mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Vil sige at Mobile Pay er genialt ved person til person transaktioner, især når vi snakker mere end 500 kr. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været i banken, så at skulle have 500+ i kontanter vil være noget jeg glemmer at jeg har.
CBM (72150) skrev:brostenen (72149) skrev:...der syntes at den nemmeste måde at betale på, enten er kontanter eller kontaktløs kreditkort. Intet mobile-betalings system kan hamle op med hvor nemt det er.
Jeg er som udgangspunkt enig, dog er der situationer hvor mobilepay er nemmere... Fx hvis et digitalt dsb kort skal fornys
Helt enig. Ved DBA handel som eksempel og såen. Men i en butik er det noget gøjemøg, når det er ulvetime.
...der har hentet unger og klar på en god weekend med dem. I aften står den på flødesovs med bacon og svampe, ovenpå pastaskruer. Hertil multijuice, mælk eller cola efter eget valg. Jeg er 90 procent sikker på at de vælger juice og 10 på at de vælger mælk. Men de kan stadig nå at overraske farmand. Man skal jo huske sin cola, så man kan vokse op og blive en rigtig computer nørd. Eller også bliver de bare mekanikere eller dyrlæger.
brostenen (72156) skrev:CBM (72150) skrev:brostenen (72149) skrev:...der syntes at den nemmeste måde at betale på, enten er kontanter eller kontaktløs kreditkort. Intet mobile-betalings system kan hamle op med hvor nemt det er.
Jeg er som udgangspunkt enig, dog er der situationer hvor mobilepay er nemmere... Fx hvis et digitalt dsb kort skal fornys
Helt enig. Ved DBA handel som eksempel og såen. Men i en butik er det noget gøjemøg, når det er ulvetime.
Nogle gange, har dog af og til brugt det hvis jeg havde glemt min pung
Jeg var dog mod det i starten
Jeg har faktisk brugt MobilePay i en butik en gang.
En tidlig morgentime var jeg på vej hjem fra brand. Havde ikke min pung med, og en af mine kolleger siger så at Rema tager mobilepay, og har bakeoff.
Har dog også afvist at bruge det - var i McDrive og taber mit kort ned mellem sæden og døren, jeg siger "et øjeblik" og gutten i vinduet siger kækt "Du kan bare betale med MobilePay" hvortil jeg svarer "Ja, men jeg vil også gerne have fat i mit dankort"
Jeg har faktisk brugt MobilePay i en butik en gang.
En tidlig morgentime var jeg på vej hjem fra brand. Havde ikke min pung med, og en af mine kolleger siger så at Rema tager mobilepay, og har bakeoff.
Har dog også afvist at bruge det - var i McDrive og taber mit kort ned mellem sæden og døren, jeg siger "et øjeblik" og gutten i vinduet siger kækt "Du kan bare betale med MobilePay" hvortil jeg svarer "Ja, men jeg vil også gerne have fat i mit dankort"
Hånter (72164) skrev:... der forlader København for at vende "hjem" til Aarhus.
Så taler jeg om dig
Og kun om dig
Og om at komme hjem
Hjem til Århus, åh åh
hjem til dig og Århus – ja
Ronson ⅍ (72173) skrev:Det er satme ulækkert. Mælk med fedtklumper.
Ikke alle kan tåle homogeniseret mælk. Og ikke alle kan tåle pasteuriseret mælk. Nogen syntes noget mælk er ulækkert andre syntes noget andet er ulækkert. Jeg kan godt lide stald mælk. For jeg syntes det smager af mere end mejeri mælk.
Men jeg bryder mig ikke om skummet eller mini mælk. Og en fødevare med 3.5 procent fedt, syntes jeg ikke lyder usundt.
De er forskellige i forhold til temperatur og effekt.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/UHT-behandling
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Pasteurisering
De er forskellige i forhold til temperatur og effekt.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/UHT-behandling
UHT-behandling, ofte bare UHT, er en varmebehandlingstype der forlænger flydende fødevarers holdbarhed markant. UHT er en forkortelse for ultra høj temperatur.
Fødevaren opvarmes i 3-5 sekunder til en temperatur betydeligt over 100 °C, ofte 135-145 °C.
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Pasteurisering
Pasteurisering er en meget anvendt metode til forbedring af fødevarers holdbarhed uden at forringe deres smag eller næringsværdi væsentligt. Den blev opfundet af den franske naturvidenskabsmand Louis Pasteur i 1862.
Pasteurisering kan foregå ved enten høj- eller lavpasteurisering. Lavpasteurisering er en opvarmning af produktet til 72 °C i 15 sekunder, mens højpasteusering er en opvarmning af produktet til 87 °C i 15 sekunder eller til 90 °C i 5 sekunder.
...der syntes at moderne scootere ligner toiletter med hjul og et styr
...der ikke fatter hvordan teenagere kan syntes de er "seje"
...næh, de lidt ældre knallerter, se DE var seje, de lignede motorcykler
...der ikke fatter hvordan teenagere kan syntes de er "seje"
...næh, de lidt ældre knallerter, se DE var seje, de lignede motorcykler
Som en Puch og en Yamaha 4-gear - nej vent, vi er nok bare gamle?
@Mælk
Jeg har aldrig været særlig hippie eller økologisk - nærmere tværtimod. Dog er vi begyndt på matriklen at købe produkter fra Naturmælk (ja, det er sådan noget hippie øko bras)
Det startede med at deres smør faktisk var billigere end Lurpak, jeg er jo en nærrig jyde, ikk? Dertil er deres færdiglavede koldskål nok det der kommer tættest på en hjemmelavet! Og nu er jeg gået all in og køber deres mælk også. Det er måske 1 kr dyrere end "almindelig" og 2-3 kr dyrere end discount alt efter tilbuddet, men helt ærligt - det smager bare bedre! Andet "discount" mælk smager bare vandet nu?
Also, lun mælk fra et yver er altså også bare guld værd! Det er i en helt anden liga.
Som en Puch og en Yamaha 4-gear - nej vent, vi er nok bare gamle?
@Mælk
Jeg har aldrig været særlig hippie eller økologisk - nærmere tværtimod. Dog er vi begyndt på matriklen at købe produkter fra Naturmælk (ja, det er sådan noget hippie øko bras)
Det startede med at deres smør faktisk var billigere end Lurpak, jeg er jo en nærrig jyde, ikk? Dertil er deres færdiglavede koldskål nok det der kommer tættest på en hjemmelavet! Og nu er jeg gået all in og køber deres mælk også. Det er måske 1 kr dyrere end "almindelig" og 2-3 kr dyrere end discount alt efter tilbuddet, men helt ærligt - det smager bare bedre! Andet "discount" mælk smager bare vandet nu?
Also, lun mælk fra et yver er altså også bare guld værd! Det er i en helt anden liga.
@TB:
puch maxi! yes... Yahama...yes... fx Yamaha FS1!
tjah, muligvis :D
du er på vej ud af en hippie tangent, næste trin er at du bliver veganer
puch maxi! yes... Yahama...yes... fx Yamaha FS1!
tjah, muligvis :D
du er på vej ud af en hippie tangent, næste trin er at du bliver veganer
HA! Veganer er det sidste jeg nogensinde bliver - jeg spiser alt for meget kød, og jeg nyder hvert en mundfuld. ISÆR rødt kød! Puha jeg nyder at spise en CO2 forpestende ko!
Tænk - jeg gør faktisk veganerne en tjeneste! Det gavner miljøet hver gang jeg spiser en ko - for så er den jo dræbt! Det giver mindre CO2!
HA! Veganer er det sidste jeg nogensinde bliver - jeg spiser alt for meget kød, og jeg nyder hvert en mundfuld. ISÆR rødt kød! Puha jeg nyder at spise en CO2 forpestende ko!
Tænk - jeg gør faktisk veganerne en tjeneste! Det gavner miljøet hver gang jeg spiser en ko - for så er den jo dræbt! Det giver mindre CO2!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (72192) skrev:#91
muuuuuhligvis verdens bedste strategi!
Jeg fatter ikke at folk køber smørbare blandingsprodukter andet end Lurpak og til nøds kærgården ... kokos- og palmeolie har intet at gøre i min smør!
... der gik lettere i panik i sommerhuset, svigermor havde købt "smør"
- jeg opdager det ved at se at der står "Vegansk" på pakken, læser indholdsfortegnelsen og den har aldrig været i nærheden af en ko
... der valgte at smutte ned i den nærmeste Superbrugs for at købe en blok lurpak
... der fik lavet en god sovs
Jeg fatter ikke at folk køber smørbare blandingsprodukter andet end Lurpak og til nøds kærgården ... kokos- og palmeolie har intet at gøre i min smør!
... der gik lettere i panik i sommerhuset, svigermor havde købt "smør"
- jeg opdager det ved at se at der står "Vegansk" på pakken, læser indholdsfortegnelsen og den har aldrig været i nærheden af en ko
... der valgte at smutte ned i den nærmeste Superbrugs for at købe en blok lurpak
... der fik lavet en god sovs
@TB:
som vi siger her i det jydske...
jow jow... dæ ær nu Æ noevt bæjrer ænd brån såws mæ katøfler å æn guer dæjli stur å retti styk kø te!
som vi siger her i det jydske...
jow jow... dæ ær nu Æ noevt bæjrer ænd brån såws mæ katøfler å æn guer dæjli stur å retti styk kø te!
Selv efter mine forældre lærte at der ikke var ost i Arla's "pizza topping" men bare palmeolie blev de ved med at købe det.
Min mor er også opvokset på margarine, så hun kan ikke lide smør. Og bruger derfor "smørbar" (som altså bare er olie).
Nogle mennesker kan bare ikke lide mad...
Selv efter mine forældre lærte at der ikke var ost i Arla's "pizza topping" men bare palmeolie blev de ved med at købe det.
Min mor er også opvokset på margarine, så hun kan ikke lide smør. Og bruger derfor "smørbar" (som altså bare er olie).
Nogle mennesker kan bare ikke lide mad...
Well, måske ikke - men jeg vil ikke satse på at lave en bearnaise fra bunden på [indsæt valgfri]-olie "smør"
-- edit --
Det var den her satan!
Jeg nægter simpelthen at bruge den i min madlavning. Vegansk skrammel. FØJ!
https://www.naturli-foods.dk/produkter/smoerbar-bl...
-- edit 2 --
Så hellere en af disse to sataner
Well, måske ikke - men jeg vil ikke satse på at lave en bearnaise fra bunden på [indsæt valgfri]-olie "smør"
-- edit --
Det var den her satan!
Jeg nægter simpelthen at bruge den i min madlavning. Vegansk skrammel. FØJ!
https://www.naturli-foods.dk/produkter/smoerbar-bl...
Naturli' skrev:Smørbart plantefedtstof 75 %
Økologisk sheaolie (43 %), vand, økologisk kokosolie (21 %), økologisk rapsolie (11 %), salt, økologisk MANDELSMØR (1 %), emulgator (lecithin), økologisk gulerodssaft, økologisk citronsaft, naturlig aroma.
Kan indeholde spor af: Hasselnød, cashewnød og pistacienød.
-- edit 2 --
Så hellere en af disse to sataner
Nu vi snakker smør.
Hvordan FANDEN kan bakkedal vinde kategorien "smørbar"
https://www.testuniverset.dk/foedevarer/2016-01-01...
Hvordan FANDEN kan bakkedal vinde kategorien "smørbar"
https://www.testuniverset.dk/foedevarer/2016-01-01...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.