mboost-dp1
Microsoft Surface detaljer (pris, specs, preorder)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
MS har åbnet for preorder på Surface (ikke Pro!) idag:
http://surface.microsoftstore.com/store/msstore/Co...
Prisen ligger umiddelbart som forventet tæt på iPad, dog med mere plads end iPad men også lavere opløsning.
Preorder ser ud til at være forbeholdt Australien, Canada, Tyskland, Frankrig, UK og US.
Prisen i Tyskland er 479 euro (3575 DKR ca) og i UK 399 GBP (3680 DKR).
Både Touch og Type Cover er ekstra tilbehør.
Har også indsendt en nyhed, men det går sgu sløvt med dem for tiden.
http://surface.microsoftstore.com/store/msstore/Co...
OS | Windows RT, Microsoft Office Home and Student 2013 RT Preview2
EXTERIOR | Dimensions: 10.81 x 6.77 x 0.37 in • Weight: Less than 1.5 lbs • Casing: VaporMg • Color: Dark Titanium • Physical buttons: Volume, Power
STORAGE | 32 GB • 64 GB
DISPLAY | Screen: 10.6" ClearType HD Display • Resolution: 1366 x768 • Aspect Ratio: 16:9 (widescreen) • Touch: 5-point multi-touch
CPU | Chip: NVIDIA T30 • System memory: 2 GB RAM
WIRELESS | Wireless: Wi-Fi (802.11a/b/g/n) • Bluetooth 4.0 technology
BATTERY | Up to 8 hours mixed activity • 7-15 days idle life
CAMERAS | Two 720p HD cameras, front and rear-facing
VIDEO | Two microphones
AUDIO | Stereo speakers
PORTS | Full-size USB 2.0 • microSDXC card reader • Headphone jack • HD video out port • Cover port
SENSORS | Ambient light sensor • Accelerometer • Gyroscope • Magnetometer
WARRANTY | 1-year limited hardware warranty
APPS (included) | Mail • Messaging • Word • Power Point • Excel • OneNote • SkyDrive • Internet Explorer 10 • Bing • Music • Video • Games • and more.
Prisen ligger umiddelbart som forventet tæt på iPad, dog med mere plads end iPad men også lavere opløsning.
Preorder ser ud til at være forbeholdt Australien, Canada, Tyskland, Frankrig, UK og US.
Prisen i Tyskland er 479 euro (3575 DKR ca) og i UK 399 GBP (3680 DKR).
Både Touch og Type Cover er ekstra tilbehør.
Har også indsendt en nyhed, men det går sgu sløvt med dem for tiden.
Hubert (6) skrev:surface rt er arm modellen ikke?
Joooo (eller, Surface hedder den bare, MS og navne >_<)..
Men hvordan er det begrænsende? Den skal jo retfærdigvis sammenlignes med andre ARM enheder, og jeg kan ikke lige komme i tanke om hvordan den er begrænset i forhold til dem (hvis vi nu ser bort fra om man kan lide det ene eller det andet OS).
Edit: Jo jeg kom i tanke om et punkt: Den kommer ikke med 3G eller lignende.
Magten (7) skrev:Joooo (eller, Surface hedder den bare, MS og navne >_<)..
Men hvordan er det begrænsende? Den skal jo retfærdigvis sammenlignes med andre ARM enheder, og jeg kan ikke lige komme i tanke om hvordan den er begrænset i forhold til dem (hvis vi nu ser bort fra om man kan lide det ene eller det andet OS).
I forhold til den næste enhede de angiveligt vil smide på gaden er den her da begrænset. Jeg sammenligner den ikke med iPads eller andre tablets der er på markedet men MS' egen 'pro' tablet...
*edit*
Hvis du nu går tilbage til #4 kan du også se at jeg omtaler både en begrænset (arm) og en fuld ('pro').
*/edit*
Well, det kan man jo kun være enig i.Hubert (8) skrev:I forhold til den næste enhede de angiveligt vil smide på gaden er den her da begrænset. Jeg sammenligner den ikke med iPads eller andre tablets der er på markedet men MS' egen 'pro' tablet...
Men er ikke lidt at sammenligne æbler og pærer (ARM vs x86)? :) Svarer jo til at sammenligne iOS og OSX.
Yes, jeg kunne bare ikke lige se sammenhængen :PHubert (8) skrev:Hvis du nu går tilbage til #4 kan du også se at jeg omtaler både en begrænset (arm) og en fuld ('pro').
Preorder fun:
Undrede mig også lidt over det med keyboard farven da jeg prøvede at køre en preorder igennem for at se om det virkede fra DK.
https://twitter.com/WithinRafael skrev:Rafael Rivera @WithinRafael
Ah what the fuck? I can't change the color of the keyboard without buying another one?
Rafael Rivera @WithinRafael
And if I buy it separate, I pay more? I see someone got bitten by the Apple fuck-people-over bug.
Rafael Rivera @WithinRafael
We are having problems completing your order. Oh HERE we go.
Undrede mig også lidt over det med keyboard farven da jeg prøvede at køre en preorder igennem for at se om det virkede fra DK.
Magten (9) skrev:Well, det kan man jo kun være enig i.
Men er ikke lidt at sammenligne æbler og pærer (ARM vs x86)? :) Svarer jo til at sammenligne iOS og OSX.Yes, jeg kunne bare ikke lige se sammenhængen :PHubert (8) skrev:Hvis du nu går tilbage til #4 kan du også se at jeg omtaler både en begrænset (arm) og en fuld ('pro').
I din iver efter at finde nogle der skulle være så flabede at kritisere noget fra MS overså du så fuldstændig pointen i indlægget. Læs det lige igen og lad være med at se efter noget der kunne tolkes som kritik af et MS produkt bare læse hvad jeg har skrevet.
Du ser spøgeleser.
Jeg skriver at jeg er enig med dig i den betragtning i #4, men at jeg ikke kan se sammenhængen mellem ARM og x86 enheder. Udover at de her to enheder er tablets har de intet til fælles.
Det er sgu ikke for at forsvare MS (selvom du elsker at påstå det hver evig eneste gang man ikke er enig med dig). Det var for at finde ud af hvad du mente. Intet andet.
Du ser spøgeleser.
Jeg skriver at jeg er enig med dig i den betragtning i #4, men at jeg ikke kan se sammenhængen mellem ARM og x86 enheder. Udover at de her to enheder er tablets har de intet til fælles.
Det er sgu ikke for at forsvare MS (selvom du elsker at påstå det hver evig eneste gang man ikke er enig med dig). Det var for at finde ud af hvad du mente. Intet andet.
Så der følger en kontor pakke med som man kun bruge til at skrive breve til tante Olga.http://surface.microsoftstore.com/store/msstore/Content/pbpage.Surface?ESICaching=off skrev:Some features and programs unsupported. Office Home & Student 2013 RT Preview and the final version are not for use in commercial, nonprofit, or revenue generating activities. Commercial license options available (sold separately).
Magten (12) skrev:#11
Du ser spøgeleser.
Siden du åbenbart stadig ikke kan forstå pointen skal du få et hint. Hvis det ikke hjælper må du jo lige give lyd så skal jeg skære det helt ud i pap.
Se på prisen... RT billig version 'pro' dyr version billig version næsten samme pris som iPad.
Pas nu på med at fremsætte påstande du ikke kan dokumentere... Jeg har modsat dig åbenbart ikke noget problem med at folk er uenige med mig. Tværtimod så håber jeg langt de fleste er unige med mig i langt det meste. Ellers bliver det sgu kedeligt i længen...
Hubert (16) skrev:RT billig version 'pro' dyr version billig version næsten samme pris som iPad.
Surface er en billig version i forhold til Surface Pro, på samme måde som en cykel er en billig version af en bil.
Surface er en consumption tablet, Surface Pro er en "pc". 2 vidt forskellige markeder.
OG selvfølgelig koster den som iPad, for det er dén den skal konkurrerer imod. Det skal Surface Pro ikke.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at Surface (jeg går ud fra det er den du mener selvom du skriver RT?) ikke var billigere, eller ikke var tiltænkt det.Hubert (16) skrev:Siden du åbenbart stadig ikke kan forstå pointen skal du få et hint. Hvis det ikke hjælper må du jo lige give lyd så skal jeg skære det helt ud i pap.
Se på prisen... RT billig version 'pro' dyr version billig version næsten samme pris som iPad.
Jeg har sagt at jeg synes det er mærkeligt at sammenligne de to enheder fordi det eneste de har til fælles er at de er tablets. Det er to forskellige OS (godt nok bygget på samme kerne og med mange ligheder). Det er to forskellige arkitekturer som har hver sine fordele.
Grunden til jeg spurgte i #5 var kun fordi det ikke ville være første gang jeg hørte/så folk tro Surface og Surface Pro begge bygger på x86 med Windows 8 Pro på.
I lige måde.Hubert (16) skrev:Pas nu på med at fremsætte påstande du ikke kan dokumentere...
Ting og mennesker jeg har noget imod spilder jeg generelt ikke tid på (det kan næsten dokumenteres - personlighedstest :P). Hvis jeg havde noget imod at du var uenig med mig så havde jeg ikke spildt tid på dig.Hubert (16) skrev:Jeg har modsat dig åbenbart ikke noget problem med at folk er uenige med mig. Tværtimod så håber jeg langt de fleste er unige med mig i langt det meste. Ellers bliver det sgu kedeligt i længen...
Specs på både Surface og Surface Pro: http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2012/10/su...
Surface vs Surface Pro:
Storage: 32 & 64 vs 64 & 128GB
Opløsning: 1366x768 vs 1980x1080
Touch: 5 punkt vs 10 punkt
CPU: Tegra T30 vs Core i5
RAM: 2 vs 4GB
USB: 2.0 vs 3.0
Video out: HDMI vs Mini DisplayPort
Er vel de mest opsigtsvækkende forskelle.
Surface vs Surface Pro:
Storage: 32 & 64 vs 64 & 128GB
Opløsning: 1366x768 vs 1980x1080
Touch: 5 punkt vs 10 punkt
CPU: Tegra T30 vs Core i5
RAM: 2 vs 4GB
USB: 2.0 vs 3.0
Video out: HDMI vs Mini DisplayPort
Er vel de mest opsigtsvækkende forskelle.
Hvis vi nu tager nørd hatten af, og ser på det med den almindelige brugers øjne.
Så er det da en logisk slutning at Surface Pro, er en kraftigere udgave af Surface produktet.
At de har valgt at bruge det samme navn til hvad der til dels er to forskellige produkter er da at opfordre til at blive misforstået.. (at de så samtidigt også har et helt tredje produkt der hedder Surface gør det bare værre)
Så i mine øjne er der intet galt i at sammenligne de to produkter...
Ligesom det var/er naturligt at sammenligne f.eks. iphone 4 vs iphone 4s.. (set fra en ikke powerusers synspunkt, vel at mærke)..
Så er det da en logisk slutning at Surface Pro, er en kraftigere udgave af Surface produktet.
At de har valgt at bruge det samme navn til hvad der til dels er to forskellige produkter er da at opfordre til at blive misforstået.. (at de så samtidigt også har et helt tredje produkt der hedder Surface gør det bare værre)
Så i mine øjne er der intet galt i at sammenligne de to produkter...
Ligesom det var/er naturligt at sammenligne f.eks. iphone 4 vs iphone 4s.. (set fra en ikke powerusers synspunkt, vel at mærke)..
Synes nu de gør et godt stykke arbejde i at forklare hvad der er hvad på de sider her:
http://www.microsoft.com/Surface/en-US
http://www.microsoft.com/Surface/en-US
Magten (20) skrev:
Jeg har på intet tidspunkt sagt at Surface (jeg går ud fra det er den du mener selvom du skriver RT?) ikke var billigere, eller ikke var tiltænkt det.
Ja med RT mener jeg arm versionen men det er så der hvor jeg er faret vild i navnene
Jeg har sagt at jeg synes det er mærkeligt at sammenligne de to enheder fordi det eneste de har til fælles er at de er tablets. Det er to forskellige OS (godt nok bygget på samme kerne og med mange ligheder). Det er to forskellige arkitekturer som har hver sine fordele.
Så selv med et voldsomt stor hint fangede du ikke pointen...
Grunden til jeg spurgte i #5 var kun fordi det ikke ville være første gang jeg hørte/så folk tro Surface og Surface Pro begge bygger på x86 med Windows 8 Pro på.
Jeg sammenligner slet ikke de 2 enheder. Pointen var at arm versionenn som er den billigste version af de 2 versioner ifølge dig selv koster det samme som en iPad. De prissætter altså et helt nyt produkt på samme niveau som et eksistrende produkt med en gevaldig hype bag sig. Det giver formentlig mening i MS verdenen men for os der står uden for den verden giver det altså ikke ret meget mening...
Ting og mennesker jeg har noget imod spilder jeg generelt ikke tid på (det kan næsten dokumenteres - personlighedstest :P). Hvis jeg havde noget imod at du var uenig med mig så havde jeg ikke spildt tid på dig.
Jeg kender godt det der med at lade være med at spilde tid på ligegyldigheder.
Hvis det er det du har ment hele tiden så synes jeg ikke det fremgår særlig tydeligt. Men fair nok så, det er jeg ikke uenig i.Hubert (25) skrev:Jeg sammenligner slet ikke de 2 enheder. Pointen var at arm versionenn som er den billigste version af de 2 versioner ifølge dig selv koster det samme som en iPad. De prissætter altså et helt nyt produkt på samme niveau som et eksistrende produkt med en gevaldig hype bag sig. Det giver formentlig mening i MS verdenen men for os der står uden for den verden giver det altså ikke ret meget mening...
32 GB versionen uden touch cover er 100$ billigere end iPad 3 32 GB Wifi.
64 GB versionen fås tilsyneladende kun med touch cover og koster det samme som en iPad 3 64 GB.
Så prismæssigt ligger de under og lige på.
Magten (27) skrev:Hvis det er det du har ment hele tiden så synes jeg ikke det fremgår særlig tydeligt. Men fair nok så, det er jeg ikke uenig i.
32 GB versionen uden touch cover er 100$ billigere end iPad 3 32 GB Wifi.
64 GB versionen fås tilsyneladende kun med touch cover og koster det samme som en iPad 3 64 GB.
Så prismæssigt ligger de under og lige på.
Fremgår det ikke særlig tydeligt..? Det blev nærmest skåret ud i vådt bølgepap i #16
Hvis arm versionen er 100$ billigere kan vi vel godt forvente at 'pro' versionen vil være nærmere ipad priser ikke?
Er der nogle spekulationer der ude på hvor 'pro' versionen ender prismæssigt?
Hypemæssigt fører ipaden jo voldsomt. Selv min datter på 5 kender iPad'en. Og vi har altså ikke en iPad i huset.
Surface er formentlig kun hypet i MS' egen verden hvor de bestemt ikke går af vejen for at fyre en apple af...
http://microsoft-news.com/microsoft-science-guy-cl...
Jo - og dyrere endda.Hubert (29) skrev:Hvis arm versionen er 100$ billigere kan vi vel godt forvente at 'pro' versionen vil være nærmere ipad priser ikke?
Men så er vi ude i en diskussion vi tilsyneladende ikke bliver enige om: x86 og ARM sammenligninger.
Så vidt jeg husker skyder folk på 699$ og opefter.Hubert (29) skrev:Er der nogle spekulationer der ude på hvor 'pro' versionen ender prismæssigt?
Ingen tvivl om det - men den har også 2½ år mere på bagen. Surface udkommer først om 9 dage - og ikke i DK tyder en del på, ihvertfald ikke fra start.Hubert (29) skrev:Hypemæssigt fører ipaden jo voldsomt. Selv min datter på 5 kender iPad'en. Og vi har altså ikke en iPad i huset.
Jeg ved stort set intet om skærme så jeg skal ikke kunne sige om det er en stor fed løgn.Hubert (29) skrev:Surface er formentlig kun hypet i MS' egen verden hvor de bestemt ikke går af vejen for at fyre en apple af...
Artiklen i #13 beskriver skærmen og han er imponeret.
Men vi kan hurtigt blive enige om at Surface ikke er blevet markedsført særlig meget.. Den første reklame dukkede op igår.
Magten (30) skrev:Jo - og dyrere endda.
Men så er vi ude i en diskussion vi tilsyneladende ikke bliver enige om: x86 og ARM sammenligninger.
Jeg prøver så lige igen at minde dig om at pointen stadig er prisen på et nyt produkt kontra et etableret produkt.
Så vidt jeg husker skyder folk på 699$ og opefter.
Det er da også en slags penge...
Ingen tvivl om det - men den har også 2½ år mere på bagen. Surface udkommer først om 9 dage - og ikke i DK tyder en del på, ihvertfald ikke fra start.
Og de 2½ år er netop hele humlen. MS har ikke noget produkt der på noget måde kan hamle op med iPaden hypemæssigt. Så bør man jo nok overveje at prøve det samme som man har gjort med WP. Det kunne jo være at det virkede bedre på tablets end det gjorde på mobilerne.
Jeg ved stort set intet om skærme så jeg skal ikke kunne sige om det er en stor fed løgn.
Artiklen i #13 beskriver skærmen og han er imponeret.
Jeg skal heller ikke påstå at viden masse om skærme. Men sund fornuft siger mig at det nok skal tages med et gran salt. 1) det er en MS mand der siger det 2) Det han siger strider mod sund fornuft...
Men vi kan hurtigt blive enige om at Surface ikke er blevet markedsført særlig meget.. Den første reklame dukkede op igår.
De er jo stadig 2½ år bagefter apple. Det kan man bare ikke se på priserne...
Hubert (33) skrev:Jeg prøver så lige igen at minde dig om at pointen stadig er prisen på et nyt produkt kontra et etableret produkt.
Glem endelig ikke også at Microsoft har et forhold til partnere også. Det dem der vil komme med de billigere tablet-produkter, mens Microsoft Surface og nogle få andre modeller vil være konkurrenter til iPad i high-end siden.
Og her kan jeg kun sige: Surface 32 GB er 100$ billigere end iPad 3 32 GB.Hubert (33) skrev:Jeg prøver så lige igen at minde dig om at pointen stadig er prisen på et nyt produkt kontra et etableret produkt.
Bestemt.Hubert (33) skrev:Det er da også en slags penge...
Generelt ligger Windows 8 (ikke RT) tablets rimelig højt synes jeg. Desværre..
Hvad gjorde de på mobilerne?Hubert (33) skrev:Og de 2½ år er netop hele humlen. MS har ikke noget produkt der på noget måde kan hamle op med iPaden hypemæssigt. Så bør man jo nok overveje at prøve det samme som man har gjort med WP. Det kunne jo være at det virkede bedre på tablets end det gjorde på mobilerne.
Hehe ja. Jeg venter med at danne mig en mening til jeg har prøvet :PHubert (33) skrev:Jeg skal heller ikke påstå at viden masse om skærme. Men sund fornuft siger mig at det nok skal tages med et gran salt. 1) det er en MS mand der siger det 2) Det han siger strider mod sund fornuft...
100$ billigere end en tilsvarende iPad.Hubert (33) skrev:De er jo stadig 2½ år bagefter apple. Det kan man bare ikke se på priserne...
MS kunne måske godt have sænket prisen yderligere, men de har jo også hardware partnerne at tage hensyn til.
Cloud02 (34) skrev:Glem endelig ikke også at Microsoft har et forhold til partnere også. Det dem der vil komme med de billigere tablet-produkter, mens Microsoft Surface og nogle få andre modeller vil være konkurrenter til iPad i high-end siden.
De partnere de for mig at se allerede har pisset op og ned af ryggen ved at smide de her tablets på markedet?
Jeg er uenig.
Det er meget få af de andre der har brandet og midlerne til at lave et virkeligt high-end produkt der kan konkurrere direkte med iPad. Det bedste bud vi har haft hidtil har været Samsung Galaxy og det er jo ikke ligefrem en ipad-killer.
Microsoft tager teten på ipad-killeren og lader de andre om resten og konkurrencen imod det væld af android-baserede tablets der findes.
Jeg er uenig.
Det er meget få af de andre der har brandet og midlerne til at lave et virkeligt high-end produkt der kan konkurrere direkte med iPad. Det bedste bud vi har haft hidtil har været Samsung Galaxy og det er jo ikke ligefrem en ipad-killer.
Microsoft tager teten på ipad-killeren og lader de andre om resten og konkurrencen imod det væld af android-baserede tablets der findes.
Magten (35) skrev:Og her kan jeg kun sige: Surface 32 GB er 100$ billigere end iPad 3 32 GB.
Tja med mindre man skulle ønske at få Black Touch Cover med.
Bestemt.
Generelt ligger Windows 8 (ikke RT) tablets rimelig højt synes jeg. Desværre..
Særligt når man ser på priser MS oplyser...
Hvad gjorde de på mobilerne?
Påstanden blandt MS folket her på siden har altid været at WP mobilerne har været billige for at højne salget.
Hehe ja. Jeg venter med at danne mig en mening til jeg har prøvet :P
Nu kommer jeg næppe til at prøve en. Men mon ikke der kommer nogle reviews på et tidspunkt
100$ billigere end en tilsvarende iPad.
MS kunne måske godt have sænket prisen yderligere, men de har jo også hardware partnerne at tage hensyn til.
Ja den er $100 billigere med mindre man skulle ønske at smide et tablet tastatur på. Skal man have dette efterfølgende er prisen åbenbart $129 oven i de $499
Cloud02 (37) skrev:#36
Jeg er uenig.
iPad killler ligefrem? Skulle de ikke lige få lov til at få dem på gaden inden man begynder at udråbe dem til iPad killers?
Historikken med WP7/7.5 har ikke just vist at de er på vej med noget andet end en nokia killer... :p
Et keyboard cover til en iPad (godt nok Logitech men det er det eneste jeg kan finde der kan sammenlignes) koster 99$. Så ja, så er Surface 1$ dyrere (tilgengæld har man også en touchpad) :)Hubert (38) skrev:Tja med mindre man skulle ønske at få Black Touch Cover med.
Oh på den måde. Tja, og så fordi de ikke har haft det vildeste HW.Hubert (38) skrev:Påstanden blandt MS folket her på siden har altid været at WP mobilerne har været billige for at højne salget.
Ja, hvis man ikke køber det når man køber sin Surface, så koster det 129$ eller 30$ mere end løsningen til iPad.Hubert (38) skrev:Ja den er $100 billigere med mindre man skulle ønske at smide et tablet tastatur på. Skal man have dette efterfølgende er prisen åbenbart $129 oven i de $499
Forstår ikke helt hvorfor keyboardet er dyrere at købe for sig selv, det er vel ikke ligefrem en god måde at sælge det på :P
Magten (41) skrev:Et keyboard cover til en iPad (godt nok Logitech men det er det eneste jeg kan finde der kan sammenlignes) koster 99$. Så ja, så er Surface 1$ dyrere (tilgengæld har man også en touchpad) :)
Jeg har set sådan et logitech tastatur engang. Det virker ganske fornuftigt. Modsat mit gummitastatur...
Det viser jo meget godt hvor langt man er villig til at gå for at få et MS produkt til at fremstå bedre end det faktisk er? :p
Oh på den måde. Tja, og så fordi de ikke har haft det vildeste HW.
Det har også vist sig...
Ja, hvis man ikke køber det når man køber sin Surface, så koster det 129$ eller 30$ mere end løsningen til iPad.
Forstår ikke helt hvorfor keyboardet er dyrere at købe for sig selv, det er vel ikke ligefrem en god måde at sælge det på :P
Det man får for de $129 er vel et "rigtigt" tastatur i stedet for det der gummipjat de vil prakke på folk for $100...
Jeg har et gummitastatur og det er til at få lange løg af.
Hubert (42) skrev:Det man får for de $129 er vel et "rigtigt" tastatur i stedet for det der gummipjat de vil prakke på folk for $100...
Jeg har et gummitastatur og det er til at få lange løg af.
Det er ikke et gummi tastatur. Det er et hardcover a la det til ipad, med touch sensitive knapper på.
Det giver selvfølgelig en mere "tastatur"-agtig fornemmelse. Men det er så også ca 4,8mm tykkere og 240g tungere :)Hubert (42) skrev:Jeg har set sådan et logitech tastatur engang. Det virker ganske fornuftigt. Modsat mit gummitastatur...
Alternativt er der jo Type Cover til Surface som tilgengæld er lidt dyrere, men så får man et "rigtigt" tastatur.
Hov ja, det til 129$ er det "rigtige". 119$ koster touch hvis man køber det ved siden af.Hubert (42) skrev:Det man får for de $129 er vel et "rigtigt" tastatur i stedet for det der gummipjat de vil prakke på folk for $100...
#33/35
OMG ramte back knappen i min browser :( :(
Anywho.
Det handler, ifoelge MS, om readability og ikke om billedekvalitet.
Det er forskellen og der har MS skam ret i at kontrastforhold og lysstyrke er det der reelt taeller, naar foerst man er over de 72 dpi (som er gaengs accepteret som fint til laesning).
Der er dog ingen tvivl om at pixeltaethed har en stor effekt paa hvordan vi opfatter et billede paa en skaerm der kun er 20-30 cm vaek, og her vinder iPad (og Macbook Pro) stort med Retina.
Har det nogen betydning naar jeg sidder i Stanza og laeser en bog?
Nej. Ingen. Nada. Niks. Zilch. Same shit :D
Eneste reelle forskel er at sammenligne med antialiasing af tekst. Nogen mennesker ELSKER det, andre HADER det - men i praksis har det ikke nogen reel indflydelse paa laesbarheden, hvis konstrast og lysstyrke er iorden.
Med det sagt, saa synes jeg personligt at det er hamrende latterligt at MS lancerer et nyt produkt med halv oploesning. Det andet SER bare bedre ud, omend der ikke er nogen praktisk forskel naar man laeser tekst.
OMG ramte back knappen i min browser :( :(
Anywho.
Det handler, ifoelge MS, om readability og ikke om billedekvalitet.
Det er forskellen og der har MS skam ret i at kontrastforhold og lysstyrke er det der reelt taeller, naar foerst man er over de 72 dpi (som er gaengs accepteret som fint til laesning).
Der er dog ingen tvivl om at pixeltaethed har en stor effekt paa hvordan vi opfatter et billede paa en skaerm der kun er 20-30 cm vaek, og her vinder iPad (og Macbook Pro) stort med Retina.
Har det nogen betydning naar jeg sidder i Stanza og laeser en bog?
Nej. Ingen. Nada. Niks. Zilch. Same shit :D
Eneste reelle forskel er at sammenligne med antialiasing af tekst. Nogen mennesker ELSKER det, andre HADER det - men i praksis har det ikke nogen reel indflydelse paa laesbarheden, hvis konstrast og lysstyrke er iorden.
Med det sagt, saa synes jeg personligt at det er hamrende latterligt at MS lancerer et nyt produkt med halv oploesning. Det andet SER bare bedre ud, omend der ikke er nogen praktisk forskel naar man laeser tekst.
Hubert (33) skrev:Jeg prøver så lige igen at minde dig om at pointen stadig er prisen på et nyt produkt kontra et etableret produkt.
Hubert (33) skrev:De er jo stadig 2½ år bagefter apple. Det kan man bare ikke se på priserne...
Jeg bliver nødt til at citere de to sætninger. Primært fordi de ikke giver mening :D
Apple har om nogen bevist, at prisen på et produkt er (stort set) ligegyldig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.