mboost-dp1

Jeg er i chok!

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
29. jul. 2006 08:14
Jeg læste lige http://ekstrabladet.dk/underholdning/musik/article... nu her.

Bemærk hvad Jesper Bay udtaler til allersidst :O

- Man kan ikke automatisk konkludere, at pladeselskaberne og rettighedshaverne er gået glip af alle de penge. Men man må formode, at i hvert en del af salget ville være tilgået det lovlige musiksalg, siger Jesper Bay.

Manden lyder jo ligefrem fornuftig.. nogen der vil indgå væddemål om, hvornår han bliver fyret?
Gravatar #2 - BurningShadow
29. jul. 2006 08:46
Det gør han slet ikke (bliver fyret), for han har opgivet falsk navn ;)

Men... mange af de solgte kopier, bliver jo solgt i lande hvor de ikke har råd til at betale fuld pris, så derfor kan man ikke sige at alle der har købt en ulovlig kopi, ville have købt en lovlig. Og det ved de godt.
Problemet er så, at her i landet er det svært at bruge økonomien som argumentation, i samme omfang, for en CD koster ikke en ugeløn.
Gravatar #3 - XorpiZ
29. jul. 2006 09:28
Det har du ganske ret i.

Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at priserne på cd'er er alt alt for høje herhjemme. Og så tror jeg, lidt naivt måske, ikke at der bliver solgt ret mange kopierede cd'er her i landet :)
Gravatar #4 - drbravo
29. jul. 2006 10:12
Jeg synes ikke at en cd virker specielt dyr sammenlignet med mange andre luksusservices som for eksempel biografbilletter, spil, dvd og lign..
Gravatar #5 - DUdsen
29. jul. 2006 12:13
#4 nej men CD'er er luksus produkter der ikke er specielt nødvendige, derfor vil folk simpelt hen have et begrænset budget til at købe dem for, med pirartkopiering falder prisen effektivt og dermed stiger forbruget også talt i forbrugte numre, hvis man ikke havde pirart kopiering ville de penge der blev brugt på direkte at betale andre for at lace uautoriserede kopier, nok blive brugt på autoriserede kopier

Man skal også lige undersøge hvordan de prisfastsætter det beløb for omsætningen af uautoriserede kopier, tager de markedsværdien af nummeren som autoriseret kopi er rapporten direkte til skralde spanden, det eneste interesante er hviket cash-flow der er i salg af pirartkopier. som #3 er inde på så er der i lande som DK hvor brugbare internet liner og CD brændere er udbredt nok ikke et voldsomt stort komersielt marked for pirart kopier, vi taler altså realt om småbeløb, med mindre de vil til at antage at en stor del af TDC's omsætning, skyldes pirartkopiering og ville bliver overført til musik branchen hvis pirartkopieringen forsvandt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login