mboost-dp1

LED Throwies

Gå til bund
Gravatar #1 - ldrada
23. jul. 2006 10:50
Sammensæt en lysdiode, et batteri, noget tape og en magnet - og du har en LED Throwie.

Tilsæt evt. også en LDR til blandingen for at forlænge batteriets liv, og en kondensator for at få den til at blinke, blive mere synlig og forlænge batteriets liv endnu mere!

Man kan købe et LED Throwie kit med 100 stk af de mest nødvendige dele på throwies.net, men jeg har skrevet til brinck elektronik for at finde ud af om ikke de kan give mig en fornuftig pris :)
Gravatar #2 - Fjolle
23. jul. 2006 17:29
sødt.. og hvem regner du så med at det er som der skal rydde op når du har rendt rundt og smidt om dig med flere hundrede batterier og magneter?
Gravatar #3 - buch
23. jul. 2006 20:41
http://www.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg...

dioder til dit projekt

Har forsøgt at finde de batterier du skal bruge, de plejer altid at være på qxl.dk men de er der ikke lige for tiden ser det ud til. Hold øje med siden, de kommer sikkert snart på derinde.
Gravatar #4 - XorpiZ
23. jul. 2006 21:43

Kommunalarbejderne da, de har alligevel ikke bedre at give sig til :D
Gravatar #5 - ldrada
23. jul. 2006 21:58
Hmm,
Efter en LED throwie har udtent sin levetid som pyntegenstand på byens ferromagentiske overflader, har de stadigvæk masser af værdi i form af
- Magneterne (Hvis de da ikke er korrideret af fugt)
- Lysdioderne (Hvis da ikke benene på den er korrideret)

Men bare rolig, for i modsætning til grafitti, så behøver man ikke meget talent før det ser flot ud, og koster ikke de vilde summer at fjerne. Alt hvad man har brug for er en stige og en mand.
Gravatar #6 - BurningShadow
24. jul. 2006 07:18

Har du nogen ide om hvad en stige koster?
Styrkerne i Irak kan naturligvis sende en træl herop, men transporten er jo heller ikke helt billig...
Gravatar #7 - Mort
26. jul. 2006 06:36
Jeg synes idéen er meget sød, men hvis man kaster den slags andre steder end i ens eget hjem skal man lige tænke på at:

Batterierne bliver opløst over tid. Indholder flyder ud over den overflade throwien hænger på og da det er et batteri er jeg ikke sikker på det er sundt for naturen.

Magneten bliver opløst over tid, den er svær at fjerne når den først er begyndt at opløse.

Godtnok er det let at pille en throwie ned igen (Inden det er blevet opløst), men det kræver man kan nå den. Det er ikke alle steder der er lette at nå og det er ikke sikkert alle lige har en stor stige liggende og tid eller lyst til at kravle rundt for at fjerne "Techno grafitti".
Gravatar #8 - svappe
26. jul. 2006 07:57
Sådan lige en anden tanke jeg fik på vej hjem fra arbejde...
Hvad er den miljømæssige forskel på dem her og grafitti?

Så vidt jeg kan se skal dette ses som et alternativ, eller en sublement til graffiti.
Hvis man ser på den samlede helhed af hvad der er mest miljøskadeligt.
Throwies eller graffiti - så er det lige før jeg tror det går umiddelbart lige op...
Hvis man tage processen fra at lave delene, selve exponeringen og så nedtagelse/nedbrydningen...
Gravatar #9 - magiske
2. aug. 2006 11:42
Mit regnskab ser p.t sådan ud på throwies.

10mm Diffuse dioder(6farver) = 1.25kr stk.

Disk Magnet (1.6kg) 10x3mm = 2.00kr stk.

CR2032 3v batteri = 2kr stk.

Så ca. pris er p.t 5.25kr, kan sikkert gøres lidt billiger hvis man bestiller stører kvantitet. Men så skal man også begynde at betale told..

/Mads

P.S Jeg har p.t kun brugt dem til fester og events jeg selv er med til.. Og på nær batterierne blive de genbrugt. Batterierne kommer en tur forbi "genbrugs" spanden..

P.P.S Hvornår har Brinck kunne give en fornuftig pris(spørger bare :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login