mboost-dp1
Købes/ønskes: Højttalere
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mine gamle Bose-højttalere er ved at stå af, og derfor vil jeg gerne have et par nye/ nye brugte. Nogen, der lige står og skal af med et par eller ved, hvor billige, gode højttalere kan købes? (jeg browser i øjeblikket dba igennem)
Det skal bare være et par almindelige gulvhøjttalere (har forstærker), og de skal spille rimelig godt, også ved lav lydstyrke.
Er ikke hifi-freak, men kan godt lide, at min musik lyder ordentligt.
Det er mest optimalt, hvis det er i København, men Fyn kan også gøre det. Lad høre, folkens... :)
Det skal bare være et par almindelige gulvhøjttalere (har forstærker), og de skal spille rimelig godt, også ved lav lydstyrke.
Er ikke hifi-freak, men kan godt lide, at min musik lyder ordentligt.
Det er mest optimalt, hvis det er i København, men Fyn kan også gøre det. Lad høre, folkens... :)
Hvad med noget i stil med hifi4all.dk?
Er det ikke der, at alle nørderne samler sig om at få nerdgasms over deres hifi-anlæg?
Er det ikke der, at alle nørderne samler sig om at få nerdgasms over deres hifi-anlæg?
Jeg har et sæt Dali Concept 6 med et par års betalt forsikring tilbage, som jeg måske godt vil sælge.
Skal nok lige spørge i forvejen, da jeg har lånt dem ud til en ven, sammen med min gamle forstærker. Men hvis du er interreseret i noget Entry level, så er dali et godt bud..
Hvis du er til noget større som Bjørn nedenunder nævner, så findes der en masse godt på DBA. F.eks. er det her et helt ekstremt godt tilbud hvis du har plads
Skal nok lige spørge i forvejen, da jeg har lånt dem ud til en ven, sammen med min gamle forstærker. Men hvis du er interreseret i noget Entry level, så er dali et godt bud..
Hvis du er til noget større som Bjørn nedenunder nævner, så findes der en masse godt på DBA. F.eks. er det her et helt ekstremt godt tilbud hvis du har plads
Tak for svarene.
Jeg tænker et budget på 1500-2000 som maks. for et sæt. Så jeg er blevet rimelig hooked på de Dali Concept 6-højttalere. De ser fine ud til mig. Er som sagt ved at kigge på dba, så nu ved jeg da lidt mere om, hvad jeg skal se efter.
Norrah, bor du ikke i Århus? Det gør det jo lidt sværere, medmindre du agter at starte Saab'eb op og køre et smut til København.
Jeg skal også lige høre, hvordan de lyder, så jeg må raide en Hifi-klubben en af de nærmeste dage...
Jeg tænker et budget på 1500-2000 som maks. for et sæt. Så jeg er blevet rimelig hooked på de Dali Concept 6-højttalere. De ser fine ud til mig. Er som sagt ved at kigge på dba, så nu ved jeg da lidt mere om, hvad jeg skal se efter.
Norrah, bor du ikke i Århus? Det gør det jo lidt sværere, medmindre du agter at starte Saab'eb op og køre et smut til København.
Jeg skal også lige høre, hvordan de lyder, så jeg må raide en Hifi-klubben en af de nærmeste dage...
Norrah (3) skrev:F.eks. er det her et helt ekstremt godt tilbud hvis du har plads
Man er edddermame handicappet i hovedet, hvis man så meget som overvejer at betale 99.000 kr. for et sæt (pikkegrimme) skide højtalere. Jeg skammer mig på menneskehedens vegne.
LinguaIgnota (6) skrev:Man er edddermame handicappet i hovedet, hvis man så meget som overvejer at betale 99.000 kr. for et sæt (pikkegrimme) skide højtalere. Jeg skammer mig på menneskehedens vegne.
Hvis nu han smed et par Apple-klistermærker på siden, så havde det været helt okay med den pris!
LinguaIgnota (6) skrev:Man er edddermame handicappet i hovedet, hvis man så meget som overvejer at betale 99.000 kr. for et sæt (pikkegrimme) skide højtalere. Jeg skammer mig på menneskehedens vegne.
Tjah der er masser af mennesker der giver lignende eller langt højere beløb for bil/båd/krydstogt/kolinihavehus/"kunst"/etc. Skammer du dig også på deres vegne?
Systran (5) skrev:Tak for svarene.
http://www.dba.dk/bw-dm602-lys-boeg-120-w/id-69162... <- lækker højtaler til pengene (evt skal han presses lidt i pris, det er trodsalt dba).
OxxY (9) skrev:Systran (5) skrev:Tak for svarene.
http://www.dba.dk/bw-dm602-lys-boeg-120-w/id-69162... <- lækker højtaler til pengene (evt skal han presses lidt i pris, det er trodsalt dba).
Hvis du køber nogle med spikes på foden, så vær ultra opmærksom på gulvet! Min ven havde nogle B&W på standere, og han har 4 meget dybe "huller" i sit parket gulv der hvor de stod, hvilket var ret dyrt at få fixet da han skulle flytte..
OxxY (8) skrev:Tjah der er masser af mennesker der giver lignende eller langt højere beløb for bil/båd/krydstogt/kolinihavehus/"kunst"/etc. Skammer du dig også på deres vegne?
Overhovedet ikke - du har nærmest skudt papegøjen, hvis du kan finde en båd til 90.000 kr. Men du får svært ved at overbevise mig om, at nogen kan høre forskel på et par højtalere til f.eks. 30.000 og et par højtalere til 90.000 kr. (nypris, 259.000!).
Man kan sikkert bilde sig ind, at man kan høre forskel for at retfærdiggøre merprisen, men jeg kan ikke forestille mig, at det er andet end selvsuggestion.
Havde de i det mindste repræsenteret en eller anden form for designværdi - men for fanden, de er jo hæslige... De ligner en del af interiøret i en gammel campingvogn.
LinguaIgnota (11) skrev:Overhovedet ikke - du har nærmest skudt papegøjen, hvis du kan finde en båd til 90.000 kr. Men du får svært ved at overbevise mig om, at nogen kan høre forskel på et par højtalere til f.eks. 30.000 og et par højtalere til 90.000 kr. (nypris, 259.000!).
Man kan sikkert bilde sig ind, at man kan høre forskel for at retfærdiggøre merprisen, men jeg kan ikke forestille mig, at det er andet end selvsuggestion.
Havde de i det mindste repræsenteret en eller anden form for designværdi - men for fanden, de er jo hæslige... De ligner en del af interiøret i en gammel campingvogn.
Jeg er enig i at Dalis megaline er pisse grimme. Men det andet er sku noget bavl (dog med noten om at høj pris ikke altid er kvalitet, men sådan er det jo med alle produkter).
Hvis jeg kom ud til en mandsperson med den slags, ville jeg rive stoffet af for at se hans cd-samling, for kun at blive skuffet over nogen ville bruge penge på den slags. Måske hvis de var høje nok til at støtte loftet.Norrah (3) skrev:Hvis du er til noget større som Bjørn nedenunder nævner, så findes der en masse godt på DBA. F.eks. er det her et helt ekstremt godt tilbud hvis du har plads
Ville jeg bare lige sige.. I denne soon to be derailed tråd. Hvad er det for noget om bådpriser? Hvor meget båd får man egentlig for 100.000 kr nu til dags? Campingvogn?
#13 Jeg kan skaffe en campingvogn til ca. 70.000 kr. som er rigtig lækker!
Ronson (15) skrev:#14: Men jeg har ikke træk på min bil? Hvad så? Gaffatape hjælper ikke, med mindre campingvognen er lavet af det. Og så meget har jeg sgu ikke.
Få en eller anden til at holde fast i vognen mens du kører!
Systran (5) skrev:Tak for svarene.
Jeg tænker et budget på 1500-2000 som maks. for et sæt. Så jeg er blevet rimelig hooked på de Dali Concept 6-højttalere.
Der er fuld forsikring på dem.. som jeg tror fungere til alt undtagen tyveri.. *Har forresten tjekket med hifiklubben, og den følger med højtaleren.
Anyway, så er jeg nok lidt tættere på 2.500,-
Meen.. Jeg kan jo lige nævne at jeg i sin tid købte hele sættet som faktisk er på tilbud lige nu.. 1700,- mindre. <- Godt bud hvis du er frisk på 5K og ønsker dig et sæt, var rigtig glade for dem.
Det eneste jeg selv stadig bruger er center højtaleren. Så vi kan da sikkert finde på en løsning.
Anywho, så skal jeg ikke til kbh lige forløbigt.. Men min mor har lige solgt sit barndomshjem i hellerup, så det er ikke utænkeligt at der er en åbning rent transport mæssigt der til.
Min forstærker hedder Sony MHC-EX5 og er ca. 15 år gammel. Jeg hører mest fra pc/iPod, men har også en cd-afspiller tilsluttet.
Jeg har tænkt mig at få et par gode højttalere (til den givne pris), og hvis forstærkeren ikke kan følge med, må jeg have fat i en god en af den også.
Jeg har tænkt mig at få et par gode højttalere (til den givne pris), og hvis forstærkeren ikke kan følge med, må jeg have fat i en god en af den også.
Systran (20) skrev:Min forstærker hedder Sony MHC-EX5 og er ca. 15 år gammel. Jeg hører mest fra pc/iPod, men har også en cd-afspiller tilsluttet.
Hrm, tror måske du skal ignorere mit forslag om B&W'erne og nok også holmens forslag om Dali 18, tror desværre ikke den sony har strøm nok til at trække dem tilfredsstillende.
En anden mulighed er nogle gamle danske svende som dem her http://www.dba.dk/avance-omega-30-sort-200-w/id-69... med en følsomhed på 90db burde du ikke løbe ud i problemer med at sonyen går i knæ. Det er dog en lidt stor basse :)
Hvis du skal hae en forstærker, pleger man tit at kunne finde noget brugt NAD i en ok kvalitet som http://www.dba.dk/forstaerker-nad-c325bee/id-69351... eller http://www.dba.dk/forstaerker-nad-c326bee-sort/id-...
edit: og så lige en dali 104 http://www.dba.dk/dali-104-sort-150-w-3-vejs/id-69... heller ikke en skidt højtaler til de penge.
http://www.dba.dk/kef-104-2-noeddefarvet-200-w/id-...
Men så ville du også skulle opgradere din forstærker, ellers får du ikke noget videre ud af dem.
Og ja, ellers så sådan noget som #21 siger. Der står faktisk et sæt Dali 505 ved ballerup til 350, og hvis de spiller som de skal, så får du også overraskende god lyd for pengene. 505'eren er efterfølgeren til 104'eren, hvis jeg ikke tager helt fejl.
Men så ville du også skulle opgradere din forstærker, ellers får du ikke noget videre ud af dem.
Og ja, ellers så sådan noget som #21 siger. Der står faktisk et sæt Dali 505 ved ballerup til 350, og hvis de spiller som de skal, så får du også overraskende god lyd for pengene. 505'eren er efterfølgeren til 104'eren, hvis jeg ikke tager helt fejl.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.