mboost-dp1

LCD-skærme og tordenfluer

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
15. jul. 2006 18:27
Arrgh.. hvor er jeg irriteret. Jeg har her i sommervarmen opdaget at en tordenflue har sneget sig ind mellem det yderste lag plastik og LCD-panelet på min LCD-skærm. Jeg har haft to lavkvalitets Samsung-fladskærme, der har haft problemet og har nu en EIZO-fladskærm købt i slutningen af 2004 til 7.000 kr, som jeg vil mene tilhører den bedre halvdel af kvalitetsskalaen. (for dem som ikke kender EIZO så laver de professionelle skærme til grafisk brug).

Nu er mit spørgsmål så om nogen af jer, har prøvet det samme på nyere skærme (2005-?), fordi så er det et generelt problem som branchen bør kigge på. Jeg kan ikke mindes at noget lignende er sket på en gammeldaws CRT-skærm.

Jeg håber da det lille krapyl har tænkt sig at lægge sig til at dø et andet sted end lige et sted på øverste del af skærmen, for jeg vil helst undgå at skulle sende skærmen til reparation. Et eller andet sted er det jo en lille ting, som man måske selv kan ordne, men ehh.. jeg er ikke meget for at forsøge selv .. garantien ryger sig jo en tur.

/Simon der følger tordenfluens bevæglser tæt..
Gravatar #2 - MiniatureZeus
15. jul. 2006 18:31
havde en fætter til din tordenflue som var sneget sig ind imens jeg var i spanien i en uge...
Jeg vendte skærmen på hovedet i en 10 minutters tid, og så var den væk..
Gravatar #3 - Simm
15. jul. 2006 18:32
20:31 - Tordenfluen er stadig i live.. Løsningsforslag modtages med kyshånd..hammer frarådes :D

MinitureZeus: ok ja.. det har jeg overvejet og prøver hvis den ikke smutter :D
Gravatar #4 - jeldtoft
15. jul. 2006 18:46
De tordenfluer er godtnok også glade for min skærm.... Men jeg hører jo at de er farlige for den, så nu lader jeg dem ikke blive siddende mere :)
Gravatar #5 - Simm
15. jul. 2006 18:48
Farlige og farlige .. jeg havde også masser af tordenfluer i mine Samsung-skærme.. de fungerer da endnu :)
Gravatar #6 - Simm
15. jul. 2006 19:14
Haha, jeg sad lige og surfede efter løsninger, og så faldt jeg over dette:

http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=38806

Gutterne på dette forum, tror øjensynligt at spørgsmålsposteren laver pis med dem og foreslår ham at skanne for spyware. :D men som det ses her, så lader det sig sagtens gøre, præcis som i mit tilfælde (Min er så en EIZO):

http://www.bsm3d.net/videos/real_bug_into_samsungs...
Gravatar #7 - mrmorris
15. jul. 2006 21:18
Det kan måske lære dig at ikke at åbne vinduerne og trække gardinerene fra! ;)
Gravatar #8 - Simm
15. jul. 2006 22:29
*LOL*.. ja dyrtkøbte erfaringer, så hellere dø af varme ;D
Gravatar #9 - jeldtoft
16. jul. 2006 02:07
Plat

[spoiler]Måske skal du kontakte producenten og bede dem rette skærmen for "bugs"[/spoiler]
Gravatar #10 - Simm
16. jul. 2006 07:05
hehe :D jeg har i hvertfald gjort dem opmærksomme på problemet, og sendt dem det nederste link i #6, så de kan se det ikke er mig der er tosset. Men det lille kræ var væk her til morgen, så noget ku' tyde på at det er smuttet udenfor LCD-området.
Gravatar #11 - Azuria
16. jul. 2006 08:03
Hold nu op med at pive...
jeg har både en smattet tordenflue og et hundehår... :D
Gravatar #12 - Simm
16. jul. 2006 08:23
*LOL* Et hundehår? Hvordan dælen er det smuttet derind?
Gravatar #13 - Azuria
16. jul. 2006 08:31
#12 Skidegodt spørgsmål... Når jeg finder ud af det fortæller jeg dig det ;)
Gravatar #14 - Simm
16. jul. 2006 08:54
Venter i spænding *ROFL*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login