mboost-dp1

Java licens fortolkning!

Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
3. jun. 2006 22:22
Jeg sad lige og kiggede efter Java licensen og kom ind på den her side...

http://developers.sun.com/license/berkeley_license...

All well and good, men så læste jeg i slutningen:
You acknowledge that this software is not designed, licensed or intended for use in the design, construction, operation or maintenance of any nuclear facility.

Hvordan skal den tolkes? Må jeg ikke bruge Java hvis jeg har en atomreaktor?
Gravatar #2 - JesperJ
3. jun. 2006 22:31
Haha, den er sgu godt nok langt ude. :D Måske var det oprindeligt meningen, men så kom en uheldig Java udvikler på en dårlig dag til at implementere metoden plant_self_destruction(int uran_ammount) - og så var balladen der i Sverige.

Java + Barsebäck = KATASTROFE!!
Gravatar #3 - Acro
3. jun. 2006 22:38
#1 squad2nd:
Det afkræfter vel en gang for alle, at Java er stabilt ;-)
Gravatar #4 - squad2nd
3. jun. 2006 23:19
(Tjernobyl, 1986, before Newz.dk-Time)

Engineer: "Attention workers! New software arrived for us! Directly from Amerikanski! Meet Kammerat Java!"
Ivan: "Mne do lampochki" (I don't care)
Engineer: "You don't care!!! Listen, Kammerat Soon-To-Be-Shot, you install Kammerat Java, right now!"
Ivan: "But everything is set for the test!? Everything works already!?"
Engineer: "Perestan dedushkin huy sasat" (Stop sucking grandpa's dick)
Ivan: "ALLRIGHT! I'll do it!"

*** reaktor 4 blows up and fire is everywhere ***

Ivan: "Maybe we should uinstall Kammerat Java"
Engineer: "Uninstall? UINSTALL? The computer has melted!"
Ivan: "Kammerat..."
Engineer: "Not now!"
Ivan: "But Kammerat..."
Engineer: "Not now, idiot...Poshol nahuj" (Fuck off and fuck you)
Ivan: "You are on fire..."
Engineer: "Oh my god! By the Great Balls of Stalin!!!!!"

So remember kids, always read the license! Installing Java in a nuclear facility is a No-No!

Gud... hvis du en dag beslutter dig for at jorden skal gå under, vil du så ikke være en guttermand, og sørge for at det i det mindste sker enten pga. en komet eller polerne smelter, og ikke pga. en eller anden skør skid trykker på en nasty, blå "Launch!"-knap programmeret i Swing :(
Gravatar #5 - sKIDROw
3. jun. 2006 23:55
Disclaimere som denne er ikke ualmindelige, og går igen i alle softwarelicenser. (Nogle steder dog knap så bogstavligt.)

Så hvad betyder det i praksis?. Vi garantere ikke en skid, det er dit eget problem hvis noget går galt. (Ellers må du særskildt betale dem, for en aftale som siger anderledes.)
Gravatar #6 - Saxov
4. jun. 2006 08:44
Grundliggende er det ligesom med fx køb af hardware o.l. gennem Dell, og andre firmaer.
Der er en international aftale om at man ikke må være supplier til atomkraftværker og atomarberignings facilitetet - med mindre man har en kontrakt om det, så der kan styres hvad der bliver solgt af bl.a. edb udstyr til det formål i verden.
Dette gør at hvis man fx opdager at en specifik model af Motorola chippen kan gå i stykker under forhold som kan optræde i de miljøer - kan man informere de pågældende faciliteter om at de skal skifte de berørte komponenter ud, inden faciliteten smelter ned.
Gravatar #7 - Azuria
4. jun. 2006 09:49
Har nogen af jer kigget nærmere på jeres forsikrings policer?
Den jeg har tegnet på eksempelvis min bærbar gælder ikke under en evt. atomkrig...
sådan er der så meget, så chancen for at de penge er spildte i danmark er jo store ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login