rart med noget så simpelt som muligheden for at ping'e via mobilen.
Nogen der kender til et program der kan det? Hvis Google Maps kan laves i Java, og suge ting med GPRS, så burde man da også kunne lave en simpel ping kommando.
Nogen der kender til et program der kan det? Hvis Google Maps kan laves i Java, og suge ting med GPRS, så burde man da også kunne lave en simpel ping kommando.
Hvorfor udnytter du ikke bare en af de 1000+ andre servere der allerede er stillet op på nettet, til din fordel?
Eks, for at checke om 64.156.132.140 er oppe:
http://network-tools.com/default.asp?prog=ping&...
Eks, for at checke om 64.156.132.140 er oppe:
http://network-tools.com/default.asp?prog=ping&...
#6: Så skal det bare pakkes pænt ind, så det eneste man skal gøre er at køre et java-program på mobilen, indtaste en ip eller et hostname, og så pinger den derudaf. Evt. udvide med Whois og lign.
Det vil jo så nok kræve at programmet forbinder til en server der udfører de forskellige funktioner...
Men det kan da ikke passe at jeg er den eneste der kunne bruge sådan et system?
Det vil jo så nok kræve at programmet forbinder til en server der udfører de forskellige funktioner...
Men det kan da ikke passe at jeg er den eneste der kunne bruge sådan et system?
#7 Eeeeh hvorfor gøre det så besværligt? Du kan gå ind på en web-ping-service via mobilens browser, langt nemmere!
#5 Ajax og PHP har da intet med hinanden at gøre?!?
#4 "Det må være noget med at få javascript til at få en server til at udføre ping?"
Javascript udføres på klienten, og kan således ikke bruges til netværks-specifikke ting...
#1 selve ping kan ikke udføres i java, som #2 henviser til, da java ikke understøtter ICMP, men sagtens kan sende TCP pakker somn bruges ved HTTP, og det er derfor google maps kan køre via java...
#3 Google Maps klienten til mobiltelefoner er skrevet i java
#5 Ajax og PHP har da intet med hinanden at gøre?!?
#4 "Det må være noget med at få javascript til at få en server til at udføre ping?"
Javascript udføres på klienten, og kan således ikke bruges til netværks-specifikke ting...
#1 selve ping kan ikke udføres i java, som #2 henviser til, da java ikke understøtter ICMP, men sagtens kan sende TCP pakker somn bruges ved HTTP, og det er derfor google maps kan køre via java...
#3 Google Maps klienten til mobiltelefoner er skrevet i java
#8: Det er derfor jeg mener at det må være en todelt opgave. 1) Mobilen kan ikke selv pinge, men den kan snakke med en server, og få den til det.
Hvis jeg også fandt det utrolig nemt at lave, så var jeg nok igang, tror du ikke? Jeg efterlyste egentlig bare et program til formålet.
Hvis jeg også fandt det utrolig nemt at lave, så var jeg nok igang, tror du ikke? Jeg efterlyste egentlig bare et program til formålet.
"Hvis jeg også fandt det utrolig nemt at lave, så var jeg nok igang, tror du ikke?"
Det er så nemt at du slet ikke skal "lave" noget... bare smid http://network-tools.com ind som bogmærke i din mobils browser... så kan du gå ind på siden og pinge løs når du har lyst...
Det er så nemt at du slet ikke skal "lave" noget... bare smid http://network-tools.com ind som bogmærke i din mobils browser... så kan du gå ind på siden og pinge løs når du har lyst...
#9 Hvis du ikke bryder dig om KISS, så herregud, prøv da kræfter med alternativet:
- Sikre dig at din mobil understøtter JSR 185.
- Download Sun's Java Developer Kit Micro Edition
- Kom igang med at skrive en lille applikation hvor du skaber et 32bit ICMP datagram. Placer 8 i første byte (8 = ICMP Echo request) og placer 0 i næste byte (altid 0). De sidste 2 bytes skal fyldes med CRC16 checksummen af dine første 2 bytes.
- Placer så din ICMP datagram i en 20byte IP pakke, husk at sætte TTL til noget højt, typen til ICMP og udfyld så ellers din destination og host. Her skal der slutteligt ligeledes laves en CRC16 checksum.
- Send pakken afsted og lyt efter svar, evt. med en timeout mekanisme.
Hvis du ikke gider lege med rigtig ping (ICMP'er) så kan du også vælge at misbruge TCP's port 7 som også vil lave en echo, dog med timestamp.
- Sikre dig at din mobil understøtter JSR 185.
- Download Sun's Java Developer Kit Micro Edition
- Kom igang med at skrive en lille applikation hvor du skaber et 32bit ICMP datagram. Placer 8 i første byte (8 = ICMP Echo request) og placer 0 i næste byte (altid 0). De sidste 2 bytes skal fyldes med CRC16 checksummen af dine første 2 bytes.
- Placer så din ICMP datagram i en 20byte IP pakke, husk at sætte TTL til noget højt, typen til ICMP og udfyld så ellers din destination og host. Her skal der slutteligt ligeledes laves en CRC16 checksum.
- Send pakken afsted og lyt efter svar, evt. med en timeout mekanisme.
Hvis du ikke gider lege med rigtig ping (ICMP'er) så kan du også vælge at misbruge TCP's port 7 som også vil lave en echo, dog med timestamp.
#10: Siden er ubrugelig på en almindelig mobil m. GPRS. (Samsung E730) Og skulle det endelig lade sig gøre at finde "ping" med mobilen, så får man besked på at dokumentet er for stort...
Derfor søger jeg et fikst lille javaprogram der kan klare det.
#11 & #12: Jeg kan lige knap skrive en bat-fil. Kunne jeg mere end det, så var jeg frisk på selv at skrive noget. Men det kan jeg ikke...
Derfor søger jeg et fikst lille javaprogram der kan klare det.
#11 & #12: Jeg kan lige knap skrive en bat-fil. Kunne jeg mere end det, så var jeg frisk på selv at skrive noget. Men det kan jeg ikke...
#12 Point taken, der er desværre alt for mange uoverenstemmelser imellem en SE og ME. Min post #11 var egentlig mest ment til Spook om at han nemt knækker halsen.
#13 Mulighedder har du nok af: (Pseudo-)ping direkte via Java, lav en WAP gateway der er skrevet til formålet, lav en webservice der er skrevet til formålet eller (mis)brug en eksisterende service online.
#13 Mulighedder har du nok af: (Pseudo-)ping direkte via Java, lav en WAP gateway der er skrevet til formålet, lav en webservice der er skrevet til formålet eller (mis)brug en eksisterende service online.
#18 Hvis denne stump kode gør hvad du har brug for, så hent den fra en zip fil og læg på din server. Bemærk at jeg går ud fra at det er en *nix server, ellers skal du rette i parametrene til ping kommandoen.
Bemærk: Af sikkerhedshensyn bliver linkene fjernet igen om en dags tid.
Bemærk: Af sikkerhedshensyn bliver linkene fjernet igen om en dags tid.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund