mboost-dp1

Køb af ny bærbar til lillebror

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
24. sep. 2010 17:19
Hej,

Min lillebror vil gerne have en ny computer, men jeg er ikke så meget inde i hvad der er det bedste inde for den genre, når han nu ikke vil have en Mac...

Han har nogle krav:
- maks 6.000 kr., men gerne mindre..
- Skal kunne spille Football Manager
- maks 16", minimum 15"
- Widescreen

Jeg har kigget på den her Sony Vaio til 5.900 kr.

Han har selv fundet frem til en HP DV6-3001 med en AMD Athlon II X2 P320, ATI 5470 (512 mb dedikeret) og 4 GB RAM, til 5.000 kr.

Fandt også lige den her: Endnu en HP, men til 4.444 kr.

Men i mine øjne, så er Athlon virkelig en gammel svend, men aner ikke om det bare er mig eller hvad..

Hvad ville I vælge, når den også gerne skal kunne holde til at blive brugt af en 18 årig, der ikke er kendt for at passe umiddelbart på tingene og er teknologi-blind...?
Gravatar #2 - coday
24. sep. 2010 18:27
Jeg ved ingen ting, men har ratet dig "sjov" da der så bærbar og 15" i samme sætning..
Gravatar #3 - MiniatureZeus
25. sep. 2010 08:41
Slet ikke nogen der har noget fornuftigt at sige?
Gravatar #4 - Colapusheren
25. sep. 2010 09:17
Har ikke lige haft kigget på de links du har posted, men jeg har udelukkende dårlige erfaringer med HP's i den prisklasse. Min kæreste har en, og der er kølingen så dårlig, at blæseren altid kører på max. Også selvom hun bare sidder og skriver i Word eller something.

Det er endda sket et par gange, at den har lukket ned fordi den blev for varm.

I den prisklasse ville jeg nok kigge efter Asus eller MSi ..
Gravatar #5 - XorpiZ
25. sep. 2010 09:24
Toshiba laver vist nogle ganske fine laptops i den prisklasse.

Som #4 skriver, så er HP's private (og billige) linje ikke noget at råbe hurra for.
Gravatar #6 - gnаrfsan
25. sep. 2010 09:31
Jeg er heller ikke imponeret af HP's byggekvalitet (Jeg har ikke erfaring med ders dyrere serier).
Jeg ville personligt gå efter en Lenovo, hvis det skal være et arbejdsredskab. F.eks. denne, der svarer til Vaioen, bortset fra grafikkortet, men er billigere.
Jeg ved ikke hvor meget Football Manager kræver...
Gravatar #7 - XorpiZ
25. sep. 2010 09:35
gnarfsan (6) skrev:
Jeg er heller ikke imponeret af HP's byggekvalitet (Jeg har ikke erfaring med ders dyrere serier).

Deres Probook og Elitebook-serier er utroligt lækre. Men deres Pavillon-maskiner er noget bras, for at sige det mildt.

FM kræver intet af GPUen, stort set. Det er primært et CPU/RAM-krævende spil. :) Synes det virker til at være et fornuftigt bud, du har fundet frem.
Gravatar #8 - Colapusheren
25. sep. 2010 09:51
Tror jeg ville kigge efter noget alá den her:

http://www.pricerunner.dk/pi/27-2625041/Baerbare/A...

Asus har i øvrigt et stort udvalg i den prisklasse ..
Gravatar #9 - MiniatureZeus
25. sep. 2010 11:37
Nå, vi var et smut i Elgiganten og han fin en Packard Bell til 5999,- med en i3-330m, GT320M, 4GB Ram og 640 GB HDD.. Den blev vidst udelukkende valgt efter den fanzy farve og sælgerens magiske taleevner ;-) Men lillebror er fantastisk glad, så det er jeg jo også..

Edit: Vaio'en var i følge Sony Center Holbæk helt udgået, og den nærmeste konkurrent de havde, var en til 7.500 kr., hvor eneste forskel umiddelbart var en større HDD, og nogle ekstra usb-porte..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login