mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
SlettetBruger (36399) skrev:mulig sygdom
Kunne ligeså vel være min krop lige skal komme sig efter at ha cyklet 4 km i tshirt og knickers i gårsdagens relativt kølige vind.
... som havde en mandag morgen til morgen. Kom op før tid for at hente vasketøj fra tørretumbleren. Var meget træt, så tog liiiige fem minutter mere. Sov over mig, skyndte mig at smide en t-shirt over hovedet (samme som fra i går), glemte i den forbindelse deo, og da jeg var kommet op på cyklen og af sted kom jeg i tanke om at mine briller lå på natbordet. Tilbage efter brillerne, ned på cyklen - og så hopper kæden af. I mit febrilske forsøg på at sætte kæden fast sætter den sig helt fast - så er nødt til at skynde mig hjem for at hente værktøj. Får kæden løs, meget beskidte fingre, løber op med værktøj, ned til cyklen - men nu har jeg glemt min taske oppe i lejligheden. Op efter den, og så kunne jeg endelig komme af sted.
Undervejs til universitetet kørte jeg endda ind ad en forkert vej, så var nødt til at trække et stykke :(
Undervejs til universitetet kørte jeg endda ind ad en forkert vej, så var nødt til at trække et stykke :(
terracide (36404) skrev:Kulde gør dig ikke syg...medmindre vi snakker om koldbrand....drop myterne tak.
Bullshit.
At nogen forskere ikke kan måle en infektion af at udsætte en flok testpersoner for kulde i et kontrolleret eksperiement betyder ikke at man ikke bliver syg af kulde.
Enhver som har oplevet at være våd og kold igennem længere tid ved at der er en kraftigt forøget risiko for at blive syg af det.
Om effekten kommer fordi latente virus og bakterier som i forvejen lå i blodbanen og bare venter på at kroppen bliver svækket af kulde eller om virus bliver introduceret i en svækket krop gør ikke nogen forskel på den som bliver syg af det.
Drop skyklapperne tak.
Mort (36407) skrev:Bullshit.
At nogen forskere ikke kan måle en infektion af at udsætte en flok testpersoner for kulde i et kontrolleret eksperiement betyder ikke at man ikke bliver syg af kulde.
Enhver som har oplevet at være våd og kold igennem længere tid ved at der er en kraftigt forøget risiko for at blive syg af det.
Om effekten kommer fordi latente virus og bakterier som i forvejen lå i blodbanen og bare venter på at kroppen bliver svækket af kulde eller om virus bliver introduceret i en svækket krop gør ikke nogen forskel på den som bliver syg af det.
Drop skyklapperne tak.
Det er stadig ikke kulden der gør dig syg, narrøv.
terracide (36404) skrev:Kulde gør dig ikke syg...medmindre vi snakker om koldbrand....drop myterne tak.
I know... Det ændre dog ikke på at det mere føltes som en "tømmermænds/dagen derpå" reaktion, frem for en reel sygdom.
Kulde har ingen effekt, Studier har vist at når testpersoner får droppet en virus ind i næsen var sygdom uungåeligt. ved alle tilfælde blev de syge. Uanset temperatur, og uanset immunforsvar. 1/4 af personerne viste dog ingen symptomer, men var istedet smitte-spredere, ligeledes kunne de se at jo bedre ens immunforsvar var, jo hårdere var symptomerne på heling (feber, udmattethed)
Vist noget med denne:
http://www.b.dk/diverse/broedre-doemt-handel-med-a...
Så de sidder vel ikke i fængsel længere.
http://www.b.dk/diverse/broedre-doemt-handel-med-a...
Så de sidder vel ikke i fængsel længere.
terracide (36411) skrev:Alrekr (36409) skrev:Det er ikke det han siger. Mort påpeger, at kulde kan være en medvirkende faktor.
Og det har intet at gøre med det jeg siger...nice try.
Men dit havde intet at gøre med det Mort sagde. Det havde mit til gengæld. I mine øjne failer du her.
terracide (36412) skrev:Hvem er det der sidder i fængsel?
Jeg troede de sad i fængsel... hvad har de nu lavet?
Jeg bliver overrasket, den dag en pointe ikke flyver over hovedet på hr. Testikelløs. Manden har jo for helvede koldbrand i hjernen.
... der ikke glæder sig til et halvt års hype med carjacking http://www.rockstargames.com/
OxxY (36425) skrev:... der ikke glæder sig til et halvt års hype med carjacking http://www.rockstargames.com/
OH FUCK YEAH!!! SÅ SKAL JEG BARE KØRE RUNDT OG NAKKE ALT OG ALLE!!! JEG GLÆDER MIG SÅ MEGET!!!11ONEONEONE
...der lige har lavet en sandwhich med kylling og bacon.
...der nu er ved at indtage den.
...der faktisk godt kan finde ud af det :p
...der nu er ved at indtage den.
...der faktisk godt kan finde ud af det :p
...der måtte nøjes med et 12-tal til eksamen i dag.
...der desuden måtte love sin lærer en kopi af illustrationerne i rapporten, til brug i den fremtidige undervisning.
...der desuden måtte love sin lærer en kopi af illustrationerne i rapporten, til brug i den fremtidige undervisning.
Jakob Jakobsen (36432) skrev:[...] måtte nøjes med et 12-tal [...]
http://30.media.tumblr.com/tumblr_lpngb7VwI21qgonj...
Opfølger:
95% bliver syge når en virus smutter ind i næsen, uanset immunforvar.
75% oplever symptomerne. resten gør ikke. det vides ikke hvorfor endnu.
Kulde spiller ingen rolle. Det er efterprøvet, men er egentlig irellevant når 95%, bliver inficeret uanset.
Bonus:
Pudse næse skubber snot op i bihulerne, snot indeholder virusen og andet lort og øger risikoen for en infektion i bihulerne.
Anyhow, nu hvor vi alle ved det...Hvad er next?
95% bliver syge når en virus smutter ind i næsen, uanset immunforvar.
75% oplever symptomerne. resten gør ikke. det vides ikke hvorfor endnu.
Kulde spiller ingen rolle. Det er efterprøvet, men er egentlig irellevant når 95%, bliver inficeret uanset.
Bonus:
Pudse næse skubber snot op i bihulerne, snot indeholder virusen og andet lort og øger risikoen for en infektion i bihulerne.
Anyhow, nu hvor vi alle ved det...Hvad er next?
Caek of Doom (36444) skrev:...der sidder på skolen. Som den eneste i klassen. Det er ret vildt.
Det plejer at betyde at man har fri...
Zhadow (36445) skrev:Det plejer at betyde at man har fri...
Det betyder ikke noget på denne skole :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.