mboost-dp1

Jeg har røvrendt mig selv

Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
6. aug. 2008 18:20
Jeg har været inde på den GulOgGratis.dk og fandt et godt tilbud på en telefon. Kontaktede så køber via sms og fik udleveret kontonummer hvor jeg kunne indbetale nogen penge hvor jeg så ville få varen et par dage senere...

Varen er ikke kommet... fuck...

Hvad kan jeg gøre? Jeg har hans kontonummer og to telefonnumre...
Gravatar #2 - ErdetIkkeLigeMeget
6. aug. 2008 18:24
Jeg spørger kun fordi du ikke selv specificerer det, men har du prøvet at kontakte ham?

Bare ring til banken hvis ikke noget lykkedes. Så kan du være sikker på et udfald af den ene eller anden art, enten positivt eller negativt for dig.
Gravatar #3 - squad2nd
6. aug. 2008 18:26
Ja jeg har prøvet at ringe. Begge numre kan ikke kontaktes.
Angående tlf numrene kan jeg også lige sige at det er hemmelige numre.
Gravatar #4 - HydrA
6. aug. 2008 18:26
Hemmelige? Hvordan ved du det?
Gravatar #5 - squad2nd
6. aug. 2008 18:29
#4 Har prøvet at søge efter dem begge på 909.dk, Degulesider.dk og krak.dk ... endvidere har jeg søgt Google.
Google henviser til sider (som ikke længere eksisterer) hvor hans by (9220 Aalborg Øst) er skrevet ned, samt telefonnumrene som jeg har.
Gravatar #6 - HydrA
6. aug. 2008 18:29
Kontakt politiet, kontonr. er rigeligt. I skal nok finde ud af noget :)
Gravatar #7 - squad2nd
6. aug. 2008 18:33
6# Er du sikker på at politiet vil gå ind i sådan en sag... tror du ikke bare de vil give mig en tudekiks?
Gravatar #8 - ErdetIkkeLigeMeget
6. aug. 2008 18:36
Hvis nu du taler stille og roligt, og ikke nødvendigvis kræver at de skal gøre noget for dig, men spørger dem pænt om de vil hjælpe, så kommer du langt.

Kun dem der tuder får tudekiks :)

Det ikke farligt at ringe til politiet, de er her for at beskytte dig borger.
Gravatar #9 - BurningShadow
6. aug. 2008 18:36

Jeg tvivler på at de vil sende en ud, for at give dig en tudekiks. De vil bare fortælle dig, at du skal tænke dig om næste gang.
Gravatar #10 - squad2nd
6. aug. 2008 18:39
#9 Du tror ikke det er muligt på noget tidspunkt at få at vide hvem der gemmer sig bag et konto nummer?
Han har hemmeligt nummer, ja, men småsvindlere har vel næppe hjernen til at oprette en hemmelig bankkonto også?
Gravatar #11 - BurningShadow
6. aug. 2008 18:52

Du kan prøve at kontakte hans bank.
Du har jo reg. og konto nr., og førstnævnte er unik for banken (faktisk afdelingen, endda).

Om de så vil (må?) hjælpe, er en helt anden sag.
Gravatar #12 - squad2nd
6. aug. 2008 18:58
#11 Jeg tror også det er det mest fornuftige at gøre...
Gravatar #13 - arne_v
6. aug. 2008 19:10

Det må de næppe.

Men de må hjælpe politiet.

Og politiet bliver nødt til at tage en anmeldelse for bedrageri.
Gravatar #14 - Cutepuppy
6. aug. 2008 19:31

Det er ganske simpelt, du vader bare ned i en bank i samme kæde og sætter 1 kr ind på hans konto, så får du en fin kvittering med hans navn på.
Gravatar #15 - squad2nd
6. aug. 2008 19:33
#14 Ah er du sikker på det er så simpelt? Fed idé ellers... jeg vil absolut prøve det!
Gravatar #16 - squad2nd
7. aug. 2008 15:41
For at opdatere...

Jeg ringede til min bank (de kunne ikke gøre noget), og de oplyste mig banken som konto nummeret var tiknyttet. (Danske Bank, Aalborg) og jeg ringede dertil. De kunne dog heller ikke gøre noget.

Så ringede jeg til politiet i Aalborg og forklarede dem situationen. Selvom den lille purk havde ringet under hemmeligt nummer og sikkert have afsluttet det abonnent, kunne politiet dog finde ham via nummeret, og det passede fuldstændig overens. Fantastisk!
Så nu har jeg hans navn og hans adresse plus andre tlf numre. Uheldigvis er de allesammen mobilnumre og ingen svarer (måske er de taget på ferie). Men nu fik jeg bøffet det. Hvilket er det vigtigste.
Gravatar #17 - Svindleren
7. aug. 2008 15:54
hhaah og så handler du med dem fra aalborg øst... det kunne jeg have fortalt dig :P
Gravatar #18 - buch
7. aug. 2008 17:00
Ja jeg sidder også tilbage med den der følelse af at nogen ting lærer man altså på den hårde måde- der er vel heller ikke nogen der kunne finde på at handle med nogen fra gellerup parken?

Hvad "købte" du enlig i Aalborg øst?
Mon der er udsalg på damer med hår mellem tænderne i denne uge?
Gravatar #19 - Svindleren
7. aug. 2008 17:07
#18: buch

Alt det man kan købe derude, det stammer faktisk også derude fra... altså indbrud osv.. tyveri.. alt...
Gravatar #20 - squad2nd
7. aug. 2008 17:25
#18 Jeg prøver så vidt muligt ikke at generalisere folk afhængig af hvor de kommer fra. Ham her var desuden dansker, bare lige for at understrege at det ikke var en indvandrer.
Gravatar #21 - squad2nd
7. aug. 2008 17:25
#18 Forresten, det jeg købte ude i Aalborg Øst var såmænd en mobiltelefon.
Gravatar #22 - madeinrussia
7. aug. 2008 17:31
fair nok da :p men altså du kan se hans "fifial" når du overfører penge, også er det bare at vade derned med en bankudskrift hvor du sige det var en fejL :D
Gravatar #23 - Norrah
7. aug. 2008 17:33
Hvor mange penge drejer det sig om?
Gravatar #24 - squad2nd
7. aug. 2008 17:35
#23 Det drejer sig om 600 kr.
Ja beløbet er ikke stort, og jeg spurgte politiet om de synes det var så latterligt at jeg skulle droppe det, men de tog det alvorligt og synes ikke jeg bare skulle lade det glide til fordel for ham.
Gravatar #25 - Norrah
7. aug. 2008 17:50
#24 okay. Jamen go get him. Men glem nu ikke at der kunne være en helt normal forklaring på det. Så før du pusser polititet på ham. Så giv det lige et par dage til.

Nu ved du jo hvem han er.
Gravatar #26 - themuss
7. aug. 2008 17:57
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1041397.ece

Du er desværre ikke den eneste
Gravatar #27 - squad2nd
7. aug. 2008 18:00
#26 Med lidt sort humor kan jeg jo sige, at han i det mindste fik en grill - jeg har ikke modtaget en skid! :P
Gravatar #28 - themuss
7. aug. 2008 18:07
Sandt.

Ellers ville jeg godt sende en pakke Gøl-pølser til dig ;)
Gravatar #29 - hgul
7. aug. 2008 18:07
#27 Hvis du sender mig 6000 kr. så skal jeg gerne sende en engangsgrill i din retning - ja hvis du slår til med det samme kan du endda få 2 :-D
Gravatar #30 - squad2nd
7. aug. 2008 18:14
#28/29:
Hehe, mange tak, men jeg synes sgu jeg er blevet 'grillet' rigeligt i forvejen! ;)
Gravatar #31 - noramskull
7. aug. 2008 18:38
Jeg vil anbefale at hyre en herinde fra :P

http://www.lejemorder.dk/
Gravatar #32 - holmen
7. aug. 2008 18:50
Offtopic: Nu vi er ved lejemorder.dk, hvad er der sket med programoversigten?
Gravatar #33 - ErdetIkkeLigeMeget
7. aug. 2008 19:02
#18 Kan godt se din pointe, men trist sammenligning du vælger..

Ontopic:
Surt squad2nd.. Det var da trist. Hvad gør du nu?
Gravatar #34 - squad2nd
7. aug. 2008 21:33
#33 Som nogen siger, så er jeg afventende. Jeg har gemt beskederne som han havde sendt fra de nu lukkede telefoner... kontonummer er også gemt i en sms, så det hele peger hen på ham.
Til interesserede kan jeg fortælle at jeg betalte pengene onsdag i sidste uge, så det er omkring de 8 dage siden.

Men det er absolut ikke surt, tværtimod ville det have været et major blow hvis det ikke var lykkedes mig at opspore ham!
Gravatar #35 - vandfarve
7. aug. 2008 22:02
#34 Ellers er der nok nogle, som vil kunne hjælpe dig. En god måde er at starte på Google, der som altid vil være din ven, ellers må det trods alt være muligt at finde nogle, som kender ham - gamle klassekammerater, naboer, rejsepartnere, børnehavevenner, avisbude, pizzeriamedarbejdere, kioskejere osv.

Han vil blive fundet!
Gravatar #36 - Dreadnought
7. aug. 2008 22:36
Tag derop. Medbring et alu-bat. Gem det bag ryggen, indtil purken stiller sig i døren. Tag det om til den side du nu foretrækker, og læn dig på den som det var en stok. Og se barnet skide i bukserne. Be om at få udleveret telefonen eller pengene samt udgifterne til turen derop.
(Battet skal naturligvis ikke i brug.)
Gravatar #37 - chris
7. aug. 2008 23:52
Rolig nu drenge..
det nytter ikke noget at tage derud med baseball-bat.
Generelt set skaber vold bare flere problemer end det løser: blod på tøjet, hævede knytnæver og tandmærker i ens alubat...
- Desuden har folk i ålborg øst pistoler!

@squad2nd

det du skal gøre, nu du har hans addresse er at sende ham et anbefalet brev hvori du forklarer ham at du gerne snart vil modtage dine ting, og samtidig gøre det klart for ham hvad de juridiske konsekvenser ville være hvis ikke han sendte dig aftalte mobiltelefon, eller gav dig dine penge tilbage.
- fordelen ved et anbefalet brev er at du kan få at vide når det er afhentet på posthuset.
Går der en uge uden telefon, så kan du kontakte panserne igen, eller evt din fætter og hans "kammy´s" alt efter hvad der virker bedst for dig ;)

- en af mine venner fik også en slem oplevelse da han bestilte en Iphone..
Han fik godtnok en mobiltelefonkasse, der havde den rigtige vægt og sårn...
indeni lå 2x200 grams matadormix og et brev hvorpå der stod
"prøv og fan mig" .o0(stavefejlen var intentionel)0o.
min kammy gik ned med pakken og meldte ham til politiet.
selvom at fyren havde brugt et offshore kontonummer, kunne man se hans ansigt på overvågningskameraet hos Postdanmark, han havde brugt sit dankort til at betale for porto og bedst af alt, hans fingeraftryk var overalt...
så han blev fanget :D

--------------- off topic -------------------
8 skrev:

Det ikke farligt at ringe til politiet, de er her for at beskytte dig borger.

*HOST*
terrorlovgivning
*HOST*
Gravatar #38 - noramskull
8. aug. 2008 06:17

Håber de har stave kurser inde i fængslet :D

Og ja, i ålborg øst er alt under en ak-47 til grin at troppe op med.
Gravatar #39 - squad2nd
8. aug. 2008 17:19
Opdatering:

Jeg prøvede at ringe til alle tlf numre der tilhørte hans familie igår.
Dér var alle på 'telefonsvarer'.
Idag, prøvede jeg så igen, og ringede til guttens mor. Hun tog ikke telefonen men det gjorde en fyr der senere viste sig at være sjoverens bror.
Jeg kom til at tale med ham vedkommende og han lød ikke specielt glad for at jeg ringede, og havde travlt med at afslutte samtalen, mens han fik det til at lyde som om postvæsnet var skyld i det hele.

Jeg optog det hele. Hans navn er beep'et ud. Kan høres her:
http://www4.zippyshare.com/v/14461405/file.html

Hvis han har telefonen, og jeg modtager den, er sagen naturligvis ikke slut. På den måde han har opført sig er det højst sansynligt mest fornuftigt at høre om nogen har oplyst IMEI/Serie nummer på en sådan telefon.
Men nu har han da udtalt at det er ham der har solgt mig den og nu kan han desværre ikke løbe fra det mere.
Gravatar #40 - holmen
8. aug. 2008 17:50
Jeg synes ikke han lyder som en der går med gun. han minder mig mest om ham casper De sorte spejdere ringer til.
Gravatar #41 - PazO
8. aug. 2008 17:59
Han snøvler lidt :D
Gravatar #42 - Svindleren
8. aug. 2008 18:11
Hvis der ikke sker noget i sagen, så kan du give mig hans navn og adresse, så skal jeg nok finde ud af hvem han er, og hjælpe dig :)

har forbindelser i AAØ! :D
Gravatar #43 - ZenN
8. aug. 2008 20:33
42 skrev:
har forbindelser i AAØ! :D

seje :D
Gravatar #44 - gnаrfsan
8. aug. 2008 23:56
Skulle vi ikke hjælpe ham der gutten.. han har svært ved at skrive adresser, men vi kunne jo alle sammen komme forbi for at hente den, og lave en tur ud af det :P
Gravatar #45 - ZenN
9. aug. 2008 09:25
#44 well, jeg har hverken scooter kørekort eller er myndig til bilen endnu. men jeg er da frisk på en cykel-tur fra randers til aalborg :D
Gravatar #46 - Thalion
9. aug. 2008 09:49

nørd tæskehold?

hehe...

Men ja det lyder da som om det kunne være sjovt at troppe op for at afhente telefonen :-D
Gravatar #47 - ZenN
9. aug. 2008 10:02
46 skrev:
nørd tæskehold?

er jeg den eneste nørd her, der går op i boksning, styrketræning og amerikansk football? :O
Gravatar #48 - madeinrussia
9. aug. 2008 10:18
#47 du bedes venligst forlade newz for altid :D
Gravatar #49 - Spiderboy
9. aug. 2008 10:19
Denne tråd er mere spændende end eftermiddagsserierne på TV2. :-)
Gravatar #50 - ZenN
9. aug. 2008 10:19
48 skrev:
#47 du bedes venligst forlade newz for altid :D

jeg joiner sgu da bare de der rødder dêr fra aalborg. ses, ÆRKEFJENDER >:|
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login