mboost-dp1

Jeg skal købe bil, råd modtages


Gå til bund
Gravatar #51 - arne_v
17. maj 2011 13:03
MiniatureZeus (48) skrev:
Den polo som #1 kigger på, er lidt specielt da det er en BlueMotion model


Han skriver da 1.6 TDI?!?!

Og ifølge prislisten (se link ovenfor) er det kun 1.2 TDI der kommer som BlueMotion.
Gravatar #52 - myplacedk
17. maj 2011 13:03
Cloud02 (41) skrev:
C1 fås kun i 3-cylinder udgaver, så de er no-go pga. støj
Yaris og Mazda 2 kommer op omkring de 190.000-200.000 kr i listepris

Kig evt. på en C3. Jeg har en C1 og en C3, og har ca. dobbelt så langt på arbejde som dig.
C1'eren er vældig fin (og sjov) til korte ture, og kan ganske fint bruges til at køre på arbejde i, undtagelsesvist. Men i længden er komfort-niveauet for lavt til mig. For meget støj, for dårlige højtalere, mangler fartpilot, mangler AC (som dog vist kan fås i den nye model)...

Men min C3 (diesel) er helt fin. Den kostede mig omkring 150.000 kr, er billig at forsikre, jeg har svært ved at få den under 18 km/l når det skal gå hurtigt, og jeg kan komme op på omkring 30 km/l hvis jeg kører pænt og går efter 90 km/t. (Blandet motorvej/landevej.)

Jeg har ikke sammenlignet komforten med andre biler i samme prisklasse, men det er langt over alt hvad jeg har prøvet af 100.000 kr.-biler.
Gravatar #53 - MiniatureZeus
17. maj 2011 13:09
arne_v (51) skrev:
Han skriver da 1.6 TDI?!?!

Og ifølge prislisten (se link ovenfor) er det kun 1.2 TDI der kommer som BlueMotion.

1.6 er også en BlueMotion, eller BlueMotionTechnology. (BMT)
Forskellen er motoren, mens BMT har de samme teknologier, såsom start/stop og gearskifte indikator.

#52
Er det boblen du har ?
Den er ret lækker, kører godt. Den nye er vidst mere sporty, har dog ikke prøvet den.
Gravatar #54 - myplacedk
17. maj 2011 13:11
#53
Joh, det kan man vel godt kalde den. :)
Gravatar #55 - Cloud02
17. maj 2011 15:12
myplacedk (52) skrev:
Kig evt. på en C3

Citroen.. bleh.

Nu var jeg ude at prøvekøre en Corsa i dag. Desværre var det en benzin, så jeg kan ikke helt sammenligne. Umiddelbart kører den ganske udmærket og den kører endnu bedre når man holder det op imod at diesel versionen er 30.000 kr billigere end VW Polo ;)
Og den bliver heller ikke dårligere af at den topper i Dekra's langtids fejltest.

Nu vil jeg så tilbage til mit regneark og regne lidt på hvor meget jeg sparer på brændstof i bezin vs. diesel og hvad det koster på papiret også.
Gravatar #56 - Cloud02
17. maj 2011 15:32
arne_v (46) skrev:
Men når du skal sammenligne priser med andre biler, så skal du huske at sammenligne med samme udstyr.

Jeg forsøger så vidt muligt at sammenligne på samme grundlag for ellers giver det heller ikke så meget mening at sammenligne.

Men tak for heads up.
Gravatar #57 - Cloud02
17. maj 2011 15:44
Cloud02 (55) skrev:
Nu vil jeg så tilbage til mit regneark og regne lidt på hvor meget jeg sparer på brændstof i bezin vs. diesel og hvad det koster på papiret også.

et hurtigt overslag viser at jeg vil spare omkring 8.000 kr om året ved at vælge diesel fremfor benzin. Udregningen er baseret på papirkm. Forskellen på benzin vs. diesel motor er 12-15.000 kr ved køb. Så der går 2 år, så har dieselmotoren tjent sig selv hjem igen.
Gravatar #58 - Jakob Jakobsen
17. maj 2011 15:45
#57

Har du regnet udligningsafgiften på dieselbiler med?

Du skal desuden huske på at en dieselbil oftere skal have skiftet olie og oliefilter, end en tilsvarende benzinbil.
Gravatar #59 - Cloud02
17. maj 2011 16:26
Jakob Jakobsen (58) skrev:
#57

Har du regnet udligningsafgiften på dieselbiler med?

Du skal desuden huske på at en dieselbil oftere skal have skiftet olie og oliefilter, end en tilsvarende benzinbil.

Nu har jeg lige været inde for at kigge på bilviden.dk
så er ejerafgiften
for Polo 200 kr mindre i diesel
for Corsa 300 kr mere i diesel
Gravatar #60 - Dejsovs
17. maj 2011 16:26
Hvad med Mitsubishi Colt'en?

Endelig ikke 1.1 modellen da den larmer en del pga. 3 cyl. Men 1.3'eren er kvik nok, og så har de alt i tilbehør. Endda stop&go. Og en fin forsikringsaftale med If..
Jeg ejer ikke en selv (kører i en audi 80 fra ´86), min mor har dog en fra sidste generation, og det er en virkelig rummelig bil.

Nyprisen er da også en del lavere (ifht. VW, Skoda osv., men omvendt falder værdien måske nok også en smule mere end poloens. Plus poloen trækker de 8 km længere pr. liter.

Ellers vil jeg sige en VAG. En bluemotion motor ville være et godt valg.
Gravatar #61 - MiniatureZeus
17. maj 2011 16:27
Der kan du så regne med, at Poloen skal have skiftet olie ved 15.000 km hvor Corsa Diesel først skal have det ved 30.000 km.

Corsas diesel er desuden en god motor med et rigtig godt moment der er dejligt i byen. Mellemaccelerationerne på motorvejen er ikke vilde, men med lidt tilløb går det fint*. Det er Fiats Multijet motor de bruger, som er utrolig rost rundt omkring**.
Den lyder dog mere som en diesel end poloen gør det (uden at have sammenlignet dem direkte), men inde i bilen vil jeg ikke tro du kan mærke forskel..

Du skal desuden huske, at Opels reel tal er noget mere optimistiske end VWs er (ifølge bl.a. ADAC og FDM) så der har Poloen en fordel, udover den også har start/stop som giver en del i byen.

Forresten, lad være med at købe Corsaen i sport versionen. Sæderne foran er forfærdelige!

*) Har i over et år kørt en 6-7 timer et par gange om ugen i en Corsa diesel
**) Ved ikke med den helt nye. Tror at motoren er den samme, da den blev skiftet for et lille år siden.
Gravatar #62 - Jakob Jakobsen
17. maj 2011 16:32
Personligt ville jeg ikke turde køre 30.000 på et olieskift, ligemeget om der er tale om longlife-olie eller ej.
Alle de diesel-biler jeg har kørt i, har fået skiftet ved 10.000 og har kun fået noget af det bedste olie. Alligevel kan man tydeligt mærke at motoren kører bedre efter et skift, så 30.000 ville jeg ikke turde, specielt ikke på en diesel.
Gravatar #63 - Cloud02
17. maj 2011 16:53
Dejsovs (60) skrev:
Hvad med Mitsubishi Colt'en?

ellers tak.

MiniatureZeus (61) skrev:
Du skal desuden huske, at Opels reel tal er noget mere optimistiske end VWs er (ifølge bl.a. ADAC og FDM)

Nu er det jo tal baseret på en standardiseret test, så begge er jo lige optimistiske. Tommelfingerreglen jeg går efter er taget tallet ved blandet kørsel og så trække 5 fra ved bykørsel, og lægge 1 til hvis det er motorvej.

MiniatureZeus (61) skrev:
udover den også har start/stop som giver en del i byen.

Det har Corsa også.

MiniatureZeus (61) skrev:
Forresten, lad være med at købe Corsaen i sport versionen. Sæderne foran er forfærdelige!

Det var også min egen konklusion.
Gravatar #64 - Dejsovs
17. maj 2011 17:33
Du har sikkert allerede selv fundet den, men anyways:

http://bil.guide.dk/Minibil/Peugeot/%C3%98konomi/M...

Det virker lidt som om at du skal vælge den du føler dig bedst tilpas i, og Corsaen er da også et godt valg. :)

Dog lidt mindre motorer end du havde tænkt dig, men fornemmelsen og ikke mindst byggekvalitet i kabinen er jo også vigtigt :)
Gravatar #65 - Slettet Bruger [2473427280]
17. maj 2011 17:36
Lej en Toyota IQ :)
Gravatar #66 - Dejsovs
17. maj 2011 17:37
SlettetBruger (65) skrev:
Lej en Toyota IQ :)


Eller betal en masse mer og få den som en Aston Martin Cygnet!! :D
Gravatar #67 - DiZaster
17. maj 2011 17:43
Hvad med Fiat Grande Punto? Jeg købte selv en fra ny i 2006, og forældrene overtog den som bil nummer 2 i 2008. Den er udemærket at køre i og standard lydanlæg er overraskende godt.

Der har aldrig været nogle problemer af nogen art (Udover en hattehylde der ikke sad ordentligt fast, men blev fikset på 5 min. af værkstedet), samt er servicen overkommelig.

Derudover ser den imo noget bedre ud end både en Polo og Corsa :-)
Gravatar #68 - myplacedk
18. maj 2011 06:36
Cloud02 (55) skrev:
Citroen.. bleh.

Siger manden som overvejer Peugeot. *facepalm*
Gravatar #69 - vandfarve
18. maj 2011 08:26
Franske biler?

*facepalm*
Gravatar #70 - myplacedk
18. maj 2011 08:30
#69
PSA-biler er smag og behag.

Men at mene Peugeot er meget bedre end Citroen, så har man da totalt misforstået et eller andet. Den største forskel er da navn og logo.
Gravatar #71 - MiniatureZeus
18. maj 2011 08:32
Det samme med VAG..
Gravatar #72 - vandfarve
18. maj 2011 08:34
MiniatureZeus (71) skrev:
Det samme med VAG..


... hvilket jeg langt hellere vil anbefale end PSA-biler, efter hvad jeg hører fra min bror.

Til referatet skal det nævnes, at han er VW-mand til den dag, han bor, men han har generelt ikke meget til overs for franske biler, og jeg begynder lige så stille at tro mere og mere på ham. :)
Gravatar #73 - Jakob Jakobsen
18. maj 2011 08:56
Jeg har, desværre, været ejer af en Peugeot, før jeg skiftede over til VAG. Jeg har desuden repareret en del af dem for kammerater.
Derfor kan jeg roligt sige at kvaliteten er i bund og jeg derfor aldrig kommer til at eje en Peugeot igen.

Desuden er de meget ulogisk opbygget. En reparation som tager 1 time på en VW, tager ofte 3-4 timer.

Tandrem på VW:
Fjern højre forhjul, fjern dæksel over rem, Løsn remstrammer, monter ny rem.

Tandrem på Peugeot.
Afmonter næsten alle forbindelser til motor, Løsn motor, Tag motor halvt ud, fjern dæksel over rem, løsn rem, monter ny rem.

Er man lidt fiks på fingrene, tager det en halv time at skifte på en VW. Derimod tager det nemt 4+ timer for en Peugeot.
Gravatar #74 - vandfarve
18. maj 2011 09:00
vandfarve (72) skrev:
Til referatet skal det nævnes, at han er VW-mand til den dag, han bor dør, men han har generelt ikke meget til overs for franske biler, og jeg begynder lige så stille at tro mere og mere på ham. :)


Wtf, vandfarve?!
Gravatar #75 - MiniatureZeus
18. maj 2011 09:08
#72
Min fars kæreste har i 4 år kørt i en Peugeot 307 og det er skam en lækker bil. Ork ja, den har aldrig været så komfortabel som min fars Opel Vectra, der så også er en ægte konservativ flyder, men den er da smart og har meget lækkert udstyr.

Jeg selv har brugt en hel del tid i en 207 og en 206+ og jeg ville ikke have noget i mod at kører rundt i en 207'er..
Jeg vil dog personligt mene, at Citroën biler er mindre sportslige og sleek end Peugeot, især Citroën C5 er virkelig en blød bil at kører rundt i...

Min fætter er desuden lige blevet mekaniker hos MLA, hvor de bl.a. roder med Lotus, Bentley og Lamborghini. Her i påsken fortalte han så, at de havde fået en Lamborghini Gallardo ind som var blevet slemt skadet og skulle have nyt tændingssystem. Da han skifter noget elektronik inde i nøglen tager han læderet som er rundt om af og inden under er det så en helt normalt VW spring-nøgle med logo og det hele :P

Han kører desuden rundt i en tidligere totalskadet Audi A6 fra 2002 han nærmest selv har bygget da han arbejde hos Audi..
Gravatar #76 - Cloud02
18. maj 2011 10:24
DiZaster (67) skrev:
Hvad med Fiat Grande Punto
Jeg bryder mig ikke synderligt meget om Fiat må jeg indrømme.
Har kigget lidt på en Punto Evo, men det er også blevet ved det.

myplacedk (70) skrev:
Men at mene Peugeot er meget bedre end Citroen, så har man da totalt misforstået et eller andet. Den største forskel er da navn og logo.

Det er mere fordi jeg ikke kan lide udseendeet af C3.

Den står nu mellem en Corsa og en Polo og mit største problem er at jeg ikke har prøvet en Corsa 1,3 i diesel :/
Jeg hælder mest til Polo, men 30.000 kr ekstra på listepris er altså en sjat penge.
Gravatar #77 - Mnc
18. maj 2011 10:29
Cloud02 (76) skrev:
Den står nu mellem en Corsa og en Polo og mit største problem er at jeg ikke har prøvet en Corsa 1,3 i diesel :/

Kan du ikke gå ind til en forhandler, og be' om en prøvetur? :)
Gravatar #78 - Cloud02
18. maj 2011 10:35
Mnc_ (77) skrev:
Kan du ikke gå ind til en forhandler, og be' om en prøvetur? :)
jo, jeg gik ind på Opels hjemmeside, trykkede model og prøvetur ind, så liste over forhandlere og kørte hen til den nærmeste

Det viste sig til at listen bare giver alle forhandlere og ikke dem med bilen. Så jeg prøvede bezin versionen nu hvor jeg alligevel var der. Han kiggede så i sit register over hvem der havde en diesel version stående og fortalte at det kun var i Helsinge og ellers fik de selv en i midten af Juni.
Jeg kan så se på bilbasen at der er 2 forhandlere, 1 i glostrup og 1 i hillerød der ligger inde med en diesel version.
Så det bliver en tur derhen en af de kommende dage.
Gravatar #79 - vandfarve
18. maj 2011 10:40
Protip: Da mine forældre i sin tid købte deres Opel Meriva, skrev min far rundt til 10-20 Opel-forhandlere.

I mailen skrev han, hvilken præcise model han ville have, hvilket ekstraudstyr han ønskede m.m., samt (og det her er det vigtige) at han har skrevet en lignende mail til flere forhandlere.

Herved fik ham dem til at byde ind, uden at vide hvem de bød mod, eller hvor meget de andre byd lød på. I sidste ende fik han et godt tilbud fra en forhandler i Vejle, købte en enkeltursbillet til IC3 og sparede derved ca. 10.000 kroner ift. vores lokale Køge-forhandlers pris.

Jeg kan derfor kun anbefale metoden.
Gravatar #80 - MiniatureZeus
18. maj 2011 10:41
Cloud02 (78) skrev:
jo, jeg gik ind på Opels hjemmeside, trykkede model og prøvetur ind, så liste over forhandlere og kørte hen til den nærmeste

Det viste sig til at listen bare giver alle forhandlere og ikke dem med bilen. Så jeg prøvede bezin versionen nu hvor jeg alligevel var der. Han kiggede så i sit register over hvem der havde en diesel version stående og fortalte at det kun var i Helsinge og ellers fik de selv en i midten af Juni.
Jeg kan så se på bilbasen at der er 2 forhandlere, 1 i glostrup og 1 i hillerød der ligger inde med en diesel version.
Så det bliver en tur derhen en af de kommende dage.


Ellers har de to stående i Køge, dog ikke den nye model, selvom der nok er for langt at køre.
Hvis du kommer derned, så snak med Torben og sig du kender mig, så skal han nok være sød ved dig ;)
Gravatar #81 - MiniatureZeus
18. maj 2011 10:47
vandfarve (79) skrev:
Protip: Da mine forældre i sin tid købte deres Opel Meriva, skrev min far rundt til 10-20 Opel-forhandlere.

I mailen skrev han, hvilken præcise model han ville have, hvilket ekstraudstyr han ønskede m.m., samt (og det her er det vigtige) at han har skrevet en lignende mail til flere forhandlere.

Herved fik ham dem til at byde ind, uden at vide hvem de bød mod, eller hvor meget de andre byd lød på. I sidste ende fik han et godt tilbud fra en forhandler i Vejle, købte en enkeltursbillet til IC3 og sparede derved ca. 10.000 kroner ift. vores lokale Køge-forhandlers pris.

Jeg kan derfor kun anbefale metoden.

Vil mene man kan snakke mere rabat, hvis man lover sin troværdighed til værkstedet.. Det er dér de tjener pengene, ikke på bilerne (Avancen på en ny corsa er i omegnen af 10-20.000 kr. inkl. udstyr..)

edit: Man kan jo egentlig sige, at forhandlere i Køge er den der har gjort den bedste handel, da din far næppe kører til vejle for at få lavet service ;)
Gravatar #82 - vandfarve
18. maj 2011 10:51
MiniatureZeus (81) skrev:
Vil mene man kan snakke mere rabat, hvis man lover sin troværdighed til værkstedet.. Det er dér de tjener pengene, ikke på bilerne (Avancen på en ny corsa er i omegnen af 10-20.000 kr. inkl. udstyr..)


Men hvad nytter det, når det ikke længere er påkrævet at besøge autoriserede værksteder for at beholde garantien, hvorved man kan spare mange penge på at bruge uautoriserede som fx Din Autopartner?

Jeg tænker, at det i det lange løb er billigst at starte en omvendt auktion mellem forhandlerne og så holde sig fra de autoriserede værksteder. Umiddelbart kan jeg sagtens skrive under på, at de hverken er bedre eller værre end de uatoriserede, så længe vi holder os til de mest almindelige bil(-mærker) i Danmark. :)
Gravatar #83 - MiniatureZeus
18. maj 2011 10:57
vandfarve (82) skrev:
Men hvad nytter det, når det ikke længere er påkrævet at besøge autoriserede værksteder for at beholde garantien, hvorved man kan spare mange penge på at bruge uautoriserede som fx Din Autopartner?

Jeg tænker, at det i det lange løb er billigst at starte en omvendt auktion mellem forhandlerne og så holde sig fra de autoriserede værksteder. Umiddelbart kan jeg sagtens skrive under på, at de hverken er bedre eller værre end de uatoriserede, så længe vi holder os til de mest almindelige bil(-mærker) i Danmark. :)

Men det behøver du jo ikke at sige til forhandleren :)

Nu er din bror selv mekaniker, så han kan garanteret også bekræfte at der er fordele ved at få lavet service etc på aut. værksteder, når moderne biler er så avanceret som de er i dag.. i mange tilfælde, når en lampe lyser i instrumentbrættet, er det jo en elektronisk fejl som kun kan løses med den rette computer, som der ikke er mange små værksteder der har råd til.

Forresten, avancen i forrige indlæg er ikke overskuddet, altså efter sælger har fået løn og der er betalt husleje etc.
Gravatar #84 - vandfarve
18. maj 2011 11:04
MiniatureZeus (83) skrev:
Nu er din bror selv mekaniker, så han kan garanteret også bekræfte at der er fordele ved at få lavet service etc på aut. værksteder, når moderne biler er så avanceret som de er i dag.. i mange tilfælde, når en lampe lyser i instrumentbrættet, er det jo en elektronisk fejl som kun kan løses med den rette computer, som der ikke er mange små værksteder der har råd til.


Ja og nej.

Du har helt ret, da fx BMW kræver noget seriøst isenkram for at fejlfinde modellerne (så kan vi altid diskutere, hvorfor de gør det *hint-hint*).

Omvendt kan man ikke komme uden om, at mange uautoriserede værksteder netop har enten opgraderet deres udstyr eller specialiseret sig inden for nogle mærker netop af samme årsag. Derfor vil jeg mene, at du burde kunne stole på din lokale mekaniker, hvis han fortæller, at han/værkstedet har kompetencerne og værktøjet til at reparere din bil.

Når det er sagt, så er der forskel på en fuld udskiftning af en motor og lignende meget sjældene operationer eller et standard eftersyn. I de fleste tilfælde vil besøget på værkstedet være som et eftersyn, olieskift, bremseskift m.m., hvor der umiddelbart kun er tale om udskiftning eller eftersyn af mekaniske dele - altså, hvor man ikke har brug for den dyre specialiserede viden eller dyre maskineri. :)

Full disclosure: Ja, jeg er bror til en mekaniker, der først har arbejdet på et uatoriseret Porsche-værksted i Køge, nu ansat i Din Autopartner, og vi har en far, der er audidakt-"sådan cirka alt" for teh win. Tag derfor mine indlæg med et gran salt.
Gravatar #85 - MiniatureZeus
18. maj 2011 11:24
vandfarve (84) skrev:
Ja og nej.

Du har helt ret, da fx BMW kræver noget seriøst isenkram for at fejlfinde modellerne (så kan vi altid diskutere, hvorfor de gør det *hint-hint*).

Omvendt kan man ikke komme uden om, at mange uautoriserede værksteder netop har enten opgraderet deres udstyr eller specialiseret sig inden for nogle mærker netop af samme årsag. Derfor vil jeg mene, at du burde kunne stole på din lokale mekaniker, hvis han fortæller, at han/værkstedet har kompetencerne og værktøjet til at reparere din bil.

Når det er sagt, så er der forskel på en fuld udskiftning af en motor og lignende meget sjældene operationer eller et standard eftersyn. I de fleste tilfælde vil besøget på værkstedet være som et eftersyn, olieskift, bremseskift m.m., hvor der umiddelbart kun er tale om udskiftning eller eftersyn af mekaniske dele - altså, hvor man ikke har brug for den dyre specialiserede viden eller dyre maskineri. :)

Full disclosure: Ja, jeg er bror til en mekaniker, der først har arbejdet på et uatoriseret Porsche-værksted i Køge, nu ansat i Din Autopartner, og vi har en far, der er audidakt-"sådan cirka alt" for teh win. Tag derfor mine indlæg med et gran salt.


Nu har jeg brugt en del tid i værkstedet, både hos Opel i Køge og på et "værksted" (tilknyttet euc) i holbæk da min far arbejdede der, og i var med min far ude og købe nye biler til det værksted, 5 helt nye skodaer (tre forskellige modeller, superb, fabia og octavia) og der skulle de bruge 2 forskellige computere for at kunne fejlsøge dem. Begge computere kostede over 250.000 kr. stykket, for hvad der basalt set er et rollebord med en IBM computer, en laserprinter og en avanceret usb hub..(!) De de senere fik en VW passat ind på værkstedet, skulle computeren opgraderes, hvilket kostede 50.000 kr. Min far fik lavet bil der, en Opel, og der kunne de på deres computere (ikke dem til VAG), se at den fejlede et eller andet med motorstyringen, men ikke hvad. Da vi kom ned på Opel kunne de se præcis hvad den fejlede.
Et service idag starter jo også med, at de sætter bilen til computeren, og så får eleven lov til at skifte olie, sådan var det hos Opel i hvert fald..

Mht. salt, så bør det vidst være et standard element i alle indlæg på newz.dk ;) Inkl. mine egne, som tydeligt bærer præg af min tilknytning til bl.a. Opel :)
Gravatar #86 - Cloud02
18. maj 2011 11:31
vandfarve (79) skrev:
Protip: Da mine forældre i sin tid købte deres Opel Meriva, skrev min far rundt til 10-20 Opel-forhandlere.

Jeg nævnte det over for sælgeren jeg skulle prøve VW hos, og han kunne godt forstå det, og sagde egentlig blot at han ville sætte pris på at jeg spurgte ham til sidst, fremfor at bruge ham som løftestang over for andre.

MiniatureZeus (81) skrev:
Vil mene man kan snakke mere rabat, hvis man lover sin troværdighed til værkstedet..
I Opels tilfælde er det et fedt. De kører prisgaranti.
Gravatar #87 - Cloud02
19. maj 2011 19:33
En ting jeg helt glemt, men lige er kommet i tanke om. Da jeg prøvekørte Corsaen lagde jeg mærke til en meget irriterende reflektion af dashboardet i forruden.
Vandfarve og MZ explain!
Gravatar #88 - Jakob Jakobsen
19. maj 2011 19:58
#87
Så skal du prøve en Fiat 500 med blank-hvid interiør.
Den er livsfarlig at føre om natten i en oplyst by.
Gravatar #89 - MiniatureZeus
19. maj 2011 21:12
Cloud02 (87) skrev:
En ting jeg helt glemt, men lige er kommet i tanke om. Da jeg prøvekørte Corsaen lagde jeg mærke til en meget irriterende reflektion af dashboardet i forruden.
Vandfarve og MZ explain!


Var det sølvtingen rundt om dyserne? (edit: Altså den der lange flade bue der løber bag om dyserne og infodisplayet) Det gjorde den min mor prøvede i hvert fald, så hun bestilte den med sort trim invendigt.

Men ellers er roden jo ret dyb, hvilket nok forværre reflektionen..
Det er dog ikke noget jeg lægger mærke og er faktisk kørende i min mors bil pt. Vil dog lige undersøge det i morgen når jeg skal ud og cruise lidt rundt..
Gravatar #90 - Cloud02
19. maj 2011 21:28
MiniatureZeus (89) skrev:
Var det sølvtingen rundt om dyserne?
yep det var der. Jeg søgte lidt rundt og læste mig frem til at det primært var det, men også vinklen af ruden der gør det.

MiniatureZeus (89) skrev:
Men ellers er roden jo ret dyb,

Jeg må indrømme at det var faktisk noget af det første jeg lagde mærke til og syntes at det var ret mærkeligt, at forruden er så langt nede. Det er jo nok bare en tilvænningssag.

Jeg har det lidt som om jeg prøver at finde ekstra mange fejl, for at kunne retfærdiggøre at det ikke skal være den. Men omvendt skal jeg heller ikke lukke øjnene for sådanne fejl.
Gravatar #91 - MiniatureZeus
19. maj 2011 21:42
Cloud02 (90) skrev:
yep det var der. Jeg søgte lidt rundt og læste mig frem til at det primært var det, men også vinklen af ruden der gør det.

MiniatureZeus (89) skrev:
Men ellers er roden jo ret dyb,

Jeg må indrømme at det var faktisk noget af det første jeg lagde mærke til og syntes at det var ret mærkeligt, at forruden er så langt nede. Det er jo nok bare en tilvænningssag.

Jeg har det lidt som om jeg prøver at finde ekstra mange fejl, for at kunne retfærdiggøre at det ikke skal være den. Men omvendt skal jeg heller ikke lukke øjnene for sådanne fejl.


Nu skal du også huske, at hvis du kørte i en helt ny bil, altså der lige er kommet af traileren, så har noget stads på ruderne, som gør at der kommer flere refleksioner, specielt inde i bilen når instrumentbrættet desuden er glosset op med en masse rengøringsprodukter, så bliver det endnu værre.
Det på ruderne forsvinder efter 2-3 vaske i vaskehallen, og det på instrumentbordet forsvinder når det første lag støv lander :P

Personligt så ville jeg hellere give lidt ekstra penge for at få en bil jeg synes vildt lækker og flot, end at købe en dyr nok bil, som man ikke rigtig er vild med, fordi man hellere ville have haft BMW'eren.

Min mor har det på den måde med sin Corsa, dog fordi at hun har købt den aller billigste overhovedet, uden noget som helst udstyr udover radio og undervognsbehandling, hvilket begge fuldte med i den rabat hun fik, hvilket husker mig på, at corsaen giver god mening at få undervognsbehandlet når man køber den, hvilket, ifølge FDM, poloen ikke behøver.

Undervognsbehandlingen igennem Opel koster vidst 4.500 kr.
Gravatar #92 - vandfarve
19. maj 2011 21:45
MiniatureZeus (91) skrev:
Min mor har det på den måde med sin Corsa, dog fordi at hun har købt den aller billigste overhovedet, uden noget som helst udstyr udover radio og undervognsbehandling, hvilket begge fuldte med i den rabat hun fik, hvilket husker mig på, at corsaen giver god mening at få undervognsbehandlet når man køber den, hvilket, ifølge FDM, poloen ikke behøver.


Jeg har en gave til dig: ...

There, use them well.
Gravatar #93 - Cloud02
23. maj 2011 11:27
Nu fik jeg så prøvet en Opel Corsa i diesel (uden sølv på dyserne) og refleksionen er der staidgvæk i ruden. Det var i øvrigt ikke en fabriskny, men en som havde kørt 20.000 km.
Der er en smule motorstøj og lidt vindstøj ved motorvejshastighed, men det er til at overkomme, ligesom diesel lyden ved lave hastigheder også er det.
Så er min anke derimod på kabinen og affjedringen. Jeg bryder mig ikke om de runde ventilationsdele og kæmpeknapper. Affjedringen var horribel. Jeg kørte på, hvad der lignede en ren og plan vej, men det føltes som om at hver eneste småsten jeg kørte over forplantede sig i bilen.
Så ja, jeg ender sq nok med at betale en 25.000 kr mere og så tager jeg en bil jeg ikke bagefter vil ærgre mig over jeg valgte eller føler jeg gik på kompromis med noget.
Gravatar #94 - slemmebirk
23. maj 2011 12:09
#88

Det har jeg alligevel aldrig oplevet og har nu tilbragt en del tid i en Fiat 500. Kørte meget i en her i vinters, hver dag fra amager ind forbi østerbro og så ud af vesterbrogade til hvidovre. De veje er rimelig oplyste men jeg har ingen problemer haft.

At det så er en gennemført forfærdelig bil er en helt anden historie.
Gravatar #95 - MiniatureZeus
23. maj 2011 12:33
Cloud02 (93) skrev:
Nu fik jeg så prøvet en Opel Corsa i diesel (uden sølv på dyserne) og refleksionen er der staidgvæk i ruden. Det var i øvrigt ikke en fabriskny, men en som havde kørt 20.000 km.
Der er en smule motorstøj og lidt vindstøj ved motorvejshastighed, men det er til at overkomme, ligesom diesel lyden ved lave hastigheder også er det.
Så er min anke derimod på kabinen og affjedringen. Jeg bryder mig ikke om de runde ventilationsdele og kæmpeknapper. Affjedringen var horribel. Jeg kørte på, hvad der lignede en ren og plan vej, men det føltes som om at hver eneste småsten jeg kørte over forplantede sig i bilen.
Så ja, jeg ender sq nok med at betale en 25.000 kr mere og så tager jeg en bil jeg ikke bagefter vil ærgre mig over jeg valgte eller føler jeg gik på kompromis med noget.

Hmm var det en med sportsundervogn? Jeg synes poloen er endnu hårdere, i sær på motorvejen kunne man mærke alle bump etc. Det kan man ikke i min mors corsa..

Nu var jeg lige ude og køre en lang tur i min farmors bil, som har sølv over det hele, og må indrømme at jeg slet ikke lagde mærke til reflektionen.. Det er jo ikke i synsområdet det er, men lige i midten... Min farmors bil (også en corsa) har forresten varme i rattet hvilket er super lækkert! :D
Det kan man dog i hvert fald også få i golfen så mund ikke man kan få det i poloen også?

Er BMW'en helt ude af konkurrencen?
Gravatar #96 - Cloud02
23. maj 2011 13:16
MiniatureZeus (95) skrev:
Hmm var det en med sportsundervogn?
ikke svjv

MiniatureZeus (95) skrev:
Er BMW'en helt ude af konkurrencen?

Yep. Det er alt for penge ift mængden af bil.
Gravatar #97 - slemmebirk
23. maj 2011 13:27
Jeg skal til at lease en Nissan Qashqai, den kommer til at stå mig i 3695 kr. for en 1,6l benzin med alt i udstyr eksl. læder samt 20.000 km årligt. Det er lidt en familie container, det er lidt det eneste minus. Måske det kunne være noget?

Prisliste leasing (pdf)
http://www.autonorden.dk/mm_filer/Autonorden/pdf/P...
Gravatar #98 - vandfarve
23. maj 2011 16:08
slemmebirk (97) skrev:
Jeg skal til at lease en Nissan Qashqai, den kommer til at stå mig i 3695 kr. for en 1,6l benzin med alt i udstyr eksl. læder samt 20.000 km årligt.


Den kommer til at koste dig mange penge i brændstofudgifter.
Gravatar #99 - slemmebirk
23. maj 2011 20:23
Jeg kører udelukkende i byen hvor diesel efter sigende ikke skulle være ligeså økonomisk som benzin. Derudover er diesel udgaven som går 19,2 km/l 600 dyrere om måneden i leasing ydelse og vægtafgiften er 1610 hvert halve år i stedet for 760. Da benzin udgaven er opgivet til 16,9 km/l tror jeg det ville være dyrere for mig at tage diesel udgaven med de behov jeg har.
Gravatar #100 - vandfarve
23. maj 2011 20:29
slemmebirk (99) skrev:
Da benzin udgaven er opgivet til 16,9 km/l tror jeg det ville være dyrere for mig at tage diesel udgaven med de behov jeg har.


Men de går ofte meget kortere i virkeligheden.

Eksempelvis melder Biltorvet.dk et forbrug for 11,9 km/l, men jeg ved ikke, om det er et gennemgående træk for alle anmeldelser, men du skal nok ikke forvente, at du rammer 16,9 km/l eller i nærheden deraf.

Bilproducenterne er notorisk dårlige (på trods eller på grund af EU-normen) til at opgive realitiske kilometertal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login